Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Innimellom øktene med gnikking på felger og eiker har jeg sølt litt med spraylakk også.
Reimdekselet hadde store rustflekker, noen av dem var malt over med bengalack eller en annen tjukk lakk.
Gammel lakk og rust er slipt bort, ny mattsort lakk med flere lag klarlakk over.
Reimhjulet fikk også en liten shining.
Klarlakken som er kjøpt fra Gasolin skal sitte direkte på metall uten grunning
Reimdekselet hadde store rustflekker, noen av dem var malt over med bengalack eller en annen tjukk lakk.
Gammel lakk og rust er slipt bort, ny mattsort lakk med flere lag klarlakk over.
Reimhjulet fikk også en liten shining.
Klarlakken som er kjøpt fra Gasolin skal sitte direkte på metall uten grunning
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 170
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800
- Bosted: Tønsberg
Re: Jompa, en mann i 50årene
PÅ reimhjulet fikk jeg polert den innerste kanten med hvit slipepasta. Brukte litt godt med pasta, så hullene ble fylt, etterpå kunne jeg vaske rent og hullene var fortsat fine og svarte.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Jompa, en mann i 50årene
Så denne først nå, jeg har vært der selv... stress over litt tid er en utløser for slike problemer, spesielt om man er disponert.Jompa skrev: 26 sep 2023, 16:30 Sykemeldt i 2 uker. Mulig hjertetrøbbel.
Egentlig er det greit å ta det lungnt ei stund.
Mas og stress får det til å verke i brøstet.
Så nå brukes dagene til litt hjemlige sysler som hagearbeid og småpusling i garasjen.
Om du ikke har gjort det enda, så anbefaler jeg en EKG hos en vanlig lege som har utstyr til det, alt. en privatklinikk, gjort på noen minutter.
Jeg hadde både Arytmi og flimmer... pulsen gikk fra 30 til 130+ til tider selv om man satt stille, måtte "rebootes" med strømsjokk for å få rytmen på stell og det funka pronto, "presset" i brystkassa forsvant tvert.
Kan være mange årsaker, men ta det pent frem til de har utredet skikkelig.
God bedring!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Takk for det, Gammelsmurfen.
Prosessen går sin gang med EKG, ct-røntgen mm.
Jeg har time på hjerteavdelinga i Tromsø den 1.november. Mulig utblokking av ei åre.
Jeg er nok ikke helt utgått på dato enda men best før- datoen er nok passert har jeg innsett etterhvert.
Prosessen går sin gang med EKG, ct-røntgen mm.
Jeg har time på hjerteavdelinga i Tromsø den 1.november. Mulig utblokking av ei åre.
Jeg er nok ikke helt utgått på dato enda men best før- datoen er nok passert har jeg innsett etterhvert.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Jompa, en mann i 50årene
Det er bra! Det er mye kompetanse på hjerte i Norge, så da er du nok i trygge hender.
Jeg slapp ablasjon (brenne bort / blokkere nerver), men går på medisiner for å minske sjansen for tilbakefall. To år siden nå og det har gått fint til nå.
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
Jeg slapp ablasjon (brenne bort / blokkere nerver), men går på medisiner for å minske sjansen for tilbakefall. To år siden nå og det har gått fint til nå.
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Sykemeldt på tredje uka.
I dag fikk jeg rydda bort hagemøblene og vaska sommerhjulene til kjerringa og yngste dattera mi sine biler.
Gressklipperen er også parkert under tak, så nå kan vinteren snart bare komme.
Etter middag ble det noen få timer I garasjen,
mere gnikking og litt flikking på fruens Harley.
Bakhjulet begynner etterhvert å bli ganske pent,
men eikemutrene var for mye rustet til at det gikk an å polere dem blanke.
Så det ble å ty til en nødløsning, hammerslaglakk.
"Kan males direkte på rust" står det på boksen.
Syns å huske at jeg har lest akkurat det flere ganger, på flere typer lakk...
Jeg ga ihvertfall lakken en sjanse, er spent på om den sitter på det som er igjen av uskadet krom.
Har laget meg en litt ergonomisk holder til hjulet.
Greit å snurre rundt og i tillegg få lyset der jeg trenger det.
Stereoanlegget i bakgrunnen er et Sony kompaktanlegg som vi en gang hadde i stua, 4 høytalere rundt omkring i garasjen og sub under arbeidsbenken gjør susen.
Nå er det Credence det går i, skikkelig bikermusikk.
Når jeg engang blir fornøyd med finishen på Lillechoppern skal den få ny olje, gaffelolje og plugger.
Servicepakke bestilt i dag.
I dag fikk jeg rydda bort hagemøblene og vaska sommerhjulene til kjerringa og yngste dattera mi sine biler.
Gressklipperen er også parkert under tak, så nå kan vinteren snart bare komme.
Etter middag ble det noen få timer I garasjen,
mere gnikking og litt flikking på fruens Harley.
Bakhjulet begynner etterhvert å bli ganske pent,
men eikemutrene var for mye rustet til at det gikk an å polere dem blanke.
Så det ble å ty til en nødløsning, hammerslaglakk.
"Kan males direkte på rust" står det på boksen.
Syns å huske at jeg har lest akkurat det flere ganger, på flere typer lakk...
Jeg ga ihvertfall lakken en sjanse, er spent på om den sitter på det som er igjen av uskadet krom.
Har laget meg en litt ergonomisk holder til hjulet.
Greit å snurre rundt og i tillegg få lyset der jeg trenger det.
Stereoanlegget i bakgrunnen er et Sony kompaktanlegg som vi en gang hadde i stua, 4 høytalere rundt omkring i garasjen og sub under arbeidsbenken gjør susen.
Nå er det Credence det går i, skikkelig bikermusikk.
Når jeg engang blir fornøyd med finishen på Lillechoppern skal den få ny olje, gaffelolje og plugger.
Servicepakke bestilt i dag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Blingser jeg eller er dekket ditt fra 2014?
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Må nesten se etter men det kan nok helt sikkert stemme.
Sykkelen har såvidt passert 20 000 km.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Da bør hu mor eventuelt få nye til jul.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene har vært på langtur
Ja, jeg var altså på tur for snart to måneder siden. Skikkelig langtur 482 mill på 7 dager.
Rommet ble bestilt allerede i november i fjor etter at det ble bestemt at årets treff skulle være på Sølvgarden i Setesdal.
Jeg var lenge I tvil om det skulle bli tur for meg,
både langt å kjøre, dårlig værmelding og litt usikkerhet mtp egen helse gjorde at jeg ikke bestemte meg før pakkinga var godt igang.
Starta hjemmefra om morran 16.august og hadde oppholdsvær de første 15 milene.
Litt inn i Finland kom den første kraftige regnbygen og sånn ble første dag av turen.
Nedover Sverige var det regn og mere regn.
Etpar ganger var det så ille at jeg bare måtte stoppe helt pga dårlig sikt og mulighet for vannplaning.
Middag i Porjus på Ennas kafé.
Etter middagen gikk jeg ut for å ta en røyk.
Da kom Enna etter meg og sa at jeg måtte sette meg på verandaen under taket, ikke stå ute i regnet.
Er det lov å røyka der da? spurte jeg.
Om noen prøver å nekte meg å la mine gjester røyke på verandaen får de bare putte meg I fengsel, svarte hun.
Det ble ca 80 mil den dagen, og det var sånn pluss minus det jeg havna på alle 6 kjøredagene.
Andre etappe gikk til Alvdal via Stjørdalen og E6 fra Trondheim omtrent til fylkesgrensa sør i Trøndelag.
Starta ivei om morgenen og så flere blå flekker mellom skyene.
Humøret steg i takt med temperaturen utover dagen .
Pause et sted i Sverige
Jeg trodde det skulle gå ganske kvikt gjennom Trøndelag, men det må ha vært en trønder som fant opp 70skiltet. Lange strekk med 70- soner. Til og med på motorvei.
Jeg tok Rv3 for å unngå Tungtrafikken, men det viste seg å være en ta tabbe for trailerne var omdirigert til Rv3 pga flomskader langs E6 nedover østlandet.
Vel, det var ikke plagsomt mye trafikk sørover den kvelden.
Jeg kom frem til Alvdal i 9tida på kvelden I kald tåke og regn igjen.
Rommet ble bestilt allerede i november i fjor etter at det ble bestemt at årets treff skulle være på Sølvgarden i Setesdal.
Jeg var lenge I tvil om det skulle bli tur for meg,
både langt å kjøre, dårlig værmelding og litt usikkerhet mtp egen helse gjorde at jeg ikke bestemte meg før pakkinga var godt igang.
Starta hjemmefra om morran 16.august og hadde oppholdsvær de første 15 milene.
Litt inn i Finland kom den første kraftige regnbygen og sånn ble første dag av turen.
Nedover Sverige var det regn og mere regn.
Etpar ganger var det så ille at jeg bare måtte stoppe helt pga dårlig sikt og mulighet for vannplaning.
Middag i Porjus på Ennas kafé.
Etter middagen gikk jeg ut for å ta en røyk.
Da kom Enna etter meg og sa at jeg måtte sette meg på verandaen under taket, ikke stå ute i regnet.
Er det lov å røyka der da? spurte jeg.
Om noen prøver å nekte meg å la mine gjester røyke på verandaen får de bare putte meg I fengsel, svarte hun.
Det ble ca 80 mil den dagen, og det var sånn pluss minus det jeg havna på alle 6 kjøredagene.
Andre etappe gikk til Alvdal via Stjørdalen og E6 fra Trondheim omtrent til fylkesgrensa sør i Trøndelag.
Starta ivei om morgenen og så flere blå flekker mellom skyene.
Humøret steg i takt med temperaturen utover dagen .
Pause et sted i Sverige
Jeg trodde det skulle gå ganske kvikt gjennom Trøndelag, men det må ha vært en trønder som fant opp 70skiltet. Lange strekk med 70- soner. Til og med på motorvei.
Jeg tok Rv3 for å unngå Tungtrafikken, men det viste seg å være en ta tabbe for trailerne var omdirigert til Rv3 pga flomskader langs E6 nedover østlandet.
Vel, det var ikke plagsomt mye trafikk sørover den kvelden.
Jeg kom frem til Alvdal i 9tida på kvelden I kald tåke og regn igjen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Jompa, en mann i 50årene
80 mil pr. dag er rimelig heftig! Imponerende stayer-evne.
Jeg pleier å få nok etter ca. 50 mil, skjønner godt at en Red Bull eller to underveis ikke er så dumt da :-)
Jeg pleier å få nok etter ca. 50 mil, skjønner godt at en Red Bull eller to underveis ikke er så dumt da :-)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Shoei gt air 2.
Hjelmen kjennes fin ut, veldig liten åpning nede i forhold til den gamle hjelmen.
Når den først er tredd ned over hodet sitter den som et skudd, uten å brette ørene. Ny erfaring.
Hjelmen kjennes tett ut i mot nakken, om det buldrer bakom ørene får jeg vite til våren.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Det står helt klart «respekt» av forum turen til Sølvgarden @Jompa
Hadde jeg ikke vært avhengig av briller ville jeg valgt helhjelm, etter hva jeg har lest skal den være tight for å være riktig størrelse. Bra hjelm 


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 164
- Registrert: 12 jun 2021, 20:40
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
- Bosted: Ullensaker
Re: Jompa, en mann i 50årene
Jeg bruker briller og har Shoei Neotech 2, og det er ingen problemstilling for min del. Om åpningshjelm er bedre eller værre en helhjelm vet jeg ikke, jeg har vært godt fornøyd med begge deler mht brillebrukdypen skrev: 17 okt 2023, 15:47 Det står helt klart «respekt» av forum turen til Sølvgarden @JompaHadde jeg ikke vært avhengig av briller ville jeg valgt helhjelm, etter hva jeg har lest skal den være tight for å være riktig størrelse. Bra hjelm
![]()

-edit -
Jeg leste for dårlig (kanskje jeg må ha nye briller

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Mener bestemt at @dypen bruker briller, noe jeg selv også gjør.greina skrev: 17 okt 2023, 20:19 -edit -
Jeg leste for dårlig (kanskje jeg må ha nye briller) og forsto det sånn at @dypen ikke brukte briller
Og de fleste nye hjelmer i dag er vel tilpasset brillebrukerem, så vidt jeg vet.
Funker i hvert fall utmerket på mine Premier hjelmer og den nyinnkjøpte Agrius hjelmen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Er avhengig av å ha på brillene før hjelmen tas på, med helhjelm er det ikke mulig å få mine briller på og skulle jeg være så heldig å få brillene på kan jeg bare glemme å få stengene bak ørene. Hadde jeg hatt briller med litt stive stenger ville ikke det vært noe problem, har bevist briller uten infatning / ramme rundt glassene da de ikke dogger så lett, enklere å pusse samt veldig lette. Se bilde så skjønner dere problemet med helhjelm, har en men da kjører jeg uten briller :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Bakhjulet er klart for montering. Jeg har brukt noen timer på å fjerne rust, polere og male eikemuttre med hammerslaglakk.
Resultat er ikke perfekt, men jeg er fornøyd med utført jobb.
Da gjenstår bare oljeskift på motor, gear og gaffel smøring av wire og en liten shining av div kromede deler på motoren og rundt omkring før sykkelen kan trilles innerst i kroken og få lakenet trekt over seg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Jompa, en mann i 50årene
Ekstrem forskjell i fra utgangspunktet, så du har all grunn til å være fornøyd med å ha fått det såpass bra uten å kjøpe nye eiker.
Alufolie-trikset er tydeligvis noe som faktisk virker, selv om man sikkert må jobbe en del der hvor det er mye rust og sitter litt dypere.
Alufolie-trikset er tydeligvis noe som faktisk virker, selv om man sikkert må jobbe en del der hvor det er mye rust og sitter litt dypere.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Et siste skrytebilde, hjulet levert og montert
I kveld blir det olje og filterbytte på Lillechopperen, luftfilteret er vasket så da gjenstår smøring av wirer og lading av batteriet.
Og så står min sykkel for tur.
Tredje etappe av turen til Sølvgården startet med klarvær og iskald tåke de første milene sørover fra Alvdal.
Jeg hadde lyst til å gå innom Aukrust- museet før jeg kjørte, men det åpnet ikke før kl 10.
Det gikk radig nedover Østerdalen og første ordentlige stopp ble på Elverum.
Der spiste jeg lunch og tok meg tid til å vaske sykkelen. Man stiller da ikke på treff med gørrsvart sykkel ?
I løpet av turen oppdaget jeg at Google map har stemme som man kan ha på øret
Vel, enda klarte jeg å kjøre meg bort i Hamar sentrum. Nå skal det nevnes at det var endel omkjøring og enveiskjøring som hverken Google eller jeg visste om.
Videre sørover langs E6, svinge av mot Hønefoss litt nord for Gardermoen
Jeg stoppet her ved 22.juli minnestedet .
Ei jente jeg kjenner mistet broren sin på Utøya.
Tok turen rundt Tyrifjorden og svippet innom sentrum av Vikersund før jeg fortsatte vestover
Middag på Notodden.
Av en eller annen merkelig grunn trudde jeg at dagsetappen skulle bli ca 50 mil.
Den ble nærmere 80 og i ellevetida på kvelden parkerte jeg her.
Først gikk jeg innom hytta som hadde en blå Guzzi fremfor trappa og hilste på AJ.
Han ble sånn passelig lang i maska da jeg banka på hyttedøra.
Snartur innom restauranten på hotellet før jeg sjekket inn på rommet.
Det var skikkelig artig å treffe de andre, både dem jeg har truffet før og nye fjes.
I kveld blir det olje og filterbytte på Lillechopperen, luftfilteret er vasket så da gjenstår smøring av wirer og lading av batteriet.
Og så står min sykkel for tur.
Tredje etappe av turen til Sølvgården startet med klarvær og iskald tåke de første milene sørover fra Alvdal.
Jeg hadde lyst til å gå innom Aukrust- museet før jeg kjørte, men det åpnet ikke før kl 10.
Det gikk radig nedover Østerdalen og første ordentlige stopp ble på Elverum.
Der spiste jeg lunch og tok meg tid til å vaske sykkelen. Man stiller da ikke på treff med gørrsvart sykkel ?
I løpet av turen oppdaget jeg at Google map har stemme som man kan ha på øret
Vel, enda klarte jeg å kjøre meg bort i Hamar sentrum. Nå skal det nevnes at det var endel omkjøring og enveiskjøring som hverken Google eller jeg visste om.
Videre sørover langs E6, svinge av mot Hønefoss litt nord for Gardermoen
Jeg stoppet her ved 22.juli minnestedet .
Ei jente jeg kjenner mistet broren sin på Utøya.
Tok turen rundt Tyrifjorden og svippet innom sentrum av Vikersund før jeg fortsatte vestover
Middag på Notodden.
Av en eller annen merkelig grunn trudde jeg at dagsetappen skulle bli ca 50 mil.
Den ble nærmere 80 og i ellevetida på kvelden parkerte jeg her.
Først gikk jeg innom hytta som hadde en blå Guzzi fremfor trappa og hilste på AJ.
Han ble sånn passelig lang i maska da jeg banka på hyttedøra.
Snartur innom restauranten på hotellet før jeg sjekket inn på rommet.
Det var skikkelig artig å treffe de andre, både dem jeg har truffet før og nye fjes.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Det er nok ganske sant siden jeg hadde sluttet å tro på at du var på vei til treffet. Det var jo blitt litt sent på kvelden etter hvert.Jompa skrev: 19 okt 2023, 22:40 Først gikk jeg innom hytta som hadde en blå Guzzi fremfor trappa og hilste på AJ.
Han ble sånn passelig lang i maska da jeg banka på hyttedøra.
Men veldig hyggelig at du dukket opp

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Dagsetapper på 80 mil er imponerende. Rekorden min i Europa var nok rundt 70 mil på en dag. Her i varmen er jeg fornøyd og sliten etter rundt 50 mil (rekorden er nok 60), men vi prøver å ikke overstige 45 mil når vi er på tur
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Noen bilder fra treffet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Fine bilder. Og gode og ikke altfor fjerne minner
.
Gleder meg allerede til treffet i -24!
Kanskje utvide dette med en dag?
Uansett ikke noe tema i denne tråden, men i denne --> viewtopic.php?p=431480#p431480 :)

Gleder meg allerede til treffet i -24!
Kanskje utvide dette med en dag?
Uansett ikke noe tema i denne tråden, men i denne --> viewtopic.php?p=431480#p431480 :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Neste års treff kan nok bli tema i denne tråden, det blir i såfall til neste år.
Treff i Østfold eller i Sverige innenfor er jo ikke helt uoverkommelig for min del.
Sånn pluss minus 180 mil.
Treff i Østfold eller i Sverige innenfor er jo ikke helt uoverkommelig for min del.
Sånn pluss minus 180 mil.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Fine bilder - ikke minst av felgene som gir meg mot til å begynne på mine , detaljer på CBXèn -- skal bare få isolert garasjen og plateslått veggene så begynner bil/sykkel arbeidet - ja noen kaller det kos , jeg også av og til...
Minner fra treff turen, er fine å ha i alle tråder... skal huske på å trekke inn "air-baggen" når folk fotograferer.
Minner fra treff turen, er fine å ha i alle tråder... skal huske på å trekke inn "air-baggen" når folk fotograferer.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..