Blaamand skrev:Sånn da var bildespammingen over for denne gang
Bilder er halve moroa synes nå jeg. Logger blir liksom litt kjedelige uten
Nettopp!
Det er akkurat sånn det skal være !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Når det kommer til påkjørselen så orket jeg ikke tilkalle politiet. Jeg var såpass nedstemt, hadde jo fått sykkelen knust og så for meg resten av sesongen uten sykkel, at jeg ville bare komme meg avgårde. Erfaringsmessig så går ikke ting raskere av å involvere politiet. Hjalp ikke at han som rant i meg var i sjokk heller. I etterkant har vel samtlige jeg har snakket med ment at han burde vært anmeldt på stedet osvosv.
Blaamand skrev:Når det kommer til påkjørselen så orket jeg ikke tilkalle politiet. Jeg var såpass nedstemt, hadde jo fått sykkelen knust og så for meg resten av sesongen uten sykkel, at jeg ville bare komme meg avgårde. Erfaringsmessig så går ikke ting raskere av å involvere politiet. Hjalp ikke at han som rant i meg var i sjokk heller. I etterkant har vel samtlige jeg har snakket med ment at han burde vært anmeldt på stedet osvosv.
Forståelig, forsåvidt.
Men bilføreren hadde fortjent en smekk.
Men slapp antakelig veldig billig unna i dette tilfellet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:
Forståelig, forsåvidt.
Men bilføreren hadde fortjent en smekk.
Men slapp antakelig veldig billig unna i dette tilfellet...
Jeg var rimelig klar for utdeling av smekk, når jeg først hadde konstatert at kroppen var som den skulle. Men så sa en av de som så det hele " ta det rolig nå, du er iallfall like hel" de ordene hadde av en eller annen grunn særdeles beroligende effekt på meg
Blaamand skrev:en så sa en av de som så det hele " ta det rolig nå, du er iallfall like hel" de ordene hadde av en eller annen grunn særdeles beroligende effekt på meg
Tross alt så er det viktigst når noe slikt skjer.
Og at ting som blir skadet blir erstattet, noe jeg forstår skjedde i dette tilfellet.
Bilføreren gjorde vel ingen forsøk på å løpe fra ansvaret?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:
Tross alt så er det viktigst når noe slikt skjer.
Og at ting som blir skadet blir erstattet, noe jeg forstår skjedde i dette tilfellet.
Bilføreren gjorde vel ingen forsøk på å løpe fra ansvaret?
Neida, noe av det første han sa var: dette er jo helt klart min feil.
Fyren var helt satt ut og måtte ha hjelp til å fylle inn sin egen fødselsdato
AJ skrev:
Tross alt så er det viktigst når noe slikt skjer.
Og at ting som blir skadet blir erstattet, noe jeg forstår skjedde i dette tilfellet.
Bilføreren gjorde vel ingen forsøk på å løpe fra ansvaret?
Neida, noe av det første han sa var: dette er jo helt klart min feil.
Fyren var helt satt ut og måtte ha hjelp til å fylle inn sin egen fødselsdato
Egentlig ikke så vanskelig å forstå det, om en forsøker seg å se seg selv i samme situasjon... Tror de fleste ville bli en smule skjelvne og tenke over hva utfallet kunne blitt i verste fall.
Uansett er det veldig bra at folk tar ansvar med en gang uten å stelle i stand en krangel om hvem som har skylda.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Aaaah. Søndag og utenfor snør det.
Heldigvis, eller uheldigvis hvis man spør dama, så har jeg gått for vinterlagring av sykkelen i stua så da kan man jo fikle og skru når enn man ønsker.
I dag har jeg tatt av chainguarden og rengjort denne. Til tross for at jeg vasker sykkelen flittig og ikke pøser på med kjedespray så var det en del smuss der. Jaja, nå er den iallfall ren og pen. Men nå som jeg først har tatt den av så ser jeg jo at sykkelenslett ikke ser så verst ut uten denne chainguarden.
Noen som har erfaring med å kjøre uten denne? Jeg har sett på verdensveven at flere med SM kjører uten, men det må jo bli en del møkk opp på eksosanlegget osv? Innspill tas i mot med takk
Her med chainguard
image.jpeg
Og uten
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blaamand skrev:
Noen som har erfaring med å kjøre uten denne? Jeg har sett på verdensveven at flere med SM kjører uten, men det må jo bli en del møkk opp på eksosanlegget osv? Innspill tas i mot med takk
Og uten
Hm...
Vil vel tro at både avkast av kjedespray og søle og dritt fra veien vil grise til kjøreklærne dine ganske bra uten guarden...
Antakelig vil felgen også bli mer tilgriset.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Blaamand skrev:
Felgen blir vel ikke såååå mye mer grisete? Guarden som satt der var jo ganske kort i utgangspunktet. Hmmmm, nei, var ikke lett dette.
Aner ikke, har aldri prøvd.
Så for å finne ut hvordan det er er kjøre uten, så må man gjøre nettopp det - kjøre uten
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jompa skrev:Er den i veien på noen måte ?
Hvis ikke er det vel ingen grunn til å fjerne den, hvis du da ikke syns det ser tøft ut uten kjedekassa ?
Er absolutt ikke i veien - kun estetiske årsaker
Vi får se hva tiden bringer, med det været som er her nå så ser det ut til at jeg har laang tid på meg til å sette den på igjen