Mortens Speed Triple!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Kjellrf skrev: 04 mar 2021, 16:06 På disse opp til 88-modell, blei det byttet endel speedometer på garanti fordi det sluttet å virke. Viste seg etterhvert å ofte være en tyristor på baksida som sklei ut. Så etterhvert blei tyristorer festet med en liten skrue, istedenfor å bytte speedometeret...
Takk for tips! Jeg noterer meg det, og tar en kikk på interveven om speedometeret mitt tuller seg til igjen. Så langt har hver tur i år vært uten speedo problemer. Men om dette er en quick fix så har jeg en unnskyldning for å åpne instrumentet igjen for å fjerne litt fukt. Det har begynt å kondensere littegranne etter vinterlagring, men vil tro det går seg til egentlig. Ingen kondens på et par dager nå. 😁

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

I dag titta endelig sola frem igjen, så da fikk jeg det for meg å ta en tur.
Den starta fint, her fotografert ved jærkysten:

Bilde

Kjørte nedover til Egersund før jeg tok over til E39 forbi Vikeså, og over høyjæren tilbake til kysten. Her var det noe kaldere..

Bilde

Ble rundt 15 mil, og sykkelen fungerte knirkefritt. Merker dog at den nye salen ikke er bedre (men heller ikke verre) enn komfortsalen jeg solgte. Men den ser bedre ut på sykkelen. :D

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

På tide med en aldri så liten oppdatering her. Har den siste tiden kjørt uten veltebøylene, da disse kom av tidligere i vår i forbindelse med oljeservicen. Lot de være av helt til jeg hadde tid til å lakkere de, så det er nå gjort! :) Sykkelen (og bilen, og bilen til søstera mi) fikk seg en vask tidligere i dag, da er det så mye kjekkere å skru også.

Sånn den har stått noen uker nå:
Bilde
Bilde

Så skal det sprayes:
Bilde
Bilde

Ferdig resultat:
Bilde

Må atter skryte litt over han karen jeg kjøpte deksel og sal av tidligere, han 3D printet disse pluggene til å ha over de øverste boltene. Og det helt gratis!
Bilde

Så fikk vi endelig kjøpt oss kommunikasjonssystem, slik at kona slipper å sitte bakpå helt alene med sine egne tanker, helt til jeg kommer på å stoppe.. :twothumbs:
Bilde

Snart 1. Mai nå! 8)

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 515
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Esveen »

Jeg synes dette ble bra! Må innrømme at jeg er svak for denne fargekombinasjonen. Ta godt vare på den og kos deg med den 🙂👍
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Hadde litt lakk igjen etter å ha tatt bøylene, så da tok jeg like greit å pyntet litt på fronten av motoren og vannpumpa. Ble en nokså rask og lettvint fremgangsmåte, men resultatet ble ti ganger bedre. Så spørs det hvor lenge det holder. Ideelt sett så skulle jeg tatt av dekslene og blåst/slipt de skikkelig rene før lakkering, men det finnes da grenser. :knegg En kattevask og en runde med rødsprit fikk være godt nok for denne gang.

Bilde
Bilde

De fleste K sykler uten forlenget forskjerm eller motorspoiler sliter nok med lakkslitasje her vil jeg tro, men det får man tåle. :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1187
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Domino »

En god gammeldags skvettlapp på forskjermen hadde nok gjort seg!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av FredrikE24 »

Jepp, dette var å få kjøpt. Forlenga både bakskjermen i forkant og forskjermen i bakkant på den jeg hadde.

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Har ikke blitt så mye bruk eller skruing i det siste, fikk en liten smell i håndleddet på selve 1. Mai. :( For en liten tid siden hadde jeg en kjøretur for å teste denne hånda, og da mistet jeg dekselet til choken, trodde jeg.. Fant det igjen nede i kåpa i går. Men nytt deksel er bestilt likevel, sammen med ny "breather hose" og fjær til sidestøtta. Slangen bytta jeg i fjor, men etter vinterlagringen har den allerede morknet og sprukket. Har ikke merket noe på gangen, men greit å bare slenge med en i bestillingen mens jeg var i gang.

Bilde

I går fikk jeg det også for meg å etterfylle litt kjølevann, da jeg over tid har sett at det har krøpet ned mot minimum merket. Ingen væske i olja eller brutt forsegling i oljepumpa, heldigvis. Jeg tillater meg å tro at det bare skyldes naturlig fordamping fra utluftinga på ekspansjonstanken. :roll
I prosessen her så skulle det vise seg at jeg ikke har hellet med meg når det gjelder disse sidedekslene. Jeg kjøpte jo dette nytt i vinter, og når det denne gangen skulle av, var det fremre festet som knakk av dekselet og satt igjen i tanken.. Selv om jeg har for vane å ta en liten dæsj fett på gummien hver gang dekslene er av, for å minske motstanden noe. Får se om jeg får kombinert de to høyre sidedekslene jeg nå har til noe brukbart etter hvert. :sk?

Bilde

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Da har jeg fiksa det gamle sidedekselet ved å skjære av festet i midten fra det nye dekselet (som fikk fremre festet knukket i forrige post), og limt det på det gamle. Godt med lim og forsterket med et avklipt strips. Har troa på at dette skal holde, så lenge jeg slipper å bruke makt for å ta av dekselet. :-k :D

Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Vurderer nå sterkt å legge denne ut for salg i nær fremtid. Ikke at jeg er lei, men fordi jeg gjerne skulle hatt en sykkel som passer kroppen min litt bedre. En mer oppreist og lettere sykkel. Knekken i håndleddet som jeg nevnte i en tidligere post er særdeles aktiv ennå, og mye tyder på at BMWen ellers blir stående hele sommeren. Når kona nå har begynt å (trå!)sykle til jobb, har jeg også mulighet til å komme meg rundt med bilen.

Så jeg tenker å fundere litt over saken før jeg bestemmer meg, men av natur er jeg gjerne slik at når noe først er tenkt så er det nesten like snart bestemt.

Om noen her inne skulle vært interessert i sykkelen, eller kjenner noen som er, så er det bare å gi lyd. :)

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »


Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Da har det skjedd litt her plutselig!

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Jompa »

CB 750 Nighthawk ?
Skikkelig firecylindret luftkjølt japse i alle fall 👍
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Jompa skrev: 19 jul 2021, 22:12 CB 750 Nighthawk ?
Skikkelig firecylindret luftkjølt japse i alle fall 👍
Den er registrert som CB750 hos vegvesenet, selv om oppgitt motorvolum er 696 ccm. Jeg går utifra at motorvolumet stemmer men at tittelen er feil, og at dette er en av ganske så få CB700SC Nighthawk S som finnes i landet. Av det jeg leser ble 700 kubikken produsert og hovedsaklig solgt til USA for å unngå importavgifter på større sykler som det sies at Harley fikk innført under Reagan regjeringa. :)

Denne sykkelen kom til Norge i 2018, men det var ikke forrige eier som importerte den. Har planer om å ta en telefon til første norske eier for å finne ut nøyaktig hva som er gjort, og dermed hva jeg muligens bør gjøre av service. Rammen og motor er lakkert ihvertfall, og den ser veldig pen ut. Litt riper i plastdekselene og på tanken som jeg har planer om å utbedre; og muligens legge litt klar folie på utsatte steder. Karen jeg kjøpte den av i helga hadde såvidt kjørt en tank på sykkelen siden han kjøpte den, da han hadde flere sykler og lite tid.

Etter 15-20 minutters prøvekjøring var jeg solgt. Sittestillingen var utrolig komfortabel, og sykkelen føles veldig leken og lett sammenlignet med BMWen. Som jeg forøvrig hadde med meg til østlandet og solgte, 30 minutter unna der hvor jeg kjøpte Hondaen. Ble en lang dag i bil på meg og fattern, men var deilig å både få kjøpt ny sykkel og bli kvitt den gamle i én vendig. :twothumbs:

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 206
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Bosted: Radøy , Vestland

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Erik_B70 »

MortenL skrev: 19 jul 2021, 11:44 Da har det skjedd litt her plutselig!

Bilde
Klassisk luftkjølt Honda kan vel aldri bli feil.
Gratulerer med flott sykkel :twothumbs:

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av MortenL »

Har hatt en god del lokale småturer på det nye gliset de siste par ukene, når værgudene har vært på min side. Tror (og håper.. :knegg ) at det blir mindre skruing på denne sykkelen enn den forrige, likevel har jeg sett meg ut et par ting som skal gjøres.

Oljeservice skal den ha, og utstyr til dette er bestilt hos David Silver Spares i England. Jeg bestilte også med nye holker med original look, da de som står på nå ser litt for nymotens ut.

Bilde

Videre skal dekkene skiftes, det ene er bare 5 år gammelt, mens det andre er 12. Mye mønster igjen på begge, men jeg liker bedre å være på den sikre siden. Blir helt sikkert Roadtec 01 på denne også, som på BMWen. De finnes lett tilgjengelig i rette dimensjoner. Dekkskifte blir nok ikke i år, siden sesongen går mot slutten.

Bilde

Har også en mulig avtale for litt våtsliping av tanken og haleseksjonen, samt foliering med klar folie på samme stedene, for å forhindre videre slitasje. Med litt folie på halen kan jeg bruke passasjerhåndtaket bak til å stroppe fast litt bagasje om jeg skal ut på tur. Mulig dette blir gjort hos Car Wrap Kings i Sandnes denne uken om de rekker det, ellers må jeg vente til de kommer tilbake fra ferie. Har hatt bilen inne her tidligere for foliering av bakfangeren (har et beist av en hund), og er meget fornøyd med både arbeidet og prisen.

Bilde
Bilde

Ellers har jeg snusa og gravd litt for å finne ut mer om historikken til sykkelen, og det er jeg glad jeg gjorde!
Tok bare en telefon til karen som står oppført som første norske eier (første som registrerte sykkelen) hos vegvesenet. Det viser seg at han kjøpte sykkelen omkring 2005, i Norge, men at sykkelen opprinnelig (som antatt) kommer fra USA, nærmere bestemt Calfornia, og at den var blå!

Bilde
[ikke samme sykkel]

Denne karen, som altså registrerte sykkelen for første gang i 2018, har mellom 2005 og 2018 hatt sykkelen totalt i deler. Den er bygd om fra 700 til 750 ved å bytte veiv, nye veiv- og rådelager, stempler, stempelringer og pakninger. Sylindrene er også borret opp tilsvarende. Han mener at disse endringene gir motoren i overkant av 90HK, noe mer enn de 80 originale i 700ene.
Videre er bremser gjennomgått med nye sko og klosser, stålomspunnede bremseslanger, overhalt kalipere og alt som er. Nye coiler, pluggledninger og plugger. Overhalt starter, nytrukket salt, nye blinklys bak, ultralydvaskede forgassere, ny gasswire og chokewire. Nye simmeringer i forgaffel, samt pulverlakkering av ramme og andre sorte deler. Alt tenkelig er gjort, og det ligger til rette for tålig vedlikeholdsfritt eierskap fremover... :twothumbs: Karen som jeg kjøpte sykkelen av derimot, må ha glemt omtrent 90% av alt den forrige eieren gjorde. Rart at han ikke nevnte noe i hvert fall. :scratch

Menmen, jeg er strålende fornøyd med sykkelen, og det var skikkelig gøy å bli litt klokere på historikken, spesielt når han som fornyet sykkelen så til de grader viste seg å være en snakkesalig og hyggelig kar. :)

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av Jompa »

Du gjorde tydeligvis et godt kjøp.
Er eksosanlegget lakkert eller behandlet på annen måte ?
Jeg er ganske sikker på at det var «black chrome» som gjaldt da sykkelen var ny, og det er ikke særlig holdbart imot rust.
Anlegget ditt ligner på det jeg hadde på Kawasakien etter at det ble lagt Ceramic coating på det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av MortenL »

Jompa skrev: 11 aug 2021, 18:35 Er eksosanlegget lakkert eller behandlet på annen måte ?
Takker, jeg har lest at disse var 'krommet svart' originalt ja, men om noe er gjort med det i ettertid er jeg usikker på. Ikke noe første norske eier opplyste om ihvertfall. Om den har hatt 20 år i California og ca 15 år i norske garasjer, har den kanskje ikke vært særlig utsatt for rust ennå? 😁

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av MortenL »

Da fikk jeg gjort et kjapt lite lørdagsprosjekt allerede!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Synes det ser mye bedre ut slik. De 'gamle' holkene var jo tilnærmet nye, og hadde nok ikke sett mange mil. Men de nye kostet omkring 60 kroner for settet, og ser originale ut. :twothumbs:

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av MortenL »

Ikke særlig mye å meddele her, men det var litt for lenge siden sist oppdatering. :knegg
Som nevnt tidligere var olje og filter bestilt, det er nå byttet, herlig å ha det gjort. Gjorde dette på fredag sist uke, og etterpå fikk jeg plutselig ikke start!
Da ble det litt prøving og feiling, fant at batteriet var modent for utbytting, da det droppet til rundt 7-8V da jeg kinna. Startet ikke med nytt batteri heller. Fikk et hint om å bytte plugger, så byttet disse og hettene i samme slengen. Ingen start. :scratch
Til slutt fant jeg ut at vakumslangen på bensinkrana hadde hoppet av, slik at denne ikke slapp gjennom bensin. Sugde litt på den for å slippe litt bensin gjennom til forgasserne, og sykkelen starta fint som aldri før. Når den er varm er det nesten bare å se på startknappen så er den i gang.
Ellers måtte jeg ha en nøkkelring som gjorde det lett å finne den lille nøkkelen igjen i nøkkelskåla... Såå.. Litt harry, men det tillater jeg meg selv. Står fint til sykkelen også. :redface

Bilde

Som også nevnt tidligere har jeg planer om å bytte dekk, sannsynligvis rundt starten av neste sesong. Dette valget fikk jeg bekreftelse på sist uke, da bakenden slapp på vei ut av ei rundkjøring, våt veibane. Var rimelig lav fart og slak sving i tredje gir, likevel bar det nesten rett i midtdeleren på vei ut av rundkjøringa, heldigvis klarte jeg å holde meg på hjula. Blir å bestille Metzeler snart. :D

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av MortenL »

Da ble sesongen plutselig avsluttet litt tidligere enn forventet:

Bilde

Skaden jeg har nevnt tidligere har jeg endelig fått en avklaring på, delvis avrevet leddbånd i underarmen, nede ved håndleddet. I flere uker fremover nå skal jeg gå med denne formstøpte skinna fra over albuen ned til hånda. Å kjøre bil med den gikk fint, men motorsykkel.. tja. :scratch

Så da var det bare å få klargjort sykkelen for vinteren. Hadde meg en grei og rolig tur i nærområdet, for å få det ut av systemet, før jeg fylte tanken og gikk i gang med vasking og ACF-50 for å forhindre rust.

Bilde

Etter vasken fant jeg en tikkelyd på høyre sida av sykkelen når jeg skrudde på tenninga, viste seg å være blinklysreléet som ikke var vanntett. Ene ledningen hadde løsna fra kabelskoen og, som bildet viser. Fikk blåst tørt, en dæsj med elektronikkrens, festa ledningen og borret et lite dreneringshull for fremtidige fuktige turer. :prf Testet OK!

Bilde

Så bar det inn i boda. Et prosjekt som var omtrent 40% lettere enn med BMWen. :twothumbs: Her ble den satt på vedlikeholdslading, jeg tok av salen for at ikke den skal bli spist opp i vinter, armerte et par musefeller, og tettet luftboks og eksosrør. Bedre føre var. :prf

Bilde

Bilde

Så får jeg ta på meg skinna igjen da.. og smøre meg med tålmodighet. Får vaske kjøreklærne og hjelmen litt i påvente av neste sesong, og kanskje fylle på med litt 2-hjulte eventyr på Youtube. Driver og ser The Long Way Up for tia, koselig serie!

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av MortenL »

Da var det på tide med oppdatering!

For et par uker siden fikk jeg montert klokke med termometer, BMWen hadde digital klokke fra fabrikk, og det savna jeg på Hondaen. Termometer var en bonus; nå er det mulig å vite både hvor kaldt det var når testiklene krøp tilbake dit de kom fra, og akkurat når det inntraff!

Bilde

Bilde

Så, to dager tidligere enn i fjor, ble sykkelen tatt ut og startet! Første skikkelige tur i går, ble en drøy time i skikkelig vind og noen få plussgrader. :twothumbs:

Bilde

Bilde

Bilde

Så da er sesongen offisielt i gang for min del, håper på en like tørr, varm og lang sommer, som vinteren har vært våt, kald og lang. :[-(

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1684
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Hadde nøyaktig samme på min Honda, montert på samme sted (men rett på handlebar siden det ikke er sikringsboks der på Alp´n).
Kjøpte den egentlig for temperatur jeg, siden det er klokke i dashboard, men fordi det kommer litt varm luft fra motor opp der viser den feil i forhold til reell utetemperatur.
Kan hende luftstrømmen er annerledes på din så det ikke påvirkes i samme grad, men på min var det flere grader avvik.
Så du bør kanskje sjekke det på starten om du kjører mens det kan være frost, om den sier plussgrader selv om det egentlig er på minussiden.

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 143
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Bosted: Jæren!

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av MortenL »

Gammelsmurfen skrev: 01 mar 2022, 17:00 varm luft fra motor opp der viser den feil i forhold til reell utetemperatur.
Etter litt kjøring i morgentimene i dag skjønner jeg hva du mener, og har samme problemet her. Når sykkelen parkeres etter kjøring stiger temperaturen på termometeret pga. av varmen fra motor. Tar en del tid med kjøring og vind før den synker også, men etter noen kilometer virker tempen som vises reell. 3-4 grader ute når jeg parkerte sykkelen, og når jeg kom ut igjen etter 15 minutter viste displayet 13 grader. 😅

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1684
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Mortens Honda Nighthawk!

Legg inn av Gammelsmurfen »

MortenL skrev: 02 mar 2022, 10:22
Gammelsmurfen skrev: 01 mar 2022, 17:00 varm luft fra motor opp der viser den feil i forhold til reell utetemperatur.
Etter litt kjøring i morgentimene i dag skjønner jeg hva du mener, og har samme problemet her. Når sykkelen parkeres etter kjøring stiger temperaturen på termometeret pga. av varmen fra motor. Tar en del tid med kjøring og vind før den synker også, men etter noen kilometer virker tempen som vises reell. 3-4 grader ute når jeg parkerte sykkelen, og når jeg kom ut igjen etter 15 minutter viste displayet 13 grader. 😅
Ja. ellers så er enheten både strømgjerrig, klokka fin og jeg tror temperaturmåleren i utgangspuktet er greit kalibrert.
Det er plasseringen som er utfordringen og så lenge det ikke er noe ekstern føler så blir det ikke helt enkelt siden man også skal kunne se den mens man kjører. På den nye sykkelen min er det innebygget, så der får jeg ikke den utfordringen :)

Svar