Helt grønn! (litt mindre...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Helt grønn!

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Det her blitt en del småturer i nærområdet, men en kald april har gjort at det ikke har blitt noe lengre tur. Men nå skinner solen!
Jeg er veldig fornøyd med sykkelen. Perfekt nybegynnersykkel, lett, ingen bråe rykk og napp når turtallet er lavt, samtidig som det er masse fart på høyere turtall.
Din som i akkurat denne, eller makan?

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Helt grønn!

Legg inn av Saapekokern »

Min gamle, du kjøpte den av meg :)

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Helt grønn!

Legg inn av Tommy Andersen pi »

OK, kjente ikke igjen navnet!
Jeg er veldig fornøyd, nettopp tatt 24' service og skiftet dekket foran. Så nå er den klar for mil etter mil.
Blinklysene er nesten usynlige, så jeg skifter tilbake til de originale. Har byttet foran, blir litt mer krongel bak siden jeg må lage nye fester.
Det artige er at jeg har truffet mannen til hun som hadden den før deg, vi spiller biljard på Oslo biljarklubb. Men hun hadde den heller ikke så lenge, tror det var de som satte på stylingen.
På langtur hadde vært fint med litt lavere turtall, men egentlig er det kraft nok i massevis for meg.
Ser du står som sykkelløs fortsatt, men du har vel noen tanker for hva du skal ha i fremtiden?

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Helt grønn!

Legg inn av Saapekokern »

Bra du er fornøyd, er en knallgod sykkel, med nok krefter for de aller fleste.
Sant med blinklysene at de er litt vel usynlige, ihvertfall mens det er lyst ute.
Ble ny sykkel i dag, MV Agusta Brutale 675, levering neste fredag, så gleder meg stort til det.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Helt grønn!

Legg inn av CB9 »

en av de kulere sykla jeg har sett. ser veldig bra ut. mange hester har du ?

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Helt grønn!

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Mente at blogg historien er mest ryddig om det står under ett innlegg, øverst. Men ser at det ikke blir registert som nytt innlegg. I dag har jeg montert nye blinklys bak som synes litt mer. Kjøpt på biltema, men ser ut for å være ok kvalitet, og så er de en del mindre enn de originale ( som jeg for øvring har midlertidig rota bort...) Mye bli litt flinkere til å ta bilder, noe å bla til vinteren....

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Helt grønn! (litt mindre...

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Liten oppdatering lagt inn. se øverst.

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Helt grønn! (litt mindre...

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Det ble bråstopp med mc turer med en skulder som verker. Kombinasjonen med kontorjobb og mc kjøring, begge deler med "arbeidsstilling" med armene langt fremover har fått skulderen til å protestere. :(
Tok alikevel sykkelen til jobben, en ganske kort tur i rushtrafikke inn mot Oslo. Det var herlig med en liten tur, selv i rushen!
Har funnet årsak og hvordan skulderen skal fikses, så den kroppben blir 100% klar til neste sesong. Gleder meg allerede, til turer og ferdighetskurs på Ruskogen. Blir det en lang vinter tro.... Kanskje en mc tur uke i syden hadde vært noe... :-k
Sykkelen står fortsatt til salgs, en llitt våt sommer og sesongslutt har satt kroken på døre for omsetningen. Ingen krise for min del, den vil komme til salgs igjen neste år. Blir artig å se hvordan prisene utvikler seg. Blir det lavere engagnsavgivt..? Kanskje mulighet for et godt kjøp på mc messe til våren? Er det tradisjon for gode tilbud på nye mc på messa? :sk?

Ser masse på testkjøringer på youtub. Det overrasker at mange nye sykler med vindskjerm har skjermer som tydeligvis fungerer dårlig. Blir ikke disse testet i vindtunneller? Det må da være mulig å gjøre den jobben ordenltlig før sykkelen slippes på marketet. :scratch

Solen skinner litt inn i mellom. Kanskje en liten tur? Den mentale helsen teller jo også. :crazy:

Svar