Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Tror det er 1 og 2 men når dem var montert kjente eg liten forskjell etter 5 min i første possisjon. Men så er det 5-6 grader i boda. I possisjon 2 ble det varmt :-P men kan godt vær det kun er av og på for den sin del, var ikke bruksanvisning... Trodde eg hadde betalt ett par hundre men var vist 30 kr, inkludert frakt, så får se om de varer, nå erbihvertfall kabler strekk og lagt opp så det er kun plug and play hvis de ryker :-)

sanderA
Innlegg: 27
Registrert: 16 okt 2015, 21:05
Motorsykkelen din: F800GS & Transalp

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av sanderA »

SverreOlsen skrev:
sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Ja det er like lett som det ser ut som :-)
Så bra! Lyst til å dele hvor du kjøpte det?
Må også presisere at i mitt innlegg mener jeg altså at det er praktisk med USB, ikke at jeg er praktisk anlagt. Det er jeg virkelig ikke, har minst 16 tommeltotter. :P

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

sanderA skrev:
SverreOlsen skrev:
sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Ja det er like lett som det ser ut som :-)
Så bra! Lyst til å dele hvor du kjøpte det?
Må også presisere at i mitt innlegg mener jeg altså at det er praktisk med USB, ikke at jeg er praktisk anlagt. Det er jeg virkelig ikke, har minst 16 tommeltotter. :P
Tror hvem som helst får til dette! :-) En må som sakt vite forskjellen på pluss og minus, hvordan sette på en strips, og se det litt ann med tanke på hvor en legger ledningen, hvordan resultatet blir. En må også vaske overflaten der en limer med dobbelsidig teip med sprit/avfetting eller lignende for å få en ren overflate til limen. Husk å ikke bruke for sterke midler på lakkerte overflater. Eg valgte å ta av tanken for å lett skjule ledningen, alt etter hvor batteriet ligger og hvordan sykkelen din er laget. Kan god hjelpe deg hvis du bruker forumet og legger ut bilder, forteller litt om sykkelen og diverse :-)
$_10.jpeg
http://www.ebay.com/itm/Waterproof-Moto ... zy&vxp=mtr
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

sanderA
Innlegg: 27
Registrert: 16 okt 2015, 21:05
Motorsykkelen din: F800GS & Transalp

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av sanderA »

Så bra, tar sjansen! En stk. klikket hjem til meg nå.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

sanderA skrev:Så bra, tar sjansen! En stk. klikket hjem til meg nå.
En må alltid starte en plass for å bli kvitt de tommeltottene!:-)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Ja litt lite aktivitett da det er litt problemer i heimen i tilegg til ett eldre familiemedlemer som har dødt. Men ikke mye nytt her på fronten. Var så fint vær her om dagen, og skilta er jo levert inn så ble litt småkjøring i førsta, andra gire rundt i byggefeltet :-) var herligt å kjøre litt igjen! Noen så vett om onkel hadde sakt så mye på det? Er jo litt til og fra hvem en treff på da, men noe med noe erfaring? Tror ikke eg er alene om det? :-)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Vett ikke helt om det passer inn her da det ikke er mc det går i for dagen. Har kjøpt meg en Land Rover Series 3 :twothumbs:
Motorsykkelen trengte ikke mer reprasjoner og hadde lyst på ett litt mer utfordrende prosjekt! :)

Taket er nå da tatt av :prf
12837353_1055039287865680_1776012780_o.jpg
12528815_1055038937865715_1981226213_o.jpg
Ble hentet ett stykke nord for Bergen, og standar pause nedover blir da ferja
12545915_1055039334532342_1645465331_o.jpg
12722245_1055039341199008_685879661_o.jpg
Var den mest artige turen eg noen gang har hatt, helt utroligt å kjøre den bilen! 15-20 år gamle dekk var vell med å gjør det spennende!

Den sliter med ett alvorligt angrep av rust, demontering ned til ramme å sandblåsing er vell det neste på programmet for kartlegging av hva som må gjerast! :twothumbs:

Stilig bil synes eg og kjekt med firehjulsdrift og lavgir serie :)
Følger også med forskjellige tak :)
99_1654686273.jpg
Vett ikke om mc forumet er rette stedet for dette prosjektet, men hvis noen vill følge med så gi en lyd så kan eg oppdatere her også :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Det er jo din blogg, så da skriver du vel om hva du vil.
Jeg syns det er artig med prosjekter, så hvis du fyller på med masse bilder kan det bli fine greier.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

Artig med klassikere som dette :twothumbs: !

Blir nok mer en nok om MC når sesongen er i gang for fullt, tenker jeg ;) :P .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

bilder er jo halve morroa :-)
Er mye tectyl, blandet med rust, så har begynt å fjerne bolter som holder karroseri til ramma, men tar tid! Når en er gåen så har en alltid litt små pottel :-) Det lille ekstra ligger jo alltid i detaljene! :-)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Jaja, tida går til bilen i det siste, rust sveising så står på programmet :-)

Bakre tank og planet bak fjernett :-)
image.jpeg

image.jpeg
Men så er det litt jobbtilbud på gang og blir kansje endel pendling, og da er sykkel tingen, men trenger en sykkel så er god i regn, vind, is og snø!
Tenker noe nyere sykkel med abs og diverse.
Noen så har noe og anbefale?
Sitt litt på bmw sine adventure sykkler(800cc) og honda sin 700. Budsjettet kan strekkes opp mot 80, max 90 k. Noen erfaringer og dele? :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Olav K »

Kul Landrover :-) du har arbeid der en stund framover :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Olav K skrev:Kul Landrover :-) du har arbeid der en stund framover :thumleft
Takk for det! Alltid kjekt å ha noe å styre på med!
Morsom bil, registrert til 9 personer og kan brukes til så mangt! Både pick up, cabriolet og varebil, alt etter hva tak en skrur på :-) og 2 ton i hengarkapasitet ! Allerede 41 år gammel og 45 tusen dokumenterte km.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Etter kontroll av ventilene ble det i dag forgasser synkronisering, når eg fikk rigget alt opp ble det til slutt en lett jobb, litt av en forskjell, nesten ny sykkel! Sviver finerer enn aldri før og alt av små lyder som var er vekke! Var litt utav laget for og si det sånn. Først synkroniserte en to og to forgassere for å avslutte med å synnronisere de to para opp mot hverandre, var veldi lett når en hadde retta utstyret som ble bestilt på ebay og kom i posten i går! Kan lage en liten guide hviss noen trenger, men haynesboka hadde kjek veiledning!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Geiroe »

SverreOlsen skrev:Jaja, tida går til bilen i det siste, rust sveising så står på programmet :-)

Bakre tank og planet bak fjernett :-)
image.jpeg

image.jpeg
Fikk en litt arbeidsom overraskelse da jeg tok av ramma på Capricen :O
[img]http://i1201.photobucket.com/albums/bb3 ... 27x640.jpg[/img]
Var det samme på andre siden +++ men er ferdig rustsveisa nå, og registrert.
Kos deg med sveiseapparat, vinkelsliper og div andre plateverktøy.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Svar