SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av freddy123 »

Grattis med ny bike :) nedgradert i cc men kanskje oppgradert fun-factor ? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Kawagutten »

Grattis med ny bike :-) ta gjerne en tur sørover og vis den frem? blir kjøring i helgen her også :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Snikendeugle »

Moby skrev:hey, Sneaky. Vi må ta en groupride snart. Jeg vil se KTM'n live :yeyeye
Jeg er med :) Vil bare få kjørt inn sykkelen ferdig så den blir klar til å "vris nakken på" :P
freddy123 skrev:Grattis med ny bike :) nedgradert i cc men kanskje oppgradert fun-factor ? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det skal mye til for å slå Duke 690'en i fun-factor, men det er ikke langt unna på 390'en! Digger R-sykkel opplegget så langt skal sies. Den sportslige sittestillingen på RC'en passer meg perfekt.
Kawagutten skrev:Grattis med ny bike :-) ta gjerne en tur sørover og vis den frem? blir kjøring i helgen her også :-)
Det blir nok noen turer nedover de skjulte skattene som du viste oss rundt på tidligere når godværet kommer ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Hansien »

Grattis med sykkel! Tok ikke så lang tid før du var oppå salen igjen. :p

Hva skjedde med bilplanene du luftet i den andre tråden før 690'en ble solgt?
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Snikendeugle »

Takk :)
Jeg kom aldri så langt i bilplanene... :P Tar det opp til høsten igjen!

Jeg fikk kjørt sykkelen litt skikkelig i dag på en tur (Med Jongsanim fra forumet blant annet) som skulle vare 1-2 timer, men endte opp med ca.5 timer rundt om kring Årnes/Kongsvinger/Østmarka m.m. Føler nå at jeg virkelig stoler på sykkelen etter å ha kjørt den på kjente svingveier, og fy fader så god den er i svingene! Vakre linjer hele veien.
Jeg har så langt heller ikke følt noe stort savn til den ekstra effekten jeg hadde i 690'en. 390'en holder fint tritt! :)

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Elruts84 »

Kjør på med bilder.. FLOTT sykkel du har. Må si KTM er blitt mer og mer spennende sykler etter hvert som de utvikler seg og syklende.

Kjekk lesning.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: RE: Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av jongsanim »

Snikendeugle skrev:Takk :)
Jeg kom aldri så langt i bilplanene...BildeTar det opp til høsten igjen!

Jeg fikk kjørt sykkelen litt skikkelig i dag på en tur (Med Jongsanim fra forumet blant annet) som skulle vare 1-2 timer, men endte opp med ca.5 timer rundt om kring Årnes/Kongsvinger/Østmarka m.m. Føler nå at jeg virkelig stoler på sykkelen etter å ha kjørt den på kjente svingveier, og fy fader så god den er i svingene! Vakre linjer hele veien.
Jeg har så langt heller ikke følt noe stort savn til den ekstra effekten jeg hadde i 690'en. 390'en holder fint tritt! :)

Bilde
Var en veldig bra tur, må bli flere av de i år ;)

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av supersic »

Har du den fortsatt?, kjenner 2 stk med 390 duke som ikke orket den motoren mer enn 3 måneder

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Snikendeugle »

Har den fremdeles :) Har riktignok ikke kjørt så mye i det siste. Netopp ferdig med 1000KM service, noe som sier sitt.
Hva er galt med motoren? Jeg syns den er fantastisk artig til å være så liten.
De to siste dagene har jeg kjørt mye med store sykler i veldig friskt tempo og det er _null stress_ å holde følge så lenge de ikke gir full pinne på flatstrekkene.
Det merkes også at jeg må være litt mer tålmodig ved forbikjøringer også pga. manglende "punch" i forhold til gamle Duke 690'en min.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Bjerknez »

Alt kommer vel ann på hva man er vant med fra før. Nå er jo du vant til 690 Duke så en liiiten nedtur rent motormessig må det jo være, men det kan jo hende sykkeltypen du har nå trigger deg mer. Hovedsaken er jo vertfall at man har den sykkelen man trivest best på :)

Nå hadde ikke jeg orket mer enn 3mnd. på en MT07 heller slik ståa er i dag, men for to år siden hadde den nok vert et spennende alternativ. Alt avhenger som sagt av hva vi er vant til og hva man forventer av sykkelen. :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:Alt kommer vel ann på hva man er vant med fra før. Nå er jo du vant til 690 Duke så en liiiten nedtur rent motormessig må det jo være, men det kan jo hende sykkeltypen du har nå trigger deg mer. Hovedsaken er jo vertfall at man har den sykkelen man trivest best på :)

Nå hadde ikke jeg orket mer enn 3mnd. på en MT07 heller slik ståa er i dag, men for to år siden hadde den nok vert et spennende alternativ. Alt avhenger som sagt av hva vi er vant til og hva man forventer av sykkelen. :thumleft
Hva man forventer er nok det viktigste ja. Jeg kjøpte sykkelen for å ha et leketøy som jeg kan kjøre fort i svinger med, ikke en motorveispiser :) Og så langt så byr den opp til forventningene.

Selv om de fleste sikkert syns det blir veldig rart å gå ned i motorstørrelse med tanke på kraft, så tror jeg nok de fortsatt hadde hatt det gøy på en liten sykkel ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av cevillan »

Nå er vel motorkarakteristikk vel så viktig som kubikk. Og jeg tror nok de færreste her inne er så sykt bra å kjøre at man har "makset" ut sykkelen sin. Tror nok de som kjører KTM 390-cup kan kjøre sirkler rundt en hobbymotorsyklist med 1000 kubikk mellom beina... Foreløpig har jeg mer gøy med en 690 enn jeg hadde med en 1290 SuperDuke i løpet av et par tusen km i USA i vinter. Rett og slett fordi jeg ikke er dyktig nok til å ta ut potensialet. Å kjøpe for stor sykkel bare fordi man har råd, slår også ut i ulykkesstatistikken der snittalderen har økt drastisk de siste år.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Bjerknez »

cevillan skrev:Nå er vel motorkarakteristikk vel så viktig som kubikk. Og jeg tror nok de færreste her inne er så sykt bra å kjøre at man har "makset" ut sykkelen sin. Tror nok de som kjører KTM 390-cup kan kjøre sirkler rundt en hobbymotorsyklist med 1000 kubikk mellom beina... Foreløpig har jeg mer gøy med en 690 enn jeg hadde med en 1290 SuperDuke i løpet av et par tusen km i USA i vinter. Rett og slett fordi jeg ikke er dyktig nok til å ta ut potensialet. Å kjøpe for stor sykkel bare fordi man har råd, slår også ut i ulykkesstatistikken der snittalderen har økt drastisk de siste år.
Til dels enig med deg, men ikke helt. Er jo uansett irrelevant og sammenligne en proff 390 kjører med en amatør en på en 1000ccm. Man må jo sammenligne med like gode sjåfører på samme bane.

Man kan utvilsomt ha det gøy med en 390 også. Man velger baner/områder som passer sitt kjøremønster og sin sykkel best. På en grusbane hadde jeg blitt gruset av en moped, på en cross bane hadde jeg blitt gruset med en 50cc motard etc.

Man kan jo fint dra på tur med mindre motoriserte sykler også, men på motorvei og i hastigheter over 80-90km/t blir mindre motoriserte sykler ganske slitsomme og kjøre med tanke på turtall og mangel på drag vedrørende forbikjøringer etc.

Bare man har den sykkelen man selv liker best så er jo det det viktigste, uavhengig om det er en 125ccm scooter eller en 1290 SuperDuke etc.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av cevillan »

Poenget er at du pratet om gå ned i effekt som en nedtur. Og at det derfor er en korrelasjon mellom kubikk og... kjøreglede? Mitt poeng at det kan være motstatt. Og at man kan utvikle seg bedre som fører (og det er vel litt av poenget) med å gjøre nettopp dette. Min påstand er at velstående nordmenn kjøper sykler de aldri klarer å ta ut potensialet i, og hadde blitt bedre og raskere med å hente ut noe mer på "sitt nivå". Men det er vel rik manns rett, men det betyr ikke at man kjøper seg cred og kunnskap. Jeg står på ski 30 dager i året, og ser samme trend i heiskøen.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - KTM RC390 in tha hooouse

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev: Man kan jo fint dra på tur med mindre motoriserte sykler også, men på motorvei og i hastigheter over 80-90km/t blir mindre motoriserte sykler ganske slitsomme og kjøre med tanke på turtall og mangel på drag vedrørende forbikjøringer etc.

.
Der må jeg bare skyte inn at 80-90km/t er ingenting for sykkelen å holde tritt med eller å akselerere videre opp fra. Det er værre når det går over 130, da tar det litt lenger tid å dra den opp (litt over 170 maks)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar