Z1A 900 og KZ900 logg

Om veteransykler, låve- og garasjefunn og gjerne tråder om "redningsaksjoner" og "gjenoppliving" av nyere som eldre veteransykler.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Forutsatt vi har oppholdsvær på onsdag, jeg kan også på torsdag som ser veldig bra ut med tanke på været :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 01 aug 2022, 19:08 Forutsatt vi har oppholdsvær på onsdag, jeg kan også på torsdag som ser veldig bra ut med tanke på været :thumleft
Da holder vi av torsdagen også :) . Passer begge dager for meg. Med enten nyservicert 1290 eller Duke'en, som bare blir artigere og artigere å kjøre :crazy: !
Vi ser det an i morgen. Værmeldingene endrer seg jo gjerne fra dag til dag.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Vært ute for å teste speedometeret på KZ’n i dag og begge klokkene funka og var kjempefine.

Tok en tur med Z1A’n for å toppe bensintanken med 98 oktan men også for å få på noen få kilometer.

Har nå bytta plass på løftebordet og fått Z1A’n opp :)
A86EE7E9-9F83-4E2B-BC07-DAA820C49B37.jpeg
12E72936-ED71-44DF-9EB8-5FF41C336D7C.jpeg
46240920-AD39-42E7-8EDE-476BC62F61C1.jpeg
9E3EA9AF-95E8-4DD2-A1EC-3842C8E1D616.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 01 aug 2022, 19:20
dypen skrev: 01 aug 2022, 19:08 Forutsatt vi har oppholdsvær på onsdag, jeg kan også på torsdag som ser veldig bra ut med tanke på været :thumleft
Da holder vi av torsdagen også :) . Passer begge dager for meg. Med enten nyservicert 1290 eller Duke'en, som bare blir artigere og artigere å kjøre :crazy: !
Vi ser det an i morgen. Værmeldingene endrer seg jo gjerne fra dag til dag.
Den er god, da har vi en avtale :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

Du verden! for noen flotte sykler :yeyeye !!
Noe særlig mer er det ikke å si om den saken fra min side.
Annet enn et jeg gjerne kan innrømme en god porsjon misunnelse ;) .
Men det går det fint an å leve med :) .
Ser fram til å kikke nærmere på et av disse MC-smykkene i løpet av et par-tre dager :twothumbs: .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Jeg og AJ snakket om tidsriktig hjelm til gamle sykler, husker jeg så bilde av testfører på Z1 900 med skinnlapphjelm fra tidlig på -70 tallet … Tilsvarende hjelmen på bilde :)
E71D4DE8-F543-4FAA-A818-87394EE76F1E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Teknisk spec på 1972 Kawasaki Z1 900
1972-kawasaki-z1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Fikk rulla på noen mil i dag på KZ’n og selvfølgelig bilde. Legger ved bilde av en tidlig Z1 900 med testdriver Josef Schermer fra test på Nürburgring.
A960DD68-B449-499F-8A8E-540C4C85BE33.jpeg
24948173-BEB9-402C-9D0A-3ABB1D6BC818.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Forsøker med halvhjem med skygg, bra briller har jeg fra skinnlapphjelmen. Bestilte denne for solskinnsdager rundt huset :)

Roeg Jett halvhjelm. Hvit.
https://cogg.no/products/roeg-halvhjelm-hvit
96F2419D-C676-4343-A759-8CF57D5A2CD0.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Kjellrf »

dypen skrev: 08 aug 2022, 14:00 Forsøker med halvhjem med skygg, bra briller har jeg fra skinnlapphjelmen. Bestilte denne for solskinnsdager rundt huset :)

Roeg Jett halvhjelm. Hvit.
https://cogg.no/products/roeg-halvhjelm-hvit

96F2419D-C676-4343-A759-8CF57D5A2CD0.jpeg
Kjøpte min første Tommy halvhjelm i 1981, da jeg skulle på Trollrally på Golsfjellet, Kvanhøgd. Har fortsatt bremmen fra den på min siste Tommy hjelm, den hjelmen er drøyt 20 år...
Så jeg burde nok bestille ny, hvordan er disse i størrelsene?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Kjellrf skrev: 08 aug 2022, 20:36
dypen skrev: 08 aug 2022, 14:00 Forsøker med halvhjem med skygg, bra briller har jeg fra skinnlapphjelmen. Bestilte denne for solskinnsdager rundt huset :)

Roeg Jett halvhjelm. Hvit.
https://cogg.no/products/roeg-halvhjelm-hvit

96F2419D-C676-4343-A759-8CF57D5A2CD0.jpeg
Kjøpte min første Tommy halvhjelm i 1981, da jeg skulle på Trollrally på Golsfjellet, Kvanhøgd. Har fortsatt bremmen fra den på min siste Tommy hjelm, den hjelmen er drøyt 20 år...
Så jeg burde nok bestille ny, hvordan er disse i størrelsene?
Har bestilt «Medium» samme størrelse som jeg har i åpningshjelm Shoei og det er 57-58, tar sjansen. Det er gratis frakt så må jeg ha en størrelse over må jeg returnere den til Kristiansand.

Må legge til at jeg informerte om hvilken hjelm jeg hadde og størrelse.
D4A3A046-A0E8-43F7-8470-1801467A0786.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Topplokket til Z1A’n er vurdert som emne for ett liv videre og knekt bolt er ute samt lokket er kulepolert. Dette gir blanke øyne for noen :prf
FD6F0F91-DE5E-407A-83C7-20FAE38B024E.jpeg
23DFC36E-7F96-47F4-B450-2BA0C55A2E80.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

I dag var det PostNord med henting hos Meny som stod for levering av hjelm. Det var spott-on, litt trang men jeg vil tro den går seg til etter noen turer. En størrelse større ville nok blitt for stor. Skikkelig tøff hjelm, men det er bare det att trynet er litt slappere nå enn det var på -70 tallet så det ser garantert ikke like bra ut :P Kjøre skal vi :)
218D6AA1-AB3C-418E-9382-5AC236EA4125.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

Stilig :D !

Må vel kanskje bli enda en middag på Morten's før sesongen er over sånn at jeg får studert denne hjelmen nærmere også :crazy: .

Eller kanskje vi tar oss en spisetur til Fetsund? Er visst en interessant restaurant der :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Er det bra restaurant på Fetsund så er det godt innafor AJ :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Skulle på rønken med ett kne så da fikk jeg testa halvhjelmem, her trenger du ikke ørepropper da det ikke er antydning til noe vindsus så her er løsningen :twothumbs:
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 12 aug 2022, 10:06 Skulle på rønken med ett kne så da fikk jeg testa halvhjelmem, her trenger du ikke ørepropper da det ikke er antydning til noe vindsus så her er løsningen :twothumbs:
Når du kjørte KZ'en, regner jeg med?
Hva med KTM'en?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Det er KTM’n jeg kjører :thumleft KZ’ bruker jeg bare ved helt spesielle anledninger :twothumbs:
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 12 aug 2022, 10:19 Det er KTM’n jeg kjører :thumleft KZ’ bruker jeg bare ved helt spesielle anledninger :twothumbs:
:O
Du verden ! Veldig interessant erfaring.
Så da taler mye for at en halvhjelm føres høyt opp på handlelista :crazy: .
Og da selvfølgelig en Premier... ;) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Kjellrf »

Husker da jeg kjørte VF1000F2 med høyt (Givi) kåpeglass, da måtte jeg kjøre med halvhjelm for å føle hvor fort jeg kjørte etter at jeg byttet fra originalt...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Kjøre med halvhjelm Kjellrf er helt klart en helt annen følelse både på godt og vondt, insekter og kulde er vel det verste men ellers helt ok :)

Gjør litt research på Z1A’n for å se hva som er bra og ikke bra med tanke på å få oversikt over hele prosjektet, noen ting er enkle og andre krever mer arbeide. La tidlig merke til att støtdempertoppene på forgaffel var forskjellig fra både Z1 900, KZ900 og Z1000A1 som jeg hadde i min grønne ungdom.

Det viser seg att de indre fjærbeina er like fra Z1 til og med Z1000A1 selv om nedre gaffelbein er forskjellige. Det er ny type fra Z1000A2 og nyere som kan brukes på de eldre leggene. Fikk litt info fra MC Partner i går, toppskruen på disse to går ikke om hverandre da det er forskjellige gjenger og utforming, så noen guick fix er det ikke for å få likt utseende som originalt. Det viser seg att min Z1A har indre gaffelbein fra KZ1000A2 / A2A som er de jeg har avbildet toppen på her. Er ikke helt ferdig enda men det er forskjell på fjærene også, så da kan det være andre ting som er forskjellig vil jeg tro. To nye gaffelbein koster merkelig nok bare 1700,- for begge, men så kommer toppmuttrer, fjærer, simmringer, o-ringer, tetninger etc

Må sjekke alle deler til den minste ting etterhvert men delenummer på fjærene er ulike, går ikke om hverandre. Z1000A2 SPRING FORK 44026-1003 og på Z1A SPRING FORK 44026-042
196567E1-0EDA-4B90-B366-8AB00A835C00.jpeg
11E0E9CF-63B5-4472-871B-AFAAEBEC0444.jpeg
D5139E68-5067-4C1B-A8F6-6D4EB19070C1.jpeg
379101D1-A06B-40EA-938E-DD708CEA9B1B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Litt 1974 Kawasaki Z1 900 (Z1A) inspirasjon …
This bike could just as well have been named "Bucket List," as finding a Z1 survivor in original condition this pristine is just a dream of mine coming true. Check it out.

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Kjellrf »

Jeg har 2 gaffelbein til Z1000 A1 liggende, de inner beina er vel like som du skal ha?
Kan evt bytte med dine til A2.
Må bare sjekke de for sår, og skru de fra hverandre. Evt sende deg komplette bein, og du skrur over det du trenger av deler og sender resten i retur til meg. Vinterarbeid?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Takker for tilbud, helt klart av interesse. Fjærbeina må sjekkes for sår og rust, er det ok ville jeg foretrekke komplette bein for å demontere selv. Returnerer dine A1 nedre fjærbein sammen med A2 inner fjærbeina. Som du skriver, vinterarbeide :thumleft

Bare gi meg tilbakemelding når du har sjekket så skal jeg se over mine fjærbein for sår og rust også :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

dypen skrev: 03 aug 2022, 22:44 Jeg og AJ snakket om tidsriktig hjelm til gamle sykler, husker jeg så bilde av testfører på Z1 900 med skinnlapphjelm fra tidlig på -70 tallet … Tilsvarende hjelmen på bilde :)

E71D4DE8-F543-4FAA-A818-87394EE76F1E.jpeg
70-talls Kawasaki og Honda hadde lakk som jeg vil påstå at ingen andre har hatt verken før eller etter. Utrolig dyp overflate .
Ble de lakkert i flere omganger?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar