SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Legg inn av Snikendeugle »

JanK skrev: 22 apr 2020, 16:21 Vet ikke om du fikk orden på dette, eller hva du mente med bildet over, men begge deler av bøylen skal bak braketten, ikke en del på hver side av braketten.
AJ skrev: 22 apr 2020, 17:52 Høres rimelig ut.
Rart om en produsent som SC Project lager noe som er så dårlig tilpasset som på bildet.
Jeg vil tro dette blir seende langt mer riktig ut med begge festebøylene på samme side bak braketten.
Dere hadde selvfølgelig rett, selv om jeg mente å ha prøvd dette tidligere. ](*,) ](*,)
Ren flause fra min del. Braketten sitter mye bedre nå etter å ha gjort det riktig :twothumbs:
20200614_202905.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av mekkern »

passet forran braketten også ser jeg.. ;) :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

I går hentet jeg pakken fra ECU Studio. Bestilt på mandag fra Spania og henteklar på fredag kveld, ikke dårlig!
Det blir spennende å koble opp mot sykkelen for å se hva som kan gjøres. Det meste vil jeg nok overlate til noen med god tuning-erfaring, samt med muligheten til å benke sykkelen for å se de faktiske effektene av endringer som gjøres.
Listen over funksjoner er ikke rent kort!

https://www.ecustudio.com/bikes/MV/F3.html
ECU Reflash
ECU error codes clearing
Realtime log
Live data displayed on maps
Race features
Blip down shifting
Direct accelerator to throttle connection
Fast map switch
Tuneable maps
Ignition
Base and advanced timing
Temperature compensation
Idle ignition timing
Engine load and throttle opening
Engine Load to throttle opening
Intake Air Pressure to engine load
Accelerator position to engine load
Wide Open Throttle
Fueling
Base fuel map
Fuel trim
Compensations maps
Cranking
Cut Off
RPM Limiters
Settings
O2 sensor on/off
Exhaust valve on/off
Engine brake
Traction control
20200614_204003.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Snikendeugle den 14 jun 2020, 20:45, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

mekkern skrev: 14 jun 2020, 20:42 passet forran braketten også ser jeg.. ;) :prf
Hva mener du? :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av HeHy »

Snikendeugle skrev:
mekkern skrev: 14 jun 2020, 20:42 passet forran braketten også ser jeg.. ;) :prf
Hva mener du? :D
JanK sa at begge deler fra eksosholderen skulle bak braketten, ikke foran slik du har montert dem Bilde

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk


Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av JanK »

HeHy skrev: 14 jun 2020, 22:16
Snikendeugle skrev:
mekkern skrev: 14 jun 2020, 20:42 passet forran braketten også ser jeg.. ;) :prf
Hva mener du? :D
JanK sa at begge deler fra eksosholderen skulle bak braketten, ikke foran slik du har montert dem Bilde

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
same same... :knegg

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

HeHy skrev: 14 jun 2020, 22:16
Snikendeugle skrev:
mekkern skrev: 14 jun 2020, 20:42 passet forran braketten også ser jeg.. ;) :prf
Hva mener du? :D
JanK sa at begge deler fra eksosholderen skulle bak braketten, ikke foran slik du har montert dem Bilde

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Haha! Ja se der ja :lol Nei nå sitter den såppass fint at det får bare være ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av kgjersda »

Hvordan går med demperoppsettet? :D
Jeg kjøpte like gjerne inn en liten kompressor fra biltema som kan kjøres fra 12v på sykkelen.
Var på testerunde og prøvde forskjellige dekktrykk.
42/42 var veldig vinglete, men 39/39 fungerte helt knall på veien :)

Veldig artig å bli bedre kjent med sykkelen!
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

Det var voldsomt høyt trykk? Eller? Fra alle mine tidligere og nåværende sykler har det vært anbefalt mellom 29-33 ish, litt avhengig av bruk.

Jeg og Jongsanim fra forumet forsøkte å lære oss og prøve ut litt demperoppsett forrige uke. Vi fant litt mer ut av hva som gjør hva. Jeg har i hvert fall satt sykkelen min nærere det som er anbefalt i manualen, men F3en virker utrolig stiv uansett hvilke innstillinger vi forsøkte. Jeg har lyst til å prøve litt frem og tilbake i innstillingene på en bane slik at det blir lettere å kjenne forskjellen før jeg kan konkludere så mye.

Det beste er om jeg finner et litt mykere, men likevel brukbart til litt hissig kjøring-oppsett for vei, i tillegg til et oppsett for bane.
Jeg lurer på om det førstnevnte er en litt vanskelig oppgave. Denne sykkelen liker for det meste kun perfekte veier, og der skinner den veldig ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av kgjersda »

Snikendeugle skrev: 16 jun 2020, 17:27 Det var voldsomt høyt trykk? Eller? Fra alle mine tidligere og nåværende sykler har det vært anbefalt mellom 29-33 ish, litt avhengig av bruk.

Jeg og Jongsanim fra forumet forsøkte å lære oss og prøve ut litt demperoppsett forrige uke. Vi fant litt mer ut av hva som gjør hva. Jeg har i hvert fall satt sykkelen min nærere det som er anbefalt i manualen, men F3en virker utrolig stiv uansett hvilke innstillinger vi forsøkte. Jeg har lyst til å prøve litt frem og tilbake i innstillingene på en bane slik at det blir lettere å kjenne forskjellen før jeg kan konkludere så mye.

Det beste er om jeg finner et litt mykere, men likevel brukbart til litt hissig kjøring-oppsett for vei, i tillegg til et oppsett for bane.
Jeg lurer på om det førstnevnte er en litt vanskelig oppgave. Denne sykkelen liker for det meste kun perfekte veier, og der skinner den veldig ;)
Jeg går ut i fra vi begge snakker om PSI og ikke Bar. Dave Moss har en video nå nylig angående dekktrykk. Standard er jo 42/36, men han anbefalte bare å prøve seg frem. Så jeg gikk stegvis fra 42/42 og ned til 34/34 tror jeg. For veiene rundt her oppleves 38-39 ganske fint, den legger seg frivillig inn i svingene og holder en god linje. Må bare fortsette å prøve.

Om du er gal nok så kan du prøve å sette dempingen så myk du bare klarer, og stramme inn etter hvert som du kjører. Jeg har elektronisk demping og har tre ulike profiler jeg bytter mellom alt etter underlaget.

Det er helt magisk hvor effektivt det er å bytte noen små clicks på compression og rebound.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

kgjersda skrev: 16 jun 2020, 18:12
Snikendeugle skrev: 16 jun 2020, 17:27 Det var voldsomt høyt trykk? Eller? Fra alle mine tidligere og nåværende sykler har det vært anbefalt mellom 29-33 ish, litt avhengig av bruk.

Jeg og Jongsanim fra forumet forsøkte å lære oss og prøve ut litt demperoppsett forrige uke. Vi fant litt mer ut av hva som gjør hva. Jeg har i hvert fall satt sykkelen min nærere det som er anbefalt i manualen, men F3en virker utrolig stiv uansett hvilke innstillinger vi forsøkte. Jeg har lyst til å prøve litt frem og tilbake i innstillingene på en bane slik at det blir lettere å kjenne forskjellen før jeg kan konkludere så mye.

Det beste er om jeg finner et litt mykere, men likevel brukbart til litt hissig kjøring-oppsett for vei, i tillegg til et oppsett for bane.
Jeg lurer på om det førstnevnte er en litt vanskelig oppgave. Denne sykkelen liker for det meste kun perfekte veier, og der skinner den veldig ;)
Jeg går ut i fra vi begge snakker om PSI og ikke Bar. Dave Moss har en video nå nylig angående dekktrykk. Standard er jo 42/36, men han anbefalte bare å prøve seg frem. Så jeg gikk stegvis fra 42/42 og ned til 34/34 tror jeg. For veiene rundt her oppleves 38-39 ganske fint, den legger seg frivillig inn i svingene og holder en god linje. Må bare fortsette å prøve.

Om du er gal nok så kan du prøve å sette dempingen så myk du bare klarer, og stramme inn etter hvert som du kjører. Jeg har elektronisk demping og har tre ulike profiler jeg bytter mellom alt etter underlaget.

Det er helt magisk hvor effektivt det er å bytte noen små clicks på compression og rebound.
Ah, da er det nok bare et ganske stort gap mellom hva som er normen for ulike sykler :)
Snakker PSI ja ;)

Det blir nok den tilnærmingen til demperjusteringer jeg må gjøre, ja. Sette til ekstremen og justere gradvis ut.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av kgjersda »

På gokartbanen satte jeg dekktrykket til rundt 30. Da ble det alt for varmt på sidene, det likte det ikke så godt 🤪

Dette er ut i fra hva Dave Moss sier om dekk og dekktrykk og hvordan man ser det. Kan hende jeg har tolket alt feil, så jeg tar et forbehold om det er noen her inne som kan mer enn det lille jeg har lært 🤠
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg merket noe tilsvarende i fjor på Rudskogen. Da kjørte jeg med temmelig lavt trykk (29-30) ene dagen og så også at slitasjen i sidene på dekket ble stygt slik som på det siste bildet ditt :D Litt høyere dagen etter og slitasjen ble en god del jevnere.

Jeg har ikke sett så mye av Dave Moss sine videoer om dekkslitasje enda, men jeg har nå medlemskap på siden hans så det skal graves i det også etter hvert :thumleft
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av HeHy »

Angående rudskogen, hvis jeg skal delta på en banedag eller to med zx6r'en med skilt, er det noe spesielt jeg må gjøre i forkant/rett før for å kjøre på banen?
Feks må jeg bytte fra kjølevæske til vann eller noe annet?
Kan jeg komme med kun sykkel?

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk


Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

HeHy skrev: 18 jun 2020, 08:22 Angående rudskogen, hvis jeg skal delta på en banedag eller to med zx6r'en med skilt, er det noe spesielt jeg må gjøre i forkant/rett før for å kjøre på banen?
Feks må jeg bytte fra kjølevæske til vann eller noe annet?
Kan jeg komme med kun sykkel?

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Jeg kan kun tale for Senior MC sine arrangement, da det er kun de jeg har erfaring med.
Du behøver ikke å teknisk utføre noe på sykkelen. Så lenge den er godkjent for kjøring på vei så er det OK. De fleste møter opp med kun sykkel :prf
Alle sykler lydmåles først.

Om du tenker på Senior MC sine arrangement så må Modul 1-3 utføres på Gardermoen før man kan bli med på Rudskogen.
https://smcn.no/faq/
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar