xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av FredrikE24 »

Sjekka kjapt.

Feks. Triple Black, der er samtlige paneler utgått fra BMW. Kan derfor ikke skaffes nytt med mindre det ligger nebb og tankdeksel på lager et sted.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev:Sjekka kjapt.

Feks. Triple Black, der er samtlige paneler utgått fra BMW. Kan derfor ikke skaffes nytt med mindre det ligger nebb og tankdeksel på lager et sted.
Ojj.. men takk Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av FredrikE24 »

Her kommer uansett prisene over disk fra MCOslo, så får du avgjøre hvorvidt du skal kontakte de og se om det kan fremskaffes.

Tankdekselet har jeg ikke funnet prisen på enda, men sausenebb høyre og venstre koster ca. 12-1400kr stykket på MCOslo.
Man må kontakte de for å høre med levering.

Har du skiltnummeret, så kan jeg gå litt dypere i materien.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av E-strom »

Ideen om å bytte deksler er jo litt fristende :-k

Googlet litt og fant sort "nebb" og tankdeksel (NB: Til vanlig GS (ikke GSA):
https://nettbutikk.mcoslo.no/DELER-OG-U ... 618555986)
https://nettbutikk.mcoslo.no/DELER-OG-U ... 638555990)

Fristende - prisen er jo "høy nok", men ikke for høy...
Fant samme varenummer på en tysk nettbutikk. Der ble summen med frakt ca €300, og når jeg plusser på moms og noen kroner i gebyr så blir det ikke så mange hundrelappene billigere...

Delenumrene tok jeg herfra (lenken er for GS, ikke GSA):
https://www.ascycles.com/BMW/2013/R1200 ... #BikeImage
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av FredrikE24 »

Hiv inn siste syv siffer av rammenummer på denne nettsiden og du har hele katalogen:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av xyvind »

Takk for tips! Jeg skal se nærmere på dette i løpet av helgen :twothumbs:

Nå har jeg vært og hentet den nye hjelmen min og pakket ut den.
Førsteinntrykket var at dette kjentes spinkelt ut i forhold til Shoei, som er det eneste merket jeg har kjørt med. Plastikken var liksom veldig lett og alt kjentes litt skjørt ut. Det er typisk meg at noe knekker på nye ting, før jeg en gang rekker å bruke det. Heldigvis greide jeg å unngå det :crazy:
Hjelmen begynner å vokse på meg, sånn sett. Jeg tror jeg ble litt lurt av at den føles veldig lett. Den ser litt stor og tung ut, men den er veldig lett. Føles i hvert fall sånn.

Jeg måtte jo ut og prøvekjøre hjelmen, greide ikke vente med det. Det blåser veldig mye ute rundt Oslo for tiden, og jeg var veldig spent på hvordan det ville være å kjøre med hjelm med brem på toppen. Det har jeg aldri prøvd før. Hadde liten tro på at den ville kunne måle seg med Shoei der heller. Men jaggu.. jeg kan nesten ikke tro hvor rolig og støysvak denne hjelmen var :O hvordan er det mulig?
Jeg satte til og med forlengelsen på bremmen, da jeg har lest at den er lagd for å gjøre hjelmen bedre i høyere hastigheter. Og dette fungerer altså utrolig godt! Mulig jeg overdriver, men den føltes roligere og mer stabil enn min Shoei-hjelm.

Til å begynne med hadde jeg på meg hjelmen som jeg ville hatt på meg Shoei'en. Men da ble det litt feil vinkel på alt, og det innebygde solvisiret nådde så vidt ned til øynene - kanten på solvisiret kom midt i synsfeltet. Jeg stoppet og justerte litt, og det er jo selvfølgelig meningen at hakepartiet skal dras veldig langt ned i forkant med denne hjelmen. Derfra ble alt så mye bedre.

Jeg bruker jo vanlige briller også, og har slitt en del med dugg på brillene i Shoei-hjelmen, når det er litt kjølig i lufta ute. I NEXX-hjelmen dugget det ikke på brillene. Jeg synes ikke det var så mye mer luft inn i hjelmen egentlig, men det er mer åpent rom foran munnen og ansiktet generelt. Så det er kanskje det som gjør det.

Stoppet og tok noen bilder.
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2efd.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2efc.jpg
Her er forøvrig et par bilder av sykkelen med pastidippede kasser.
3FJ5TJtCQLSZlINZB7cM%Q_thumb_2ef8.jpg
pxAAVRspRhCbaZhRnWeaBg_thumb_2efe.jpg
Men det blir ikke morroere enn dette! Nå koser jeg meg. Sitter og poster dette innlegget imens jeg flytter over intercom og litt forskjellig.
oiR%xVzGS1a94G+ScHgJlw_thumb_2f02.jpg
Her ser dere brillene jeg kjøpte til også. Det er kanskje litt pretensiøst :lol Men jeg har lyst til å få noen mil i de dype skoger i sommer, og har skjønt at det er en klar fordel med briller hvis det er støvete og varmt etc.
Hjelmen er jo lagd for å kunne brukes med briller som dette. Og det er faktisk veldig komfortabelt! Har ikke prøvd de på veien enda, men de virker å være mye bedre enn det innebygde solvisiret. Og man kan lukke hovedvisiret selv om brillene er på. Strikken går fint imellom visiret og hjelmen.

God fredagskveld :twothumbs:
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2f01.jpg
tnhsBpPxTEygrqBB2G2YMg_thumb_2f03.jpg

Toven

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av Toven »

Da erre nebb på både sykkel og fører :twothumbs:
Godt du er fornøyd!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av Olav K »

Som Toven sier...
nebb både oppe og nede. Ingen grunn til å være beskjeden nå :-)
Duket for mange mil på alle slags underlag nå. :)

Gleder meg til å se oppdateringer fra våren og sommeren, håper du får mange fine turer.
Og TETen klarer vi lett med GSA også 🥰
GS = Ganz Spaß
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av xyvind »

Kommer til å være jævla nebbete, hele sesongen, jeg nå :twothumbs:

Jeg er så sugen på TET i år :twothumbs: Skjønner at sesongen kan bli rar pga korona, men søren heller. Hadde lyst til å kjøre svenske TET også. Ser utrolig fint ut.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av Olav K »

xyvind skrev: 03 apr 2020, 20:59 Kommer til å være jævla nebbete, hele sesongen, jeg nå :twothumbs:

Jeg er så sugen på TET i år :twothumbs: Skjønner at sesongen kan bli rar pga korona, men søren heller. Hadde lyst til å kjøre svenske TET også. Ser utrolig fint ut.
Da har vi en avtale på å kjøre norske TET i sommer :) Har kjørt deler av den før, og det er fullt kjørbar med stor sykkel. :twothumbs:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av xyvind »

Olav K skrev: 03 apr 2020, 21:11
xyvind skrev: 03 apr 2020, 20:59 Kommer til å være jævla nebbete, hele sesongen, jeg nå :twothumbs:

Jeg er så sugen på TET i år :twothumbs: Skjønner at sesongen kan bli rar pga korona, men søren heller. Hadde lyst til å kjøre svenske TET også. Ser utrolig fint ut.
Da har vi en avtale på å kjøre norske TET i sommer :) Har kjørt deler av den før, og det er fullt kjørbar med stor sykkel. :twothumbs:
Jeg er med :prf

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av FredrikE24 »

Det der så genialt ut. Tror jeg nok skal invistere i en slik hjelm til vinterkjøring. Blir kjørende med åpent visir omtrent hele vintern fordi visiret fylles med møkk og snø. Hadde vært greit å prøve med briller + visir(ved behov).

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av xyvind »

I hvert fall veldig moro :D
Neida, jeg tror dette er en god løsning. Har fri nå til etter påske. Regner med det blir ut og nyte godværet og bli kjent med det nye utstyret.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av xyvind »

Nå er jeg glad GSA'en ikke ble solgt allikevel :crazy:
Og å kjøre med briller inni hjelmen funker veldig bra. Faktisk veldig komfortabelt.
Jeg "skulle bare" en liten tur i formiddag, og har nå vært ute hele dagen. Fant til og med noen strekninger med grus.
Tror jeg kommer til å være uti skauen resten av påska :crazy:
4-4.jpg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny ADV-hjelm]

Legg inn av xyvind »

Er det lov å ha det så gøy «i disse tider»?

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Låst