Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Takker for svar :)
Ja, jeg synes det ser ut som en fin liten øy. En passelig øy og bruke en dag på inkludert overnatting. Er ganske nøyaktig 10 mil rundt denne øya hvis man tar strake veien og med litt stopp og en ellers bedagelig kjøredag så kan man fint sette av en dag her ser jeg for meg :)
Fergen ut ser jeg koster maks 299,- inkludert motorsykkel. Det tenker jeg er en ganske grei invistering.
Ja, jeg synes det ser ut som en fin liten øy. En passelig øy og bruke en dag på inkludert overnatting. Er ganske nøyaktig 10 mil rundt denne øya hvis man tar strake veien og med litt stopp og en ellers bedagelig kjøredag så kan man fint sette av en dag her ser jeg for meg :)
Fergen ut ser jeg koster maks 299,- inkludert motorsykkel. Det tenker jeg er en ganske grei invistering.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
I dag bar jeg laget meg en portabel batteridreven temperaturmåler som skal måle temperaturen i kjelleren (eller hvor jeg måtte ønske). Temperaturen blir sendt rett til en app hvor jeg kan lese den av, uansett hvor i verden jeg befinner meg.
Ved batteridrift skal denne funke i ca. 2 mnd. pr. Opplading, noe som er innafor. Takket være en mikrokontroller som slår seg på en gang hvert 10'ende minutt og sender data før den går i "sleep mode" igjen. :)
Så har jeg igså laget en "trickle charger" for NIMH batterier slik at jeg kan "vedlikeholdslade" oppladbare AAA batterier som sitter i mye av hagebelysningen. Batteriene trenger en skikkelig vedlikeholdslading etter en vinter.
Ved batteridrift skal denne funke i ca. 2 mnd. pr. Opplading, noe som er innafor. Takket være en mikrokontroller som slår seg på en gang hvert 10'ende minutt og sender data før den går i "sleep mode" igjen. :)
Så har jeg igså laget en "trickle charger" for NIMH batterier slik at jeg kan "vedlikeholdslade" oppladbare AAA batterier som sitter i mye av hagebelysningen. Batteriene trenger en skikkelig vedlikeholdslading etter en vinter.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Sykkelen er vasket og klar for en liten ettermiddagstur :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Ble en fin liten tur over grensa for å hamstre snus, samt en tur innom Høk på vei hjem i dag. Kan også brilliere med sesongens første soft-is

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Ute på turen i går traff jeg forøvrig ekstremt mange motorsyklister. Jeg havnet til og med i en "kolonne" med noen som jeg ikke viste hvem var. Minst 20 sykler av forskjellig art. Sikkert av den eldre generasjon siden mange av dem brukte gul vest
Var ikke veldig mange på Høk, men langs veiene var det veldig mange jeg møtte.
Jeg møtte til og med en som kjørte Rocket i hjembygda mi. Jeg vet han ikke er derfra for det er ingen der som kjører en slik sykkel som jeg vet om. (liten bygd, alle kjenner alle). Men jeg har sett den same Rocket'en en gang tidligere tror jeg.
Jeg så jo med en gang at dte var noe svært som kom i mot meg med doble lykter. Tøft og se sin egen sykkel fra utsiden. Man er helt sjef på veien med en slik!

Var ikke veldig mange på Høk, men langs veiene var det veldig mange jeg møtte.
Jeg møtte til og med en som kjørte Rocket i hjembygda mi. Jeg vet han ikke er derfra for det er ingen der som kjører en slik sykkel som jeg vet om. (liten bygd, alle kjenner alle). Men jeg har sett den same Rocket'en en gang tidligere tror jeg.
Jeg så jo med en gang at dte var noe svært som kom i mot meg med doble lykter. Tøft og se sin egen sykkel fra utsiden. Man er helt sjef på veien med en slik!

- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
I dag er det 25 grader i solen, så da tenker jeg det blir en svingom til Høk for en soft-is rett etter jobb.
Noen flere som kanskje tar turen?
Regner med jeg er der rundt 16:30, men blir ikke lenge der.
Noen flere som kanskje tar turen?
Regner med jeg er der rundt 16:30, men blir ikke lenge der.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
I går fant jeg ut en ny fin ting med Rocket'en som jeg ikke har lagt merke til før
Sikkert ingen sensasjon dette, men ingen av mine andre sykler har hatt dette. Selv ikke de to bimmerne jeg har hatt.
Jeg har jo en eller annen gang saumfart instruksjonsboken (skumlest) og der sto det noe med selvkansellerende blinklys. Alright tenke jeg. Got it! En kort sveip på knappen får blinklyset til å blinke tre ganger (eller så) før det stopper igjen automatisk.
Men når man holder knappen til en av sidene i rundt 1 sekund så blinker dem som vanlig uten å slå seg av. Trodde jeg! For jeg har alltid trykket knappen inn for å stoppe blinkiningen etter en sving etc. Litt irriterende og glemme dette når man skal blinke mer enn tre ganger.
Men det viser seg at blinklysene slår seg av automatisk der også etter at sykkelen har svinget OG kjørt 80 meter. Det vil si at det må sitte en sensor ett eller annet sted som merker at man faktisk har svinget OG kjørt 80 meter. For står man rolig så blinker dem hele tiden.
DET synes jeg var en fin ting, for å glemme blinklyset er ikke bare irriterende men kan i enkelte tillfeller være ganske farlig med tanke på hvordan andre i trafikken oppfatter deg og gjør valg på grunnlag av tegn som blir gitt etc. Jeg har EN spesiell dårlig erfaring med dette med bil som nesten fikk meg til å kjøre på en motorsyklist for noen år tilbake. (Har fortalt om denne episoden tidligere, men kan ta den igjen om ønskelig)
Men uansett... dette var en velkommen og faktisk nyttig funksjon som jeg satt pris på

Sikkert ingen sensasjon dette, men ingen av mine andre sykler har hatt dette. Selv ikke de to bimmerne jeg har hatt.
Jeg har jo en eller annen gang saumfart instruksjonsboken (skumlest) og der sto det noe med selvkansellerende blinklys. Alright tenke jeg. Got it! En kort sveip på knappen får blinklyset til å blinke tre ganger (eller så) før det stopper igjen automatisk.
Men når man holder knappen til en av sidene i rundt 1 sekund så blinker dem som vanlig uten å slå seg av. Trodde jeg! For jeg har alltid trykket knappen inn for å stoppe blinkiningen etter en sving etc. Litt irriterende og glemme dette når man skal blinke mer enn tre ganger.
Men det viser seg at blinklysene slår seg av automatisk der også etter at sykkelen har svinget OG kjørt 80 meter. Det vil si at det må sitte en sensor ett eller annet sted som merker at man faktisk har svinget OG kjørt 80 meter. For står man rolig så blinker dem hele tiden.
DET synes jeg var en fin ting, for å glemme blinklyset er ikke bare irriterende men kan i enkelte tillfeller være ganske farlig med tanke på hvordan andre i trafikken oppfatter deg og gjør valg på grunnlag av tegn som blir gitt etc. Jeg har EN spesiell dårlig erfaring med dette med bil som nesten fikk meg til å kjøre på en motorsyklist for noen år tilbake. (Har fortalt om denne episoden tidligere, men kan ta den igjen om ønskelig)
Men uansett... dette var en velkommen og faktisk nyttig funksjon som jeg satt pris på

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
selvkanselerende på FTR`n også, men der har man også "momentary" som er hvis du holder bryteren inne mer enn ett sekund så stopper blinkersen med en gang du slipper den.
man kan jo også stoppe den ved å trykke "på midten".
man kan jo også stoppe den ved å trykke "på midten".
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Mulig min også har slik momentary blinkfunksjon, det har jeg ikke testet. Jeg klarer heller ikke å se den store fordelen med dette?mekkern skrev: 18 apr 2023, 06:19 selvkanselerende på FTR`n også, men der har man også "momentary" som er hvis du holder bryteren inne mer enn ett sekund så stopper blinkersen med en gang du slipper den.
man kan jo også stoppe den ved å trykke "på midten".
Jeg synes uansett det var befriende og vite at etter at jeg har svinget (og blinket) så trenger jeg ikke å dobbeltsjekke om jeg slo av blinkersen, eller ved en uvane bare trykke på blinkeknappen så fort jeg er usikker. Har blitt noen trykk på denne så langt på Rocket'en samt andre sykler jeg har hatt.

Etter å ha kjørt gjennom Fredrikstad ett par ganger så synes jeg rett og slett 80 meter (eller etter 40 sekunder tror jeg det sto) er akkurat passe de fleste ganger etter man har svinget.
Synes alltid det er befriende og finne positive sider med sykkelen som man ikke viste fra før, selv etter 9.000 kjørte kilometer

- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
BMW fikk dette allerede i 1983, hvor hvor lenge det blinker avhenger av hastighet og akselerasjon/retardasjon.
Så det er sansynlig at S1000R hadde dette også.
Så det er sansynlig at S1000R hadde dette også.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Nei, S1000R hadde ikke dette. Slo jeg på blinkersen der, så blinket det til jeg slo det av. Kan godt være det var en maksgrense som jeg aldri nådde, men den må ha vært ganske høy for jeg kjørte fra vertfall 4-5km. mens det blinket.FredrikE24 skrev: 18 apr 2023, 06:55 BMW fikk dette allerede i 1983, hvor hvor lenge det blinker avhenger av hastighet og akselerasjon/retardasjon.
Så det er sansynlig at S1000R hadde dette også.
men ja, den hadde 3-sekunders blink når man vippet bryteren kjapt. Det har vel alle syklene mine hatt.
- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Rart det da, når alle BMWer jeg har kjørt har hatt det. Rart!
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Ingen av de to S1000R hadde det vertfall. Da må det i vertfall vært en funksjon som måtte aktiveres langt nede i en meny ett sted. Jeg kjørte fra Habornveien i Fredrikstad og hjem. Ca 5 km. Å når jeg skulle svinge inn på byggefeltet der jeg bor så blinket det fortsatt.
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Du hadde det. Her er manual fra en 2016-modell. Enda en god grunn til å faktisk lese igjennom brukermanualen på sykler man eier. Mye informasjon som ikke er åpenbart.Bjerknez skrev: 18 apr 2023, 07:08Ingen av de to S1000R hadde det vertfall. Da må det i vertfall vært en funksjon som måtte aktiveres langt nede i en meny ett sted. Jeg kjørte fra Habornveien i Fredrikstad og hjem. Ca 5 km. Å når jeg skulle svinge inn på byggefeltet der jeg bor så blinket det fortsatt.
https://manuals.bmw-motorrad.com/manual ... 317_01.pdf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Jada, jeg har lest manualen (i ettertid). Jeg leste den også i sted. Men blinkersen min blinket hele tiden.kgjersda skrev: 18 apr 2023, 08:10Du hadde det. Her er manual fra en 2016-modell. Enda en god grunn til å faktisk lese igjennom brukermanualen på sykler man eier. Mye informasjon som ikke er åpenbart.Bjerknez skrev: 18 apr 2023, 07:08Ingen av de to S1000R hadde det vertfall. Da må det i vertfall vært en funksjon som måtte aktiveres langt nede i en meny ett sted. Jeg kjørte fra Habornveien i Fredrikstad og hjem. Ca 5 km. Å når jeg skulle svinge inn på byggefeltet der jeg bor så blinket det fortsatt.
https://manuals.bmw-motorrad.com/manual ... 317_01.pdf
blinklys.PNG
- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Må justeres av forhandler. Teit det da.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Egentlig ikke noe jeg merket jeg savnet før jeg opplevde det på Rocket'en. Det positive er at jeg føler den er "smooth" satt opp. Det bare funker. Man slår på blinklys mens man står i et kryss. Det blinker hele tiden. Man kjlrer ut av krysset og etter 80 meter så slår det seg av. Dem har tydligvis lagt litt jobb i å justere disse sensorene for jeg har enda til gode å se den feile i tett trafikk.
Er jo egentlig ikke rocket science dette, men det var det tydeligvis på Bimmern. At ikke dette var valgt inn som standard og programmert fra forhandler er merkelig. Jeg har lest i ettertid at en slik funksjon finnes i manualen, og dette er bedre beskrevet i den nye manualen enn den gamle som jeg hadde. Men uansett så slo blinklyset aldri seg av hvis jeg glemte å skru det av.
Man skulle jo tro at dem tok software oppdateringer etc. på service som fikset dette, men det ser altså it som om man må be spesifikt om dette?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Like viktig som å slå av,om ikke viktigere: Vise i rimlig tid hva man SKAL -ikke hva man HAR gjort.
Belønningen for manglende bruk er nå 3700kr.
Belønningen for manglende bruk er nå 3700kr.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Enig.mekkern skrev: 19 apr 2023, 06:31 Like viktig som å slå av,om ikke viktigere: Vise i rimlig tid hva man SKAL -ikke hva man HAR gjort.
Belønningen for manglende bruk er nå 3700kr.
Når det gjelder automatisk deaktivering av blinklys så må vel nesten MC'er ligge forran biler? På biler har man vel den mekaiske greia so skyver spaken tilbake på plass?
Denne funker ikke alltid optimalt for noen svinger er ganske lange og slakke etter et kryss, slik at denne ikke slår seg av på alle biler. Den gjorde det på en VW Touran, Audi 2.0T og til og med VW UP, men ikke på en Mazda CX-5. Det resulterte i at jeg nesten kjørte ned en motorsyklist i neste kryss.
Det var riktignok ett par andre faktorer inne i bildet også som at rattet skjulte akkurat blinkindikatoren inne i bilen og at musikken var akkurat såpass høy at jeg ikke hørte den lave lysen av releet.
Så jeg kjørte som vanlig og holdt på retten min, mens motorsyklisten kjørte rett ut forran meg i krysset når han trodde jeg skulle svinge til høyre.
Missforstå meg rett, feilen var min og selv om det var motorsyklisten som hadde vikeplikt for meg inn på veien og skal forvisse seg om at jeg faktisk skal svinge etc. så hadde jeg nok ikke levd godt med meg selv etter en evt. ulykke der.
Hadde han fulgt med hadde han sett at jeg blinket hele veien fra rundkjøringen lenger opp også og hadde han sett farten min i tillegg hadde vertfall jeg som motorsyklist avventet.
Så helt feilfri var ikke han heller, men det teller jo svært lite hvem som har skylden eller ikke i utgangspunktet. Å fordele skyld har kun med penger å gjøre. En skarve egenandel...
-
- Innlegg: 369
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
På sykkelen du har nå så kan man vel egentlig si at det faktisk er Rocket science? Hø hø...
- Domino
- Innlegg: 1187
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Du kom meg i forkjøpet!kaLARSnikov skrev: 19 apr 2023, 08:14På sykkelen du har nå så kan man vel egentlig si at det faktisk er Rocket science? Hø hø...
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Ikke dum den 

- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Til lørdagen har jeg booket time hos AGM. Da skal jeg prøvekjøre en Triumph Speed Twin 1200. Har alltid likt denne sykkelen og er spent på hvordan denne er å kjøre :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Som nevnt har jeg booket tid for prøvekjøring av Triumph Speed Twin 1200 til lørdagen hos AGM. Ikke noe annen dramatikk rundt dette enn at jeg alltid har hatt lyst til å prøvekjøre denne. Denne er også en meget sterk kandidat hvis jeg skulle finne på og bytte sykkeltype til noe som er "lettere".
Så langt setter jeg pris på bagasjemulighetene, motoren og ikke minst kjørekomforten på Rocket'en. Men den er stor og tung, noe man merker spesielt i rushtiden gjennom byer og i tett trafikk. Lane splitting sitter LITT lenger inne med en slik. Rocket er en langtur sykkel og strengt tatt er det den årlige sommerturen som er høydepunktet så jeg legger en vesentlig vekt på nettopp disse egenskapene.
Nå er det jo ikke slik at en sykkel ala Speed Twin 1200 IKKE egner seg på langtur, men jeg liker ryggstøtten bak der som gjør at man kan feste en ganske stor roller bag til salen. På en Speed Twin er nok ikke det like sømløst. I tillegg vil en Speed Twin trolig se rar ut med store sidevesker som rommer like mye som dem jeg har. Umulig er det ikke, men for meg skal det se litt bra ut også. Det skal liksom være en match mellom brukervennlighet og utseende.
Det jeg er mest nyskjerrig på i så måte er sittestilling og ikke minst motorkarakteristikken på en Speed Twin 1200. Å ligge i 100+ km/t og føle at motoren "maser" orker jeg ikke. Jeg vil også ha litt krefter igjen å leke med i disse hastighetene.
Så må jeg jo evt. se litt på bagasjemuligheter, selv om dette ikke akkurat er interresant nå, da det uansett ikke blir noe bytte i år vertfall. Trolig ikke til neste år heller.
Uten at det har noen stor betydning for sykkelvalg, så ser jeg at dekkprisene har økt drastisk! Letet frem fakturaen fra i fjor og da betalte jeg totalt 4.500 kroner for ett sett dekk til Rocket'en. De samme dekkene koster nå 6.600 kroner og jeg ser dekkprisene generelt har økt mye på andre dimmensjoner også.
Når man har slike dekk som jeg har på Rocket så krever det nesten at man har et nytt sett liggende i tilfelle punktering, for disse dekkene finnes nok neppe på lager rundt om.
Før betalte jeg snaue 3.000 kroner for ett sett med dekk til S1000R feks. fra motorsykkeldekk.com. I skrivende stund må jeg betale 4.600 for de samme dekkene (+ frakt selvsagt).
Hva skyldes forresten denne massive økningen? Korona? Ukraina krigen?
Så langt setter jeg pris på bagasjemulighetene, motoren og ikke minst kjørekomforten på Rocket'en. Men den er stor og tung, noe man merker spesielt i rushtiden gjennom byer og i tett trafikk. Lane splitting sitter LITT lenger inne med en slik. Rocket er en langtur sykkel og strengt tatt er det den årlige sommerturen som er høydepunktet så jeg legger en vesentlig vekt på nettopp disse egenskapene.
Nå er det jo ikke slik at en sykkel ala Speed Twin 1200 IKKE egner seg på langtur, men jeg liker ryggstøtten bak der som gjør at man kan feste en ganske stor roller bag til salen. På en Speed Twin er nok ikke det like sømløst. I tillegg vil en Speed Twin trolig se rar ut med store sidevesker som rommer like mye som dem jeg har. Umulig er det ikke, men for meg skal det se litt bra ut også. Det skal liksom være en match mellom brukervennlighet og utseende.
Det jeg er mest nyskjerrig på i så måte er sittestilling og ikke minst motorkarakteristikken på en Speed Twin 1200. Å ligge i 100+ km/t og føle at motoren "maser" orker jeg ikke. Jeg vil også ha litt krefter igjen å leke med i disse hastighetene.
Så må jeg jo evt. se litt på bagasjemuligheter, selv om dette ikke akkurat er interresant nå, da det uansett ikke blir noe bytte i år vertfall. Trolig ikke til neste år heller.
Uten at det har noen stor betydning for sykkelvalg, så ser jeg at dekkprisene har økt drastisk! Letet frem fakturaen fra i fjor og da betalte jeg totalt 4.500 kroner for ett sett dekk til Rocket'en. De samme dekkene koster nå 6.600 kroner og jeg ser dekkprisene generelt har økt mye på andre dimmensjoner også.
Når man har slike dekk som jeg har på Rocket så krever det nesten at man har et nytt sett liggende i tilfelle punktering, for disse dekkene finnes nok neppe på lager rundt om.
Før betalte jeg snaue 3.000 kroner for ett sett med dekk til S1000R feks. fra motorsykkeldekk.com. I skrivende stund må jeg betale 4.600 for de samme dekkene (+ frakt selvsagt).
Hva skyldes forresten denne massive økningen? Korona? Ukraina krigen?
-
- Innlegg: 369
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Minns jeg leste i fjor at dekkprisene var på vei opp da mange dekk tilsynelatende produseres i Russland og dermed ble tilgangen påvirket av ymse sanksjoner.
Eller så finner jeg en veldig kort artikkel herhvor i alle fall Metzeler/Pirelli skylder på økte kostnader til logistikk og råvarer, noe jeg også har merket at går igjen på tvers av flere bransjer.
Eller så finner jeg en veldig kort artikkel herhvor i alle fall Metzeler/Pirelli skylder på økte kostnader til logistikk og råvarer, noe jeg også har merket at går igjen på tvers av flere bransjer.