Ved veis ende, inntil videre

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av 45316 »

Hvis jeg tolker deg riktig er det krypkjøring som er den store bøygen for deg?

Den er vanskelig i starten, men plutselig så sitter den. Blikket opp og langt frem, bruk bakbremsen i stedet for frambremsen, i så lav hastighet må du også bruke kroppen mer aktivt. Slur på clutch, de fleste sykler er rykkete i 1 gir. Slapp av i kroppen, husker at jeg var støl etter første time grunnet anspenthet.

Ikke vær redd for å drite deg ut. Læreren har garantert sett det før.

Kan også lønne seg å bytte sykkel og eller lærer hvis dere ikke finner tonen.

Dette klarer du! Det var en tung start for meg også, men plutselig løsnet det og ble veldig morsomt.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av Hansien »

45316 skrev:Hvis jeg tolker deg riktig er det krypkjøring som er den store bøygen for deg?
Om det er dette som er tilfellet kan jeg informere om at jeg har ei venninne som satte foten ned i bakke to ganger under denne øvelsen når hun hadde oppkjøring og bestod likevell.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av EasyRider »

Hansien skrev:
45316 skrev:Hvis jeg tolker deg riktig er det krypkjøring som er den store bøygen for deg?
Om det er dette som er tilfellet kan jeg informere om at jeg har ei venninne som satte foten ned i bakke to ganger under denne øvelsen når hun hadde oppkjøring og bestod likevell.
De bryr seg pent lite om du er nedi med foten en eller to ganger. Det som er poenget med krypkjøring er å se om du har kontroll på kjøretøyet i lav hastighet. Selv om du skulle kvele sykkelen så består du. Så lenge du beholder roen og starter opp sykkelen og kjører videre som ikke noe skulle ha hendt.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Stordingen
Innlegg: 4
Registrert: 15 mar 2016, 20:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2 1993

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av Stordingen »

Ikke gi deg nå!

Jeg var håpløs på krypkjøring og tenkte at dette kommer jeg aldri til å få til, Begynte på lappen i mai i fjord og på grunn av arbeid så fikk jeg ikke tatt lappen før i begynnelsen på oktober. Men er utrolig glad i dag at jeg fullførte :D

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av Jompa »

Longines skriver faktisk at han har mista interressen for mc, problemer med krypkjøring er vel mere som en bisetning i sammenhengen.
Å miste interressen er da en legal grunn til å hoppe av før det koster for mye ? ikke sant ?
Vi har vel alle prøvd hobbyer som vi gikk lei av ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av CB9 »

de obligatoriske gruppetimene der samhandling og ettertanke og både det ene og det andre skal bearbeides av elevene i sammen er grunn god nok å slutte men resten er jo ikke så vanskelig. slapp unna med 18000 selv og humøret stiger betraktelig når du får lappen så å gi seg på 8000 blir for dumt .. synes jeg.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av Elruts84 »

Det er jo selvfølgelig mulig å bli lei av nye ting en prøver ut.
Men er tror jeg en kombinasjon av dårlig vær, på dårlig vær og ikke minst spysyke på toppen av alt trekker ned denne fantastiske hobbyen.

Jeg tror når været stråler og kjøretimene går mer og mer på skinner. Så vil gnisten være der for fullt.

Det virker for meg som om en som har funnet sin plass i MC/Scooter verden og veien videre vil være genial.
Det som kan være lurt er å fullføre. Så kan en velge selv hvor mye en vil kjøre når dette er gjort. Så skulle dagene strålt og lysten på å få kjørt litt være der, så har en vertfall muligheten.

Er selv fra Stavanger og omegn. Og kan bare si at herregud så mye flotte veier og nært flotte veier en bor. (NÅR VÆRET ER PÅ PLASS ER DET MAGISK).

Ryfylke på MC/Scooter, Jæren osv. Nyydelig.

Vi har vært veldig uheldig med været. Og triste dager trekker ned gleden av å gå ut på 2 hjul. Men vent til de gode dagene kommer.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

NoxRy
Innlegg: 40
Registrert: 10 apr 2016, 17:04
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003
Sted: Trøndelag

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av NoxRy »

Jeg ville også fullført, så har du ihvertfall kortet tilgjengelig når/hvis gnisten kommer tilbake.
Og når det gjelder krypkjøringa så sleit jeg veldig med den jeg også. Jeg øvde sammen med kjørelæreren min bare noen dager før oppkjøringen min, og da klarte jeg og velte.. Det var veldig skuffende. Men oppkjøringen kom og da gikk det mye bedre. Ikke 100% men godkjent ;)
Prøver å huske å øve litt på det enda bedre n gang i blant, så det ikke glemmes.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:Longines skriver faktisk at han har mista interressen for mc, problemer med krypkjøring er vel mere som en bisetning i sammenhengen.
Å miste interressen er da en legal grunn til å hoppe av før det koster for mye ? ikke sant ?
Vi har vel alle prøvd hobbyer som vi gikk lei av ?
Problemet er vel at han faktisk ikke har prøvd hobbyen ennå?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av Jompa »

Det er vel ikke jeg den rette til å svare på.
Vi får se om Longines selv kommer med en utdyping, jeg bryr meg i hvert fall ikke om å spekulere mer over
dette.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av ZZR-Erling »

Krypkjøring går bedre om man ser langt frem!

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ved veis ende, inntil videre

Legg inn av Tommas »

Har du råd ville jeg fullført. MYE lettere å ta opp interessen igjen senere en gang, enn å måtte starte på bunnen igjen.

Ganske sikkert at det ikke blir billigere etter som årene går heller ;-)

Svar