Og med denne snasne kåpa fra Corbin så blir Rocketen rene Goldwingen

Og med denne snasne kåpa fra Corbin så blir Rocketen rene Goldwingen
Å fy f*** så grusomt. At det går ann....pingvin skrev: 07 mar 2023, 16:10Og med denne snasne kåpa fra Corbin så blir Rocketen rene Goldwingen![]()
![]()
Du er og blir en underlig skrue, @BjerknezBjerknez skrev: 07 mar 2023, 17:08 Du har jo snakket om Moto Guzzi så lange nå og nå har du omsider skaffet deg en. Da kan du ikke klistre på toppbokser og ikke minst sidevesker som ikke er sykkelen verdig.
Joda, har vært inne og sett.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 17:54 Har du forresten sjekket linken jeg la inn tidligere angpende longride veskene? Hva syntes du om dem?
Du får en versjon med bagasjebrett også. Men synes ikke den ser like bra ut.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:13 Den ryggstøtten der så jo faktisk litt snasen ut. Har ikke du et brett bak denne igjen? Der kan du ha en litt stilig roller bag som står i stil til evt. soft sidevesker. DET tror jeg kan bli stilig!![]()
Har du forresten kjørt denne sykkelen? Altså med to på?AJ skrev: 07 mar 2023, 18:15Du får en versjon med bagasjebrett også. Men synes ikke den ser like bra ut.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:13 Den ryggstøtten der så jo faktisk litt snasen ut. Har ikke du et brett bak denne igjen? Der kan du ha en litt stilig roller bag som står i stil til evt. soft sidevesker. DET tror jeg kan bli stilig!![]()
Nå er ingen av oss noen tungvektere så det å kjøre denne med passasjer og evt. bagasje er jeg ganske sikker på ikke vil by på noen utfordringer.
Jeg har ikke kjørt den så jeg vet ikke annet enn det cutless har sagt. Han veier vel rundt 90KG. To voksne mennesker veier helt sikkert det dobbelte av dette, og det meste av vekten havner på bakdemperne.AJ skrev: 07 mar 2023, 18:31Nå er ingen av oss noen tungvektere så det å kjøre denne med passasjer og evt. bagasje er jeg ganske sikker på ikke vil by på noen utfordringer.
Demperne på V7 er ikke så dårlige, som enkelte synes å mene.
Mange eiere har derimot blitt overrasket over hvor gode de er.
Jeg kjørte jo også Yamaha TDM 900, som er en sykkel av samme størrelse, uten å oppleve noen utfordringer hva gjelder demperne bortsett fra på noen få turer på svært krevende underlag hvor demperne tydelig viste at de ikke taklet oppgaven.
Javisst.
Må bare utdype at jeg ikke tviler på at det faktisk går å kjøre to på den. Kan kjøre to på en moped også. Jeg tenkte mer på sikkerhetsaspektet og ikke minst komforten. Å bunne en demper føles nok trolig ikke behagelig for spesielt passasjeren hvis man skulle treffe en dump. Eller hvis den slulle komprimere såpass i en sving at det ikke var mer å gå på. Altså sikkerhetsaspektet. At du klarer å kjøre den med to på tviler jeg overhodet ikke på. :)
Greit nok, for all del.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:47 Var bare et velmennende tips tatt fra en annen gizzi eier med samme sykkel :)
Helt sikkert. Jeg tenkte som nevnt ikke på erfaringen din men på sikkerheten og ikke minst komforten for passasjeren. Men som nevnt, dette finner dere uansett fort ut avAJ skrev: 07 mar 2023, 18:51Greit nok, for all del.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:47 Var bare et velmennende tips tatt fra en annen gizzi eier med samme sykkel :)
Men i all beskjedenhet så tror jeg kanskje jeg har mer erfaring på dette med passasjerkjøring enn Cutless og mange andre her på forumet...
![]()
Det gjør vi nok helt sikkert, godeste Bjerknez.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:54 Helt sikkert. Jeg tenkte som nevnt ikke på erfaringen din men på sikkerheten og ikke minst komforten for passasjeren. Men som nevnt, dette finner dere uansett fort ut av![]()
Så absolutt. Var som nevnt bare et lite tips :)AJ skrev: 07 mar 2023, 19:02Det gjør vi nok helt sikkert, godeste Bjerknez.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:54
Helt sikkert. Jeg tenkte som nevnt ikke på erfaringen din men på sikkerheten og ikke minst komforten for passasjeren. Men som nevnt, dette finner dere uansett fort ut av![]()
Så da er vel dette temaet ferdigsnakka.
Neida, jeg er våken vertfall
Tja...JohnnyTh skrev: 08 mar 2023, 08:24 Selv er jeg 80% praktisk og 20% (kanskje 90%, jeg kjører jo tross alt GS:) hvordan sykkelen ser ut. AJ du er kanskje 70% praktisk? Og Bjerknez du er vel 95% på utseende?