Opplevelse av støy og turbulens er jo veldig subjektivt og avhenger mye av type mc du kjører, og en rekke andre faktorer. Men jeg synes i alle fall at Nexx hjelmen virker stillere, uten at jeg kan legge frem noe faktabasert viten. Solskjermen på Schuberten vibrerer litt mer enn på Nexx og det merkes også, spesielt på langtur. Det fine med Nexx er at det er enkelt å ta av solskjermen og da er den som en ordinær helhjelm. Jeg liker også at det er veldig stort synsfelt og større visir enn på Schubert. I forhold til størrelse så er Nexx litt større. Schubert er litt mer kompakt. Du ser det kanskje av bildene under. Jeg var i Trondheim sist uke hos Bikershop. De hadde flere Nexx hjelmer, vurderte å kjøpe karbon-varianten, men synes ikke den var såpass mye lettere at den forsvarte 2300 kr høyere pris.Audi Mannen skrev:Grattis meg ny hjelm. Denne har jeg kikka MYE på også, men har ikke fått sett på den med "fingrene" slik jeg liker før jeg kjøper. Du skriver stillere enn Schubert? Det er jo lovende i seg selv. Hvordan er den i størrelsen sett mot en schubert? Form og fasong til hodet? og ikke minst vindstøy?

Sent from my iPhone using Tapatalk