Dette blir bra !
Tore L, sin MC Logg
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Domino
- Innlegg: 1140
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Jeg er veldig fornøyd med å ha automatisk kjedesmøring på min Tiger. Selv om den ikke heter Tutoro.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Ja det blir bra. Bra er det også at du skriver kjedesmøring og ikke skjedesmøring som mange av den yngre garde uttaler det. Må innrømme at det har blitt noen artige episoder i butikken med dette
- Domino
- Innlegg: 1140
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Begge deler er viktig!!
-
- Innlegg: 317
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Da har jeg omsider bestilt denne til min 2020 Rally Pro:
https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... en/d6418st
Skal prøve å huske på å slenge inn en tilbakemelding her når jeg har fått montert og testet den. Sammenlignet med varianten som ev. er aktuell for din modell så er min litt smalere, så om ikke annet så bør vel den fungere enda bedre enn den jeg nå har bestilt.
Når det er sagt så syns jeg egentlig ikke det er noe problem å kjøre med originalskjermen. Det har blitt noen mil nå og jeg har fortsatt visiret oppe 95% av tiden akkurat som før og det går kun ned periodevis for å få tilbake varmen i fjeset når det bikker nedover mot frysepunktet.
Ellers så syns jeg generelt det er en helt rå sykkel :) Passe med kraft, utrolig lettkjørt og til tross for at den er vesentlig høyere enn V-Strom'en så virker den mye bedre balansert.
Gleder meg til å få testet den på litt grus, men siden jeg hadde en brokkoperasjon for bare noen få uker siden så skal jeg få lurt med meg en kamerat eller to bare i tilfelle sykkelen går i bakken...
Det største (og omtrent eneste) minuset jeg har funnet så langt er turtellerdesignet, som er helt bak mål... og korrigert på din 24-modell.
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Hel enig med deg kaLARSnikov om beskrivelsen av Tigeren :)kaLARSnikov skrev: ↑30 apr 2024, 09:48Da har jeg omsider bestilt denne til min 2020 Rally Pro:
https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... en/d6418st
Skal prøve å huske på å slenge inn en tilbakemelding her når jeg har fått montert og testet den. Sammenlignet med varianten som ev. er aktuell for din modell så er min litt smalere, så om ikke annet så bør vel den fungere enda bedre enn den jeg nå har bestilt.
Når det er sagt så syns jeg egentlig ikke det er noe problem å kjøre med originalskjermen. Det har blitt noen mil nå og jeg har fortsatt visiret oppe 95% av tiden akkurat som før og det går kun ned periodevis for å få tilbake varmen i fjeset når det bikker nedover mot frysepunktet.
Ellers så syns jeg generelt det er en helt rå sykkel :) Passe med kraft, utrolig lettkjørt og til tross for at den er vesentlig høyere enn V-Strom'en så virker den mye bedre balansert.
Gleder meg til å få testet den på litt grus, men siden jeg hadde en brokkoperasjon for bare noen få uker siden så skal jeg få lurt med meg en kamerat eller to bare i tilfelle sykkelen går i bakken...
Det største (og omtrent eneste) minuset jeg har funnet så langt er turtellerdesignet, som er helt bak mål... og korrigert på din 24-modell.
Har bare fått kjørt 110 mil og akkurat tatt førstegangs servicen, så har ikke all verden av timer i salen enda, men så langt veldig fornøyd.
Fikk litt trøbbel med quickshifter etter servicen, kom stadig feilmeldinger på at den ikke virket, så AGM har bestilt ny og den blir skiftet 13 mai.
Hvis jeg skal sette fingeren på noe så er det stabiliteten på motorvei i + 120 km/t, den er mottakelig for side vind og merker det godt i sykkelen når det blåser litt. Jeg er vant med et lokomotiv når det gjelder litt hastighet på motorvei, og som ikke påvirkes i samme forhold som Tigeren. Men dette er egentlig en ikke sak, da jeg ikke skal bruke veldig mye tid på motorvei med Tigeren, det får BMW'en ta seg av :)
Takk for tips fra GIVI, og jeg tror jeg sender inn en bestilling på denne - https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... en/d6415st
Ser du har Østfold i avataren din - bor du langt i fra Sarpsborg?
Kanskje våres mc veier krysses en gang :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
-
- Innlegg: 317
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Hadde samme problem med forrige sykkel, det ble helt borte etter at jeg monterte en såkalt "fork brace". Har kjent litt på at Rally Pro'n ikke er fullt så stabil ift. sidevind, men samtidig ikke så ille som V-Strom'en var før gaffelstøtta kom på plass.
Har prøvd å finne noe tilsvarende til Tiger 900, men foreløpig har jeg ikke klart å grave opp noe annet enn noen universale Kina-varianter som jeg ikke føler for å prøve meg på.
Har prøvd å finne noe tilsvarende til Tiger 900, men foreløpig har jeg ikke klart å grave opp noe annet enn noen universale Kina-varianter som jeg ikke føler for å prøve meg på.
Under en halvtime unna så det gjør de helt sikkert :)
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Da har BMW' en også kommet hjem fra vinterlagring, hentet den hos KUS i Mysen i dag. Og jeg må jo bare si at selv om det er 17 år i mellom Tigeren og BMW' en, så er det en fornøyelse å kjøre den. En utrolig bra kjøremaskin BMW laget når de produserte K1200 og K1300 serien. Men jeg må nok også innrømme at jeg og K1200 GT' en snart må skille lag, kroppen begynner å bli alt for stiv og kneledd og hofter henger ikke med lenger. Etter 45 min kjøring, verket høyre kneledd så mye at, jeg var glad for å være framme.
Litt usikker på hva jeg gjør med den, om den får en hedersplassen i stua Litt usikker på hva fruen sier, men det er jo bare gnål eller støy derifra hele tiden, så jeg merker vell ikke om det blir litt til Neida hun er veldig grei og særdeles tålmodig, så jeg her vel ikke noe å klage på
Så hvis noen her inne er på jakt etter en slik type sykkel, står det et veldig bra eksemplar her i Sarpsborg.
Fikk 50ksevice på 49500km i fjor, og en full årlig service i år på 50500km, hvor det også ble byttet bremseskiver / klosser framme, da de nærmet seg minimum tykkelse. Har også spandert full vask og polering, før jeg hentet den i dag.
Jeg kjøpte den i 2021 og da viste den 46000 km på telleren, så den får dessverre alt forlite km i løpet av året.
Bare å sende meg en PM, hvis noen ønsker å ta over stafettpinnen
Litt usikker på hva jeg gjør med den, om den får en hedersplassen i stua Litt usikker på hva fruen sier, men det er jo bare gnål eller støy derifra hele tiden, så jeg merker vell ikke om det blir litt til Neida hun er veldig grei og særdeles tålmodig, så jeg her vel ikke noe å klage på
Så hvis noen her inne er på jakt etter en slik type sykkel, står det et veldig bra eksemplar her i Sarpsborg.
Fikk 50ksevice på 49500km i fjor, og en full årlig service i år på 50500km, hvor det også ble byttet bremseskiver / klosser framme, da de nærmet seg minimum tykkelse. Har også spandert full vask og polering, før jeg hentet den i dag.
Jeg kjøpte den i 2021 og da viste den 46000 km på telleren, så den får dessverre alt forlite km i løpet av året.
Bare å sende meg en PM, hvis noen ønsker å ta over stafettpinnen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Den sykkelen har gått i snitt 2.700 km. pr. år. Det er jo nesten en skam når man har en slik sykkel mener jeg. Disse er jo laget for langturer gjennom europa langs landeveien. :)
Jeg kjenner en med elektrisk rullestol som har kjørt lenger enn det på et år!
Jeg kjenner en med elektrisk rullestol som har kjørt lenger enn det på et år!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Jeg får meg til å tenke mer og mer på at en Moto Guzzi V7 850 Special vil være bortimot det ideelle for deg, godeste @Tore L !
En sykkel med godt nok turpotensial for ditt behov med rett bagasjeløsning. Og ikke minst det du trenger på vei til hytta, båten og butikken.
Og når du får lyst på en kosetur i kveldinga til f.eks Skjærhalden eller et mer eller mindre nødvendig ærend på Systembolaget over grensa
Er et flott eksemplar til salgs på Hadeland MC nå :
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=351365701
En sykkel med godt nok turpotensial for ditt behov med rett bagasjeløsning. Og ikke minst det du trenger på vei til hytta, båten og butikken.
Og når du får lyst på en kosetur i kveldinga til f.eks Skjærhalden eller et mer eller mindre nødvendig ærend på Systembolaget over grensa
Er et flott eksemplar til salgs på Hadeland MC nå :
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=351365701
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Jeg må nok selge BMW'en før jeg henter en MG :)
Jeg er helt enig at MG V7, hadde helt sikkert vært mer en nok å kjøre med AJ.
Får se hva som skjer når BMW'en har funnet seg en ny eier :)
Jeg er helt enig at MG V7, hadde helt sikkert vært mer en nok å kjøre med AJ.
Får se hva som skjer når BMW'en har funnet seg en ny eier :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Lykke til med BMW-salget!
Bør være en smal sak å gi denne et nytt hjem .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 797
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Hva pris ligger BMW’n på da ?
- Tore L
- Innlegg: 1004
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Pris har jeg ikke vurdert så nøye, men ser at Finn har noen som ligger rundt 75 - 85, men det er markedet som bestemmer.
Men under 75 selger jeg den ikke, da blir den i mitt eie noen år til og får noen lufte turer innimellom :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
- Busa Trond
- Innlegg: 2738
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Går den for 75 må du si i fra.