Motorsykkel logg, «dypen» …
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Mitt territoriet «dypen» …
Gratulerer så mye med doningen dypen :)
Må vi få en rapport etter at du har fått kjørt noen mil, for å høre hva du mener om K1600 GT - vil ha en slik jeg også :)
Må vi få en rapport etter at du har fått kjørt noen mil, for å høre hva du mener om K1600 GT - vil ha en slik jeg også :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
Re: Mitt territoriet «dypen» …
Her er etterspurt … Utstyrslista i følge VIN decoder i tillegg til allerede nevnte utstyr.
https://www.mdecoder.com/
https://www.mdecoder.com/
2013 BMW K1600 GT Dark Graphite Metallic, tre BMW kofferter med innervesker, BMW Integrert Navi, BMW sine ekstralys inkl feste paneler, motorvernbøyle, vedlikeholdslader, norsk solgt ny, full servicehistorikk, to tidligere eiere med lav kilometer stand (49235) og uten skader
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 18 jun 2023, 22:27, redigert 2 ganger totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Mitt territoriet «dypen» …
Gratulerer med "ny" sykkel! 

- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Mitt territoriet «dypen» …
Sentrallås, det er utrolig digg. Kanskje det jeg savner mest på sykkelen jeg har hvertfall sånn rent praktisk.
Re: Mitt territoriet «dypen» …
Takker @Ketil , @Jompa , @AJ , @FredrikE24 , @ToreL , @Gammelsmurfen 
Kommer tilbake med hvordan dette oppleves etterhvert som jeg får kjørt litt :)

Kommer tilbake med hvordan dette oppleves etterhvert som jeg får kjørt litt :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Domino
- Innlegg: 1187
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Min lille verden «dypen» …
Gratulerer med et skikkelig landsveislokomotiv!
Re: Min lille verden «dypen» …
Takker
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille verden «dypen» …
Rulla rundt 500 kilometer i dag, overskya kaldt tungt regnvær fra Bergen til Voss som ble en tung etappe men etter det tørre veier. Hadde hel regndress utenpå så tørr og fin. Masse veiarbeide på strekningen Bergen mot fjellet og manuell dirigering med følgebiler.
Kjørte sammen med en hyggelig kar fra Voss som skulle til Gol på samme strekning, svart Suzuki 1000 R-sykkel. Vi tok en matbit sammen i Hemsedal.
Herlig lyd i 6’ern og trekker på 6 gir fra 30 km og oppover. Veldig fin å kjøre! Girkassa som mange har snakket om er ikke noe problem, det funker. Du merker det er en stor tung sykkel og støtdempere / understell tror jeg gjør den litt annerledes å kjøre vs tradisjonelle støtdempere. Dekka har rulla 7000 km som vil merkes godt når jeg får på nye.
Nå må jeg få tatt en skikkelig vask, se over alt som er med … Men det viktigste jeg må gå gjennom menyen å få aktivert mitt oppsett. Ser motor står i RAIN modus og demperne står på COMFORT … Det var kanskje best i dag, var litt stiv de første mila men det har løsna nå :)
Kjørte sammen med en hyggelig kar fra Voss som skulle til Gol på samme strekning, svart Suzuki 1000 R-sykkel. Vi tok en matbit sammen i Hemsedal.
Herlig lyd i 6’ern og trekker på 6 gir fra 30 km og oppover. Veldig fin å kjøre! Girkassa som mange har snakket om er ikke noe problem, det funker. Du merker det er en stor tung sykkel og støtdempere / understell tror jeg gjør den litt annerledes å kjøre vs tradisjonelle støtdempere. Dekka har rulla 7000 km som vil merkes godt når jeg får på nye.
Nå må jeg få tatt en skikkelig vask, se over alt som er med … Men det viktigste jeg må gå gjennom menyen å få aktivert mitt oppsett. Ser motor står i RAIN modus og demperne står på COMFORT … Det var kanskje best i dag, var litt stiv de første mila men det har løsna nå :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Mitt territoriet «dypen» …
Har ikke tenkt på det før nå men det er faktisk minst fem låser som bør låses når du forlater sykkel’n pluss styrelåsen. Ja dette var diggFredrikE24 skrev: 22 mai 2023, 20:31 Sentrallås, det er utrolig digg. Kanskje det jeg savner mest på sykkelen jeg har hvertfall sånn rent praktisk.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Min lille verden «dypen» …
Ser flotters ut!
Du vet at du skifter moduser med noen knappetrykk? Er vel litt å bli kjent med antar jeg.
Du merker kanskje at fronten ikke dykker ved brems, og den går som et lokomotiv i svingene til tross for litt dårlig asfalt/humper.
Du skal prøve den skuta der på grusvei og du blir overrasket hvor fort du kan kjøre.. Jeg har kjørt grus bak en K1600GT med meg bak på K1200RSen, det gikk unna. Skal være glad polizei ikke sto med laser.
Jeg snakka med min tidligere kollega om dekk, og han har kjørt mye Michelin Road 4 GT og synes de har fungert bra. Han mente han fikk alt mellom 7-10 000km ut av et dekksett. Han kjører ekstremt mye, og sparte fort inn dekkomleggingsutstyr kan man si.
Du vet at du skifter moduser med noen knappetrykk? Er vel litt å bli kjent med antar jeg.
Du merker kanskje at fronten ikke dykker ved brems, og den går som et lokomotiv i svingene til tross for litt dårlig asfalt/humper.
Du skal prøve den skuta der på grusvei og du blir overrasket hvor fort du kan kjøre.. Jeg har kjørt grus bak en K1600GT med meg bak på K1200RSen, det gikk unna. Skal være glad polizei ikke sto med laser.
Jeg snakka med min tidligere kollega om dekk, og han har kjørt mye Michelin Road 4 GT og synes de har fungert bra. Han mente han fikk alt mellom 7-10 000km ut av et dekksett. Han kjører ekstremt mye, og sparte fort inn dekkomleggingsutstyr kan man si.
- Erik_B70
- Innlegg: 206
- Registrert: 27 jul 2018, 14:04
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
- Bosted: Radøy , Vestland
Re: Min lille verden «dypen» …
Gratulerer med flott sykkel . Kunne nok trives godt på en sånn tror jeg. Synd med været, men slik er det jo dessverre alt for ofte på disse kanter . Bergen-Voss er nå ikke noen høydare uansett vær .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Min lille verden «dypen» …
Så langt fornøyd ja :) Det er bare å velge modus på panelet så det finner jeg ut av, men det er en del innstillinger. Den er veldig stødig selv med mye vind, det blåste friskt over fjellet idag (varsel på tavle på fjellet). Har fått tilbud på «Michelin Road 6 GT» som jeg tenker er bra. Vil tro de siste kilometerne blir slitsomme hvis du skal kjøre 10k eller mer på dekkene. Må kjøre den litt uten toppkoffert, kanskje jeg tar av sidekoffertene også for å teste uten noe bak der.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille verden «dypen» …
Takker :) Men det hadde vært litt hyggeligere uten regn på strekningen, tuneller uten lys, regn på vindskjerm og visir er dårlig kombinasjon til en litt stiv sjåfør de første milaErik_B70 skrev: 24 mai 2023, 20:59 Gratulerer med flott sykkel . Kunne nok trives godt på en sånn tror jeg. Synd med været, men slik er det jo dessverre alt for ofte på disse kanter . Bergen-Voss er nå ikke noen høydare uansett vær .
Sent from my iPhone using Tapatalk

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille verden «dypen» …
Det ble en liten tur i dag også på ca 250 kilometer, dette begynner å bli skikkelig bra. Kjørte «naked» i dag som passer meg og alt fungerer bra bortsett fra dekka som er trappa og utslitt. Måler 2 mm på fordekk og mye trapping, bakdekket er som ei pannekake på midten.
Nøkkelbatteri til K1600 …
Kaffepause på Hamar …
Her ser dere original verktøy til BMW som følger med, plundra en god stund før jeg fant ut hvor vinkel tork nøkkel skulle ligge, skrutrekkerhåndtaket (grått) var lett, det samme med rett kombinert flattrekker-tork men dere ser nå hvor tredje del ligger. Måtte ta ut fremre setefeste som kan snus for å justere sete høyde, den ligger i ett spor under den …
Nøkkelbatteri til K1600 …
Kaffepause på Hamar …
Her ser dere original verktøy til BMW som følger med, plundra en god stund før jeg fant ut hvor vinkel tork nøkkel skulle ligge, skrutrekkerhåndtaket (grått) var lett, det samme med rett kombinert flattrekker-tork men dere ser nå hvor tredje del ligger. Måtte ta ut fremre setefeste som kan snus for å justere sete høyde, den ligger i ett spor under den …

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: Min lille verden «dypen» …
Grattis med flott tur-maskin !



Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Re: Min lille verden «dypen» …
Takker @biker7 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Hva synes du om BMW-løsningene så langt?
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Gratulerer med herlig MC
Sikla litt på den røde som Kus hadde

Re: Min lille mc verden «dypen» …
Det er bare ørene som stopper begeistringen


En stund var jeg veldig usikker på kardangen og dens oppførsel. Tok kontakt med MC Huset Nydal AS i dag tidlig som alltid har vært veldig hjelpsomme når jeg har mast om servicehistorikk og recall på gamle BMW’r, og jeg har tittet på mange over flere år. Svaret var overaskende, «kom med en gang så sjekker vi sykkel’n.» Fikk på meg klærne og banka nordover hvor en hyggelig mekaniker stilte opp, sjekka hjullager, kardang og det som er relevant og ikke noe galt, bare veldig dårlige dekk. Har fått time for liten service på 50k og nye dekk i august.
Kjørte 50 mil i går og 25 i dag så følelsen blir bare bedre for hver tur, i kveld har jeg slitt litt med oppsettet på sykkel’n da jeg ikke fikk byttet demperinnstillingene fra COMFORT til SPORT … helt til jeg oppdaget att sykkel måtte stå på bakken med motor igang. Det samme skjedde når jeg skulle justere motorsetting fra RAIN til DYNAMIC, visse kriterier her også og sykkel må stå stille. Finner ut av det

Den er utrolig stødig å kjøre, herlig motor / motorlyd som er villig med godt momentet. Sitter beskyttet godt og romslig, men skal heve sete til høyeste nivå som vil gi litt mindre kne vinkel for å se hvordan det blir. Du bruker bare 6 gir her fra 30 km og oppover uten noe rykk og napp. Girkassa har jeg hørt mye om men den er kjempefin, jeg som aldri har eid sykkel med kardang er det litt uvant. Kjører nå uten kofferter en stund til evt behovet melder seg. Tenker å teste forskjellige settinger, men motormodus i DYNAMIC og understell på SPORT er setting jeg liker fra KTM’n.
Du merker godt att sykkel er stor og tung men det venner du deg til og utfordrer mer og mer for hver dag. En god regel er å ligge unna alle brytere og fungsjoner under kjøring.
Under innstillinger så er det noe som heter «AV/PÅ under lys» som jeg trodde var ekstralysene helt til jeg slukket lyset i garasjen og skulle gå da lyste det under sykkel’n som slukket etter noen sekunder

Alt som du vanligvis får med på en ny sykkel er også med her, har heller ikke funnet noe som ikke virker eller er defekt. Dekkene var jeg klar over var dårlige så hvis jeg ikke får bytta dekka før august må jeg parkere.
Det har blitt en «ny vår» med gammel sykkel som er veldig spennende

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Takker! Ja den var fin :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Liten tur idag på 200 kilometer med kaffe på Slobrua og jeg er 2 ganger kjempefornøyd
Vognkort lå i posten når jeg kom hjem så det ordner seg!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Blir ikke mye KTM-kjøring nå 

Re: Min lille mc verden «dypen» …
Gratulere med nytt tog
Ønsker meg en til jul selv.
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Takker @lazyboy
@FredrikE24 kjører bare BMW nå 


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Tok sjansen og bestilte denne, håper det blir bra …
https://www.ebay.com/itm/325379673017
https://www.ebay.com/itm/325379673017
New BMW K1600GT K48 2010 - 2016 Service Repair Workshop Manual
Original Factory Service Repair Workshop Manual is a Complete Informational DVD. At the click of a mouse you have access to the most comprehensive diagnostic, repair and maintenance information as used by professional technicians.
Written by the manufacturers, original workshop manuals contain hundreds of pages of diagrams and detailed information for specific vehicle or equipment repair. Original Service Manuals, and Bulletins are the most accurate and complete available.
Service Repair Manual Covers:
BMW 12/2016 edition workshop manual on DVD. Covers all European and US spec K1600GT models manufactured 2010 - 2016 listed below.
European Models
K1600GT (0601, K48)
US Models
K1600GT (0611, K48)
To check whether this is the correct manual for your bike, The 4th, 5th, 6th and 7th digit of your vehicle VIN number represent the model code designation.
Compare this 4 digit number with the blue numbers listed above.
Example: WB1x0130xxxxxxxxx (See last picture in below for an example).
• Runs directly from the DVD, no installation needed, just place the DVD into your drive and the manual will run automatically.
• BMW workshop manual contains comprehensive, easy to follow, step-by-step instructions and diagrams for all workshop procedures.
• Contains maintenance schedules, tightening torques, special tool database, service data, defect codes and various other technical data.
• Print any workshop procedure you require.
• Input your current mileage and the manual will automatically generate the correct maintenance service schedule your model requires.
• DVD language: English,Dutch
• Compatible with ALL versions of Microsoft Windows 32 and 64 bit operating systems.
• Please note this manual does not work with Mac computers.
• Includes a quick start guide.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1