Ikke stort som ble gjort på denne, oppgradert software, byttet olje/filter og bremsevæske... neste år er det en del annet i tillegg.
Holmsbu handel er åpen fra KL10:00.Gammelsmurfen skrev: 07 mai 2023, 18:32 14-15 grader i dag, så slett ikke verst i sola.
Nå er jeg drittlei snø og kulde etter en lang vinter, så det måtte bli sørover i dag.
Men det skal sies at jeg vurderte @AJ sin åpne invitasjon om å bli med (setter pris på sånt), men det får evt. bli når all snø er borte.
Det ble Holmsbu i dag, og for første gang vestsiden både opp og ned for å få med seg sola.
Mye mc-folk både på veiene og nede ved brygga i Holmsbu. Begge kioskene var stengt, så noe Softis ble det ikke, men "Brustadbua" i bakkant var åpen.
Så is ble det i hvert fall, men dog ikke softis.
La merke til de store søppelbøttene ved brygga, de var alle stapp fulle av ispapir
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
Ja, tror den som jeg kjøpte is på i bakkant av parkeringsplassen het det.mekkern skrev: 10 mai 2023, 23:28 Holmsbu handel er åpen fra KL10:00.
Frekventerer hele gamle Hurum daglig i jobb.Deilig på sommeren men ikke like digg på vinteren.
Vi kødder litt innimellom med å kalle det "Askerlandet" siden Hurum ikke er et fysisk sted men en "dø" kommune nå i "Nye Asker".
Dette trigger skikkelig en del lokalpatrioter.![]()
Joker-butikken på Filtvet er forreste historie nå også.
Takk @AJ !AJ skrev: 18 jun 2023, 20:11 Ah...!
Flotte bilder fra steder man har vært gjentatte ganger. Men alltid hyggelig med bilder fra disse stedene.
Ja, det ser veldig lovende ut i dag hva gjelder området (og vått i morgen), så da ser det ut som om dette er dagen for Atlanterhavsveien. Aner ikke når jeg er der om det er fergekø eller annen kø. Hørte de sa på nyhetene i går at det var omkjøring til Trøndelag via Åndalsnes... så det er jeg litt spent på. Hyggelig med lokalkjent guide om du vil, men du må belage deg på mange små stopp for å ta bilderkjellv skrev:Det er meldt godt vær på våre trakter i morgen, så du er heldig. Jeg sender deg mitt tlf nr i pm, så får du ta kontakt når du vet omtrent når du kommer hit. Gjerne et par timer i forkant om du kan. Blir nok en del opptatt på formiddagen..
Takk! Ja det er Åndalsnes og 64'ern jeg har laget rute på, så det er vel en liten fergetur fra Åfarnes til Sølsnes, 2T 18 min. Til Molde i følge google. Stresset ikke i morges og dro litt seint fra Otta, drar straks fra YX på Bjorli. Har vært litt lysreguleringer her og der pga. Veiarbeid og skader.kjellv skrev:Det er ei ferge midtveis mellom Åndalsnes og Molde. Den går ofte og har sjelden kapasitetsproblemer. Trafikken til/fra Trondheim kommer nok ikke her, nå er Røros-Trondheim åpen. Samtidig er Berkåk-Fannrem åpen så vidt jeg kan se.
Du kan også kjøre E136 Åndalsnes-Vestnes, da er det ei ferge over fjorden til Molde sentrum. Jeg anbefaler Rv64 Åndalsnes-Molde.
Det kan jo være du kjører opp Ottadalen til Geiranger, og videre til Trollstigen også. Det er en flott tur, og nå er det største turistpresset lagt seg.
Uansett, vi snakkes senere i dag. God tur
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Takk for det @Audi Mannen !Audi Mannen skrev:Hyggelig å hilse på når det først er noen som forviller seg hit ut på karrige holmer og skjær. Kjellv gjorde en god jobb med de plassene han tok deg innom. Som du selv skrev så var du heldig med været og dags etappen endte i en svært så flott kystby om jeg må få si det. God tur videre.