Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Rune75 »

Faraday skrev: 22 feb 2018, 19:29 Det er bare at det ikke blir jojo-slanking. Når du har gått ned dine 30 kg må du ikke bare gå tilbake til en usunn hverdag som du kanskje har levd før.


Det er den overordnede planen her. Fråtse i 3 år for så å gå på en ny Sachsenhausen diett.

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av MorganX »

Det å gå ned mange kilo burde ikke være noe mål i seg selv, men å få ned fettprosenten er viktigere... Muskler veier mere enn fett og de trenger næring for å fungere som de skal. Det er fare for at du i din iver etter å gå ned i vekt også mister endel muskelmasse fordi kroppen ikke får nok næring. Så spis litt mindre, men få mere riktig og sunn mat med fiber og proteiner og begyn å trene så skal du se fettprosenten går ned, men vekten holder seg eller går opp fordi kroppen gjør om fettet til muskler. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, skulle jeg forsvart min slankemetode til alle som hadde en innvending på denne så kunne jeg like godt satt inn et innlegg i VG. Det finnes uhyre mange meninger rundt slanking der ute. Men får å oppsummere enkelt: Jeg gir egentlig fullstendig beng i fettprosent, BMI, muskelmasser og annet. Vil jeg lese om dette kjøper jeg meg ett eller annet kjærringmagasin.

Hovedpoenget mitt er å gå ned i vekt. De fleste som mener noe rundt muskelmasse etc. har som oftest ikke gått ned 30 kilo selv, men sitter med en fasit dem har lest ett sted. Det du sier er sikkert riktig, men for å være helt ærlig så kan det ikke bry meg mindre.

Ikke føler jeg at muskelmassen er svekket og formen eller er helt grei. Jeg er jo nesten konstant sulten, men jeg tror kroppen har godt av litt faste i ny og ne. Ny forskning viser at 600 kalorier om dagen faktisk kan være en fordel når vektnedgang er det viktigste for å fungere optimalt i hverdagen.

Skal man bygge kropp eller drive med toppiddrett er jo dette jeg driver med ikke anbefalt. Jeg har muskler nok i hverdagen :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Stian87 »

Har selv gått ned 3 kg de siste to månedene. Ikke noen fartsrekord sammenliknet med deg Bjerknez, men nå har jeg mål om å gå ned en tredjedel også da :)

Denne forskningen du viser til, er det Bjerknez forskning eller er det noe som er publisert et sted? Hadde vært interessant å lese.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Da kan jeg meddelle at de siste kiloene har gått langt treigere enn først antatt. Jeg har ikke noe problem med det, men jeg har nå rundet 24kg. Det vil si at det er fire kile ned siden 22 februar. Like mye som jeg gikk ned på under en uke tidligere.

Jeg har tenkt til og holde på i tre uker til, men da er det stopp for denne gang uansett resultat. Jeg bikker nok ikke 30 kilo denne gangen, men det er ikke langt unna. Jeg kan nok sette 27 kg. som et oppnåelig mål vil jeg tro.

Da skal jeg igjen begynne å leve som vanlige mennesker og spise fast føde igjen :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 18 mar 2018, 11:22 Da kan jeg meddelle at de siste kiloene har gått langt treigere enn først antatt. Jeg har ikke noe problem med det, men jeg har nå rundet 24kg. Det vil si at det er fire kile ned siden 22 februar. Like mye som jeg gikk ned på under en uke tidligere.

Jeg har tenkt til og holde på i tre uker til, men da er det stopp for denne gang uansett resultat. Jeg bikker nok ikke 30 kilo denne gangen, men det er ikke langt unna. Jeg kan nok sette 27 kg. som et oppnåelig mål vil jeg tro.

Da skal jeg igjen begynne å leve som vanlige mennesker og spise fast føde igjen :)
Det kan hende du burde gradvis begynne overgang til fast føde igjen nå. Når vektnedgangen stopper opp er det en viss fare for at du tærer for mye på muskelmasse også. Det er jo en formidabel hestekur du har påført deg selv, og det er gjerne mer enn fett som forsvinner i en slik prosess.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Stian87 »

Etter hva jeg har forstått er det ganske normalt, at det går raskt i starten og tregere underveis. Å bli kvitt en liten kul på magen f.eks kan ta mange måneder. Uansett er det topp resultat da Bjerknez. Har funnet en ordning som funker bra for meg, spiser litt mindre porsjoner enn jeg normalt ville gjort, men spiser meg mett. I tillegg har jeg byttet ut kaloriholdig mat med kalorifattig. Jeg synes ikke det påvirker livsstilen min noe særlig, og ved å utelukkende spise fisk og kyllingfilet og grønnsaker har jeg et daglig inntak på rundt 1300 kalorier. Da gjør det heller ikke noe å ryke på en del øl eller en burger i ny og ne. Pottis og godteri spiser jeg uansett ikke.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Rune75 »

Spørsmål til dere som slanker dere: Er trening uaktuelt ?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Stian87 »

Rune75 skrev: 18 mar 2018, 17:10 Spørsmål til dere som slanker dere: Er trening uaktuelt ?
Med små barn er det vanskelig å få til noe, men trener når jeg har anledning
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 18 mar 2018, 17:10 Spørsmål til dere som slanker dere: Er trening uaktuelt ?
Hvis du definerer trening som en tur på treningsstudio eller en joggetur etc. så nei, da trener jeg ikke. Men i dne perioden jeg har slanket meg så har vi vert midt i en flytteprosess på jobben hvor alle må trå til. Det vil si flytting og sjauing av alskens varer hele dagen samt oppsett av pallereoler etc. Jeg går også en time om dagen med bikkja, ved siden av at jeg har en helgejobb som innebærer lemping av aviser for en kompis annenhver helg.

Så jeg vil så absolutt si jeg er i aktivitet, men du finner meg nok ikke på noe treningsstudio, eller i skogen joggende med trestokker på skulderen :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 18 mar 2018, 16:50 Etter hva jeg har forstått er det ganske normalt, at det går raskt i starten og tregere underveis. Å bli kvitt en liten kul på magen f.eks kan ta mange måneder. Uansett er det topp resultat da Bjerknez. Har funnet en ordning som funker bra for meg, spiser litt mindre porsjoner enn jeg normalt ville gjort, men spiser meg mett. I tillegg har jeg byttet ut kaloriholdig mat med kalorifattig. Jeg synes ikke det påvirker livsstilen min noe særlig, og ved å utelukkende spise fisk og kyllingfilet og grønnsaker har jeg et daglig inntak på rundt 1300 kalorier. Da gjør det heller ikke noe å ryke på en del øl eller en burger i ny og ne. Pottis og godteri spiser jeg uansett ikke.
Jada.. helt normalt og det bekymrer meg ikke overhodet :thumleft

ZZR-Erling

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av ZZR-Erling »

Bli slank, kjør motocross! Om vinteren trener man på studio, MX blir en fiiiin motivasjon!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev: 19 mar 2018, 15:00 Bli slank, kjør motocross! Om vinteren trener man på studio, MX blir en fiiiin motivasjon!
Hehe, motorcross er nok ikke noe som trigger meg veldig. Selv om det kan være gøy å se på :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Da er slankekuren min over for denne gang, og jeg kan meddelle at jeg neeesten rundet 28 kg på nøyaktig tre måneder (i går).
I dag skal jeg nyte mitt aller første måltid som kan tygges på tre måneder! :twothumbs:

_____________

Jeg har også kikket litt på ny hjelm samt lyd i hjelmen og ser at Schuberth har kommet med en ny modell kalt C4. Denne har innebygget komminikasjon og høytalere etc, men jeg har lest noen steder at Sena systemet i denne ikke fungerer optimalt. Mange som klager på dette. jeg vil vel tippe at selve lyden heller ikke blåser en av banen så da blir det teit å gi 7 laken for en slik hjelm når man kan få C3 Pro til rundt 4 laken.

Har kikket litt på Shoei Neotec også, men jeg legger såpass vekt på estetiske at jeg heller mer mot Schuberth. Det virker som om Schuberth har større synsfelt (større visir) og ser litt "bad ass" ut. Noe jeg liker. Jeg prøvde også en Neotec på Leeres i Fredrikstad i fjor sommer (for morroskyld) og jeg synes ikke den passet mitt hode. Den føltes "hardere" i innerforet enn det min hjelm var når den var ny og den klemte veldig på sidene. Jeg beit meg ikke merke i synsfeltet på denne der og da da det bare var en kjapp prøving, men på bilder virker det som om Schuberth er bedre der?

Uansett så kjøper jeg jo ikke en hjelm som ikke passer mitt hode, og der føler jeg Schuberth er veien å gå for meg uansett. Men det irriterte meg veldig at Schuberth C4 ble levert med et innebygget komunikasjonssystem med tilsynelatende problemer. Da kan jeg også kanskje gå ut fra at lyden ikke er noe og hoppe i taket etter, med tanke på lydtrykk.

Skal ikke være lett dette...

Svar