
Motorsykkel logg, «dypen» …
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Der er fruen absolutt inne på noe helt sentralt!
Åpenbart en fornuftig og klok kvinne dette

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Som du skriver @AJ fornuftig og veldig bestemt
Fått utført service på BMW’n i dag og da var jeg så heldig å få låne en 1250 GSA som jeg testet på litt «ymse» veier både på vest og øst sida av Gudbrandsdalslågen helt til Harpefoss. Totalt 52 mil idag :)

Fått utført service på BMW’n i dag og da var jeg så heldig å få låne en 1250 GSA som jeg testet på litt «ymse» veier både på vest og øst sida av Gudbrandsdalslågen helt til Harpefoss. Totalt 52 mil idag :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Du har hatt en flott dag med andre orddypen skrev: 01 aug 2023, 16:56
Fått utført service på BMW’n i dag og da var jeg så heldig å få låne en 1250 GSA som jeg testet på litt «ymse» veier både på vest og øst sida av Gudbrandsdalslågen helt til Harpefoss. Totalt 52 mil idag :)
IMG_4579.jpeg
Selgern var ivrig, og banken sikkert villig, og tilbudet på innbytte var overraskende gunstig etter drøye 80000 km, , men siden jeg skulle kjøpe ut bilen fra leasingkontrakten, klarte jeg (såvidt) å gå på en smell.
Men, høsten er lang, og om tilbudet står ved lag etter Italiaturen... hvem vet
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Er Trophy Edition fullspekka utenom kofferter og GPS eller er det noe som må bestilles i tillegg ?
Veldig fin å kjøre, retningsstabil, lettkjørt, bra moment og bra aks, høy bakkeklaring som påvirker positivt ved nedlegg, helt klart en sykkel jeg kunne hatt … Utseende kan diskuteres men jeg liker den (men ikke fruen)
Egentlig er den veldig lik 1290’n i sittestilling og mye plast som det er på alle idag. Skal du ha en Adventure sykkel i denne størrelse så vil jeg tro du blir du fornøyd uansett hvem du velger i samme klasse utenom en 
Veldig fin å kjøre, retningsstabil, lettkjørt, bra moment og bra aks, høy bakkeklaring som påvirker positivt ved nedlegg, helt klart en sykkel jeg kunne hatt … Utseende kan diskuteres men jeg liker den (men ikke fruen)


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 03 aug 2023, 11:09, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Først og fremst, fruen har vel neppe så mye greie på motorsykler, så den meningen kan vi ikke tillegge noen vekt eller substans.dypen skrev: 01 aug 2023, 21:05 Er Trophy Edition fullspekka utenom kofferter og GPS eller er det noe som må bestilles i tillegg ?
Veldig fin å kjøre, retningsstabil, lettkjørt, bra moment og bra aks, høy bakkeklaring som påvirker positivt ved nedlegg, helt klart en sykkel jeg kunne hatt … Utseende kan diskuteres men jeg liker den (men ikke fruen)Egentlig er den veldig lik 1290’n i sittestilling og mye plast som det er på alle idag. Skal du ha en Adventure sykkel i denne størrelse så vil jeg tro du blir du fornøyd uansett hvem du velger i samme klasse utenom en
![]()
Trophy Edition er bare farger, og noen mindre dippedutter (bla plastbeskyttelse av ramma, ved ankelen, og et plastgitter forran radiatorene)
Koffertsettet er vel inkludert i prisen nå på kampanjen (kommer jo "snart" en GS1300) og GPSen vil du neppe ha uansett, den er dyr, utdatert og kvaliteten er under pari. Kjøp heller en Garmin XT, eller en såkalt "active cradle" til telefonen. Funker mye bedre, og nå kommer visstnok WunderLinqQ med en holder og software som gjør at man kan benytte "wonderwheel'et".
Må sette meg mer inn i et siste der :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Takker for info @Olav K
Fikk lufta KTM’n i kveld, 25 mil :)

Fikk lufta KTM’n i kveld, 25 mil :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Fin den Trophy edition, men utover det rent estetiske er det vel ikke store endringer fra 2019 modellen? Har kjørt 40000 km på min nå, uten noe som helst tull, kun vanlig service. Fortsatt storfornøyd, men med ett år igjen av garantien så har tanken om nyere modell meldt seg må jeg innrømme . Ser jo ut til at kvaliteten er god, så kanskje like greit å beholde den noen år til. Med 80000 km har du jo virkelig fått testet hva GSA’n er god for, kunne vært interessant å høre mer om dine erfaringerOlav K skrev:Du har hatt en flott dag med andre orddypen skrev: 01 aug 2023, 16:56
Fått utført service på BMW’n i dag og da var jeg så heldig å få låne en 1250 GSA som jeg testet på litt «ymse» veier både på vest og øst sida av Gudbrandsdalslågen helt til Harpefoss. Totalt 52 mil idag :)
IMG_4579.jpegvar på service med min GSA for to uker siden, og sikla over en slik Trophy Edition.
Selgern var ivrig, og banken sikkert villig, og tilbudet på innbytte var overraskende gunstig etter drøye 80000 km, , men siden jeg skulle kjøpe ut bilen fra leasingkontrakten, klarte jeg (såvidt) å gå på en smell.
Men, høsten er lang, og om tilbudet står ved lag etter Italiaturen... hvem vet

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Du har mye sykkel igjen der @Ketil
Ved dekkbytte på BMW’n fikk jeg sølv balanseringsvekt på mørk felg bak, riktig farge foran som matcher felgen. Var innom og kjøpte nye balanseringsvekter med rett farge idag så tar jeg og bytter bak :)
Fikk anmerking ved service på BMW’n da bremseskivene foran er på minste mål etter 53000 kilometer (fra 5mm til 4,5mm tykkelse) og anbefales byttes på 60k service. Har bestilt skiver, klosser, pinner, skruer og monteringshylser som jeg bytter selv

Ved dekkbytte på BMW’n fikk jeg sølv balanseringsvekt på mørk felg bak, riktig farge foran som matcher felgen. Var innom og kjøpte nye balanseringsvekter med rett farge idag så tar jeg og bytter bak :)
Fikk anmerking ved service på BMW’n da bremseskivene foran er på minste mål etter 53000 kilometer (fra 5mm til 4,5mm tykkelse) og anbefales byttes på 60k service. Har bestilt skiver, klosser, pinner, skruer og monteringshylser som jeg bytter selv

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Hadde i utgangspunktet planlagt å bruke KTM’n på forumtreff nå men etter en prat med @Tore L ble det BMW’n som virkelig fungerer :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Hm...dypen skrev: 20 aug 2023, 21:12 Hadde i utgangspunktet planlagt å bruke KTM’n på forumtreff nå men etter en prat med @Tore L ble det BMW’n som virkelig fungerer :)
Denne @Tore L synes å ha en uheldig påvirkningskraft på deg @dypen ...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Vi måtte jo vinne flest forum deltakere som kjørte BMW :) - du har en særdeles fin kjøremaskin dypen, eller for å si det slik - har du vel egentlig flere :)dypen skrev: 20 aug 2023, 21:12 Hadde i utgangspunktet planlagt å bruke KTM’n på forumtreff nå men etter en prat med @Tore L ble det BMW’n som virkelig fungerer :)
736A86B2-EF20-4FAE-9946-BC19E0845279.jpeg
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Ja nå fikk jeg meg en god latter

BMW var representert med mest sykler ja @Tore L :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
La meg slå fast, at fra mitt ståsted er det ingenting i veien med BMW.
Kanskje jeg kan komme til å kjøpe en , en dag?
Men det som er bedre enn syklene, er deres eiere. Flotte folk som kan kjøre hva de vil for meg.
Litt stolthet over det man kjører, er jo bare flott.. og nå vet jeg jo at @AJ skøyer litt med sin kommentar, men det er jo opp til oss som er på mindretallssiden, å få flere til å møte.
Jeg har dog et mål for neste årstreff, og det er å stille med noe mer enn en bruksmaskin.
Så jeg kan være like stolt, som @dypen , @ToreL og mange flere..
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Kanskje jeg kan komme til å kjøpe en , en dag?
Men det som er bedre enn syklene, er deres eiere. Flotte folk som kan kjøre hva de vil for meg.
Litt stolthet over det man kjører, er jo bare flott.. og nå vet jeg jo at @AJ skøyer litt med sin kommentar, men det er jo opp til oss som er på mindretallssiden, å få flere til å møte.
Jeg har dog et mål for neste årstreff, og det er å stille med noe mer enn en bruksmaskin.
Så jeg kan være like stolt, som @dypen , @ToreL og mange flere..
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Håper ikke dette ble oppfattet feil @rolf-arne selv har jeg aldri eid en BMW før jeg kjøpte en 10 år gammel K1600 og har aldri vurdert å kjøpe før jeg begynte å fatte interesse for 1200GSA for noen få år tilbake.
Du har jo allerede eid en flott BMW som du fikk rulla en del kilometer med så du er kjent med hva det er :)
Det att alle kjører hva de vil har jeg full forståelse for og mcsiden.no brukere har en mix av alle merker, gamle som nye i alle prisklasser. Har en rekke ganger i forskjellige tråder her inne ytret min begeistring for såkalte «budget» motorsykler som jeg virkelig har sansen for, noen merker ser det nesten ikke ut som de kan brukes opp. Ja jeg er enig, flotte folk!
Apropos «budget» sykler. Men når det er sagt så virker det ikke som alle forstår att å drifte og serve en gammel motorsykkel koster like mye som å serve å reparere en ny med mindre du gjør jobben sjøl, kjøper alternative deler eller brukt. Du hører ofte kommentarer som … det er bare en gammel sykkel, kan ikke koste på den for jeg får ikke noe igjen for sykkel’n. Det er jo ikke tema, du bruker jo penger på sykkel’n for å bruke den uansett om den er ny eller gammel.
Litt skøy må vi ha og det tåler vi, morro også :)
Nå ble jeg nyskjerrig, dette blir spennende …
Det var dine ord @rolf-arne men jeg legger ikke skjul på att jeg er veldig fornøyd med min 10 år gamle K1600 men det holder ikke med en runde rundt hjørne for å falle pladask. Har kjørt noen tusen kilometer og nå har jeg virkelig sansen men KTM’n er heller ikke glemt som kan håndteres på en helt annen måte vs BMW’n :)
Nyt fortsatt turen og kjør forsiktig
Du har jo allerede eid en flott BMW som du fikk rulla en del kilometer med så du er kjent med hva det er :)
Det att alle kjører hva de vil har jeg full forståelse for og mcsiden.no brukere har en mix av alle merker, gamle som nye i alle prisklasser. Har en rekke ganger i forskjellige tråder her inne ytret min begeistring for såkalte «budget» motorsykler som jeg virkelig har sansen for, noen merker ser det nesten ikke ut som de kan brukes opp. Ja jeg er enig, flotte folk!
Apropos «budget» sykler. Men når det er sagt så virker det ikke som alle forstår att å drifte og serve en gammel motorsykkel koster like mye som å serve å reparere en ny med mindre du gjør jobben sjøl, kjøper alternative deler eller brukt. Du hører ofte kommentarer som … det er bare en gammel sykkel, kan ikke koste på den for jeg får ikke noe igjen for sykkel’n. Det er jo ikke tema, du bruker jo penger på sykkel’n for å bruke den uansett om den er ny eller gammel.
Litt skøy må vi ha og det tåler vi, morro også :)
Nå ble jeg nyskjerrig, dette blir spennende …
Stolt!«Jeg har dog et mål for neste årstreff, og det er å stille med noe mer enn en bruksmaskin.»
Det var dine ord @rolf-arne men jeg legger ikke skjul på att jeg er veldig fornøyd med min 10 år gamle K1600 men det holder ikke med en runde rundt hjørne for å falle pladask. Har kjørt noen tusen kilometer og nå har jeg virkelig sansen men KTM’n er heller ikke glemt som kan håndteres på en helt annen måte vs BMW’n :)
Nyt fortsatt turen og kjør forsiktig

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Fikk kjørt en god tur på KTM’n i dag, passerte drøye 20 mil i det fine været :) Gammelt bilde for oppmerksomhet og knipset av @AJ Takker 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Ja, se der gittdypen skrev: 22 aug 2023, 18:27 Fikk kjørt en god tur på KTM’n i dag, passerte drøye 20 mil i det fine været :) Gammelt bilde for oppmerksomhet og knipset av @AJ Takker
![]()

Må si du kler denne bedre enn K1600'en


Tog du' an

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Ja det skal du se
Ser sprekere og yngre ut 


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Nettopp

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Tur over Bjørkelangen, Setskog, Skotterud til Skarstad Gartneri & Gårdsmarked på Kongsvinger for å hente grønnsaker idag. Ble ei regnskur på retur Kongsvinger så en kaffe på Esso’n før turen gikk videre til Kløfta. Deretter inn til MC Oslo for å prøvekjøre med nye Shubert C5 åpningshjelm, må tilbake over helga for å teste på en lengre tur. Ble drøye 25 mil idag :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Bjørkelangen i 8 tiden, og MCO omlag 930 , dro derfra ca 10
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Åja jeg var på Bjørkelangen litt over kl 10:00 og på MC Oslo etter 13:00 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Første gang jeg sjekka motor oljen på K1600’n skjønte jeg det var noe galt selv om jeg hadde sykkel’n på senterstøtta på plant garasjegulv og den hadde stått natta over var oljenivå under MIN merket. Fant brukermanual for å sjekke hva som stod der.
Motor må være varmkjørt, sett sykkel på senterstøtte med plant underlag, la motor gå på tomgang til kjølevifte starter, kjølevifte skal gå i ett minutt, stopp motor og vent i ett minutt, tørk av møkk støv rundt oljepåfylling og skru ut peilepinne tørk av, sett peilepinne ned i hullet (uten å skru inn gjengene) og ta ut peilepinne for å lese av oljenivå mellom MIN og MAX :)
Motor må være varmkjørt, sett sykkel på senterstøtte med plant underlag, la motor gå på tomgang til kjølevifte starter, kjølevifte skal gå i ett minutt, stopp motor og vent i ett minutt, tørk av møkk støv rundt oljepåfylling og skru ut peilepinne tørk av, sett peilepinne ned i hullet (uten å skru inn gjengene) og ta ut peilepinne for å lese av oljenivå mellom MIN og MAX :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Jepp, BMW metoden for oljepeiling... samme på min, mange som har overfylt pga. at de ikke har fått med seg dette.dypen skrev: 30 aug 2023, 23:26 Første gang jeg sjekka motor oljen på K1600’n skjønte jeg det var noe galt selv om jeg hadde sykkel’n på senterstøtta på plant garasjegulv og den hadde stått natta over var oljenivå under MIN merket. Fant brukermanual for å sjekke hva som stod der.
Motor må være varmkjørt, sett sykkel på senterstøtte med plant underlag, la motor gå på tomgang til kjølevifte starter, kjølevifte skal gå i ett minutt, stopp motor og vent i ett minutt, tørk av møkk støv rundt oljepåfylling og skru ut peilepinne tørk av, sett peilepinne ned i hullet (uten å skru inn gjengene) og ta ut peilepinne for å lese av oljenivå mellom MIN og MAX :)
Det er kanskje dry-sump på den sykkelen også?