
Z1A 900 og KZ900 logg
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Takker
Har ikke hoppet bukk over noe her nå med mindre det er innenfor spec :)

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Det glædes til å se denne på veien i perfekt stand
!
Ja, for den skal vel kjøres litt før den selges til en skyhøy pris til utlandet
?

Ja, for den skal vel kjøres litt før den selges til en skyhøy pris til utlandet

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Har komplettert -74 Z1A 900 «matching number» med alt som ikke var på plass eller var feil på kjøps tidspunktet, med unntak av indre gaffelbein som jeg bytter når jeg kommer så langt. Kjedesmørings systemet blir nesten aldri montert / prioritert under restaurering, der har jeg komplett system liggende. De delene som er byttet på grunn av defekter / estetisk hensyn med REPRO deler er de originale lagt på hylla (kan repareres eller shines for nytt liv).
Hadde store planer om å restaurere speedometer og turteller selv men prioriterer ikke å gjøre det da jeg bruker tid på annet, originale klokker med KPH visning er restaurert og er nå under frakt fra USA. REPRO klokkene som sitter på nå kan jeg selge.
Med motor i topp trim er det fristende å fortsette med samme runde som ble tatt på KZ900’n … Har allerede utført litt men jeg får se hvor drastisk jeg skal gå til verks. Demontere alt for å starte med sandblåst ramme har vært i tankene …
Foreløpig skal den test kjøres til sommeren så vil tiden vise om det blir noe mer. Har ikke vurdert å selge :) Det ligger vel litt i kortene med tanke på innsats, jeg gjør ikke denne jobben for å selge. Kvalitetstid i garasje, surfe rundt etter deler og teknisk info, kjøpe brukte deler samt nye og få / dele erfaring med likesinnede
Hadde store planer om å restaurere speedometer og turteller selv men prioriterer ikke å gjøre det da jeg bruker tid på annet, originale klokker med KPH visning er restaurert og er nå under frakt fra USA. REPRO klokkene som sitter på nå kan jeg selge.
Med motor i topp trim er det fristende å fortsette med samme runde som ble tatt på KZ900’n … Har allerede utført litt men jeg får se hvor drastisk jeg skal gå til verks. Demontere alt for å starte med sandblåst ramme har vært i tankene …
Foreløpig skal den test kjøres til sommeren så vil tiden vise om det blir noe mer. Har ikke vurdert å selge :) Det ligger vel litt i kortene med tanke på innsats, jeg gjør ikke denne jobben for å selge. Kvalitetstid i garasje, surfe rundt etter deler og teknisk info, kjøpe brukte deler samt nye og få / dele erfaring med likesinnede

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Motor sammen igjen …
Polere eksos før alle fire røra monteres igjen og da må vi se om den starter når jeg kommer så langt.
Siste bilde av arbeidsforhold i garasjen :)
Polere eksos før alle fire røra monteres igjen og da må vi se om den starter når jeg kommer så langt.
Siste bilde av arbeidsforhold i garasjen :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Flere skrytebilder
Topplada batteri, eksos på plass sammen med bensin tilførsel og starta på første forsøk. Går fint, veldig gassrapp, lot den gå noen minutter til den ble litt varm …
Justering / kontroll av tenning og forgassere etterhvert …


Justering / kontroll av tenning og forgassere etterhvert …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Starta Z1A’n i går og ny julekveld i dag, pakke med restaurerte klokker fra USA til Z1A’n nederst på bilde og til KZ900’n øverst på bilde. Kilometer visning både på hastighet og tellerverk … 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Mulig jeg har fulgt dårlig med og at du har skrevet det før.. men.
Er eksospottene originale eller "aftermarked " ?
Er eksospottene originale eller "aftermarked " ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
De er originale men den du ser på bilde der potta ligger på arbeidsbenken (potte nummer 3 som er nedre på høyre side) er REPRO potte og sikkert kjøpt og montert før jeg kjøpte sykkel’n. Har ikke sett dette før jeg demonterte eksosen i forbindelse med demontering av topplokk og sylinderblokk da den ligger godt skjult under potte nummer 4 som skjuler merking på den originale.Jompa skrev: 28 mar 2023, 19:37 Mulig jeg har fulgt dårlig med og at du har skrevet det før.. men.
Er eksospottene originale eller "aftermarked " ?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Og det uunngåelige spørsmålet, er pottene i god stand eller mye rustet ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
De er overaskende bra og ingen hull men chrom’n er ikke så blank og fin på under / innsiden som det som vises fra sidene. Lyddemperne er opprinnelig bekledd med lyddemperull som jeg ikke vet tillstand på men lydbilde er veldig likt på begge KZ’n vs denne Z1A. Når tiden er der vil jeg gjøre ett forsøk på å se på lyddemperne.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Hadde planlagt å ta av bunn av motor for å rense / sjekke bunnpanne og oljepumpe etter sylinderblokk samt topplokk var montert men i iveren etter å starte gikk det i glemmeboka
Av igjen med eksospottene og da ble det en liten jobb som virkelig var nødvendig, veldig fornøyd og det som er helt sikkert … KZ’n skal få samme runde med bunnsjekk :)
Demontert eksos, bunnpanne og oljepumpe med grundig vask og montert med nye pakninger o-ringet tettinger. Byttet også simmring og o-ring på turteller drev da det kom litt olje der under teststart.
Det ble masse skruer som skulle ut og da var den lille batteri trekkeren med 3/8 pipe kjekk å ha …

Av igjen med eksospottene og da ble det en liten jobb som virkelig var nødvendig, veldig fornøyd og det som er helt sikkert … KZ’n skal få samme runde med bunnsjekk :)
Demontert eksos, bunnpanne og oljepumpe med grundig vask og montert med nye pakninger o-ringet tettinger. Byttet også simmring og o-ring på turteller drev da det kom litt olje der under teststart.
Det ble masse skruer som skulle ut og da var den lille batteri trekkeren med 3/8 pipe kjekk å ha …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Fikk endelig somla meg til å fjerna snekkerverktøy fra verktøytavla, vaktmesterverktøy kan jeg ha i mobil verktøykasse :)
Det ble ikke plass til pipesett på tavla men det får så være, veldig fornøyd selv
Selvfølgelig bilder!
Det ble ikke plass til pipesett på tavla men det får så være, veldig fornøyd selv

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Ryddig og meget elegant verksted og jobbing du driver med, Dypen, du for en log her jeg håper du tar vare på,, altså at det blir lagret slik at du ikke mister det.
Morsomt og interessant å følge med deg
Morsomt og interessant å følge med deg

"Do the right thing"
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
To av skruhjernene henger litt skjevt dypen. Må du ta deg sammen.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Var ute i garasjen nå og fikk ordna det. Skal ikke gjenta segBjerknez skrev: 30 mar 2023, 19:19 To av skruhjernene henger litt skjevt dypen. Må du ta deg sammen.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Jeg har på en måte orden i kaoset jeg også, men for utenforstående ser det nok ut som et bomba h***hus

Hovedgrunnen til kaoset hos meg er dog fordi jeg har alt for mye stæsh. Har ikke noe sted å legge alt. Sliter litt med organiseringen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
TakkerRelax skrev: 30 mar 2023, 19:09 Ryddig og meget elegant verksted og jobbing du driver med, Dypen, du for en log her jeg håper du tar vare på,, altså at det blir lagret slik at du ikke mister det.
Morsomt og interessant å følge med deg![]()


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Det er nok desverre helt opp til AJ hvor lenge man har tilgang til innhold her i forumet. Skal man sikre seg en logg som varer evig som også skal deles med andre så er eget domen med webhotell og backup løsning veien å gå.
Men forum som dette funker nok bra nok for dem fleste vil jeg tro. :)
Men forum som dette funker nok bra nok for dem fleste vil jeg tro. :)
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Ikke kaos hos deg @Bjerknez Det blir litt når det jobbes 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Men det var litt ryddigere rett etter at kjellerbenken var bygget og gikk amok på AliExpress

Derimot kan jeg trolig skryte av gatas mest solide kjellerbenk. Bordet er laget av doble 2x4 og bordplaten består av 2x2 som er limt OG skrudd sammen samt planslipet og satt inn med gulvmaling. Hadde du parkert en bil på den benken hadde den ikke knirket en gang.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Ser bra ut :) Dette var jo når du var ferdig med verkstedet, det så veldig bra ut 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Ja, hadde EGENTLIG planer om et lite verksted for bygging av ting og tang innen treverk i starten, men etter hvert fikk jeg øynene opp for elektronikk og derfor har furtebua mi blitt litt begge deler, selv om jeg ikke driver med trearbeide lenger så kommer jeg trolig til å rydde bort den biten for å gjøre plass til elektronikk verktøy.dypen skrev: 30 mar 2023, 20:03 Ser bra ut :) Dette var jo når du var ferdig med verkstedet, det så veldig bra ut![]()
men foreløpig har jeg verktøy for begge deler fremme. Jeg har også kjøpt meg planhøvel, søyledrill, kapp/gjærsag, bordsag og mye annet. Desverre ser det ut til at jeg trolig aldri får brukt dette, sett bort fra en og annen oppussing i fremtiden.
Hvis noen er ute etter en Blåbosh bordsag, veldig lite brukt, en Cotech planhøvel så er det bare å skrike ut.

Synes det er gøy og følge med på andre prosjekter. Det være seg om det er motoroverhalling eller andre ting. Så jeg ser frem til fortsettelsen her :)
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7070
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Det var hyggelig @Bjerknez :)
Klarte ikke å dy meg, topplokkmutrene var ikke så pene og da ble de som vises bytta mot nye!
Legger ved bilder av register timing på Z1A’n, tenningsmerket på veiva har to merker T og F merket med 1 og 4 for samme sylindre. T for Top Dead Center og F for FIRE.
Veivaksel på merket T da er sylinder nummer 1 på topp tenning og sylinder 4 veksle, da skal merket på eksos kamaksel flukte med anlegg for toppdeksel og peke forover. Etter merke (teller ikke pinnen som er på merke) teller du 28 pinner til det flukter med pila og 28 merke på innsug kamaksel. Da skal knastene på begge kammene flukte med anleggsflate for toppdeksel. Se bilder:
Etter litt handel og opprydding sitter jeg igjen med speedometer KPH som er identisk og turteller som begge kan restaureres med nye tallskiver, på turteller endres rødmerket til 9000 RPM og med varsellys for STOP LAMP isteden for HEAD LAMP som kommer fra nyere modell.
Klarte ikke å dy meg, topplokkmutrene var ikke så pene og da ble de som vises bytta mot nye!
Legger ved bilder av register timing på Z1A’n, tenningsmerket på veiva har to merker T og F merket med 1 og 4 for samme sylindre. T for Top Dead Center og F for FIRE.
Veivaksel på merket T da er sylinder nummer 1 på topp tenning og sylinder 4 veksle, da skal merket på eksos kamaksel flukte med anlegg for toppdeksel og peke forover. Etter merke (teller ikke pinnen som er på merke) teller du 28 pinner til det flukter med pila og 28 merke på innsug kamaksel. Da skal knastene på begge kammene flukte med anleggsflate for toppdeksel. Se bilder:
Etter litt handel og opprydding sitter jeg igjen med speedometer KPH som er identisk og turteller som begge kan restaureres med nye tallskiver, på turteller endres rødmerket til 9000 RPM og med varsellys for STOP LAMP isteden for HEAD LAMP som kommer fra nyere modell.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 31 mar 2023, 17:42, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4
Ser helt nydelig utdypen skrev: 31 mar 2023, 15:54 Klarte ikke å dy meg, topplokkmutrene var ikke så pene og da ble de som vises bytta mot nye!

Selv de nye tooplokkmutterne som har et litt mer moderne utseende med kon-formet (er det noe som heter det, tro...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.