xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av Rha »

ikke sats på det. bruk skikkelige sko så har beina bedre mulighet. Min alu motek koffert spratt av som bare det. 30-40 km på våt grus.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Morgenstemning fra hengekøya

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 30 mai 2020, 08:16 Morgenstemning fra hengekøya

Bilde
Idyllisk :twothumbs:

Du er kanskje ikke klar over det, men du er faktisk blitt en av de få her inne som faktisk overnatter i naturen opp til flere ganger i året og samtidig poster bilder av det. Det skal du ha kudos for :thumleft

Selv har jeg enda ikke kommet i skikkelig modus enda... :redface

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Det er bare å komme seg ut. Deilig for sjela.
Kan poste flere bilder og jeg. Nå er det frokost på gang

Bilde

Jeg legger ut en del turbilder og videoer på Instagram, for de som kunne tenke seg å følge med der. Heter xyvind der også Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 30 mai 2020, 07:49 Samtidig så hindrer vel disse kassene at sykkelen legger seg helt ned på siden og i motsatt fall i enkelte tillfeller redde beina?
Det gjør softbags også. De blir bare ikke bulka :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Turen på Finnskogen var en suksess, for de som lurer på det. Ingen velt eller kræsj, og jeg begynner å få litt mer dreisen på gruskjøring. Det er sjuuuukt artig. Jeg kunne reist langt og lenge på denne måten! Det blir nok flere sånne turer i sommer, stikke rett etter jobb på fredag og sove ute et sted.
I dag har det vært en kjappere tur på asfalt. Norge er fantastisk å farte sånn her rundt i. Helt fantastisk.
Jeg har fotografert og filmet masse, og styra noe jævlig :crazy: men jeg orker ikke gjøre noe med det enda. Kanskje i morgen.
Har kjørt noe sånt som 2000 km siden jeg skifta dekk, og mesteparten av dette i helga, så jeg er ganske mør i kroppen nå :twothumbs:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Et lite referat fra pinsehelgen min :thumleft


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av AJ »

Newborn motorcyclist - uten tvil :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Haha ;)
Og en god nyhet! Jeg har fått fikset mikrofon-problemet med GoProen, så nå blir det mange høykvalitetsfilmer fra denne kanten fremover :twothumbs:
Jeg kan høre jubelen hele veien hit. Rolig nå folkens :crazy: Det kommer mer snart.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av Olav K »

Kjekt :thumleft Veldig kjekt :knegg
Du skal være evig takknemlig for at ingen ville kjøpe GSAen i vinter... tenk å være låst til å bare kjøre på asfalt :scratch :O
Et lite gruskurs innpå Finnskogen ville nok være lurt, du vil se litt annerledes på dette med løs grus etter noe instruksjon, rettleding og øvelse. Da blir det tilogmed litt moro.

Så må vi få rista løs litt tid, enn 5 dagers eller så, og kjøre TET i sin helhet.
Om det er fint nedpå Finnskogen, er det likevel ingenting i forhold til fjellkjøring oppmed Hedmarksvidda, Skeikampen Grimsbu og deromkring :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 03 jun 2020, 05:25 Kjekt :thumleft Veldig kjekt :knegg
Du skal være evig takknemlig for at ingen ville kjøpe GSAen i vinter... tenk å være låst til å bare kjøre på asfalt :scratch :O
Et lite gruskurs innpå Finnskogen ville nok være lurt, du vil se litt annerledes på dette med løs grus etter noe instruksjon, rettleding og øvelse. Da blir det tilogmed litt moro.

Så må vi få rista løs litt tid, enn 5 dagers eller så, og kjøre TET i sin helhet.
Om det er fint nedpå Finnskogen, er det likevel ingenting i forhold til fjellkjøring oppmed Hedmarksvidda, Skeikampen Grimsbu og deromkring :prf
Da er jeg glad for at jeg har en S1000R, siden jeg da er låst til å kjøre på asfalt. Tror jeg har en grussensor på sykkelen som kutter all motorkraft når den ser grus. :knegg

Bimmern er så helt klart ikke bygget for grusveier, men at den funker på grus har jeg faktisk opplevd opp til flere enn en gang. Men jeg kommer nok aldri til å gå Ullevollseter i næringen av den grunn :lol

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av Ketil »

xyvind skrev: 02 jun 2020, 23:24 Haha ;)
Og en god nyhet! Jeg har fått fikset mikrofon-problemet med GoProen, så nå blir det mange høykvalitetsfilmer fra denne kanten fremover :twothumbs:
Jeg kan høre jubelen hele veien hit. Rolig nå folkens :crazy: Det kommer mer snart.
Flott video Xyvind fra noe som så ut som ei drømmehelg :thumleft Er litt nyskjerrig på hvordan du løste mikrofonproblemet? Jeg tror også for min del at det blir overgang mot mer grusorienterte dekk ved neste dekkskifte. Du får gi en liten rapport når du har fått noen km på de nye dekkene dine :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Olav K skrev:Kjekt :thumleft Veldig kjekt :knegg
Du skal være evig takknemlig for at ingen ville kjøpe GSAen i vinter... tenk å være låst til å bare kjøre på asfalt :scratch :O
Et lite gruskurs innpå Finnskogen ville nok være lurt, du vil se litt annerledes på dette med løs grus etter noe instruksjon, rettleding og øvelse. Da blir det tilogmed litt moro.

Så må vi få rista løs litt tid, enn 5 dagers eller så, og kjøre TET i sin helhet.
Om det er fint nedpå Finnskogen, er det likevel ingenting i forhold til fjellkjøring oppmed Hedmarksvidda, Skeikampen Grimsbu og deromkring :prf
Jeg trenger mer tid på løst underlag med GSAen, helt klart. Da kjenner man vekta veldig godt, og fronten kan være litt vanskelig å mestre. Vet ikke om jeg kommer til å ta noe kurs akkurat nå, da jeg suger til meg alt av informasjon, og tenker at man bare trenger mye tid på grus og sti for å få det inn i kroppen. Det kom seg veldig bare på denne turen.

Har solo-ferie uke 27 og 28. Da tenker jeg å kanskje ta hele TET’en. Eller en tur basert på den ruta. Når har du ferie? Bilde
Gleder meg til å sjekke ut Hedmark og Grimsbu, som du nevner Bilde

Ketil skrev:
xyvind skrev: 02 jun 2020, 23:24 Haha ;)
Og en god nyhet! Jeg har fått fikset mikrofon-problemet med GoProen, så nå blir det mange høykvalitetsfilmer fra denne kanten fremover :twothumbs:
Jeg kan høre jubelen hele veien hit. Rolig nå folkens :crazy: Det kommer mer snart.
Flott video Xyvind fra noe som så ut som ei drømmehelg :thumleft Er litt nyskjerrig på hvordan du løste mikrofonproblemet? Jeg tror også for min del at det blir overgang mot mer grusorienterte dekk ved neste dekkskifte. Du får gi en liten rapport når du har fått noen km på de nye dekkene dine :thumleft
Takk. Var virkelig kjempegøy.
Nei jeg har kjøpt et par mikrofon-adapter-kopier fra Kina. Ingen har funket. Men jeg hadde liggende en til som fulgte med mikrofonen, tror jeg. Jeg prøvde den i går, og da virket mikrofonen. Så jeg kunne hatt bedre lyd på de siste opptakene mine , hadde jeg visst det. Trodde jeg hadde sjekket den overgangen tidligere. Kan legge ut bilde av de forskjellige Kina-variantene når jeg er hjemme i kveld.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av Olav K »

xyvind skrev: 03 jun 2020, 11:17 Har solo-ferie uke 27 og 28. Da tenker jeg å kanskje ta hele TET’en. Eller en tur basert på den ruta. Når har du ferie? Bilde
Jeg har ferie det meste av året, så i en av de ukene, kan vi prøve å kjøre HELE ruta :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av barske »

Herlig film du la ut :) Var det du som skremte sykelisten eller var det noe annet?

Låst