Motorsykkel logg, «dypen» …
Re: Min motorsykkel logg, «dypen» …
Apropos kombinasjonsbryter på min K1600 så legger jeg ved to bilder, det første viser venstre side med integrert bryter for ekstralys den på venstre side på toppen ved siden av nødblinken.
Høyre kombinasjonsbryter vises på bilde 2 med bryter for betjening av sentrallås den øverste på toppen. Kombinasjonsbryter for sykler uten sentrallås og ekstralys fra fabrikk har ikke disse to bryterne, der leveres kombinasjonsbryter uten på eget delenummer.
Diskusjonstråd vedrørende fusk på blinklys bryter …
viewtopic.php?p=427892#p427892
Høyre kombinasjonsbryter vises på bilde 2 med bryter for betjening av sentrallås den øverste på toppen. Kombinasjonsbryter for sykler uten sentrallås og ekstralys fra fabrikk har ikke disse to bryterne, der leveres kombinasjonsbryter uten på eget delenummer.
Diskusjonstråd vedrørende fusk på blinklys bryter …
viewtopic.php?p=427892#p427892
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Min motorsykkel logg, «dypen» …
Om du tar og studerer de andre bryterne der med lupe, så kan det være du finner typebetegnelsen på den. Var slik jeg fant ut at det var ITT K12 brytere på min sykkel. Kan godt tenke meg at det er ITT som har laget de andre der og.
Re: Min motorsykkel logg, «dypen» …
Takker for veldig god info i begge trådene @FredrikE24FredrikE24 skrev: 21 jun 2023, 20:03 Om du tar og studerer de andre bryterne der med lupe, så kan det være du finner typebetegnelsen på den. Var slik jeg fant ut at det var ITT K12 brytere på min sykkel. Kan godt tenke meg at det er ITT som har laget de andre der og.

Hvis jeg må gjøre noe med en av kombinasjonsbryterne blir det til vinteren da skissert løsning er overkommelig både jobbmessig og ikke minst pris :)
Pris på høyre og venstre kombinasjonsbryter omtales ikke her men det er penger jeg helt klart kan bruke på noe annet

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Turen til Rundkiosken på Gjøvik i dag ble faktisk på 370 kilometer med BMW’n :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Etter en runde med VD40 forrige dagen har blinklysbryter’n funka helt fint i dag så fornøyd med det :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Ser min SW-MOTECH tankveske fra KTM’n også kan brukes på K1600’n men da må det monteres «Bags-Connection BMW Screwless EVO tank ring» som jeg finner for BMW R men ikke dedikert for K … Bilde av ringen viser att det ikke går om hverandre … de fire innvendig skruefestene ser like ut men ikke innfesting for tanklokket.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Da fant jeg en løsning på feste for min SW-Motech tankveske som passer da det ikke selges til K1600 men kit (festering med tanklokk-ring og bolter) til R1200GS 2009 - 2012 passer på min. Bilde viser også att det ser likt ut på oversiden ved innfesting til lokket.
https://sw-motech.com/en/bike/BMW/R1200 ... 022740.htm
https://www.agm.no/sw-motech/trt.00.640 ... 00gs-09-12
https://sw-motech.com/en/bike/BMW/R1200 ... 022740.htm
https://www.agm.no/sw-motech/trt.00.640 ... 00gs-09-12
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Kom over ett bilde her av en K1600 med «tail bag» … Det har jo jeg liggende, kjøpte en til 1050’n når jeg hadde den og den sitter som ett skudd

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Måtte fram med en gammel Windows PC … Oppdatering av BMW Motorrad Navigator IV er på plass :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Det er en del eller noe som er annerledes på en K1600 vs sykler jeg har hatt tidligere som jeg ikke har fått svar på før nå når jeg leste svar på ett innlegg fra FB hvor en ønsker «kjøpe tips» for brukt K1600 2011 modell.
En ting som jeg fra dag en har stusset litt over er spesielt gassrespons under start og krypkjøring som jeg slo meg til ro med var «brukerfeil» … men det er det ikke her er faktisk svaret
Tar meg den frihet å kopiere inn svarene fra en og samme person der han svarer tre ganger i tråden, veldig oppklarende for meg selv om jeg har lest mye av det han skriver fra andre hold.
Svar 1
En ting som jeg fra dag en har stusset litt over er spesielt gassrespons under start og krypkjøring som jeg slo meg til ro med var «brukerfeil» … men det er det ikke her er faktisk svaret

Tar meg den frihet å kopiere inn svarene fra en og samme person der han svarer tre ganger i tråden, veldig oppklarende for meg selv om jeg har lest mye av det han skriver fra andre hold.
Svar 1
Svar 2Service history is where its at. Make sure its not just mileage based, but time based. If they haven’t done the miles, make sure its been serviced annually regardless.
Your major service intervals are every 30,000km, so if its closing in on one of those milestones, use it as negotiation point. Its a big $ service, so use the leverage.
The 2011-13’s had the first generation slipper clutch. People buying them complain about the drive train backlash. Its fine. They don’t fail, despite the banging and clunking. It’ll take you a good 2 to 3 months to retrain your wrist to be more sensitive on the e-throttle. You’ll suddenly realise in a couple of months you can’t remember the last time you heard the drive train crash. The throttle takes so time to get use to, its annoying but its worth it.
Ive been suggesting to people for years, forget everything you think you know about riding a big bike. The K1600 bends the laws of physics. You’ll find yourself doing stuff that you’d only do a bike a third of the size. Also know that unlike your typical motorcycle, you don’t need to ride in the top part of the rev range. 3/4 of your available power and torque are Onn tap from 1500rpm, thats 600rpm above idle. If your changing gears and riding above 4500rpm, your just making noise and burning fuel. They’ll do sweet gear changes between 3000-4000rpm like a car. You’ll find the gearbox “clunkiness” is also minimal around there as well. You’ll still leave almost anything without NASA painted on the side for dead in the traffic as well.
The first gen bikes are a little more unrefined than the later bikes, they take a little more training you, then you get use to them, They probably have a slightly more aggressive power curve and can be the most fun to ride when your one with the bike. If you don’t threaten to sell it at lest once int he first three months your not learning. Stick with it, because it suddenly click and you’ll wonder why you never brought one earlier.
Nothing much major goes wrong. The early bikes had issue with handlebar switches failing. If its failed, its probably been upgraded to a newer version. The difference is internal so there no visual clue. People whinge about coil packs failing. Yeah they occasionally fail, its normal #4 or #6. If you can use a screw driver and have some patience they are easily replaceable yourself.
Know for the first year or so until you get your throttle control sorted, they’ll go through rear tyres like a fat kid through donuts. Tyres these days are better and last longer than they did when the bikes were first released, and generally would last a service interval.
Like any motorcycle, ride it. If it feels good, and the service history stacks up, buy it. If your guts says no, then move on. Theres plenty out there to look at.
Svar 3I’d always suggest that a high mileage bike thats been owned by an enthusiast and well maintained is much better than a garage princess. If your only doing a weekend coffee shop rides with friends and the occasional tip, then high mileage bikes can save you a fortune on purchase and your use is barely going to add much to them. If your a regular rider, then sure, look for something with lower mileage so you can rack it up yourself.
Service record is good….but this is a Mk1…..so…front wheel bearings/ water pump/electrics/oil consumption/ignition coils/valve clearances/ radiator cleanliness (very important)
All need close scrutiny……
It’s not all bad news….it’s a great bike
But you need to go into it “eyes wide open”.
If you have a full service history then your half way there…..
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Interessant sitat og i tråd med hva jeg selv mener:
.
Jeg har en mistanke om at mange "garasjeprinsesser" knapt er kjørt driftsvarme. En smule overdrevet, selvfølgelig. Men likevel heller ikke langt fra sannheten i mange tilfeller.
Vet også om flere interessante "garasjeprinsesser", som ikke ahr vært i bruk på flere år. Synd, fordi disse står seg sett og slett ihjel...
Og mye må antakelig sjekkes før en tar sjansen på en lengre problemfri tur.
En sykkel med (relativt) høy kjørelengde og en eier siden ny har, etter mitt syn, mange åpenbare fordeler. En av disse fordelene er som det nevnes i sitatet, nemlig en entusiastisk eier som følger opp sykkelen på en god måte i det aller fleste tilfeller.
Høy kjørelengde viser jo naturligvis også at sykkelen er mye brukt av en eier som vi må ha grunn til å tro er godt fornøyd med sykkelen, som åpenbart må ha fungert godt uten driftsproblemer.
Men som det er nevnt av flere så påføres selvfølgelig en sykkel slitasje ved bruk. Men trolig til det bedre opp til en viss km.stand.
Og med det mener jeg at bevegelige deler "slipes til" og tilpasses og motoren får som regel en mykere gange og uten særlig tvil, slik jeg har opplevd på nye sykler jeg har hatt, at bensinforbruket faktisk går ned etter hvert som sykkelen får en god del km. på telleren.
Man kan gjerne si at helheten blir større enn summen av delene etter hvert som ting går seg til.
Og når er en motorsykkel i sin "beste alder", slik vi gjerne omtaler folk vi kjenner?
Jeg har jo påstått at jeg har tydelig merket at 50K har vært en magisk grense for mine to 1290’er og opplevde noe av det samme med TDM’en jeg hadde i sin tid.
Nå har den 1290’en jeg har nå gått 73K, bruker 0,43 – 0,45 på de ikke så veldig lange turene den har tilbakelagt så langt denne sesongen – den lengste turen med passasjer og bagasje t/r Beitostølen, passasjer uten bagasje t/r Lillehammer og Fetsund. Ellers kjøring i nærområdet, dvs. Nittedal, Jevnaker, Hønefoss osv.
Da den var ny var forbruket tett opp mot 0,5.
Så min erfaring er at enkelte lett målbare ting som nettopp drivstofforbruket kan brukes som et gyldig argument på at høy km.stand, tross den uunngåelige slitasjen en forbrenningsmotor påføres, har sine fordeler.
Er klar over at jeg er i mindretall uten at jeg bryr meg om detI’d always suggest that a high mileage bike thats been owned by an enthusiast and well maintained is much better than a garage princess. If your only doing a weekend coffee shop rides with friends and the occasional tip, then high mileage bikes can save you a fortune on purchase and your use is barely going to add much to them. If your a regular rider, then sure, look for something with lower mileage so you can rack it up yourself.


Jeg har en mistanke om at mange "garasjeprinsesser" knapt er kjørt driftsvarme. En smule overdrevet, selvfølgelig. Men likevel heller ikke langt fra sannheten i mange tilfeller.
Vet også om flere interessante "garasjeprinsesser", som ikke ahr vært i bruk på flere år. Synd, fordi disse står seg sett og slett ihjel...
Og mye må antakelig sjekkes før en tar sjansen på en lengre problemfri tur.
En sykkel med (relativt) høy kjørelengde og en eier siden ny har, etter mitt syn, mange åpenbare fordeler. En av disse fordelene er som det nevnes i sitatet, nemlig en entusiastisk eier som følger opp sykkelen på en god måte i det aller fleste tilfeller.
Høy kjørelengde viser jo naturligvis også at sykkelen er mye brukt av en eier som vi må ha grunn til å tro er godt fornøyd med sykkelen, som åpenbart må ha fungert godt uten driftsproblemer.
Men som det er nevnt av flere så påføres selvfølgelig en sykkel slitasje ved bruk. Men trolig til det bedre opp til en viss km.stand.
Og med det mener jeg at bevegelige deler "slipes til" og tilpasses og motoren får som regel en mykere gange og uten særlig tvil, slik jeg har opplevd på nye sykler jeg har hatt, at bensinforbruket faktisk går ned etter hvert som sykkelen får en god del km. på telleren.
Man kan gjerne si at helheten blir større enn summen av delene etter hvert som ting går seg til.
Og når er en motorsykkel i sin "beste alder", slik vi gjerne omtaler folk vi kjenner?
Jeg har jo påstått at jeg har tydelig merket at 50K har vært en magisk grense for mine to 1290’er og opplevde noe av det samme med TDM’en jeg hadde i sin tid.
Nå har den 1290’en jeg har nå gått 73K, bruker 0,43 – 0,45 på de ikke så veldig lange turene den har tilbakelagt så langt denne sesongen – den lengste turen med passasjer og bagasje t/r Beitostølen, passasjer uten bagasje t/r Lillehammer og Fetsund. Ellers kjøring i nærområdet, dvs. Nittedal, Jevnaker, Hønefoss osv.
Da den var ny var forbruket tett opp mot 0,5.
Så min erfaring er at enkelte lett målbare ting som nettopp drivstofforbruket kan brukes som et gyldig argument på at høy km.stand, tross den uunngåelige slitasjen en forbrenningsmotor påføres, har sine fordeler.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Han har helt klart mange gode og riktige poeng her, det verste med såkalte «garasjeprinsesser» må være att eier fullstendig overser årlig service eller service i det hele tatt da sykkel’n går så lite. For å kompensere for manglende service klarer de å bytte olje evt en kompis hjelper til.
Når det gjelder sykler som blir brukt og har regelmessig service av en eier over flere år blir selvfølgelig deler som er utslitt, deler som på en eller annen måte ikke fungerer lengre reparert eller byttet, eier vil jo det skal være i orden. Har du ett normalt forhold til dette samler du ikke på feil og skavanker.
Vi har vært inne på dette før med sykler som bytter eier hvert år eller oftere, ingen tar ansvar, ingen ønsker eller har råd til å holde sykkel’n i god stand og da er det kanskje du som står der med utgiftene.
@AJ har poenget her
Når det gjelder sykler som blir brukt og har regelmessig service av en eier over flere år blir selvfølgelig deler som er utslitt, deler som på en eller annen måte ikke fungerer lengre reparert eller byttet, eier vil jo det skal være i orden. Har du ett normalt forhold til dette samler du ikke på feil og skavanker.
Vi har vært inne på dette før med sykler som bytter eier hvert år eller oftere, ingen tar ansvar, ingen ønsker eller har råd til å holde sykkel’n i god stand og da er det kanskje du som står der med utgiftene.
@AJ har poenget her

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Kan legge til at ingen av mine 1290'er har hatt målbart oljeforbruk mellom skiftene.
Så skal det legges til at jeg alltid har byttet olje og filter mellom serviceintervallene.
Billig og enkelt for å holde motoren i best mulig form lengst mulig
.
Så skal det legges til at jeg alltid har byttet olje og filter mellom serviceintervallene.
Billig og enkelt for å holde motoren i best mulig form lengst mulig

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Er ikke engstelig for å kjøre 5 - 10k på ett oljeskift på en sommer men du har byttet oftere eller …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Bytter etter sånn ca. 7500 km.dypen skrev: 30 jun 2023, 19:12 Er ikke engstelig for å kjøre 5 - 10k på ett oljeskift på en sommer men du har byttet oftere eller …
Sikkert ikke nødvendig, men gjør det likevel siden olje og filter ikke er store kostnaden.
Mindre 1290 kjøring i år, så da bytter jeg nok selv samtidig som jeg tar hovedservice. Har for øvrig gjort dette selv de to siste gangene siden verkstedet har momenttiltrekkingen i armen og ikke i nøkkelen ...
Dvs. at de skrur til filterskruene og tappepluggen med altfor høyt moment.
Har opplevd at jeg må bruke hammer for å få løs skruene. Men det synes ikke å hjelpe at man påpeker dette til verkstedfolkene heller...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Bruker du konsekvent ikke momentnøkkel på mc da blir det så du trekker til for mye, håper de tar regninga den dagen tappepluggen ikke tetter og gjengene må repareres.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Ikke sikkert jeg trenger denne men den kostet heller ikke mange kronene.
Kobles i mediekontakt på BMW, Baseus pares til iPhone ... hver gang jeg starter sykkelen kobles iPhone automatisk opp. Velg kilde til AUX på sykkel ... Uansett hva du velger på iPhone, radio, musikk etc spilles på sykkelens anlegg.
https://www.baseus-cn.com/baseus-blueto ... h-adapter/
Kobles i mediekontakt på BMW, Baseus pares til iPhone ... hver gang jeg starter sykkelen kobles iPhone automatisk opp. Velg kilde til AUX på sykkel ... Uansett hva du velger på iPhone, radio, musikk etc spilles på sykkelens anlegg.
https://www.baseus-cn.com/baseus-blueto ... h-adapter/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Kritiske unge nysgjerrige og kanskje lovende piloter :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Artig bilde :) .
Får meg til å tenke og mimre tilbake på dette fra 1991, med mine to sønner på denne sykkelen som jeg hadde da:

Får meg til å tenke og mimre tilbake på dette fra 1991, med mine to sønner på denne sykkelen som jeg hadde da:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Morro å se tilbake på gamle bilder AJ
Jeg måtte jo starte så de fikk vri på rulla også 


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Tøft bilde av en ivrig gjeng. Har samme sykkel selv, bare med sort motor.dypen skrev: 07 jul 2023, 18:41 Kritiske unge nysgjerrige og kanskje lovende piloter :)
Resized_20230706_180930.jpeg
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Takk for sist :) Ja jeg husker du fortalte du hadde kjøpt ny K1600 i tillegg til 1250’n dinBusa Trond skrev: 15 jul 2023, 12:51Tøft bilde av en ivrig gjeng. Har samme sykkel selv, bare med sort motor.dypen skrev: 07 jul 2023, 18:41 Kritiske unge nysgjerrige og kanskje lovende piloter :)
Resized_20230706_180930.jpeg

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Etter å ha vært i kontakt xx antall ganger med selger av K1600 Repair Manual på CD via eBay ble den levert på Posten idag.dypen skrev: 29 mai 2023, 16:41 Tok sjansen og bestilte denne, håper det blir bra …
https://www.ebay.com/itm/325379673017
F84083D3-82D5-42FF-8096-EA63685F8E0B.jpeg
New BMW K1600GT K48 2010 - 2016 Service Repair Workshop Manual
Original Factory Service Repair Workshop Manual is a Complete Informational DVD. At the click of a mouse you have access to the most comprehensive diagnostic, repair and maintenance information as used by professional technicians.
Written by the manufacturers, original workshop manuals contain hundreds of pages of diagrams and detailed information for specific vehicle or equipment repair. Original Service Manuals, and Bulletins are the most accurate and complete available.
Service Repair Manual Covers:
BMW 12/2016 edition workshop manual on DVD. Covers all European and US spec K1600GT models manufactured 2010 - 2016 listed below.
European Models
K1600GT (0601, K48)
US Models
K1600GT (0611, K48)
To check whether this is the correct manual for your bike, The 4th, 5th, 6th and 7th digit of your vehicle VIN number represent the model code designation.
Compare this 4 digit number with the blue numbers listed above.
Example: WB1x0130xxxxxxxxx (See last picture in below for an example).
• Runs directly from the DVD, no installation needed, just place the DVD into your drive and the manual will run automatically.
• BMW workshop manual contains comprehensive, easy to follow, step-by-step instructions and diagrams for all workshop procedures.
• Contains maintenance schedules, tightening torques, special tool database, service data, defect codes and various other technical data.
• Print any workshop procedure you require.
• Input your current mileage and the manual will automatically generate the correct maintenance service schedule your model requires.
• DVD language: English,Dutch
• Compatible with ALL versions of Microsoft Windows 32 and 64 bit operating systems.
• Please note this manual does not work with Mac computers.
• Includes a quick start guide.
Masse meldinger frem og tilbake, fikk link for å laste ned som ikke funka. Tida gikk og da hjelper det ikke å klage til eBay når det går over 4 uker. Selger bedyrer han har sendt CD to ganger.
Blir spennende å se hva jeg har fått, får se på det i kveld.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Du får google hvordan du lager en image-fil(ISO) av DVDen da, så slipper du å spinne i gang en DVD hver gang du trenger å slå opp i manualen.. Dagens PCer har sjeldent mulighet for avspilling av CD/DVD, så det er vel fint om det blir en en-gangsgreie.
Det er ganske enkelt å få til, jeg gidder bare ikke å skrive en forklaring
Og jeg har gjort det selv med en annen BMW-manual som kom på DVD forøvrig.
Det er ganske enkelt å få til, jeg gidder bare ikke å skrive en forklaring

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Ja jeg må få til det @FredrikE24 Måtte jo kjøpe meg CD / DVD leser :)
Nå har jeg klikket meg litt rundt her og så langt ser det veldig bra ut … Tok noen bilder så dere ser.
Nå har jeg klikket meg litt rundt her og så langt ser det veldig bra ut … Tok noen bilder så dere ser.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1