Assi's bikerlogg!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Assi's bikerlogg!

Legg inn av Geiroe »

Gratulerer da er det bare å håpe på en fin mc sommer :biker:
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Assi
Innlegg: 20
Registrert: 11 aug 2015, 23:13
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F 2016

Re: Assi's bikerlogg!

Legg inn av Assi »

Da ble det visst en splitter ny ER-6f! :D Jeg hadde tenkt å kjøpe en brukt et-eller-annet, men som med boligkjøp, det er ganske tilfeldig hva man til slutt ender opp med. Det viktigste var egentlig å bare å få handlet noe og å komme igang, tenker jeg, og jeg så at ER6-en hadde fått mye positive anmeldelser, så da var det bare å slå på tromma. Burde kanskje brukt mer tid på å prøve forskjellige sykler, men det er ikke sikkert jeg hadde blitt så mye klokere eller mer fornøyd av noen korte prøvekjøringer. Man trenger vel uansett en del timer i salen for å finne ut hva man liker og ikke liker.

Bilde

Nå har jeg tilbakelagt ca. 350 km, og sier meg godt fornøyd så langt. Den er helt annerledes enn Suzukien jeg hadde på kjøreskolen, så det er nesten som å lære å kjøre på nytt. Den største forskjellen vil jeg si er at den bremser veldig på girene og man må dra til betydelig mer på bremsa. Ellers setter jeg pris på vindskjermingen, og det var også mye av grunnen til at jeg endte opp med nettopp denne i stedet for en naken. Til motorvei-pendling føler jeg den naked-bike-vinden hadde vært ganske unødvendig. Så nå trenger jeg bare ferie og litt godvær!

Ellers er tankveske det neste som står på ønskelista (eller strengt tatt handlelista). Ganske upraktisk å ikke ha det, selv om det funker greit med ryggsekk også. Har sett litt på en Givi XS306, selv om jeg er litt usikker på hva som er den ideelle størrelsen. Men heller for stor enn for liten, tenker jeg. Iallfall når jeg ikke har toppboks i tillegg. Det er jo masse stash og gadgets jeg har lyst på; tankveske, tankpad, velteklosser, trekk, depotstøtte, tailbag/toppboks, gps, bluetooth osv. Merker dette fort kan bli dyrt. Apropos velteklosser, kawasaki selger sine for kr 3546.. det høres da latterlig dyrt ut? Får vel heller kjøpe noen first price-klosser på ebay.

Jeg har ikke garasje dessverre, så det blir nok uteparkering. Eller kanskje jeg kan smiske litt med styret så jeg får disp til å parkere under tak rett ved inngangen. Uansett hadde det nok vært en fordel å få seg et trekk. Hva tenker dere om å ikke ha noe trekk VS et biltema-trekk VS et dyrt trekk?

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Assi's bikerlogg!

Legg inn av KevinmsR6 »

Flott sykkel:)

Om du har kjøpt en helt ny sykkel hadde eg først og fremst ikke hatt denne stående ute, men har en ikke noe valg så må en gjøre det beste utav det:)

Hør med styret om du kan ha den under tak, trekk er greit og ha uansett hvor den står med tanke på støv og drit som samler seg.
Min erfaring med trekk er at en får det en betaler for, hadde absolutt prioritert ett godt trekk som er tett og samtidig puster godt.
Hør med forhandler som du kjøpte sykkelen av, de burde absolutt ha gitt deg ett godt trekk med på kjøpet :)
Ellers er vi fler som venter på solrike dager selvom litt regn ikke stopper meg ;)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Toven

Re: Assi's bikerlogg!

Legg inn av Toven »

Grattis med den!
Enig at en bør koste på seg et skikkelig trekk. Selv har jeg sykkelen min under Oxford Rainex :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37828
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Assi's bikerlogg!

Legg inn av AJ »

Assi skrev:Da ble det visst en splitter ny ER-6f!
Gratulerer :twothumbs: !

Godt kjøpt, dette.
Husker fortsatt hvor artig og overraskende den var da jeg prøvekjørte forrige generasjon av modellen for noen år siden.
Siden da er den ny blitt enda bedre, både motormessig og ikke minst utseendemessig.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar