Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 20 jun 2019, 14:29 Folk flest vasker faktisk med grus i svampen. Har samme svampen i flere sesonger. Er ikke uvanlig det.
My ears, my ears!!! :O :O

Trist... bare trist...

Uansett ikke noe jeg kan klandres for :sorry

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

I går satt jeg S100 Total Cleaner som er en gel basert avfetting beregnet for motorsykler. Jeg er usikker på hva produkter som er tillpasset motorsykler har som egenskaper kontra andre produkter, men det er nå vertfall det som sies om produktet.

Jeg har tildligere nevnt opp til flere ganger at sterk avfetting kan være skadelig for sorte ubehandlede plastdeler og har selv opplevd og fått ødelagt plasten på sykkelen.

Den gamle sykkelen gikk jeg i bakken med og dermed måtte tilfeldigvis plastdelen som ble ødelagt av avfettingen byttes ut. Denne har jeg hatt liggende i garasjen siden og bruker å teste avfettinger på denne.

I går kveld klokken 23:00 sprayet jeg denne sorte plastdelen med S100 Total Cleaner og bestemte meg for å la den stå innsauset over natten. På morgenen hang avfettingen fortsatt på som en ganske tykk seig gugge så krevde en del spyling med vanlig vannslange for å få skylt bort produktet, men ingen skjolder eller stygge merker ble observert, og dette ble gjort på en del som tidligere har blitt skadet av avfetting.

Så hvis S100 Total Cleaner blir brukt på avkjølt underlag og ikke i solen så kan jeg med meget stor sikkerhet si at denne er bombesikker på motorsykkel. Jeg skal faktisk teste den enda en gang til i dag, men da skal den får noen timer i solsteken. Jeg regner nesten ikke med at dette vil gå bra, men gjør det det, så er jeg overbevist om at dette produktet er trygt å bruke. :)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av mekkern »

test dette på deler av en svart-eloksert aluminiumsdel hvis du har noe slikt liggende.hvis den ikke misfarger/lager skjolder på denne heller er den nok helt safe. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har ingen slike elokserte deler liggende tror jeg. Jeg tør ikke å gjøre dette på motorsykkelen over så lang tid. Men jeg har brukt den på elokserte deler, men da spylte jeg av etter 2-3 minutter. Det gikk bra, men ser jo tydelig at den tar alt av beskyttelse som jeg har lagt med tanke på plastfornyer. Men den ødela ikke plasten.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

En liten kjempe appropo...

Nå har jeg for første gang i mitt liv registrert meg hos Norsk Tipping og klinte til med 2.000 kroner på at England slår Romania. Med odds på 1.43 blir jo ikke gevinsten all verden, men det blir vel rundt 800 kroner.

Men selvsagt kan jeg tape 2.000 kroner også, men det kan jeg leve med :)

Å jeg som ikke er fotballinterresert en gang... :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg testet S100 Total Cleaner på den samme sorte plastdelen fra den gamle sykkelen, men i solsteken og middelet har fått ligge på i ca. 6 timer. Resultatet viste at man tydelig kan se at dette ikke er anbefalt ved nærme inspeksjon, men plasten er langt fra ødelagt.

Husk at dette er en test som går langt ut over advarselene og jeg vil si at dette produktet er idiotsikkert på motorsykkel hvis man følger anvisningene og bruker det i skyggen. :)

PS! De små merkene man ser i skjermen er etter velten jeg hadde med den andre sykkelen.

Ca 16:30 påførte jeg middelet:
test1.JPG
I skrivende stund kl. 21:45 spylte jeg av samt tørket tørt:
test2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Å her er et bevis for hvor sterk avfetting tærer på plast. Her er en 50/50 etter kraftig avfetting og ny påføring av S100 fargefornyer.
CDF2465E-D0BA-4A32-98EE-C8435B1E1409.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Da er det siste innspurt på jobb før sommerferien er et faktum! Snart er det både Service og dekkskift før jeg legger ut på årets tur, hvor Bartebyen blir første destinasjon, trolig via den norske fjellheimen inkludert en overnatting.

Jeg tror jeg har bestemt meg for ruten og det blir avreise fra Fredrikstad, via Bastø Fosen i retning Øvre Årdal og Utladalen Camping via Kongsberg/Geilo/Lærdal.

Dag to blir i retning Trondheim, via Tindevegen, Sognefjellet, Geiranger, Trollstigen, Sunndalsøra.

Så tenker jeg Cutless har handlet inn boller og brus til jeg kommer på besøk og okkuperer gjestesengen. Han har nok muligens også en liten turplan på lur. Etter en dag eller tre hos Cutless, så er planen og dra videre mot Molde og familie der. Mest trolig via Atlanterhavsveien etc.

Så blir det helt sikkert en del dagsturer mens jeg er i molde en ukes tid for å utforske området, før jeg tar en todagers tur på vei hjem igjen. Mest trolig via Hardangervidda, som i fjor. En utrolig fin tur som sitter i ennå :)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Relax »

Det er ingen kontroller i området, har jeg hørt, så det er bare å gi på! :yeyeye

:knegg
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev: 24 jun 2019, 12:59 Det er ingen kontroller i området, har jeg hørt, så det er bare å gi på! :yeyeye

:knegg
Hehe, jeg har også spådd en kontrollfri veistrekning i sommer. :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

To dager igjen til ferie! (prøver å skjule min entusiasme :\m/: :\m/: )

Blir også tid til litt detailing i slutten av ferien, så derfor sendte jeg mail til The Rag Company og fikk en god pros på et parti med Eagle Edgeless mikrofiberkluter. 100 stk. Faktisk. (Ja... jeg vet... :redface )

Så når jeg kommer hjem fra sommerturen, så skal bimmern skinne som aldri før :twothumbs:

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av overlay »

Bjerknez skrev: 27 jun 2019, 03:05 Blir også tid til litt detailing i slutten av ferien, så derfor sendte jeg mail til The Rag Company og fikk en god pros på et parti med Eagle Edgeless mikrofiberkluter. 100 stk. Faktisk. (Ja... jeg vet... :redface )
Normalt å ha noen kluter i bakhand :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart er det sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

overlay skrev: 27 jun 2019, 09:04
Bjerknez skrev: 27 jun 2019, 03:05 Blir også tid til litt detailing i slutten av ferien, så derfor sendte jeg mail til The Rag Company og fikk en god pros på et parti med Eagle Edgeless mikrofiberkluter. 100 stk. Faktisk. (Ja... jeg vet... :redface )
Normalt å ha noen kluter i bakhand :thumleft
Mikrofiberkluter er noe man aldri for nok av :)

Når jeg får dem for rundt 20 kroner stykket så er dte helt innafor. Jeg kan lett selge disse via Finn for 40 kroner stykket. Så selger jeg halvparten har jeg faktisk tjent inn pengene :)

Men jeg tenker jeg beholder dem selv :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - SOMMERFERIE!!!

Legg inn av Bjerknez »

3.5 timer igjen til 4 ukers sommerferie!!! :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - SOMMERFERIE!!!

Legg inn av Bjerknez »

I morgen står jeg opp før fuglene fiser og drar til Speed MC for årlig service av bimmern. Etter dette blir det et møte med NMCU i moss, før jeg kjører til Pitlane i Eidsvoll for dekkbytte. Blir en lang dag i morgen :)

Svar