Jeg har dummet meg ut igjen
Jeg byttet selv kjede og drev for 3 år og 34000 kilometer siden og et par ting kan tyde på at noe gikk galt, nemlig mutteren og låseplaten til framdrevet. De falt nemlig av sykkelen da jeg trillet den ut av garasjen i dag tidlig.

Selv om jeg brukte riktig moment og brettet låseplaten rundt mutteren på en side, har mutteren løsnet. Det er nok bretten rundt mutteren som har gitt mutteren muligheten til å løsne, for å så slå fram og tilbake noen få grader. Over 34000km har gjengene blitt gradvis slitt ned. Gjengen på akslingen ser derimot mye bedre ut og jeg lurer på hva som må til for å få sykkelen på veien igjen.
Løsninger som vurderes:
- Ta den store jobben selv med å demontere motor og girkasse, og bytte akslingen og mutter . Ca. 4000 kr i deler + mange timer i garasjen
Å få verkstedet til å gjøre må vel koste ganske mye 
- Få verksted/kyndige til å gjenge opp akslingen og bruke en mindre mutter.

- Bare kjøpe ny mutter og skru den på med en god dose locktite

Jeg har sendt mail og bilder til Alf Graarud Motor og venter på svar fra de om hva som er mest fornuftig å gjøre, men jeg setter også pris på tanker og innspill fra dere på forumet med litt peiling. Dere uten peiling står fritt fram til å komme med en vits eller to
Edit: Gjengediameteren er nå målt til 19,50mm, så det er en del gjenger igjen.