Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660
-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Re: Sverres logg, ny brukt triumph tiger 900
Bestilt led lys til sykkelen, 1 års garanti så må nå vær litt kvalitet, disse kostet en god del mer en de billigeste på ebay :)
Noen så har prøvd dem?
Noen så har prøvd dem?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Holder på å montere nye blinklys :-)
Helstøpt i aliminum :-) ikke ledd
Helstøpt i aliminum :-) ikke ledd
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
I mørket, lyste bra opp!
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Dersom H4 sokkel, ledpærene du bestillte er lik de på bilde...
Da får du bare et difust nærlys med 2 forskjellige lumen.

If it ain't broke, I'll break it.
-
Fikk mld av di att det var produksjonsfeil på dem og alle ble tilbakekallt og pwngene blir refundert så tenkte eg bestilte meg noen kraftigere halogwn pærer :)ejs skrev:![]()
Dersom H4 sokkel, ledpærene du bestillte er lik de på bilde...
Da får du bare et difust nærlys med 2 forskjellige lumen.
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Dette er mere likt vanlig H4.
Har led på begge sider av lodrett vegg.
Mitt 3. Forsøk.
Mere watt på min sykkel, da må jeg ha 3000rpm for å holde batterispenning på grønn indikering.
(Har prøvd 100w pære med relestyring)

Har led på begge sider av lodrett vegg.
Mitt 3. Forsøk.
Mere watt på min sykkel, da må jeg ha 3000rpm for å holde batterispenning på grønn indikering.
(Har prøvd 100w pære med relestyring)

If it ain't broke, I'll break it.
-
Veltebøyle ble mottatt, ville ikke bruke over 3 tusen på ny, så en brukt rustett en ble kjøpt fra usa.
Etter mye pussing såg den sånn ut, klar til grunning. Ferdig montert med lys koblett opp
Etter mye pussing såg den sånn ut, klar til grunning. Ferdig montert med lys koblett opp
-
Lenge siden sist innlegg nå.
Har kjøpt inn til stor service samt en overhalt bak calipter da det kostet nesten lika mye som overhalinfskittet :)
Slutta å kjøre i november så savner å kjøre nå.
Fått meg ny hjelm så blir kjekt å ta den i bruk
legger ved noen bilder :)
En kjøre kompis samt syklene våre ved gjesdal spinneri i slutten av september i 16 :)
Har kjøpt inn til stor service samt en overhalt bak calipter da det kostet nesten lika mye som overhalinfskittet :)
Slutta å kjøre i november så savner å kjøre nå.
Fått meg ny hjelm så blir kjekt å ta den i bruk

En kjøre kompis samt syklene våre ved gjesdal spinneri i slutten av september i 16 :)
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Oj, det så nesten varmt ut på det siste bildet-
Det var vel i den tida jeg tok en av mine aller siste turer i fjor.
Henger tanken ut på sidene av sykkelen din, eller er det plastdeksler ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Det er tanken som går ut på sidene, så greit med veltebøylen som eg monterte, ved en velt var tanken relativt utsatt.Jompa skrev:Oj, det så nesten varmt ut på det siste bildet-
Vi hadde rundt 20 grader faktisk, var veldig varm september i år her nede på vestlandet

-
Sitter på nattevakt og hva ender det med? Nettshopping
Såååå Bacho skal nå vær bra kvalitet, siden eg bruker skrallene på rusten bil også har eg klart å knokket 2 stk, da ble dette bestilt https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fri ... 195.11321/ Ble også handlet inn litt forskjelligt til bilen da eu kontroll atår på tur, verktøy til å presse samt rotere bremsestempelet på en og samme gang For å lufta bremsene etter bremseveskebytte :)

Såååå Bacho skal nå vær bra kvalitet, siden eg bruker skrallene på rusten bil også har eg klart å knokket 2 stk, da ble dette bestilt https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fri ... 195.11321/ Ble også handlet inn litt forskjelligt til bilen da eu kontroll atår på tur, verktøy til å presse samt rotere bremsestempelet på en og samme gang For å lufta bremsene etter bremseveskebytte :)
-
Re: Sverres logg, YelowTiger 885i
Ferdig overhalt kalipter samt brakett til samme pris så overhalingskittet koster i norge :-)
-
Re: Sverres YelowTiger, ny bil med også sprek farge!
Har vært stille her inne ei stund nå, mc sesongen i fjor ble kort da knukken ankel samt røket led bånd i mai. Krykker til september og dårlig fot enda. Får håpe på en bedre sesong i år! Men har fått meg ett nytt glis, bil denne gang! Med gul motorsykkel kunne eg ikke gå for en kjedelig svart, grå eller hvit bil! Så da ble det tornado rød!
Kjempe bil til nå, 140 hk higline utgave med masse utstyr, litt forandring fra den trøtte mondeoen på 116 hk.
Kjempe bil til nå, 140 hk higline utgave med masse utstyr, litt forandring fra den trøtte mondeoen på 116 hk.
Gratulerer med den ! Automatgir eller ? Vi har en sort
2011 Golf 6 r-line 1.4 tsi 122hk highline med automat. Er jo hakket skarpere/finere i designet 7'ern da, og veldig fin i rød. Anbefaler vagcars.dk hvis du skulle lure på noe ang det nye gliset.

-
Ja 7 trins dsg kasse med f1 giring på ratte :-P mk7 har fått veldig oppdatert understell med mer presis styring samt stablisator stag både framme å bak. I tilegg til orginal senk og stivere fjører er det en morsom bil :-DRune75 skrev: 09 mar 2019, 09:42 Gratulerer med den ! Automatgir eller ? Vi har en sort2011 Golf 6 r-line 1.4 tsi 122hk highline med automat. Er jo hakket skarpere/finere i designet 7'ern da, og veldig fin i rød. Anbefaler vagcars.dk hvis du skulle lure på noe ang det nye gliset.
-
Hva tenker folk, siden eg skada meg ble barre olja kjørt 1000 km i fjor. Bør den byttes alikavell i år?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg ville kjørt på den olja til det er tid for nytt årlig oljeskift senere i sesongen.SverreOlsen skrev: 31 mar 2019, 21:06 Hva tenker folk, siden eg skada meg ble barre olja kjørt 1000 km i fjor. Bør den byttes alikavell i år?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Re: Sverres YelowTiger, vurderer salg/bytte
Da har eg begynt å lure på om eg kanskje skulle fått meg en mindre sykkel. Det har blitt veldig lite kjøring og det frister mer med en lettere sykkel så eg kan komme meg litt av asfalten igjen. Tenker litt 250 størrelsen, 350 også.
Noen som er intresert i en tiger i grei stand?
Enten kjøp eller bytte.
Verdi c. 45 000.
Noen som er intresert i en tiger i grei stand?
Enten kjøp eller bytte.
Verdi c. 45 000.
-
Re: Sverres YelowTiger, vurderer salg/bytte
-
Re: Sverres nytt prosjekt, kmx 125 1997
Ja dette var ei lita stund si. Mye har skjedd.
Fruen ville ikke ha meg på to hjul lengre pga angst for å miste meg, greit, skal heller bytte til noe annet. Sykkelen ble solgt og gikk til innkjøp av en kabriolet
Kjekt med cabriolet, men savnet alikevell livet på to hjul. Så da ble det noe med liten motor som en kan bruke på litt grusveier etc, en kmx 125 :-)
Kjøpt inn ein del deler, samt venter på deler. Var en del feil på sykkelen, skeivt gaffel, kast i framfelg, sprikk i kalipter framme, utslitte bremseskiver, utslitte dekk, hål i eksos, kjøevanns lekasje og sikkert litt til eg har glemt i farta. Har ihvertfall fått tak i brukt komplett framgaffel med styrekron, gaffelben, kalipter samt hjul. Nye dekk, drev, lykt, kjøpt inn plast sett til en kx 125 som skal tilpasses kmxen. Få litt mer moderne deseign. Mye på gang, kommer oppdatering når mer blir gjort, og deler er motatt :-)
Fruen ville ikke ha meg på to hjul lengre pga angst for å miste meg, greit, skal heller bytte til noe annet. Sykkelen ble solgt og gikk til innkjøp av en kabriolet

Kjøpt inn ein del deler, samt venter på deler. Var en del feil på sykkelen, skeivt gaffel, kast i framfelg, sprikk i kalipter framme, utslitte bremseskiver, utslitte dekk, hål i eksos, kjøevanns lekasje og sikkert litt til eg har glemt i farta. Har ihvertfall fått tak i brukt komplett framgaffel med styrekron, gaffelben, kalipter samt hjul. Nye dekk, drev, lykt, kjøpt inn plast sett til en kx 125 som skal tilpasses kmxen. Få litt mer moderne deseign. Mye på gang, kommer oppdatering når mer blir gjort, og deler er motatt :-)
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Noe fremgang i prosjektet?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Glemte helt ut hele forumet, mye har skjedd, og litt forskjelligt har vært innom garasjen. Nåværende prosjekt er en litt mer sjelden sykkel. MZ Baghira 660
den trenger en del arbeid så sykkelen er under demontering men rekner med det blir bra til slutt
Det er tysk merke som har brukt yamaha sin skuddsikre 660 motor, med deler litt fra forskjellige merker. Så blir spennende
noen har juksa og sveist på litt forsterkninger utenpå. Det blir erstattet med skikeligt stål igjen

noen har juksa og sveist på litt forsterkninger utenpå. Det blir erstattet med skikeligt stål igjen
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660
Hmm aldri hørt om det merket før, tysk tydeligvis og MZ står for Motorrad und Zweiradwerk.
Måtte google jeg
https://de.wikipedia.org/wiki/MZ_Baghira
Måtte google jeg

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Husker MZ fra min egen ungdomstid. Det fantes ikke mange av dem, men noen var det i ungdomsmiljøet jeg vanket.Gammelsmurfen skrev: 07 nov 2021, 16:03 Hmm aldri hørt om det merket før, tysk tydeligvis og MZ står for Motorrad und Zweiradwerk.
Måtte google jeghttps://de.wikipedia.org/wiki/MZ_Baghira
Også husker jeg enda godt disse 1000 kubikkerne som kom for en god del år siden.
En spennende ny start for MZ, som dessverre cerashlandet før det tok av...:

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MZ var ikke ukjent motorsykkel merke når jeg vokste opp, to bekjente som var noen år eldre kjørte MZ ES125 som bå bilde her …
MZ historie
https://www.themzshop.co.uk/mz-history/
MZ wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/MZ_Motorr ... weiradwerk
MZ historie
https://www.themzshop.co.uk/mz-history/
MZ wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/MZ_Motorr ... weiradwerk
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1