Leffy's hule...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Ettersom jeg sitter og sparer opp til nytt dslr kamera med diverse tilbehør, har en ikke så fult utstyrt tlf med ræva kamera så gikk jeg til innkjøp av et Sony RX100 II så jeg har litt og knipse med til så lenge :)

Bilde

Aldri eid kompaktkamera før, og det finnes vel nyere versjoner, men til en passe god pris og bedre kvalitet enn jeg har nå så gikk jeg for denne.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Eneste postive om dagen er vel at sola har begynt og varme.. Blir gæær'n av all den ventinga så ble en tur ut i garasjen i dag. Gleder meg til varme tider, ikke minst og få alt "drit" ut av garasjen så jeg får begynt og isolert litt. Bua skal være ferdig til neste vinter iallefall! Fikk på ny lykt på XX'n for en stund siden også.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Leffy's hule...

Legg inn av kalleklovn »

Tuonoen er utrolig tøff!
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Sola varmer som noe annet om dagen. Kjenner det nærmer seg vår og da ble det litt grillings med folka som var hjemme i dag. Selvsagt så måtte jo poden til søstra mi ut med ATV'n i dag og :)

Bilde

Blir tøffere og tøffere for hver tur. Mye ut med ræva og rundt i 360 i dag ;)
Bilde

Bilde
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Da ble endelig sykkelen til naboen ferdig igjen etter og ha blåst motoren i fjor høst.

Bilde

Da var den på plass igjen.
Bilde

Og så er sykkelen klar til sesongen starter! :thumleft

Bilde

Nytt sete på tuonoen har det blitt også :thumleft

Bilde

Bilde

Og til slutt så måtte jeg ut og leke med kamera i dag og prøve på litt panning :)

Bilde
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Sitter og leker meg litt. Planen er jo en europatur i sommer...

Fra Kiel til Kiel inneholder denne ruten 3279km.

Bilde

Punkt 2 - Grossglockner
Punkt 3-5 - Nord Slovenia
Punkt 7-9 - Bla. Passo Delle Erbe (Würzjoch) og Passo Gardena som går fra 9 og opp igjen til 7 som ikke er merket opp.
Punkt 14 - Nederst på Gardasjøen. Derfra og ca 16mil sørover i Italia til Bologna så ligger bl.a. Ducati museum. Før Bologna, i Modena ligger både Ferrari og Lamborghini museum. Kan jo være en kjekk dag med utflukt hvis vi bestemmer oss for og bli noen dager rundt sjøen evt.
Punkt 15 - Comosjøen. Muligheter og stoppe på Monzabanen og glane litt før man lander der også.
Punkt 16 - Bormio og da vet vel de fleste hvor ferden går derfra ;) og så inn i Tyskland.

Ikke noe som er fastslått da det gjelder ruta, ei heller detaljert ned til minste vei, overnattinger o.l. men er da et utgangspunkt :thumleft Har også laget noen ruter til der vi kan kjøre ned den franske riviera til Monaco, så inn igjen i Italia til Sveits og ta med en del pass der bl.a og så inn i Sør Tyskland.. Mange muligheter her. En ting er sikkert og det blir ikke noe stress fra min side om og rekke "alt" på en tur. Må grave ny vannledning og greier i sommer, noe som gikk hardt utover feriebudsjettet mitt så mest sannsynlig blir det nok en tur rundt en distanse som detta.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av AJ »

Ser ut som en bra tur det der :drg .
Ser ikke så mange detaljer fra Tyskland... Har du lagt ruta innom her ?

Kona og jeg stikker avgårde nedover i sommer vi også og har lagt inn denne ruta på turen.
Samme med Timmelsjoch (to overnattinger i Obergurgl), Stelviopasset, Mandello del Lario (to overnattinger her også), Dolomittene og Grossglockner og tar Die Romantische Straße på vei hjemover også.
Reiser siste halvdel av juli.
Gleder oss!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Nei, denne ruta har jeg ikke vært borti AJ. Har heller ikke noen detaljer om Tyskland på tur opp igjen, tar det nok mer som det kommer. Men på tur ned så blir vel første overnatting i Rothenburg tenker jeg. Var vel ca rundt 65-70mil om jeg husker rett, fra Kiel. Prøve og få unna mest mulig mil på Autobahn og de to første dagene.

Blir en bra rute på dere også. Regner med at vi forsvinner nedover ca midten av Juli. Mulig før også, men blir en liten norgestur med noen kompiser til, ratt i førsten av måneden.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av AJ »

Blir en lengre Norgestur her også før kursen settes sørover :) .
Satser på en tur nordover i år.
Hvor langt nord vet jeg ikke enda. Men det blir neppe så langt som til Nordkapp...

Her er det litt mer info om Die Romantische Straße, forresten:
http://www.romanticroadgermany.com/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Blir ikke så allverden lang tur her. Tenkte vi skulle kjøre ned til Rjukan, Suleskarvegen og Lysebotn. Er 58 mil herfra til Lysebotn, så gjør unna den turen på en helg iallefall ;)

Takker, skal sjekkes ut :thumleft
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Svar