Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Da hadde eg hatt gang på xjen i 25 min i dag :-) først måtte eg montere sammen det siste, ble også byttet drivstoff filter, ble helt sjokkert når eg såg hvor mye drit det var i det gammle!
image.jpeg
Fikk også tatt bilde av dem gamle belgene!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Ikke rart den var vanskelig å startet når eg kjøpte den.

De var vell det eg fikk gjort i dag :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Filteret var mao det minste problemet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Kan si det sånn, som sakt tidligere ikke den beste patenten når dem drar på åra.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

La inn innlegget med mobilen og da ser en ofte bildene som att dem ligg på sida når en er på dataen, rett vei på mobilversjonen da, stemmer det denne gang også?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Hvis du har stående panel er bildene rett vei
:roll
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Da hadde eg fått hiflo filteret fra Ebay, hørt mye bra om dem så får håpe det er brukenes! :-)
HIFLOW 2.jpg
HIFLOW1.jpg

Så da blir det nokk bytte i kveld, av med tanken, igjen. Deretter inn med nytt filter :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37864
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo oljefiltre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

AJ skrev:Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo filtre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker :thumleft .
Kjekt å hørre!:-) var ikke så dyrt heller fra uk, 170 kr med free shipping :-)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37864
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

Jeg har også kjøpt mine Hiflo filtre på eBay, fra Tyskland. Prisene varierer en del, men man finner alltids en som ligger brukbart under de andre i pris... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Har du fått tak i nye innsugsgummier ?
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37864
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

AJ skrev:Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo oljefiltre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker :thumleft .
Sikkert det samme med luftfiltre :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Jompa skrev:Har du fått tak i nye innsugsgummier ?
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.
Fikk kjøpt gjennom disse i England, http://www.brooksbarn.co.uk/, hadde mange gode omtaler og ble levert på 4 dager så var ikke gale! :-) Ble 340 kr for alle 4, vett ikke om det er dyrt eller billigt, fornøyd ble eg ihvertfall! :-) Hvilken sykkel du skiftett dem på? Syntes det var rart att ikke flere på nette som har hatt problem med disse, da den trakk jo så voldsomt med falsk luft. Tidligere eier fant ikke utav hva problemet var og solgte den billigt pga det :scratch

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Neida, slett ikke gal pris, skulle du kjøpt dem som originaldel hadde de kosta det samme pr stk.

Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Jompa skrev:Neida, slett ikke gal pris, skulle du kjøpt dem som originaldel hadde de kosta det samme pr stk.

Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.
Du har mye erfaring med sykkler, så kan vell spør, med ventilene er det service intervall på 16 k km der en skal sjekke klaring og eventuelt skifte shimmer, har kjøpt inn alt til å sjekke men litt skeptsik til å ta av toppdekselet, og siden sykkelen er kun gått 23 k km rekner eg med dem ble sjekket på 16 k km og dem i teorien ikke skall kontrolerest før 32 k km. Har du noe formening, eventuelt om en kan kjøpe ny pakning på ebay, og hva en må vær ops på? Om en kan legge merke til att klaringen er blitt for stor? Den tilkker når den har gått på drift temp ei stund men det er vell normalt?
Hehe, takk for svar og hjelp! :-)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?

Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.

Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar