Tvinnfolk og MC.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

850'n kunne da bli dyr nok? :-k
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:Sikker på at det ikke var all den uforbrente olja i eksosen som knekte ripsen da??? :-k
Kan fort vekk ha vært det, ja...
Men motor'n bak, ingen opphissende lyd av twin og ikke særlig god plass i baksetet og taktrekk som hadde en tendens til å løsne i tide og utide...
Nei, va'kke rare greiene å sjekke damer med denne Fiat'en. De holdt seg heller hjemme og gjorde oppskattet kjøkkentjeneste, får vi tro, enn å fiatere med meg... :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Taktrekket kunne de holde på plass med beina kanskje... :-k
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

:roll

Pollti

Legg inn av Pollti »

Din mening om taktrekk i bil kjenner vi jo Ragnhild ! En vraker vanligvis ikke biler pga løst taktrekk sånn som du har for vane. :roll

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ble en smule til sjenanse i åttefemtien (ikke TDM, men Fiat 850...) særlig i de tilfellene taktrekket, som til alt overmål var limt fast, fant det for godt å slippe taket for å stenge utsikten for sjåføren.
En del uheldige episoder utspant seg som følge av denslags...

Men åttefemtien var småtteri i forhold til Grand Lux versjonen av en Skoda 130 som jeg prøvde å temme så godt det lot seg gjøre i hele seks år før både jeg og Skoda'en var utslitt av hat/elsk forholdet vi hadde...
Her har jeg et lite arsenal av historier, som kanskje kommer på trykk en dag... ;)

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg har hatt en 120L med oransje panser og grønn venstre forskjerm. Det var en ånkli fin bil. Nesten litt GT, for ånkli raserbiler har ikke revers og det hadde ikke Skådan heller. Flott bil, den ble overtatt med diverse skrot og skrammel i bagasjerommet. Etterhvert skjønte jeg jo at det var nyttig å ha med seg mesteparten av et vanlig reservedels lager når en var på veien med den.
Dessverre gav den opp ånden under vinter OL i Lillehammer. Blokka frøys i stykker, inkludert toppen. Da ble den degradert til lekestue for nabolagets unger. Til fortvilese for foreldrene. :knegg
Den ble erstattet av en Flyat Uno 45 som etterhvert ble utstyrt med Turbo interiør og motor og drivverk. Ånkli fin bil med mono radiot i stereo. Dessverre var nok installasjonen av turbo motoren ikke forskriftsmessig utført. Den brant opp kl 0300 om natta syd for Drammen. Og jeg måtte sitte hele natta i arresten og det bare fordi jeg hadde en stresskoffert full av penger i baksetet. Kr 200 000 i kæsj er jo det minste en ånkli Flyat Pilot har med seg på tur ....
Det er jo veldig dyrt å være gjest på Misjonshotellet.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Forresten, tror nesten Skådan og Flyaten må se seg slått av Ford 15 M RS. Den holdt akkurat fra forhandleren og hjem som var svimlende 5,8 km. Da knakk venstre forhjuls oppheng i innkjøringa til huset. Mega kvalitet :O

Pollti

Legg inn av Pollti »

Men kærringa har rekorden over alle rekorder ! Hadde kjøpt splitter ny Alfa Twin Spark , etthundreogfemtiognoe. Hun glemte å stoppe da hun kom inn i garasjen :O Resultatet var smadret front og radiator og ødelagt garasjevegg-i betong. :#-O Storebrand kom på befaring for å se, de trodde ikke på skademeldingen. Kjærringa påstod til takstmannen at jeg hadde flyttet garasjeveggen mens hun tok seg en tur til butikken. Tvangsinnleggelse ble sterkt vurdert der og da. :thumleft Etter 23 km på telleren var bilen nærmest vrak og trynet på verksted gutta var verdt flere dullioner kroner da Falken kom med den til reparasjon. Og kjærringa foreleser til alle som vil høre om at det var min skyld for garasjeveggen var flyttet minst 1 meter !
Jeg håper ikke hun finner ut at garasjeveggflytting er en hemmelig tvangsnevrose jeg lider av :bananas

Josie
Innlegg: 80
Registrert: 06 nov 2008, 19:37

Legg inn av Josie »

er det bare den? syns liksom jeg aner en "liten" antydning til flere tvangshandlinger?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Josie skrev:er det bare den? syns liksom jeg aner en "liten" antydning til flere tvangshandlinger?
Kanskje Pollti trenger litt barkrakkterapi... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du bør ikke rippe opp i min Spagetti eier historie som også involverer vrenging av fordør under montering av radiot på en Flyat Panda :O Radioinstallasjonen ble bra. jeg vil påstå veldig bra. Men kareten så litt dum når når dørlåsen lå jevnt med forlykta :knegg . Fryktelig svakt konstruerte dørjern på den bilen. Det er jo som pokker at en må gjøre uvanlig kollisjonstesting selv. Dottoren i dørjern hadde ikke fantasi når det gjaldt testing og klødde seg nok i hodet i lange tider over kundenes alternative sammensetting av tenningslåser. Og Dottoren med BI eksamen i tenningslåser fikk seg nok ei lekse om at hvis en ting kan settes sammen på en gal måte så gjør folk det. BI utdannelse må jo være for undermålere i logikk ! De kostet meg over 7000 kr i oppretting, og det er rimelig mange år siden. :O Dustefjerter !!

Pollti

Legg inn av Pollti »

AJ skrev: Kanskje Pollti trenger litt barkrakkterapi... :-k
Ja, det vil jeg ikke se bort i fra. Josie må jo leve hun og :bananas

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:
AJ skrev: Kanskje Pollti trenger litt barkrakkterapi... :-k
Ja, det vil jeg ikke se bort i fra. Josie må jo leve hun og :bananas
Jeg terapeuter meg selv rimelig greit med portugisisk rødvin :vin akkurat nå... Servert på egenhånd og ikke av Josie...
Litt synd egentlig... :(
Kunne sikkert hatt nytte av en Josie å lene meg mot her jeg sitter... :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det der minner nesten litt om en bar i New Orleans. Den er bare stengt når innehaveren er full. Ellers er det ånkli fin sørvice. :knegg

Svar