Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Etpar formiddagstimer i garasjen.
Jeg tok en kattevask på motoren og svingarmen som var en smule nedgriset av kjedeolje og støv.
Kjedet ser ok ut men drevet begynner å bli slitt.
Det får holde en sesong til for bremseklossene begynner å komme veldig nær minstemålet.
Så det ble til at jeg bestilte nye sett med klosser og kjede og drev får være til neste høst.
Spre utgiftene litt...
Jeg tok en kattevask på motoren og svingarmen som var en smule nedgriset av kjedeolje og støv.
Kjedet ser ok ut men drevet begynner å bli slitt.
Det får holde en sesong til for bremseklossene begynner å komme veldig nær minstemålet.
Så det ble til at jeg bestilte nye sett med klosser og kjede og drev får være til neste høst.
Spre utgiftene litt...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Dette (JT?) drevet ser ut til å holde mange tusen km. til.Jompa skrev: 29 okt 2023, 22:25 Kjedet ser ok ut men drevet begynner å bli slitt.
Det får holde en sesong til
![]()
Ingen utpregede 'haitann"tendenser på dette så vidt jeg kan se.
Litt mer på det italienske Ognibene framdrevet på min KTM uten at det bekymrer meg.
Så lenge det ikke er noen ulyd i drivlinja når hjulet snurres framover og bakover og slitasjen på drevene ikke er verre enn dette er det bare å kjøre på :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Jompa, en mann i 50årene
ZZR'en min hadde litt slitt kjede da jeg kjøpte den, kunne løfte kjedet litt opp fra bakdrevet.
Kjørte 6000km til, men siste langturen blei det mye lyd i kjedet i lav fart... Var nok litt slapp med å smøre de siste turene før jeg skulle bytte allikevel.
Men fordrevet så omtrent ut som ditt da jeg bytta, Jompa...
Originaldrev som stod på, hadde 42.500 km på meteret da jeg bytta.
Ett tegn på at sykkelen ikke har gått lengre...
Kjørte 6000km til, men siste langturen blei det mye lyd i kjedet i lav fart... Var nok litt slapp med å smøre de siste turene før jeg skulle bytte allikevel.
Men fordrevet så omtrent ut som ditt da jeg bytta, Jompa...
Originaldrev som stod på, hadde 42.500 km på meteret da jeg bytta.
Ett tegn på at sykkelen ikke har gått lengre...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Jeg har gitt kjeden " godkjenning " for en sesong til. Bremseklossene kom på over 1700 kroner og kjede/drevet koster 3000 pluss/minus.
Så jeg sjekker tilstanden på slutten av 24sesongen og tar avgjørelsen da
Sykkelen har passert 29 000 km.
Prøvde forresten å løfte kjeden fra bakdrevet og klarte vel sånn ca 2mm
Takk for tipset Kjellrf.
Så jeg sjekker tilstanden på slutten av 24sesongen og tar avgjørelsen da
Sykkelen har passert 29 000 km.
Prøvde forresten å løfte kjeden fra bakdrevet og klarte vel sånn ca 2mm
Takk for tipset Kjellrf.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39779
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Bare 29K

Ja, da mener jeg kjede og drev bør holde minst 10K til forutsatt jevnlig smøring og justering.
Selv har jeg aldri hatt en kjededrevet sykkel hvor drivlinja er byttet før etter godt over 40K.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Min sykkel er også så godt som klar for vinterlagring.
Bremseklossene ble bytta i går, både foran og bak. Batteriet er tatt ut og ellers er lakkerte deler og plast shinet opp.
Jeg er sykmeldt på sjette uke og begynner å kjede meg litt om dagene.
Var en tur innom jobben i går og prata med sjefen min.
Etterpå var det ut å spise lunch med en tidligere arbeidskamerat som nå jobber son forsikringsagent
Jeg hadde sendt han ei melding for etpar dager siden og spurt om vi skulle lunche.
Da han ikke svarte på den måtte jeg ringe å spørre om det var skadelig for imaget hans å bli sett på byen i lag med en naver.
Neida svarte han, bare hatt det travelt og glemt hele greia.
Det er litt rart, men etter såpass mange uker begynner jeg å føle meg litt i veien.
Både når jeg er innom jobben og i lag med andre folk.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Før (o-ringkjede) var min policy å bytte kjede ofte for å spare drevene ...
Veldig flott farge scheme på HD`n og for en motor, bare å speile seg
Veldig flott farge scheme på HD`n og for en motor, bare å speile seg

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Fargen heter Hard candy red og har "gull " flakes og flere lag klarlakk.
Jeg blir nesten litt misunnelig på fruen, men er så heldig at jeg får gnikke og skru så mye jeg vil på sykkelen hennes.
Og det hender jeg får låne den også.
Motoren er ganske spesiell.
Den har fire kamaksler, en for hver ventil.
Akslene drives av tannhjul, ikke kjede.
Lavtliggende kammer som på alle HD- motorer.
Hydrauliske selvjusterende ventilløftere og støtstenger.
Gearboks og motor sitter i samme blokk, Big Twinmotorene har gearboks og motor som er skrudd fast I hverandre.
Ellers, en lang primærkjede som alle HD.
På Sportsteren deler den olje med.gearboksen.
Motoren har egen olje, tørrsump og oljetank.
Litt historie for de som er interessert
https://www.lowbrowcustoms.com/blogs/ev ... since-1957
Jeg blir nesten litt misunnelig på fruen, men er så heldig at jeg får gnikke og skru så mye jeg vil på sykkelen hennes.
Og det hender jeg får låne den også.
Motoren er ganske spesiell.
Den har fire kamaksler, en for hver ventil.
Akslene drives av tannhjul, ikke kjede.
Lavtliggende kammer som på alle HD- motorer.
Hydrauliske selvjusterende ventilløftere og støtstenger.
Gearboks og motor sitter i samme blokk, Big Twinmotorene har gearboks og motor som er skrudd fast I hverandre.
Ellers, en lang primærkjede som alle HD.
På Sportsteren deler den olje med.gearboksen.
Motoren har egen olje, tørrsump og oljetank.
Litt historie for de som er interessert
https://www.lowbrowcustoms.com/blogs/ev ... since-1957
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Så godt som ferdig med vedlikehold av syklene og på tide og sette igang med det som skulle ha vært gjort I sommer med scootern.
Smøring, oljeskift, litt oppstramming av belte og kjede pluss sjekk av diverse.
Egentlig ganske likt det man gjør med mc.
Jeg begynte i går kveld med å smøre understellet.
En drøss med smørenipler, 6 av dem bare på forstillinga.
Etterpå tok jeg av panseret og dekslet på høyre side av motoren.
Oljetank, bremseskive, reversgearkasse, ekspansjonstank til kjølevæske mm.
Det blir muligens oljeskift i kveld, det kommer an på hvor lang middagshvilen blir.
Smøring, oljeskift, litt oppstramming av belte og kjede pluss sjekk av diverse.
Egentlig ganske likt det man gjør med mc.
Jeg begynte i går kveld med å smøre understellet.
En drøss med smørenipler, 6 av dem bare på forstillinga.
Etterpå tok jeg av panseret og dekslet på høyre side av motoren.
Oljetank, bremseskive, reversgearkasse, ekspansjonstank til kjølevæske mm.
Det blir muligens oljeskift i kveld, det kommer an på hvor lang middagshvilen blir.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
I dag fikk fruen en forsinket bursdagsgave.
Forskjermen til Sportsteren kom tilbake fra
Camillas mc-dekor etter reparasjon av lakkskade.
Perfekt.
Før Etter
Forskjermen til Sportsteren kom tilbake fra
Camillas mc-dekor etter reparasjon av lakkskade.
Perfekt.
Før Etter
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Det var flott lakk jobb..har lagt hjemmeside til i favoritter.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Jeg fikk ei bok til farsdagen i år.
"Okkupasjon" skrevet av en lokal amatørhistoriker , og boka handler om krigen I Alta og de nærmeste kommunene.
Det er også et kapittel om kampene rundt Narvik og Alta bataljon innsats.
Bataljonen som besto av ca 800 mann fordelt på 5 kompanier ble mobilisert raskt etter 9.april
og var i kamp frem til 10.juni da engelske og franske styrker trakk seg ut fra Narvikfronten og de norske styrkene kapitulerte.
På slutten av boken er alle som kjempet i bataljonen listet opp, og der fikk jeg en stor overraskelse.
Bestefaren min og 4 av brødrene hans var alle i
4.kompani og var med på å stoppe tyskernes fremrykking nordover ved Lapphaugen på Gratangsfjellet.
Av 802 mann mistet bataljonen bare 6.
Og 36 ble skadet. Til sammen over 8000 sivile og soldater ble drept under kampene om Narvik.
"Okkupasjon" skrevet av en lokal amatørhistoriker , og boka handler om krigen I Alta og de nærmeste kommunene.
Det er også et kapittel om kampene rundt Narvik og Alta bataljon innsats.
Bataljonen som besto av ca 800 mann fordelt på 5 kompanier ble mobilisert raskt etter 9.april
og var i kamp frem til 10.juni da engelske og franske styrker trakk seg ut fra Narvikfronten og de norske styrkene kapitulerte.
På slutten av boken er alle som kjempet i bataljonen listet opp, og der fikk jeg en stor overraskelse.
Bestefaren min og 4 av brødrene hans var alle i
4.kompani og var med på å stoppe tyskernes fremrykking nordover ved Lapphaugen på Gratangsfjellet.
Av 802 mann mistet bataljonen bare 6.
Og 36 ble skadet. Til sammen over 8000 sivile og soldater ble drept under kampene om Narvik.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Rund dag i dag, om 30 måneder kan jeg gå av med pensjon hvis jeg vil og syns jeg har råd.
Akkurat nå har jeg veldig lyst til å pensjonere meg, men tar avgjørelsen når det nærmer seg.
Redusert stilling og delvis pensjon er også ett alternativ.
De siste tre helgene har jeg vært på hyttetur med svigersønnen min og vært assisterende snekker og hobbyelektriker.
Vi har revet ned det meste av himling og panelet i to av tre soverom.
Byttet isolasjon etter museinvasjon i høst og tidligere år.
Isolasjonen var miserable greier, både pga mus og elendig utført arbeid av han som bygde hytta.
Svigersønnen og dattera mi håpet at forsikringen skulle dekke det meste av reparasjon og oppussing, men takstmannen og selskap hevder at mye av skadene er gamle, fra før de kjøpte hytta.
Så det ble til at han tar arbeidet selv med litt hjelp fra sin noe tilårskomne svigerfar
Det er tungt å starte til fjells for å jobbe fredag etter arbeidstid , så jeg beundrer ungdommen som har pågangsmot og overskudd til å jobbe lange dager i helgene.
Greit med litt verneutstyr når det regner museskit og Glava ned over hodet Ett av de første solgløttene i år. To av helgene var det kaldt , skikkelig kaldt.
Akkurat nå har jeg veldig lyst til å pensjonere meg, men tar avgjørelsen når det nærmer seg.
Redusert stilling og delvis pensjon er også ett alternativ.
De siste tre helgene har jeg vært på hyttetur med svigersønnen min og vært assisterende snekker og hobbyelektriker.
Vi har revet ned det meste av himling og panelet i to av tre soverom.
Byttet isolasjon etter museinvasjon i høst og tidligere år.
Isolasjonen var miserable greier, både pga mus og elendig utført arbeid av han som bygde hytta.
Svigersønnen og dattera mi håpet at forsikringen skulle dekke det meste av reparasjon og oppussing, men takstmannen og selskap hevder at mye av skadene er gamle, fra før de kjøpte hytta.
Så det ble til at han tar arbeidet selv med litt hjelp fra sin noe tilårskomne svigerfar
Det er tungt å starte til fjells for å jobbe fredag etter arbeidstid , så jeg beundrer ungdommen som har pågangsmot og overskudd til å jobbe lange dager i helgene.
Greit med litt verneutstyr når det regner museskit og Glava ned over hodet Ett av de første solgløttene i år. To av helgene var det kaldt , skikkelig kaldt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Påske på hytta.
Renovering av nabohytta ble gjort på 8 helger og nå gjenstår det bare småpusk.
Det får datter og svigersønn ta på egenhånd uten innblanding fra meg
Idag er det 15 kuldegrader, sol og stille.
Litt for kaldt til å være ute på tur.
De siste årene har sneen forsvunnet like etter påske, det se ut til at det kan bli en lang vinter i år.
Jeg her uansett tro på sesongstart i slutten av april.
Er spent på å prøve nyhjelmen.
Renovering av nabohytta ble gjort på 8 helger og nå gjenstår det bare småpusk.
Det får datter og svigersønn ta på egenhånd uten innblanding fra meg
Idag er det 15 kuldegrader, sol og stille.
Litt for kaldt til å være ute på tur.
De siste årene har sneen forsvunnet like etter påske, det se ut til at det kan bli en lang vinter i år.
Jeg her uansett tro på sesongstart i slutten av april.
Er spent på å prøve nyhjelmen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
6 varmegrader og regn i dag, så sneen er begynt å smelte.
Jeg fikk et lite anfall av vårfølelse og måtte en tur i garasjen.
Syklene står fremdeles under "dyna" og blir nok sikkert stående etpar uker til.
Men batteriene får i alle fall litt påfyll.
Denne har jeg litt lyst til å spørre om jeg får kjøpe.
Moto Guzzi Lario 650 i sørgelig forfatning.
Jeg fikk et lite anfall av vårfølelse og måtte en tur i garasjen.
Syklene står fremdeles under "dyna" og blir nok sikkert stående etpar uker til.
Men batteriene får i alle fall litt påfyll.
Denne har jeg litt lyst til å spørre om jeg får kjøpe.
Moto Guzzi Lario 650 i sørgelig forfatning.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Herlig når syklene står klare for sesongen under stretchlaken
Den Moto Guzzi ser jo kjempefin ut, den må du få tak i å få i hus 


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Noe usikkert vårtegn, men nå er iallefall begge syklene avduket og batteriene satt i.
Det er enda flere minusgrader om nettene og såvidt over null om dagen.
Det går mao saaakkte.
Når jeg først var i garasjen begynte jeg såvidt å tenke litt høstens vedlikehold.
Sportsteren må få nye bremseklosser og eksosanlegget skal demonteres.
Det er rustflekker på festene og utjevningsrøret mellom pottene
Ikke veldig synlig, men .....
Kanskje refleksene på forgaffelen må bort,
det blir litt renere look uten.
Ellers har jeg sett litt mere på Guzzien.
Den er i sørgelig forfatning, mye rust på eksosrørene, rust i tanken ,sprukket setetrekk
og en stor jobb hvis den skal bli presentabel.
Vel, ingenting er avgjort enda.
Det er enda flere minusgrader om nettene og såvidt over null om dagen.
Det går mao saaakkte.
Når jeg først var i garasjen begynte jeg såvidt å tenke litt høstens vedlikehold.
Sportsteren må få nye bremseklosser og eksosanlegget skal demonteres.
Det er rustflekker på festene og utjevningsrøret mellom pottene
Ikke veldig synlig, men .....
Kanskje refleksene på forgaffelen må bort,
det blir litt renere look uten.
Ellers har jeg sett litt mere på Guzzien.
Den er i sørgelig forfatning, mye rust på eksosrørene, rust i tanken ,sprukket setetrekk
og en stor jobb hvis den skal bli presentabel.
Vel, ingenting er avgjort enda.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Jeg krysser det jeg har @Jompa og håper du får kjøpt sykkel’n, for ett flott prosjekt som er komplett selv om det er mye kosmetiske skavanker. Første trinn hvis du kjøper må være å få den kjørbar, deretter kan du vurdere hva du gjør kosmetisk. Det er jo en kjempeflott sykkel 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Domino
- Innlegg: 1187
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Jompa, en mann i 50årene
Guzzien ser ut som et spennende prosjekt! Det blir spennende å følge med på hvis du kjøper den.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Da kan jeg konstatere at det ble sesongstart I april i år også.
7 mil i ettermiddag,
Iskalde fingre, spist minst 200 gram støv og hatt en ensom kaffepause på benken.
Uansett, det er noe eget med årets første tur.
7 mil i ettermiddag,
Iskalde fingre, spist minst 200 gram støv og hatt en ensom kaffepause på benken.
Uansett, det er noe eget med årets første tur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Det ble en liten ettermiddagstur i dag også.
Og i dag var det samling på benken, folk jeg ikke har truffet siden i fjor sommer.
En god halvtime med kaffe og prat før jeg kjørte hjem og vasket og stabla bort vinterhjulene til min og fruens biler.
Og i dag var det samling på benken, folk jeg ikke har truffet siden i fjor sommer.
En god halvtime med kaffe og prat før jeg kjørte hjem og vasket og stabla bort vinterhjulene til min og fruens biler.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
@Jompa følger du med på hva som er tilgjengelig av deler etc Du får legge inn ett bud her …
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=351175623
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=351175623
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Jompa, en mann i 50årene
Fin sykkel du har Jompa, :)
Flott sykkel i fine omgivelser
Flott sykkel i fine omgivelser

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Jeg har spurt om Guzzien er til salgs og fått nei.dypen skrev: 01 mai 2024, 19:24 @Jompa følger du med på hva som er tilgjengelig av deler etc Du får legge inn ett bud her …
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=351175623
Prosjekt i pappesker er uaktuelt, men takk for tipset.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.