Leffy's hule...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Får lage min egen "hule" jeg og da.

Heter Øyvind, 29 år. Hatt lappen på MC i 3 år og nyter sykkelivet.
Jobber til daglig som skogsmaskinfører og har en Amerikansk Bulldog på 5 1/2 år. Ikke har jeg kjerring eller unger så "grunkene" mine går for det meste til motoriserte leketøy :) Til nå så har jeg byttet sykler fortere en andre har byttet underbukser. Har enda ikke funnet den perfekte sykkel, men har et håp om at det har stoppet seg litt nå etter at Tuono V4R'n har kommet i hus. Kan leses mer om det her:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=10328

Karriere'n startet med en 07 Kawasaki Er6n, overligger som først ble registrert i 2009 som etter 9 måneder ble byttet ut i en 2011 Kawasaki z750. Den og varte kun en sesong før jeg nå i 2015 sesongen kjørte denne herligheten:

Bilde

Bilde

Fantastisk kjøremaskin når det kommer til motorytelse og komfort, men trives ikke med den i død tilstand så da blir den lagt ut til salg etter nyttår.

Litt info om den:

2002 Honda CBR1100XX. Kun gått 34.500KM. Sykkel var veltet før jeg kjøpte den, men bygd opp igjen. Hadde den på verksted med en gang etter kjøp, selv om de garanterte at alt var i orden fra der jeg kjøpte den og det viste seg at alt var i 100% teknisk stand. Men pga av velt er det noen få skjønnhetsfeil igjen på den. Ett par riper i motordeksel høyre side, som jeg skal fikse og en liten bulk på tank, høyre side.

Da det gjelder ekstrautstyr så har jeg satt på 4-1-1 anlegg fra Delkevic. Aldri hørt om før jeg så det på ebay. 3500,- for hele anlegget så da var det ikke noe tvil. Det er jo samme prisen for enkelte slipon potter. Nydelig lyd i mine ører, ikke for spett eller for høyt. Enda uten DB killer så er jeg sikker på at Two Brothers slipon potta jeg hadde på z750'n bråket enda høyere.

KN filter er montert. Diode baklykt med sotet glass sitter på nå, men har også helt klart glass liggende. Oxford varme holker og hvite blinkers foran og bak. Nye clutch og bremsehendler er montert. I svart og rødt så det står i stil med sykkelen.

Av utstyr jeg ikke har rukket og gjort noe med enda, så har jeg ny power commander og girindikator.
------

Ellers av andre hobbyer så liker jeg og ta bilder. Er absolutt en amatør men man lærer så lenge man lever. En annen stor utgiftspost som jeg har er tatoveringer. Har blitt tatovert 11 turer siden jeg begynte i 2012. Blir jo like avhengig av det som både tobakk og mye annet :p Om vinter'n har det stort sett gått i snøscootere men di siste åra så har det gått mer og mer over til ATV grunnet lite snø. Ellers så er jeg vel normal. Trives i sofaen med en film eller bak kontrollen på en playstation. Halvliteren i ene hånda og potetgullpåsan i andre. Bor vel så langt inngrodd inni landet man kommer så her ligger det heller en fet biff med bearnaise på tallerken enn torsk med grønnsaker. Eller som jeg sier; "Fisk er fisk og kjøtt er mat" :) Og ja, døkk skjønner vel tegninga om resten og så jeg stopper der.

Bilder av bikkja:

Bilde Bilde

Og ett fra arbe:

Bilde

Det var da ett lite innblikk i livet mitt. Så da slenger jeg ut mere stæsj når det skjer noe spennende...
Sist redigert av Leffy den 21 des 2015, 17:45, redigert 1 gang totalt.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av AJ »

Hey :vs
og velkommen som MC loggfører her på MCsiden.no :thumleft .
Flott intro og må si jeg gleder meg til å lese mer både før ny sesong starter og når sesongen endelig er i gang, og da om dine erfaringer med Tuono'en :mc1 ;-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av kjellv »

Velkommen med egen logg, det blir spennende å følge deg også. Kanskje treffes vi på veien en dag :thumleft
Artig synes jeg også det er at du er skogsmaskinfører. Det har jeg også vært i et tidligere liv. Den gang var ØSA260/706 ei god maskin, men som du sikkert skjønner er dette mer enn 25 år tilbake i tid. Det er så lenge siden at ingen syntes det var noe problem at 20 liter hydraulikkolje lå igjen i skogen etter hver arbeidsdag. Den gang veide min Motorola mobiltelefon like mye som ei 20 liters hydraulikkoljekanne, det vet jeg fordi disse to var vanlig håndbagasje på tur opp til maskina hver eneste morgen. Slik er det ikke i dag, og det er veldig bra.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av AJ »

Måtte bare legge ut denne saken med en kar fra samme bygd som meg som har holdt på med skogsdrift i "alle" år.
Artig for en journalist å se hvordan hans arbeidsdag arter seg :-) :

Bilde

Bilde

(For å se pdf filene i fullformat, høyreklikk på fila og velg åpne i ny fane)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Bjerknez »

Velkommen til mcsiden Leffy :twothumbs:

Håper på mange oppdateringer fremover. Alltid artig å lese om andres hverdag, avhengig om det er på motorsykkelen eller fra sofaen hjemme. Håper vi kan treffes til sommeren en dag så kan vi slå av en prat over en kaffe eller kanskje til og med en pils :knegg

Skulle du forville deg sørover mot Fredrikstad og omegn så er du herved forpliktet til å gi meg beskjed for da er jeg den første som skal møte deg for litt skjitprat og dekksparking. Jeg skal også sørge for å vise deg rundt på det Østfold har å by på av mc veier :knegg

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

kjellv skrev:Velkommen med egen logg, det blir spennende å følge deg også. Kanskje treffes vi på veien en dag :thumleft
Artig synes jeg også det er at du er skogsmaskinfører. Det har jeg også vært i et tidligere liv. Den gang var ØSA260/706 ei god maskin, men som du sikkert skjønner er dette mer enn 25 år tilbake i tid. Det er så lenge siden at ingen syntes det var noe problem at 20 liter hydraulikkolje lå igjen i skogen etter hver arbeidsdag. Den gang veide min Motorola mobiltelefon like mye som ei 20 liters hydraulikkoljekanne, det vet jeg fordi disse to var vanlig håndbagasje på tur opp til maskina hver eneste morgen. Slik er det ikke i dag, og det er veldig bra.
Ja, det er litt andre tider nå, med utslipp, miljøavfall og ikke minst teknologien. Finnes så mye krav nå til dags at det nesten ikke er mulig og få utført jobben på en best mulig måte både for firma, tømmerkjøper og ikke minst, skogeier.
AJ skrev:Måtte bare legge ut denne saken med en kar fra samme bygd som meg som har holdt på med skogsdrift i "alle" år.
Artig for en journalist å se hvordan hans arbeidsdag arter seg :-)
Det tror jeg på. Fin arbeidsplass. Jeg trives godt i den jobben. Styrer dagen sin selv og prater med minst mulig folk. Er utdannet innen et service yrke så jeg har truffet på mange "idioter" :roll
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Bjerknez skrev:Velkommen til mcsiden Leffy :twothumbs:

Håper på mange oppdateringer fremover. Alltid artig å lese om andres hverdag, avhengig om det er på motorsykkelen eller fra sofaen hjemme. Håper vi kan treffes til sommeren en dag så kan vi slå av en prat over en kaffe eller kanskje til og med en pils :knegg

Skulle du forville deg sørover mot Fredrikstad og omegn så er du herved forpliktet til å gi meg beskjed for da er jeg den første som skal møte deg for litt skjitprat og dekksparking. Jeg skal også sørge for å vise deg rundt på det Østfold har å by på av mc veier :knegg
Hehe, har sett litt på den muligheten i det siste. Fant en fin side der man kan anbefale veier og ikke minst finne dem:

Bilde

http://www.bestbikingroads.com/

Tenkte kanskje og ta en helgetur eller noen få dager nedover disse trakter til sommeren, og kjøre litt nedover i Sverige.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Sitter og grubler fælt på hvilken bagasjeløsning jeg skal velge. Personlig så synes jeg toppboks ser "ræva" ut, men samtidlig veldig lettvint i stedet for og pakke inn og ut av bagger. Må si jeg likte løsningen til denne fyren istedet for toppboksracken til hepco & becker :

http://postimg.org/image/hs2drhg3n/ ( Fikk ikke frem bilde så da ble det link )

Her er bildet:

Bilde

Fin løsning med sportracken(Hepco & Becker) på passasjersete med givimontering og boks.

En annen ting er og tankveske. Har en skikkelig flott vekse fra GIVI som jeg har brukt på mine forrige sykler, men det er magnet. Litt skeptisk og sette på den på Aprilia'n ettersom tanken er helt clean. Tanken var og få bagstertrekk på den, men finner ikke trekket i min farge, så da har jeg sett litt på givivesker man kan feste på tanklokket.

Noen som har noe erfaring med det? Hvordan fungerer det i praksis? Sitter det godt? Man må vel ta av veska da man skal fylle drivstoff?
Sist redigert av AJ den 25 des 2015, 22:45, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: La inn bildet i posten. Så ut som at du hadde brukt feil link...?
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Leffy's hule...

Legg inn av hakhap »

Tuonoen har plast tank så det vill nok bli vanskelig med magnet til tanken.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Aha, men da er jo det problemet løst allerede :prf
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Mens man sitter her og slår av tid:

Bilde

Kjøpte ny laptop for en stund siden. Må sette sitt preg på diverse ting :)
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Bjerknez »

Leffy skrev:
En annen ting er og tankveske. Har en skikkelig flott vekse fra GIVI som jeg har brukt på mine forrige sykler, men det er magnet. Litt skeptisk og sette på den på Aprilia'n ettersom tanken er helt clean. Tanken var og få bagstertrekk på den, men finner ikke trekket i min farge, så da har jeg sett litt på givivesker man kan feste på tanklokket.

Noen som har noe erfaring med det? Hvordan fungerer det i praksis? Sitter det godt? Man må vel ta av veska da man skal fylle drivstoff?
Je ghar hatt tankveske på alle syklene jeg har hatt og i mine øyne er en riktig tilpasset tankveske som kler sykkelen (og ikke ser ut som en "flosshatt" på tanken) helt uunværlig. Jeg hadde tankveske XS308 med tanklokk adapter på Street Triplen jeg hadde og det fungerte utmerket. Tankvesken kommer ikke i kontakt med tanken og lager riper etc. og den tas lett av med et lite "klikk". Tar 1 sek. å ta den av og 1 sek. og ta den på. Du bare dytter den ned på festet til det sier "klikk". Å ja, du må ta av tankvesken for å fylle bensin.

Nå er det dog ikke sikkert at den Givi vesken jeg hadde passer på din sykkel.

Personlig synes jeg mange av tankveske løsninger jeg ser ser jalla ut og jeg anbefaler deg å prøve litt forskjellig samt bruke litt tid på og finne noe som ser bra ut på din sykkel.

Når det kommer til toppboks bak på sykkelen så ser dette i mine øyne helt fullstendig rævkjørt ut. Spesielt på en slik sykkel du har. Det beste tipset jeg kan gi deg med tanke på bagasje bak på sykkelen er Kriega vesker. Jeg har Kriega US 20 og 2x US10 som jeg kan feste bak på sykkelen. Kriega veskene er 100% vanntette, er meget robuste og ser veldig bra ut. Det ser liksom litt mer "badass" utt en en slik oval tuppeware boks bak på sykkelen. :thumleft

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Leffy »

Fullstendig enig at toppboks ser ræva ut, men det er allikevel lettvint :p Var inne og så på kriega i går. I såfall kunne jeg nok ha tenkt meg en bag med litt størrelse, som f.eks us30. Evt en 20+10. Tankvesken blir jo også en del mindre enn planlagt såå.. Vil ha minst mulig og drasse med meg fra sykkelen. Nei, må nok tenke litt hardt utover ;)

En ting jeg tenkte på da jeg fant frem instruksjonsboka til sykkelen. Den er kun på engelsk og tysk til meg. Jeg har hørt det at det ikke er lov og selge kjøretøy i Norge uten om at instruksjonsbøkene er på norsk?
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Flanker »

Av og til vinner det praktiske over det estetiske. Toppboks er en sånn greie, for meg og mange andre. Ser ikke så helt jævlig ut på min R1200GS, men veldig sexy er det ikke. Praktisk derimot, oh yes. Kunne knapt levd uten til jobbpendling osv.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Leffy's hule...

Legg inn av Trondgv »

Syntes toppboks passer på adventure sykler, i alle fall R1200gs og f800gs. Men da må det være sidevesker/bokser også.

Svar