Z1A 900 og KZ900 logg
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Se en veldig stor samlingen av japanske sykler.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Da var forgaffelbeina komplette igjen …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Det ble blankt og fint, ja.
Er nylocmutrene " originale " ?
Er nylocmutrene " originale " ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Ja fornøyd nå. Nei de låsemutterne er ikke originale @Jompa :) Skal ta med 4 stk vanlige neste gang jeg er på shopping for det er jo sprengskiver der.
Har bytta unbrako skruer med kobberpakning i bunn, o-ringer, nye pakninger på drenskruene, nye simmringer med anleggshylser og låseringer, nye utvendig gummimansjetter, olje selvfølgelig og pussa nedre indre gaffelbein med 1200 vannslipepapir.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Hvordan var glidehylsene inni gaffelen ?
På GPz,en var de veldig slitte og ble bytta.
Den hadde luftfjæring både foran og bak med noe som ligna en dekkventil oppe på venstre gaffelben og forbindelse mellom rørene .
Egen fylleventil på støtdemperen bak.
På GPz,en var de veldig slitte og ble bytta.
Den hadde luftfjæring både foran og bak med noe som ligna en dekkventil oppe på venstre gaffelben og forbindelse mellom rørene .
Egen fylleventil på støtdemperen bak.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Ja det er det samme som på Z1000J, på min har jeg fulgt manualen med limit mål og mengder.
Usikker på beskrivelse av noen deler, det ligger jo bilder av all innmat i tråden her :)
Edit: Nå skjønner jeg ingen ting, her forsvant jo hele innlegget
Usikker på beskrivelse av noen deler, det ligger jo bilder av all innmat i tråden her :)
Edit: Nå skjønner jeg ingen ting, her forsvant jo hele innlegget

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Min feil jeg må ha trykket på delete da jeg siterte ett avsnitt av innlegget ditt.
Beklager.
Men det jeg kalte glidehylser er foringene inne i gaffelen.
Jeg kan ikke se dem på noen av bildene.
Mulig foringer i gaflene kom senere ?
Beklager.
Men det jeg kalte glidehylser er foringene inne i gaffelen.
Jeg kan ikke se dem på noen av bildene.
Mulig foringer i gaflene kom senere ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
@dypen , har fulgt med på gaffel overhalinga, og skal "snart" igang med samme jobben på Pan European. Der må jeg også skifte lager... kommer sikkert tilbake med spørsmål...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Styrelager som skal byttes eller …Gaffelbeina: Litt plass med noe å vaske delene i sammen med masse filler og litt verktøy selvfølgelig. Anbefaler en stor pipe eller hylse for å presse / dunke inn simmringene.rolf-arne skrev: 03 des 2023, 06:12 @dypen , har fulgt med på gaffel overhalinga, og skal "snart" igang med samme jobben på Pan European. Der må jeg også skifte lager... kommer sikkert tilbake med spørsmål...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Det går i små steg …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Har fått noen kommentarer på størrelsen på garasjen vår men den er ikke stor, hele 42 m² pluss at vi har ett isolert uthus på 30 m² der jeg har tanker om å forlenge garasjetaket for å koble det til uthustaket for å få større plass. I dag er det tilrettelagt en vaskeplass bak garasjen og med kjøreport i bakveggen på garasjen som gjør det mulig. I teorien er det tak, to vegger pluss ei dør mellom uthus og garasje som skal til for å utnytte arealet. Har fått noen tips om at jeg bør ta ut litt masse mot nabo i øst for å få rett vegg, under vaskeplassen er det drenert masse, isolasjon, støpt plate med avløp hvor bakveggen mot nabo i nord er støpt. Prosjektet må plassbygges og det lille av masse som må ut må tas gjennom garasjen med en bobcat eller lignende. Naboene har ingen innvendinger og er positive men kommunen må godkjenne fra både på utnyttelsesgrad som overgår grense med noen få kvadratmeter samt uthus / garasje som blir over 50 m². Hvis det er mulig å godkjenne prosjektet i kommunen ville det vært fristende å forsøke å bidra mye med egeninnsats forutsett en snekker ville gå med på det.
Har en gammel tråd på forumet «The Garage Journal» fra tiden jeg isolerte garasjen og la ting til rette for mer enn parkering. Fra tom garasje med ny bakvegg, nytt uthus og vaskeplass bak garasjen. For interesserte ta en titt på linken, photobucket er brukt til bilder noe som alle vet hva det betyr.
https://www.garagejournal.com/forum/thr ... ge.315419/
Har en gammel tråd på forumet «The Garage Journal» fra tiden jeg isolerte garasjen og la ting til rette for mer enn parkering. Fra tom garasje med ny bakvegg, nytt uthus og vaskeplass bak garasjen. For interesserte ta en titt på linken, photobucket er brukt til bilder noe som alle vet hva det betyr.
https://www.garagejournal.com/forum/thr ... ge.315419/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Tror det blir både og, når man først tar i fra hverandre en gammel sykkel, så kan det være like greit å gjøre alt ,skikkeligdypen skrev:Styrelager som skal byttes eller …Gaffelbeina: Litt plass med noe å vaske delene i sammen med masse filler og litt verktøy selvfølgelig. Anbefaler en stor pipe eller hylse for å presse / dunke inn simmringene.rolf-arne skrev: 03 des 2023, 06:12 @dypen , har fulgt med på gaffel overhalinga, og skal "snart" igang med samme jobben på Pan European. Der må jeg også skifte lager... kommer sikkert tilbake med spørsmål...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Helt klart @rolf-arne det blir alltid mer å ta tak i når du første demonterer :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Som nevnt i innlegg tidligere om å utvide garasje / uthus litt …
Tenker stålbjelke i mønet på forlengelsen med plassbygde takstoler for å få full takhøyde innvendig på tilbygg.
Har vært inne på tanken å gjøre alt selv men usikker på om jeg er kapabel for jobben, en annen variant vil være å bidra mye (håndlanger / ryddegutt) med egeninnsats forutsett en snekker ville gå med på det.
Hvis det er noen som har synspunkter, innvendinger, enklere løsning, annen løsning, mere prisgunstig eller andre innspill setter jeg stor pris på det
Legger ved første bilde av hvordan det er tenkt å forlenge garasjetaket for å koble det til uthustaket, bilde to viser hvordan det er i dag med to bygg separat garasje og uthus.Garasjen er 42 m² pluss isolert uthus på 30 m² der jeg ønsker å forlenge garasjetaket for å koble til uthustaket. I dag er det tilrettelagt en vaskeplass bak garasjen og med kjøreport i bakveggen på garasjen som gjør det mulig. I teorien er det tak, to vegger pluss ei dør mellom uthus og garasje som skal til for å utnytte arealet. Har fått noen tips om at jeg bør ta ut litt masse mot nabo i øst for å få rett vegg, under vaskeplassen er det drenert masse, isolasjon, støpt plate med dren hvor bakveggen mot nabo i nord er støpt.
Tenker stålbjelke i mønet på forlengelsen med plassbygde takstoler for å få full takhøyde innvendig på tilbygg.
Har vært inne på tanken å gjøre alt selv men usikker på om jeg er kapabel for jobben, en annen variant vil være å bidra mye (håndlanger / ryddegutt) med egeninnsats forutsett en snekker ville gå med på det.
Hvis det er noen som har synspunkter, innvendinger, enklere løsning, annen løsning, mere prisgunstig eller andre innspill setter jeg stor pris på det

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Kaldt ute idag med -24,5 men venter på hjula til Z1A’n som er lovet ferdige, har egentlig litt å ta tak i da jeg har mye på plass som kan monteres.
Mere verktøyskap og arbeidsbord fra Netthandelen bestilt 1 nyttårsdag som visstnok kommer inn døra i dag ifølge Bring.
Mere verktøyskap og arbeidsbord fra Netthandelen bestilt 1 nyttårsdag som visstnok kommer inn døra i dag ifølge Bring.
Perfekt verktøyvogn for de som ikke har plass til en stor innredning, men som samtidig ønsker mye oppbevaringsplass og en benkeplate for diverse arbeid. Spesifikasjoner: Materiale: rustfritt stål, aluminium, tre Mål: 122 x 48,5 x 91 cm (L x B x H) Tykkelse benkeplate: 35 mm, 4 skuffer og 1 skap med regulerbar hylle.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Hjula på plass til Z1A etter full overhaling, sveisa bruddkant på bremsetrommel, glassblåst + kulepolert baknav og lakkert fornav, nye hjullager, nye eiker, nye felgringer og selvfølgelig felgbånd med slanger og dekk.
Bytta ut litt stygge reflekser på gaffelbeina, pakninger var ikke på lager så da bruker jeg o-ringer.
Bytta ut litt stygge reflekser på gaffelbeina, pakninger var ikke på lager så da bruker jeg o-ringer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Domino
- Innlegg: 1187
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Vakkert!
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Helt klart vakkert ja, men hvilken misjon gjør den o-ringen?
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Det er utsparring i fjærbeinet der o-ring ligger, original gummipakning passer der med hull til skruen på refleks’n. Tykkelse på pakningen gir litt trykk mot refleksen.
Refleks sitter sikkert uten pakning som ikke var på lager men siden jeg hadde o-ringer som passet i utsparring og samtidig gir litt trykk mot refleksen er den der :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Litt fra garasjen :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Litt skruing i kveld …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Veldig bra jobba, tør jeg påstå, fra en som er ganske "analfabet" når det gjelder det du holder på med
.
Satser på at vi få til en tur til Rundkiosken på Gjøvik kommende sesong, eller en annen tur til f.eks. Solbergfoss kommende sesong, du med din ekte retro Kawasaki og jeg med min nymotens retro Moto Guzzi V7 850 Special - med skilt på plass. Noe som ikke var tilfelle da vi hadde avtalt tur til Gjøvik og Rundkiosken i fjor.
Med nytt skilt på plass og bedre festet enn det opprinnelige, som fant det for godt å løsne og falle av på ukjent sted og ukjent tid, er man klar for tur, helt klart
!
Når jeg ser bildene av reto-Kawasakien din så får jeg lyst til å montere den originale kromma salbøylen igjen på V7'ern slik at den blir skikkelig retro(moderne) igjen
.
Men lar det være inntil videre - av rent praktiske formål med tanke på gode bagasjeløsninger, som GIVI sidevesker og toppboks.

Satser på at vi få til en tur til Rundkiosken på Gjøvik kommende sesong, eller en annen tur til f.eks. Solbergfoss kommende sesong, du med din ekte retro Kawasaki og jeg med min nymotens retro Moto Guzzi V7 850 Special - med skilt på plass. Noe som ikke var tilfelle da vi hadde avtalt tur til Gjøvik og Rundkiosken i fjor.
Med nytt skilt på plass og bedre festet enn det opprinnelige, som fant det for godt å løsne og falle av på ukjent sted og ukjent tid, er man klar for tur, helt klart

Når jeg ser bildene av reto-Kawasakien din så får jeg lyst til å montere den originale kromma salbøylen igjen på V7'ern slik at den blir skikkelig retro(moderne) igjen

Men lar det være inntil videre - av rent praktiske formål med tanke på gode bagasjeløsninger, som GIVI sidevesker og toppboks.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Det må vi få til @AJ :) Har fått bagasjebærer ti Z1 900 nå som passer på begge to mine. Har lagt ut bilde av den tidligre i tråden her :)
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=430321#p430321
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=430321#p430321
Sist redigert av dypen den 07 feb 2024, 06:59, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Montert litt igjen, korrigert oljemengde forgaffel, nye drev + kjede, kjedekasse, motordeksler ++++ og eksos på plass. Stort sett ferdig i nedre avdeling
I grove trekk det som nå er igjen av arbeide, bytte fremre el kabelsett med lykt, nyoverhalte klokker, bremsemaster, h + v brytere på styre. Må av med fastback’n for å rydde opp i ledninger, evt etc. Bensintank, sete, deksler løftes på når jeg er fornøyd med det som er under :)

I grove trekk det som nå er igjen av arbeide, bytte fremre el kabelsett med lykt, nyoverhalte klokker, bremsemaster, h + v brytere på styre. Må av med fastback’n for å rydde opp i ledninger, evt etc. Bensintank, sete, deksler løftes på når jeg er fornøyd med det som er under :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Liten jobb med trykkluft tilførsel, festet slangetrommel oppunder verkstedbenk for raskere tilgang samt lett å rydde vekk.
Har to små billige kompressorer som er koblet sammen i stedet for en stor dyrere. Må få installert stikkontakt under der så jeg slipper å ha ledningen over verkstedbenken.
Har to små billige kompressorer som er koblet sammen i stedet for en stor dyrere. Må få installert stikkontakt under der så jeg slipper å ha ledningen over verkstedbenken.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1