Quattrokim's eventyr

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

Får vel lage ei skravleside for meg og da. Straks rundet 27 år, samboer og 1 jentunge og bur på Meland rett utanfor Bergen. Til dagleg jobbar eg som anleggsmekaniker i familiebedrifta.

Så over til det som folk her sikkert er litt meir interessert i. Startet min MC-karriere på denne doningen her, Kawasaki ZX6R 2008 mod:
[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... rd/003.jpg[/img]



Denne køyrte eg ned til Assen, Nederland på MotoGP løp i 2009, husker endå smertene knea etter den turen. Men artig sykkel var det så lenge turane ikkje blei for lange.
Her venter vi på ferja frå Larvik til Hirtshals:
[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... 240024.jpg[/img]

Ein dag skulle eg av og få pris på ny toppkåpe til den da den var sprekt, enden på visa den dagen var at eg kom ut av butikken igjen med kjøpekontrakt på denne, Kawasaki ZX-10R MotoGP Edition:
[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... C_0018.jpg[/img]

[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... C_0043.jpg[/img]

Lyden og draget i den doningen der var heilt sjukt, hvertfall for ein 22 åring. Akra slip-on utan DB killer og med katalysatoren erstattet med 2,5" rør så blei det futt i den og. Fekk eit par naboklager om eg startet den opp seint om kvelden. Men det sjukaste med den var 1 giret som gjekk heilt til 179km/t.
Dessverre blei denne stjelt i 2011 og har ikkje sett snurten av den sidan da. Blei mange år utan sykkel før eg i år fekk eit tilbud eg ikkje kunne seie nei til og kjøpte meg ein Kawasaki Versys 650 2012 mod:
[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... rtuppw.jpg[/img]

[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... ofefj0.jpg[/img]

Hentet den i Drammen på lørdag og resten av helga har gått med til å køyre. Skikkelig artig sykkel på svingete vestlandsvegar hvertfall, hadde den berre hatt 30hk ekstra så hadde den vært perfekt. Men fungerer ypperlig til det bruket eg skal ha den til, og den er jo 1000 ganger meir praktisk enn mine forrige sykler. Har allereie bestilt Scorpion heilanlegg til den så vi får litt lyd ut av den og. Vindskjermen skal og byttes da fartsvingen no treffer meg rett under hjelmen og lager skikkelig med turbulens og støy.
Har og kjøpt meg skikkelig veggfeste som skal boltes i grunnmuren slik at sykkelen blir låst fast med kjetting for å hindre langfingra folk i å dra den med seg.

Ser no at det er eit eller anna med meg og svarte Kawasakier...
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

Hadde full kasko, var faktisk under 9 tusen i året på ZX-10'en. Men måtte krangle litt med selskapet før dei ville betale det sykkelen var verdt, første tilbudet var 50 tusen UNDER listepris. Takstmannen hadde sett ein 2006 modell på Finn og sammenlignet min med denne :scratch Kompetansen var på topp i Gjensidige det året.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av LordShaft »

Faen traff ikke jeg deg og to andre i følge i går tidlig på dagen. Husker ikke om det var via rolfsvåg eller på Askøy. Mener fast bestemt at det kom en traktor i tet og en eller to R sykler bak :-k

Note4

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

Har ikkje vært i det området endå, igår køyrte eg frå Førde til Knarvik via Dale på rv57.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

Vært på ein liten luftetur idag, køyrte frå Frekhaug inn til Matre og tok så turen over fjellet ved Stordalen og ned til Bjordal. Fint vær men litt dårlig asfalt opp frå Matre sida og mykje sau og kudrit i vegen frå Stordalen og ned til Bjordal. Glad eg ikkje køyrte r-sykkel hvertfall :thumleft
Tok deretter ein liten svipptur inn til Ortnevik og besøkte broderen før eg vendte nasa heim igjen samme vegen som eg kom frå. Ca 25 mil totalt sett.

[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... of3tqc.jpg[/img]

[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... tgjuye.jpg[/img]

[img]http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... kny8rt.jpg[/img]

Bildene er fra demningen oppe i Stordalen. Er ikkje verdens beste fotograf men ser no litt korleis det ser ut der hvertfall.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av LordShaft »

Hehe, husker sist gang jeg var over der... Den broen der var helt dekket i møkk.... Var faen meg usikker på om jeg kom til å ha grep over der. Satser på å få meg en god tur på biken i morgen :vs

Bildene er helt topp de! :prf

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

Brua der er alltid brun. Resten av vegen går fint, berre morro med litt slalomkøyring uansett. Einaste som er litt synd er at svingane ned til Bjordal er fulle i drit og så får ikkje skikkelig flyt i køyringa der.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av LordShaft »

Ja det er veldig synd. Men det må da være tid for å ta de inn igjen snart de dyra!? De er jo ikke ute hele året :-k

Jeg husker, fra når jeg var liten guttunge før alle tunnelene kom, da det var fergeleie på brekke. At en kjørte mye mer langs fjorden. Er dette fortsatt mulig? rundt matre osv? :eh Har du greie på det?

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

Skal vel gå ein veg rundt der, veit om eit par som pleier å sykle der sidan dei ikkje får sykle i tunnelane. Men har aldri køyrt der sjølv, kun vegen "rundt" Masfjordtunnelen (den som går om Haugsdal).
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

På veg til Førde for å plukke opp litt smådeler til sykkelen, så måtte teste ut dette greiene her: http://locatoweb.com/map/single/155558071" onclick="window.open(this.href);return false;
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av LordShaft »

Bare å bruke den flittig framover :thumleft Locatoweb er supert, hvertfall for min interesse :redface

Skal du tilbake i kveld eller overnatter du i førde?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av LordShaft »

ja det ser noe sent ut å kjøre hjem nå, siden han ikke har startet locatoweb igjen. Men ja, støttet Elolz... kjør til Dale - leirvik. Det blir du IKKE å angre på :thumleft :thumleft

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

Skal ned igjen iløpet av dagen idag. Og ja, med mindre det styrtregner køyrer eg alltid om Dale på mc ;)

I går var det lett duskregn fra Knarvik til Oppedal, men gjekk heilt greit å køyre i. Opphold og nesten tørre veger fra Lavik til Vadheim, men der begynte det å regne litt igjen. I det eg passerte Sande åpnet himmelen seg skikkelig opp og ga seg ikkje før eg var komt meg i hus i Førde. Men var fortsatt tørr og fin, gamle regndressen min holder tett enda på dei vesentlige plassene. Begynt å bli litt slitt med små hull på knea og litt diverse så til neste sesong må nok det nyinvesteringer til.
Vurderer sterkt å gå til innkjøp av Gore-Tex køyrekle faktisk. Skinn er fint til det meste men hater å køyre med regndress utanpå, føler meg mykje meir bevegelsehemma og er eit helvete å ta av og på.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av LordShaft »

Selv om skinn er langt bedre å kjøre med sikkerhetsmessig, så vurderer jeg faktisk det samme selv. Jeg merker at det blir langt mer kjøring i regnvær nå som jeg har kjøpt traktor. Å da er det så sinnsykt mye mer praktisk med skikkelig gore-tex. For ikke snakke om komfort mens du sitter på sykkel. En skinndress som jeg har, er jo sydd for å sitte på en plastrakett. Så kjenner at jeg fårr litt ugunstig press på plasser det ikke burde med skinndressen.

Så vi får se om kronene strekke til neste år.

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Quattrokim's eventyr

Legg inn av quattrokim »

Sitter på ferja på veg heim no. Locatoweben fant ut den skulle kutte ut 10 min etter eg køyrte frå Førde så ingen sporing idag.
Tok turen om Dale og over Lavikdalen. Fin blanding mellom tørr og fuktig asfalt men sola skinner og eg er fornøgd. Fått montert ny vindskjerm og hendelbeskyttere, motorbeskyttelsene havnet i sideveskene da det var litt meir jobb å ta dei på. Satser på å få det på plass iløpet av veka og tatt 12k km service på sykkelen. Scorpion eksos skal komme iløpet av neste veke, blir bra med litt betre lyd.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

Svar