Ny mann

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
oscarsm
Innlegg: 3
Registrert: 29 mai 2015, 09:00
Motorsykkelen din: Din MC her

Ny mann

Legg inn av oscarsm »

god aften godtfolk!

Tenker det er på tide med en ørliten introduksjon av meg selv, svingt regelmessig innom her de siste må månedene, men holdt meg litt i bakgrunnen!

23 år ung, allerede pensjonert elektriker, og går nå siste året på ingeniørstudiet.
Så om noen har noe elektro spørsmål, er det bare å fyre løs. Men er opptatt av kvalitet, så gir ingen råd med mindre jeg er sikker i min sak :)
Min MC historie er ikke meget imponerende, kjøpte en husqvarna SMR 510 da jeg fikk lappen for to år siden. Men denne måtte selges da jeg gikk fra lønning til lånekassen :(

MEN, i sommer ble A2 til A :D og har nå hentet meg sykkel nummer 2. noe annerledes enn den første, nemlig en kawasaki KZ 650, 1980. Er tenkt som et cafe-racer prosjekt, men mellom hektiske skoledager og en stor lidenskap for snowboard, får vi se hva det blir til!
Men bor i et kollektiv som teller fire mann og fire veteran-sykler, så noe skal vi nok få kokkelert
i garasjen ;)

Men morgendagen byr på mye lekser, så takker for meg så langt.

fortsatt strålende kveld! :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny mann

Legg inn av AJ »

oscarsm skrev:god aften godtfolk!


MEN, i sommer ble A2 til A :D og har nå hentet meg sykkel nummer 2. noe annerledes enn den første, nemlig en kawasaki KZ 650, 1980. Er tenkt som et cafe-racer prosjekt, men mellom hektiske skoledager og en stor lidenskap for snowboard, får vi se hva det blir til!
Hey!
og velkommen som MCsiden.no loggfører :thumleft :D .
Høres veldig spennende og artig ut dette Kawazaki KZ 650 prosjektet!
Det må du holde oss oppdatert på :thumleft

Regner med at du er klar over dette underforumet...:
http://www.mcsiden.no/viewforum.php?f=54" onclick="window.open(this.href);return false; ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ny mann

Legg inn av Jompa »

Z 650 ble nevnt i samme åndedrag som CB 750, GS 750 og flere 750er på slutten av 70-tallet.
Ikke så rart, den gikk like godt som dem, og Kawasaki hadde bare en slapp 2-cylindret 750 på den tida.
Får håpe det blir lite sne til vintern da, så kanskje caferacern blir om ikke ferdig, så i alle fall påbegynt ??
Egentlig tviler jeg litt på det, studenter har vel annet å bruke fritida på enn å kokelure i garasjen ?

Hva slags sykler har kompisene dine ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

oscarsm
Innlegg: 3
Registrert: 29 mai 2015, 09:00
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ny mann

Legg inn av oscarsm »

Skal poste noen bilder når jeg har fått gjort litt. er jo en prioriterings sak...
men har fått handlet endel deler, så da må det jo mekkes! :thumleft

De andre gutta har: cx500, cbx750 og z650

Shockfivex

Re: Ny mann

Legg inn av Shockfivex »

If possible, I would take my information to share with you.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ny mann

Legg inn av Jompa »

Jo, når delene først er i hus er det mye lettere å få ut fingern.
Hvis du trenger råd er dette rette plass å lete, eller spørre :
http://kzrider.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Forum for gammel Kawasaki der du får svar på det aller meste.
Alle svarene er ikke like seriøse, men som oftest får du flere av dem.. Så da er det bare å velge
hva som virker mest seriøst
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ny mann

Legg inn av Jompa »

Skjer det noe, eller virrer hele kollektivet enda rundt i juletåka ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar