AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

Nærmer seg 200 km nå etter to dagers eierskap.
Ba forhandler sette opp time til førstegangservice i slutten av denne uka eller begynnelsen av neste.

Artig og ganske annerledes sykkel dette, enn KTM 1290 SA S, helt klart.
Ingen racer, men heller ingen sinke i trafikken :crazy: .

Og youtubere og andre som mener å vite at man må gire ned et par hakk fra 6. giret for å gjøre sikre forbikjøringer med en V7 850 i lovlige norske hastigheter, kan vel strengt tatt ta seg en bolle :crazy: .
Like uproblematisk å gjøre dette med denne som det er med KTM 390 Duke :) .

V7'ern har også en utrolig smidig girkasse. Fra fjerde gir er det helt uproblematisk å "quickshifte" opp til sjette og ned igjen. Merker knapt at man girer opp og ned på disse girene uten kløtching. Altså ingen ulyder og ingen nykking i drivlinja.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen blant de som påstår det er problematisk å finne fri - N - på denne sykkelen. Funker helt fint for meg.

Blir noen litt lengre turer i distriktet resten av uka :) .
Men må vel også sesongstarte 1290'en også, tenker jeg... Blir nok en luftetur med den også i morgen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
utc
Innlegg: 356
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av utc »

AJ skrev: 18 apr 2023, 20:02
V7'ern har også en utrolig smidig girkasse. Fra fjerde gir er det helt uproblematisk å "quickshifte" opp til sjette og ned igjen. Merker knapt at man girer opp og ned på disse girene uten kløtching. Altså ingen ulyder og ingen nykking i drivlinja.
Dette virker lovende. Triumph har som din en særdeles silkemyk QS, der har BMW noe å strekke seg etter. Lykke til med ny-ervervelsen :prf
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

kaLARSnikov
Innlegg: 369
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av kaLARSnikov »

AJ skrev: 18 apr 2023, 20:02 Jeg kjenner meg heller ikke igjen blant de som påstår det er problematisk å finne fri - N - på denne sykkelen. Funker helt fint for meg.
Dette har jeg sett og hørt folk klage på når det gjelder ganske mange forskjellige sykler og jeg mistenker at det i mange tilfeller har med både erfaring og personlig gefühlen å gjøre.

Gratulerer med en flotters sykkel forresten :) Liker retro-stilen på moderne sykler og noe slik er i min mening den perfekte sykkel nr. 2 om man har en god ADV-sykkel fra før.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av Bjerknez »

Noen sykler oppleves som vanskeligere å sette i fri enn andre, men man blir jo alltids vant til det slik at det får seg til og man får en egen teknikk. Vertfall ikke noe JEG hadde hengt meg opp i.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

Da blir det 1. gangsservise om en uke, i god til før 1. mai, den store utfartsdagen :crazy: !
Så da har jeg litt lenger tid på innkjøringen enn først tenkt. Men det er helt greit. Nærmer meg 300 km. nå etter dagens turer.
Og merker at sykkelen "tør opp" mer og mer.
Så dette tror jeg kommer til å bli bra :prf !
190423 3.JPG
190423 1.JPG
190423 2.JPG
Og fortsatt ingen problemer med å få sykkelen i fri (N)... ;)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av dypen »

Dette med førstegangservice ble for meg litt stress, noen lokale turer og på tur over Ringebufjellet høsten 2019 nærmet jeg meg 1000 km og da jeg rulla inn til førstegangservice stod tellerverket på 1202 km. Kilometrene rulla sykt fort på, plutselig :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 19 apr 2023, 18:38 Dette med førstegangservice ble for meg litt stress, noen lokale turer og på tur over Ringebufjellet høsten 2019 nærmet jeg meg 1000 km og da jeg rulla inn til førstegangservice stod tellerverket på 1202 km. Kilometrene rulla sykt fort på, plutselig :D
Snakket litt med verkstedet om dette og de mente at om jeg ikke fikk kjørt 1000 km eller om jeg kjørte et par-tre hundre km. mer enn dette før servicen ble tatt så gjorde ikke dette noe i forhold til garanti eller driftsikkerheten til sykkelen. Bare servicen ble gjort før 1500 km. (pga. av innkjøringsolja, muligens?) var alt greit, fikk jeg vite.
Det samme om servicen ble tatt etter kun f.eks. 800 km.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av dypen »

Ja jeg har lest det i ettertid fra 800 km til 1200 på KTM
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

Ja, @dypen ?
Er du klar for en ekteklassiker og nyretroklassiker-tur etter at vi er ferdig med kuldeperioden som værprofetene har meldt skal komme?

En gang i begynnelsen av mai bør være mulig :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Bosted: Karmøy

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av Sprint »

Gratulera med Guzzi AJ back to basic :twothumbs:
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 19 apr 2023, 19:10 Ja, @dypen ?
Er du klar for en ekteklassiker og nyretroklassiker-tur etter at vi er ferdig med kuldeperioden som værprofetene har meldt skal komme?

En gang i begynnelsen av mai bør være mulig :) .
Blir gjerne med på en tur jeg, men helst med KTM’n :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

Sprint skrev: 19 apr 2023, 19:15 Gratulera med Guzzi AJ back to basic :twothumbs:
Jo, takk for det :D !

Ja, dette er en ganske annerledes kjøreopplevelse enn 1290'en, det er helt sikkert!
Må si V7'ern er overraskende kvikk. Også har den en veldig behagelig sal, noe jeg kjenner igjen fra den tiden jeg kjørte Moto Guzzi Stelvio.
Og smøremyk girkasse og en totalt uanstrengt fjærlett clutch.

Så langt er det bare en ting å si: dette er rett og slett en herlig nymotens "gammaldags" motorsykkel.

Lite trafikk der jeg kjørte i dag, men på Lygna var det åpenbart at en el-bilist ombestemte seg da han så jeg sto parkert ved rasteplassen der oppe. Så han kjørte innom og parkerte samtidig som jeg dro og ga tydelig :thumleft da jeg motoguzzet :crazy: forbi ham ut fra plassen.

Tror nok Guzzi'en vekker til live det eller annet hos bil- og MCinteresserte der ute :) .
Opplevde det samme med Stelvio'en i sin tid, faktisk. Også når jeg kjørte sammen med andre som kusket Triumph Tiger, Ducati Multistrada, div. Yamahasykler osv. osv.
Det var, av en aller annen grunn, Guzzi'en mange var interessert o å kikke nærmere på og ikke minst snakke om.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av dypen »

Skal ut med KTM’n i morgen tidlig for første gang i år …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 19 apr 2023, 19:28
AJ skrev: 19 apr 2023, 19:10 Ja, @dypen ?
Er du klar for en ekteklassiker og nyretroklassiker-tur etter at vi er ferdig med kuldeperioden som værprofetene har meldt skal komme?

En gang i begynnelsen av mai bør være mulig :) .
Blir gjerne med på en tur jeg, men helst med KTM’n :thumleft
Greit nok, det. Men ingen klassiker-tur, altså?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av dypen »

-74’n er ikke klar enda, -76’n var klar inntill jeg demonterte bunnpanne på -74’n så den må av på -76’n også før det blir mye kjøring. I tillegg er det litt å gjøre med hus og hage, er i gang med utvendig vask av tak og hus … ferdig med garasje og uthus, bare huset igjen og der er taket og vindskier noe dritt. Mulig jeg må ha lift.

Uansett i morgen blir det tur på KTM’n :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 19 apr 2023, 19:40 -74’n er ikke klar enda, -76’n var klar inntill jeg demonterte bunnpanne på -74’n så den må av på -76’n også før det blir mye kjøring. I tillegg er det litt å gjøre med hus og hage, er i gang med utvendig vask av tak og hus … ferdig med garasje og uthus, bare huset igjen og der er taket og vindskier noe dritt. Mulig jeg må ha lift.

Uansett i morgen blir det tur på KTM’n :D
Ok, dette er jeg ting man skjønner, må vite :) . Man er jo huseier selv også ;) .

Satser på at klassikerKawasakiene er superklare for noen fine turer senere i sommer, da :crazy: !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

utc skrev: 19 apr 2023, 10:19
AJ skrev: 18 apr 2023, 20:02 V7'ern har også en utrolig smidig girkasse. Fra fjerde gir er det helt uproblematisk å "quickshifte" opp til sjette og ned igjen. Merker knapt at man girer opp og ned på disse girene uten kløtching. Altså ingen ulyder og ingen nykking i drivlinja.
Dette virker lovende. Triumph har som din en særdeles silkemyk QS, der har BMW noe å strekke seg etter. Lykke til med ny-ervervelsen :prf
kaLARSnikov skrev: 19 apr 2023, 10:25
AJ skrev: 18 apr 2023, 20:02 Jeg kjenner meg heller ikke igjen blant de som påstår det er problematisk å finne fri - N - på denne sykkelen. Funker helt fint for meg.
Dette har jeg sett og hørt folk klage på når det gjelder ganske mange forskjellige sykler og jeg mistenker at det i mange tilfeller har med både erfaring og personlig gefühlen å gjøre.

Gratulerer med en flotters sykkel forresten :) Liker retro-stilen på moderne sykler og noe slik er i min mening den perfekte sykkel nr. 2 om man har en god ADV-sykkel fra før.
Takker, @utc og @kaLARSnikov :vs !

Også må jeg bare få påpeke at V7'ern ikke har quickshifter, slik det kanskje kan oppfattes som i det utc skrev.
På denne sykkelen er det ikkeno' av slike nymotens greier. Her er det "bilmotorkløtsj" og vaieroverføring.
Men vi som har levd en stund vet at man kan gire kløtsjløst bare man gjør det riktig og på motoren og girkassen premisser, for å si det slik.
Derfor skrev jeg også quickshifte med anførselstegn... ;).

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med Special'en så langt :prf .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

Da er man på femte dagen som Moto Guzzi V7 850 Special eier.
Og hva tenker man etter disse dagene i snaue 500 km. så langt?
Svaret er enkelt; jeg er storfornøyd!
Sykkelen livner til mer og mer for hver tur og den jevne motorpulsen fra V2'ern er nærmest å anse som avhengighetsskapende :) .

Kløtch og girkasse kjennes langt mer smidig ut allerede etter disse få dagene. Bremsene har bedre bitt. Legger her til at jeg kjørte inn disse omtrent etter den måten jeg så på en video med en ganske så kjent MC-kar og som jeg laget en tråd om, nemlig denne viewtopic.php?p=424367#p424367.
Skader ikke å følge gode råd og som tar deg mindre enn en halvtime å gjøre.
Og OBS OBS! Ingen ny diskusjon om dette i denne bloghen :[-X !!
Det kan de som fortsatt er interessert i temaet og har meninger, synspunkter og erfaringen gjøre i den jeg nevnte. Altså denne: viewtopic.php?p=424367#p424367 .

Videre kjører jeg inn Guzzi'en på min måte, noe jeg har gjort med alle syklene mine fra og med Stelvio'en i 2012 og som har blitt debattert i denne tråden - viewtopic.php?p=37633#p37633 .

Og igjen OBS OBS!! - ingen fortsettelse av innkjøringsdebatten her i denne bloggen. Bruk den jeg har vist til om temaet fortsatt er interessant. Kanskje for nye medlemmer her inne?

Kjørestillingen på V7'ern var noe uvant i starten. Nå begynner den å kjennes riktig og behagelig ut.

Sykkelen er, som alle kan se, helt uten noen form for vindskjerm. Samme med KTM 390'en. To skjermløse sykler på rad og begge kjennes ganske så like ut med vindstøy og vindpress. Vindstøyen får man ikke gjort noe med annet enn å plugge ørene. Og med plugger er støyen mindre plagsom enn på mange sykler med vindskjerm. Gjelder også 1290'en.

Ulempen med sykkel uten vindsskjerm er selvfølgelig fartsvinden i hastigheter over 100-110 km.
Men det er jo ikke høyhastigheter V7'ern er bygd for siden denne sykkdelen slett ikke er noen racer, mden samtidig langt fra noen sinke i trafikken.
Motoren responderer kjapt og jevnt og har et bra drag. IKke minst på sjettegiret. Så jeg skjønner fortsatt ikke de som "klager" på dette pg mener man må gire ned for å kunne foreta forbikjøringer.
For egen del har jeg sjelden eller aldri behov for kjappe forbikjøringer, jeg liker heller de "late" og litt lange forbikjøringene på godt oversiktlige strekninger. Avstressende forbikjøringer, altså ;) .

Og som man ser av bildene passer salveska til SW-Motech bra på V7'ern og ble satt på i dag i anledning et besøk på en av vinbutikkene på Romerike i dag, som så langt har vært den lengste enkeltturen med Guzzi'en så langt etter fem dagers eierskap.

Og Guzzi'en og jeg er i ferd med å knytte gode bånd, kjennes det ut som. Magefølelsen er god og jeg tror dette kan bli et langvarig forhold :love
;) .

Dermed tok jeg også en tur innom en lokal autospaguru med svært gode kundereferanser og fikk tilbud på en coatingjobb.
Og det er jeg helt sikker på blir veldig bra :prf .

Fortsettelse følger... :crazy:
MG210423 1.JPG
MG210423 2.JPG
'
MG210423 3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av Bjerknez »

Ser bra ut dette AJ :twothumbs:

Stilig sykkel :thumleft

Husk at coating ikke beskytter mot fysisk berøring i særlig grad. Du har et syltynt lag utenpå den orginale lakken som ikke er like hardt som selve klarlakken. Det beskytter derimot bra i forhold til fjerning av skitt og annet. Det kommer også veldig ann på hvilken coating som legges. Finnes mange typer.

Ikke verdt prisen i mine øyne da en god lakkforsegler påført to ganger i året gjør amme nytten og en flaske koster 300 kroner og varer trolig livet ut.

har selv testet en av markedets beste coatinger på min tank, lagt av en proff detailer. Denne beskyttet ikke noe bedre mot gnissemerker fra tankvesken enn det en vanlig forsegler gjør. Her snakker vi den dyreste coatingen til Gtechnic. Crystal Serum Ultra.

Men uansett er jeg positivt overrasket over at du tok deg bryet med å vedlikeholde sykkelen på den måten. Slikt varmer mitt hjerte :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

Ny innkjøringsrunde langs Ransdsfjorden. Nærmere meg nå 600 km. Tar resten av innkjøringa i morra, tenker jeg, før vinteren ser ut til å returnere for en kort periode før sykkelen få førstegangsservicen på onsdag.

Flere inntrykk og erfaringer så langt:
Meget komfortabel sal :prf ! Litt skarp knevinkel som gjør at man nok bør ta noen pauser og strekke beina litt for ikke å stivne helt i hoftepartiet. Gjelder ganske sikkert ikke alle, men jeg merker litt denne tendensen.
Men helt greit å forholde seg til og et godkjent kompromiss i forholdet nedleggsvinkel og lav salhøyde,som gjør sykkelen letthåndterlig på flere måter.

Ang. coating så er visst måten autospaguruen (registert firma, så ingen hobbyamatør) bruker ganske avansert. Har aldri fått gjort dette på noe kjøretøy tidligere, men tar meg altså råd til det denne gangen. Og er så klart spent på resultatet når den tid kommer.
Og det viktigste for meg med denne behandlingen er nettopp å gjøre det lettere å vaske av støv, skitt, søle og asfaltflekker uten å "gnikke og gnu" på lakken.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... DA er endelig '23-sesongen i gang !

Legg inn av AJ »

En kveldstur til Lygna hvor jeg tok igjen en annen sykkel med to blanke potter.
Nei, ingen Guzzi, men en eldre Honda 1100, tror jeg det var. Eller muligens en Yamaha FJR 1300. Litt vanskelig å si i det jeg i fint driv dro forbi i de siste bakkene opp til Lygnaplatået ;) .
Og det var tydelig at den forbikjørte lurte fælt på hva som svisjet forbi siden føreren etter litt famlende forfjamselse la seg i selen og kjørte nesten helt opp på siden av meg på 70-strekket før avkjøringen til Lygnasæter-kroa.
Antakelig nysgjerrig på hva som hadde passert... :crazy:

Ellers merker jeg nå at motoren går bedre og bedre for hver. Mer gassrespons, antydningen til nølingen ved pådrag, som den del nye sykler har de første milene og opp til flere hundre kjørte kilometer, gir seg til kjenne sjeldnere og sjeldnere til fordel for kjapp respons og jevnt og godt drag.

En annen ting med denne sykkelen er det smale designet, tanken, salen og ja, til og med de to utstikkende sylindrene. Det i tillegg til den nykkfrie gangen i motor og drivverk i gangfarthastighet gjør denne til en godt egnet by - og fildelingssykkel.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Ny kjøredag i morgen hvor jeg tar sikte på sånn ca. 300-350 km. slik at jeg får fylt opp innkjøringskilometerkvoten sånn omtrentlig før 1. gangservicen ;) .

Hvor ferden går vet jeg ikke enda. Men ser dere en blåfarget Moto Guzzi V7 med en sort skinndresskledd fører med sort Premier karbon helhjelm er det bare å slå følge og ta kontakt der jeg finner det for godt å ta en kjørepause eller fotostopp :) .

Dette blir antakelig siste tur før 1. gangsservice med en sykkel som helt klart skiller seg ut fra "flokken" for øvrig på flere vis :) .
V7 850 Special er på ingen måte noen lettvekter, kan jeg uten videre føre opp på erfaringslista. Men det til tross for det så er den omtrent like letthåndterlig som KTM 390 Duke. Velbalansert og svært så retningstabil er den også, noe jeg kjenner godt igjen fra Stelvio'en.

Den store runde frontlykta med gammaldagse pærer har den heller ikke til felles med så mange, om noen.
Kardangdrift er den også alene om å ha blant moderneretroklassikerne.
Og det å være rent luftavkjølende uten antydning til oljekjøler er den også alene om å være sammen med med Kawasaki W800.

Jeg må bare innrømme at jeg synes det er artig og ikke minst litt stas å eie en MC som skiller seg såpass ut som det denne sykkelen nettopp gjør. Ikke minst i forhold til de stadig strengere utslippskravene som gjelder.

Og med den erfaringen jeg har langt, som selvfølgelig er altfor kort til å komme med en endelig konklusjon, tyder mye på at dette er en motorsykkel jeg kommer til å ha lenge :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Årets første ferjetur :):
20230422_143545.jpg
20230422_145018.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av Bjerknez »

Ferietur?

Har du tatt ut ferie så tidlig? Eller mente du kanskje fergetur?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 22 apr 2023, 17:41 Ferietur?

Har du tatt ut ferie så tidlig? Eller mente du kanskje fergetur?
Har ferie hele året, jeg... :crazy:

Mente selvfølgelig ferge - eller ferjetur. Alt ettersom...
Skrev også dette, men stavekontrollen på nettnbrettet har ofte en lei tendens til å mene noe annet... :roll
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar