Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5028
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Må justeres av forhandler. Teit det da.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 18 apr 2023, 17:08 Må justeres av forhandler. Teit det da.
Egentlig ikke noe jeg merket jeg savnet før jeg opplevde det på Rocket'en. Det positive er at jeg føler den er "smooth" satt opp. Det bare funker. Man slår på blinklys mens man står i et kryss. Det blinker hele tiden. Man kjlrer ut av krysset og etter 80 meter så slår det seg av. Dem har tydligvis lagt litt jobb i å justere disse sensorene for jeg har enda til gode å se den feile i tett trafikk.

Er jo egentlig ikke rocket science dette, men det var det tydeligvis på Bimmern. At ikke dette var valgt inn som standard og programmert fra forhandler er merkelig. Jeg har lest i ettertid at en slik funksjon finnes i manualen, og dette er bedre beskrevet i den nye manualen enn den gamle som jeg hadde. Men uansett så slo blinklyset aldri seg av hvis jeg glemte å skru det av.

Man skulle jo tro at dem tok software oppdateringer etc. på service som fikset dette, men det ser altså it som om man må be spesifikt om dette?

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av mekkern »

Like viktig som å slå av,om ikke viktigere: Vise i rimlig tid hva man SKAL -ikke hva man HAR gjort.
Belønningen for manglende bruk er nå 3700kr.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 19 apr 2023, 06:31 Like viktig som å slå av,om ikke viktigere: Vise i rimlig tid hva man SKAL -ikke hva man HAR gjort.
Belønningen for manglende bruk er nå 3700kr.
Enig.

Når det gjelder automatisk deaktivering av blinklys så må vel nesten MC'er ligge forran biler? På biler har man vel den mekaiske greia so skyver spaken tilbake på plass?

Denne funker ikke alltid optimalt for noen svinger er ganske lange og slakke etter et kryss, slik at denne ikke slår seg av på alle biler. Den gjorde det på en VW Touran, Audi 2.0T og til og med VW UP, men ikke på en Mazda CX-5. Det resulterte i at jeg nesten kjørte ned en motorsyklist i neste kryss.

Det var riktignok ett par andre faktorer inne i bildet også som at rattet skjulte akkurat blinkindikatoren inne i bilen og at musikken var akkurat såpass høy at jeg ikke hørte den lave lysen av releet.

Så jeg kjørte som vanlig og holdt på retten min, mens motorsyklisten kjørte rett ut forran meg i krysset når han trodde jeg skulle svinge til høyre.

Missforstå meg rett, feilen var min og selv om det var motorsyklisten som hadde vikeplikt for meg inn på veien og skal forvisse seg om at jeg faktisk skal svinge etc. så hadde jeg nok ikke levd godt med meg selv etter en evt. ulykke der.

Hadde han fulgt med hadde han sett at jeg blinket hele veien fra rundkjøringen lenger opp også og hadde han sett farten min i tillegg hadde vertfall jeg som motorsyklist avventet.

Så helt feilfri var ikke han heller, men det teller jo svært lite hvem som har skylden eller ikke i utgangspunktet. Å fordele skyld har kun med penger å gjøre. En skarve egenandel...

kaLARSnikov
Innlegg: 369
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av kaLARSnikov »

Bjerknez skrev: 19 apr 2023, 02:57 Er jo egentlig ikke rocket science dette,
På sykkelen du har nå så kan man vel egentlig si at det faktisk er Rocket science? Hø hø...

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1187
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Domino »

kaLARSnikov skrev: 19 apr 2023, 08:14
Bjerknez skrev: 19 apr 2023, 02:57 Er jo egentlig ikke rocket science dette,
På sykkelen du har nå så kan man vel egentlig si at det faktisk er Rocket science? Hø hø...
Du kom meg i forkjøpet!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Ikke dum den :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Til lørdagen har jeg booket time hos AGM. Da skal jeg prøvekjøre en Triumph Speed Twin 1200. Har alltid likt denne sykkelen og er spent på hvordan denne er å kjøre :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Som nevnt har jeg booket tid for prøvekjøring av Triumph Speed Twin 1200 til lørdagen hos AGM. Ikke noe annen dramatikk rundt dette enn at jeg alltid har hatt lyst til å prøvekjøre denne. Denne er også en meget sterk kandidat hvis jeg skulle finne på og bytte sykkeltype til noe som er "lettere".

Så langt setter jeg pris på bagasjemulighetene, motoren og ikke minst kjørekomforten på Rocket'en. Men den er stor og tung, noe man merker spesielt i rushtiden gjennom byer og i tett trafikk. Lane splitting sitter LITT lenger inne med en slik. Rocket er en langtur sykkel og strengt tatt er det den årlige sommerturen som er høydepunktet så jeg legger en vesentlig vekt på nettopp disse egenskapene.

Nå er det jo ikke slik at en sykkel ala Speed Twin 1200 IKKE egner seg på langtur, men jeg liker ryggstøtten bak der som gjør at man kan feste en ganske stor roller bag til salen. På en Speed Twin er nok ikke det like sømløst. I tillegg vil en Speed Twin trolig se rar ut med store sidevesker som rommer like mye som dem jeg har. Umulig er det ikke, men for meg skal det se litt bra ut også. Det skal liksom være en match mellom brukervennlighet og utseende.

Det jeg er mest nyskjerrig på i så måte er sittestilling og ikke minst motorkarakteristikken på en Speed Twin 1200. Å ligge i 100+ km/t og føle at motoren "maser" orker jeg ikke. Jeg vil også ha litt krefter igjen å leke med i disse hastighetene.

Så må jeg jo evt. se litt på bagasjemuligheter, selv om dette ikke akkurat er interresant nå, da det uansett ikke blir noe bytte i år vertfall. Trolig ikke til neste år heller.

Uten at det har noen stor betydning for sykkelvalg, så ser jeg at dekkprisene har økt drastisk! Letet frem fakturaen fra i fjor og da betalte jeg totalt 4.500 kroner for ett sett dekk til Rocket'en. De samme dekkene koster nå 6.600 kroner og jeg ser dekkprisene generelt har økt mye på andre dimmensjoner også.

Når man har slike dekk som jeg har på Rocket så krever det nesten at man har et nytt sett liggende i tilfelle punktering, for disse dekkene finnes nok neppe på lager rundt om.

Før betalte jeg snaue 3.000 kroner for ett sett med dekk til S1000R feks. fra motorsykkeldekk.com. I skrivende stund må jeg betale 4.600 for de samme dekkene (+ frakt selvsagt).

Hva skyldes forresten denne massive økningen? Korona? Ukraina krigen?

kaLARSnikov
Innlegg: 369
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av kaLARSnikov »

Minns jeg leste i fjor at dekkprisene var på vei opp da mange dekk tilsynelatende produseres i Russland og dermed ble tilgangen påvirket av ymse sanksjoner.

Eller så finner jeg en veldig kort artikkel herhvor i alle fall Metzeler/Pirelli skylder på økte kostnader til logistikk og råvarer, noe jeg også har merket at går igjen på tvers av flere bransjer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser også at det er vanskelig å få tak i Avon Cobra Chrome dekk til min sykkel. Metzeler M888 er det eneste alternativet jeg har med den dimensjonen jeg har ser det ut til. Vertfall som er relativt lett tilgjengelig (via nett).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Du er ikke tilfeldigvis fra russland vel @kaLARSnikov ?

Eler er nicket ditt helt tilfeldig? :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Da er det snart tid for prøvekjøringsdag hos AGM :)

Er ikke så veldig mye annet som frister enn en Triumph Speed Twin 1200 med tanke på prøvekjøring, men denne frister også veldig. Hovedårsaken er at jeg digger designet på den. Skulle jeg hatt en slik hadde det uansett blitt Øhlins dempere og en del dilldall så jeg legger ikke så veldig mye vekt på akkurat demperne.

Jeg vil til og med si jeg liker den orange fargen:
9D0EF644-14DD-4887-AD0E-CBBE1B7B7661.jpeg
Det er den eneste sykkelen jeg for øyeblikket er veldig nyskjerrig på. :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

kaLARSnikov
Innlegg: 369
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av kaLARSnikov »

Bjerknez skrev: 21 apr 2023, 15:00 Du er ikke tilfeldigvis fra russland vel @kaLARSnikov ?

Eler er nicket ditt helt tilfeldig? :)
Tok en sånn DNA-test på nett en gang og der ble det konkludert med "100% skandinavisk", men rent slektshistorisk tenker jeg nok at det ikke er spor av stort mer enn kun norsk i meg. Nicket er et kallenavn fra en tidligere kollega og jeg er over gjennomsnittlig begeistret for ordspill og slikt, så det har hengt på xD

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg akkurat kommet hjem etter en prøvekjøring av Triumph Speed Twin 1200 :twothumbs:
275C82D1-3DB4-4F60-A357-0A33119BD625.jpeg
Førsteinntrykket mitt i forhold til egne forventninger var utrolig bra!

Motoren og lyden overrasket meg mest. En utrolig momentsterk motor som overhodet ikke hadde holdt meg tilbake om det var denne det sto på. Utrolig fin lyd i sykkelen også og den var ekstremt smooth og kjøre. Full pott der vertfall!

Demperne bak var veldig fine, men fremdemperen var i mykeste laget. Den dykket en god del mer enn ønskelig, men slik kan man jo trolig justere eller oppgradere evt. så fremdemperne får ikke full pott for min del.

Sittestillingen var veldig bra. Fothvilere satt kanskje LITT høyere enn ønskelig, men salen var veldig behagelig.

Den virket LITT "nervøs" når man slapp gassen etter at man hadde dratt på litt. Den vinglet på en måte litt og det har jeg ikke opplevd på noen annen sykkel. Trolig bare en vanesak? Eller kanskje det skyldes en noe slapp fremdemper?

Ellers synes jeg sykkelen er et smykke å se på. Med litt bling bling, øhlins dempere og bagasjeløsninger samt diverse justeringer er nok dette en sykkel jeg helt fint kunne leve med hvis jeg skulle ønske noe som var litt mer lettkjørt i fremtiden. :twothumbs:

Når jeg satt meg tilbake på Rocket'en igjen så var det som og gå fra en litt dyr kontorstol til en stressless med beinstøtte. Du store så behagelig. Dessuten er Rocket dønn stabil ved gasspådrag og demperne er mye bedre. Vertfall fremdemperne. Motormessig er det selvsagt mer moment og krefter i Rocket, men ikke så mye mer som jeg faktisk trodde.

Alt i alt en meget flott sykkel som med noen få justeringer fint kunne fått plass i garasjen her hos meg :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5028
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Hvordan var den å pushe litt på svingene? Kommer gliset eller var det sånn halvveis? Jeg ser for meg at det er fothvilerskrubb i første sving..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 15:02 Hvordan var den å pushe litt på svingene? Kommer gliset eller var det sånn halvveis? Jeg ser for meg at det er fothvilerskrubb i første sving..
Fikk ikke prøvd den såpass. Kjørte i kolonne så selv ok f vi fikk gladgasse litt så tok det ikke helt av. Men demperene må det gjøres noe med hvis jeg skulle hatt denne. Helst øhlins oppsett. Så måtte jeg ha Quickshifter, noe jeg er usikker på om denne kan fås med. Cruise control og varmeholker er også et must hvis jeg skal ha den. Uten dette blir den fort mindre aktuell.

men nedlegg har den nok av for kin smak. Det er ikke kneskrap jeg er ute etter. :)

Men den er jo "liten" i forhild til Rocket selvsagt. Noe som gjør bagasjeløsningen litt utfordrende. Spesielt for en som ikke vil rigge den tåppbåks som mange andre. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5028
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Hvorfor akkurat Öhlins-oppsett? Jeg synes det høres ut som en sykkel som er ganske skrella, men det gjenspeiles sikkert i prisen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 17:23 Hvorfor akkurat Öhlins-oppsett? Jeg synes det høres ut som en sykkel som er ganske skrella, men det gjenspeiles sikkert i prisen.
Vet ikke. Men øhlins leverer vel bra saker?

Ja, den er ganske skrella. Er jo en "classic" sykkel dette med en moderne vri. Her får man ikke mye på kjøpet. Her må alt som cruice control, varmeholker etc. legges til, noe som forsåvidt er greit.

Jeg tipper man kan slenge på 30-40.000 i "bling" før JEG er fornøyd hvis man inkluderer Øhline (eller demper oppsett generelt) og alt det andre som trengs. Inkludert bagasjeløsning etc. da havner den fort på 230.000.

for den prisen får man fort mye annet også og Yamaha XSR900 er også en sterk kandidat. Den koster 20.000 mindre enn Speed Twin 1200 og selv om denne nok også krever litt bling bling så blir den rimeligere. Men jeg liker generelt det klassiske utseendet.

Men før jeg i det hele tatt tenker på og evt. bytte så må jeg først bli enig med meg selv om jeg ønsker å bytte til noe som er "lettere" og håndtere. Har også sjekket R Nine T. Også en fin kandidat. Men har aldri kjlrt eller sittet på en.

Med tanke på sittestillingen på Speed Twin og XSR900 så vinner sistnevnte, uten tvil. Jeg må nok snart begynne å tenke litt på ryggem også. Å nei, GS blir aldri aktuelt så lenge jeg puster. :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 22 apr 2023, 17:37
FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 17:23 Hvorfor akkurat Öhlins-oppsett? Jeg synes det høres ut som en sykkel som er ganske skrella, men det gjenspeiles sikkert i prisen.
Jeg må nok snart begynne å tenke litt på ryggem også. Å nei, GS blir aldri aktuelt så lenge jeg puster. :)
For da blir ryggen bra :lol
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 22 apr 2023, 17:50
Bjerknez skrev: 22 apr 2023, 17:37
FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 17:23 Hvorfor akkurat Öhlins-oppsett? Jeg synes det høres ut som en sykkel som er ganske skrella, men det gjenspeiles sikkert i prisen.
;)

Jeg må nok snart begynne å tenke litt på ryggem også. Å nei, GS blir aldri aktuelt så lenge jeg puster. :)
For da blir ryggen bra :lol
Jeg kutter heller ut å kjøre sykkel enn å kjøpe en GS. Selv om det er det opplagte valget. Jeg vil ha en sykkel jeg liker å se på samt dulle litt med. Må jeg ha et "verktøy" for å komme meg noe sted så kan jeg like godt la være ;)

Da hadde jeg evt. heller gått for sykkel ala BMW K1600 touring etc. men er jaggu meg gubbete greier det å....hehe

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av dypen »

… gubbete kan vi være enige om men kjøremaskin :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 22 apr 2023, 19:08 … gubbete kan vi være enige om men kjøremaskin :)
At GS er et fint verktøy har jeg aldri tvilt på :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5028
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Det sitter dempere forran fra velrenomerte Marzocchi på Speed Twin og RSU bak, så jeg tenker at det er andre ting som spiller inn. Sykkelen er jo ikke akkurat bygget for fart selv om navnet skulle tilsi det. Er jo en "gammel" stålramme-konstruksjon. Bensintank på 14,5L er jo heller ikke særlig praktisk.

"Alt" du ønsker ekstra, så er det hvertfall bare varmeholker som vil være mulig å få fra Triumph.

Min personlige mening er at de syklene du nevner som alternativer til sykkelen du har, ikke passer det jeg tror er ditt bruksmønster. De kræsjer hvertfall totalt med mine.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 20:17 Det sitter dempere forran fra velrenomerte Marzocchi på Speed Twin og RSU bak, så jeg tenker at det er andre ting som spiller inn. Sykkelen er jo ikke akkurat bygget for fart selv om navnet skulle tilsi det. Er jo en "gammel" stålramme-konstruksjon. Bensintank på 14,5L er jo heller ikke særlig praktisk.

"Alt" du ønsker ekstra, så er det hvertfall bare varmeholker som vil være mulig å få fra Triumph.

Min personlige mening er at de syklene du nevner som alternativer til sykkelen du har, ikke passer det jeg tror er ditt bruksmønster. De kræsjer hvertfall totalt med mine.
Joda, mulig det. Men hva dem heter spiller liten trille for min del så lenge dem dykker for mye. Uansett er jeg ikke bekymret der. Det finnes nok løsninger. Det ser ut som man kan få ettermarkeds quickshifter til speed twin om ikke annet. Varmeholker er nevnt og cruise control er kanskje ikke det mest nødvendige.

Jeg har kjlrt både XSR900 og Speed Twin og disse er ganske like i prestanda. XSR har noe bedre sittestilling, men den er mer "main stream" og "vanlig". Bruser liksom ikke voldsomt i blodet med en slik, selv om sykkelen i seg selv nok er bombesikker.

Hva jeg legger til grunn for sykkelvalget vedrørende kjøremønster vet jeg ikke selv engang, enda. Noen kameler må svelges uansett hva jeg velger. Største bakdelen med Rocket er at den er stor og tung. Samt at sittestillingen ikke er den beste for ryggen, selv om jeg faktisk sitter itrolig godt på den og demperne er gode. På alle andre punkter knuser Rocket Speed Twin.

Så er det andre variabler som også spiller inn. Feks. Hvilket bruksmønster jeg skal legge mest velt på ved valg av neste sykkel. Langkjøring eller
Småturer? Begge syklene kan brukes til begge formål, men med forskeliig resultat....

Svar