Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitter er sykkel?

Legg inn av Orion »

Vinyldekoret jeg tenkte bruke som tankpad. Tror det kan bli en tøff detalj på den gule Scrambleren, med underliggende beskjed: Ikke prøvesitt sykkelen min uten tillatelse. ;-)

Bilde


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitter er sykkel?

Legg inn av Intruder »

Veldig mange blir vel mer fortørnet om noen sitter på MCèn deres enn de ville blitt om samme person staket kjerringa deres en times tid...

:mc3 :-)å :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av freddy123 »

Nei mine hester er deet bare jeg som skal ri på sånn er det med den saken intruder :)

Like forbanna samma hvilken hest som blir prøvesitti :)

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av Kmann »

Bilde

Har kjøpt disse slik i tilfelle, så er folk advart :punch :bandana
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av Haymaker »

Kmann skrev:Bilde

Har kjøpt disse slik i tilfelle, så er folk advart :punch :bandana
Hvor har du fått disse fra? :thumleft

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av Kmann »

Haymaker skrev:Hvor har du fått disse fra? :thumleft
http://www.ebay.com/usr/paybackstore?_t ... 7675.l2559
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av Crinos »

Pleide å ha en slik på oljetanken:
Bilde

Og en tilsvarende denne på hver side av bakskjermen.
Bilde
:lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av RuneMC »

Vet ikke om noen som har prøvesittet min, isåfall har jeg ikke merket det.

Deriomt vær obs på at stopp-bryteren kan vippes av "skøyeraktige" kolleger første dagen du viser frem en ny MC på jobben... da klør du deg litt ekstra i hodet før du oppdager det når du skal hjem. :evil
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av Flanker »

RuneMC skrev:Vet ikke om noen som har prøvesittet min, isåfall har jeg ikke merket det.

Deriomt vær obs på at stopp-bryteren kan vippes av "skøyeraktige" kolleger første dagen du viser frem en ny MC på jobben... da klør du deg litt ekstra i hodet før du oppdager det når du skal hjem. :evil
... eller av deg selv i det du går av sykkelen. Noe jeg som fersk mc fører oppdaget på min VFR800 for en del år tilbake. Etter å ha sjekket sikringer og klødd meg i hodet i drøyt 20 min. fikk jeg øye på bryteren, og kunne endelig forlate bensinstasjonen. Følte meg smart da, gitt! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av Bjerknez »

Et annet scenario jeg ser for meg kan skje ved et uhell er å sette seg på feil sykkel...

Satt meg inn i en bil en gang rett på utsiden av butikken. Jeg la handleposene inn bak i bilen og i det jeg lukket igjen så hørte jeg noen sa ett eller annet. Tenkte ikke mer over det og satt meg inn i bilen bak rattet og ble ganske paff når det satt en liten unge i baksetet som grinte...

Var jo fanken meg heeelt lik min bil og han sto parkert der jeg pleide å stå...

Vi lo godt av dette etterpå da jeg visste hvem han var etc. Men der og da så så det vel nesten ut til at jeg skulle kidnappe poden hans :lol :lol

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av Andreas »

For noen år siden så berget stefaren min en nederlandsk turist sin nedlessede Yamaha fra å tippe (støtta hadde gått igjenom asfalten). Akkurat når han hadde fått flyttet litt på sykkelen å lagt en flat stein under støtta, så kom nederlenderen. Det ble et sarlig læven og kjæfting, helt til de med masse tegnspråk og dårlig engelsk tilslutt ble enige om hva han holdt på med. Da ble det plutselig god stemmning og bildetaking osv :prf Hadde vell blitt stressa selv hvis jeg oppdaget noen som holdt på flytte på sykkelen min, men det trenger ikke alltid å være uten mening :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av Intruder »

Bjerknez skrev:Et annet scenario jeg ser for meg kan skje ved et uhell er å sette seg på feil sykkel...

Satt meg inn i en bil en gang rett på utsiden av butikken. Jeg la handleposene inn bak i bilen og i det jeg lukket igjen så hørte jeg noen sa ett eller annet. Tenkte ikke mer over det og satt meg inn i bilen bak rattet og ble ganske paff når det satt en liten unge i baksetet som grinte...

Var jo fanken meg heeelt lik min bil og han sto parkert der jeg pleide å stå...

Vi lo godt av dette etterpå da jeg visste hvem han var etc. Men der og da så så det vel nesten ut til at jeg skulle kidnappe poden hans :lol :lol

Gjorde det samme her i Dala i gammeldagsværda,en Mazda lik min,jeg satte meg inn men nøkkelen passet ikke inn og kjærringa i passasjersetet ble "livredd"... :scratch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitter er sykkel?

Legg inn av lars_helgek »

Orion skrev:Vinyldekoret jeg tenkte bruke som tankpad. Tror det kan bli en tøff detalj på den gule Scrambleren, med underliggende beskjed: Ikke prøvesitt sykkelen min uten tillatelse. ;-)

Bilde


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Funker :) fikk selv et par fine av noen venner I 1% miljøet, så svært få som vaser med sykkelen :) unntak er jo barn, som faktisk ikke forstår hvor farlig det er om de velter m.m
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitter er sykkel?

Legg inn av lars_helgek »

Orion skrev:Vinyldekoret jeg tenkte bruke som tankpad. Tror det kan bli en tøff detalj på den gule Scrambleren, med underliggende beskjed: Ikke prøvesitt sykkelen min uten tillatelse. ;-)

Bilde


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Funker :) fikk selv et par fine av noen venner I 1% miljøet, så svært få som vaser med sykkelen :) unntak er jo barn, som faktisk ikke forstår hvor farlig det er om de velter m.m
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har dere oppdaget noen med å prøvesitte sykkelen din?

Legg inn av AJ »

Jeg har kontorplass litt forskjellige faste steder i området Hadeland og Ringerike, med plass til MC'en fra vinduet der jeg sitter og jobber.
En dag for et år siden kikket jeg ut av vinduet og så at sykkelen min ikke lenger sto der jeg hadde parkert den. What!? :oh var tanken som ilte gjennom hodet mitt!
Lente meg så litt fram og så at den sto nærmere husveggen noen meter unna. Lettelse... :-)å
Men noen hadde faktisk flytta sykker'n for åpenbart å få plass til en bil der jeg sto parkert.
Sendte en sinna-mail til alle på huset og fikk etter hvert en unnskyldning fra vedkommende som hadde flyttet Stelvio'en. En sykkel som veier en del og hvor det skulle veldig lite for den som trillet den vekk å miste sykker'n i bakken.
Såesielt på plassen hvor den sto parkert hvor det det nemlig var en del grus... Et lite glipptak med ene foten og Stelvio'en kunne fort havnet i asfalten...

Likte slett ikke den friheten vedkommende tok i dette tilfellet. Alle på huset visste hvem som eide Stelvio'en. Hadde ikke kostet mye å spørre om jeg kunne flytte den...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar