Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

En del av en firemannsbolig. Frittstående garasje og god nok lagringsmulighet for MC, skruplassen er ikke lenger utenfor døra, men det ordner seg nok :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Var så fint være ute idag, så da ble det lufting av K100RSen en tur..! Jeg blir så glad av å kjøre denne sykkelen, og den går så fint nå i motsetning til hva den gjorde da jeg kjøpte den :thumleft
Nå skal den opp på operasjonsbordet for litt fiks.
Bilde 18.11.2018, 14 12 35.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av Esveen »

Gratulerer med huskjøp! Regner med det kommer noen bilder etterhvert.

Må si at K100'en din er fin. 😀
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Takker!

K100en er veldig ryddig egentlig, helt original, ingenting av modifikasjoner er gjort.
Litt sliten i lakken dessverre, men utover det, så er den helt prima..
Jeg prøvde å dra over den med Rupes'en for noen måneder siden, og virker som klarlakken er vekk på store deler av tanken. Ikke pent.
Jeg tror uansett at en potensiell K100-kjøper ikke bryr seg så veldig mye om utseendet. Den er tross alt tipp-topp mekanisk, og K100-kjøpere kjøper sikkert først og fremst for å kjøre :)

Litt stille fra meg fremover, ettersom jeg har fokus på å bygge et hjem :roll
Nå er imidlertid det viktigste på plass, stereoanlegget.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av overlay »

FredrikE24 skrev: 20 nov 2018, 15:39 Takker!

K100en er veldig ryddig egentlig, helt original, ingenting av modifikasjoner er gjort.
Litt sliten i lakken dessverre, men utover det, så er den helt prima..
Jeg prøvde å dra over den med Rupes'en for noen måneder siden, og virker som klarlakken er vekk på store deler av tanken. Ikke pent.
Jeg tror uansett at en potensiell K100-kjøper ikke bryr seg så veldig mye om utseendet. Den er tross alt tipp-topp mekanisk, og K100-kjøpere kjøper sikkert først og fremst for å kjøre :)

Litt stille fra meg fremover, ettersom jeg har fokus på å bygge et hjem :roll
Nå er imidlertid det viktigste på plass, stereoanlegget.
Lukter jeg HiFi tråd?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av AJ »

overlay skrev: 20 nov 2018, 19:12
FredrikE24 skrev: 20 nov 2018, 15:39 Nå er imidlertid det viktigste på plass, stereoanlegget.
Lukter jeg HiFi tråd?
Det har vi allerede her inne ;) :

viewtopic.php?p=338065#p338065
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av overlay »

AJ skrev: 20 nov 2018, 19:20
overlay skrev: 20 nov 2018, 19:12
FredrikE24 skrev: 20 nov 2018, 15:39 Nå er imidlertid det viktigste på plass, stereoanlegget.
Lukter jeg HiFi tråd?
Det har vi allerede her inne ;) :

viewtopic.php?p=338065#p338065
Se der ja :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Fått ordna litt på K100en i helga.
Nye bremseslanger, nye "bobbins" på bremseskivene forran.
Nye lagre i kardang
Nye oljer og oljefilter
42754282_10155539152230684_8887682495420563456_n.jpg
46689634_10161234052745341_1257145130926735360_n.jpg
46733123_10161234052815341_4819028382140334080_n.jpg
46757613_10161234052650341_1900803077527568384_n.jpg
46789763_10161234052960341_987722489578651648_n.jpg
Bilde 24.11.2018, 15 17 39.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av AJ »

FredrikE24 skrev: 25 nov 2018, 23:08 Nye lagre i kardang
For de av oss som kjører sykler med kjededrift er det for flere av oss kanskje interessant å hører litt mer om hva dette kostet? Betyr vel også at oljen må byttes...

Og hvor ofte må man påregne å bytte lagre og evt. andre slitedeler i kardangen?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Kom vel på 800kr i deler :)
Kan regne 50kr i olje pr. år om en følger intervallet til BMW. Jeg bytter hvert år, så 100kr pr. sesong i olje.

Sykkelen har rulla drøyt 125 000km.
Kunne sikkert rulla veldig mye lenger, men var en ørliten slakk som jeg ønsket å utbedre. Ble ikke bemerket noe spesielt med kardangen da den var på service hos MC-Huset Nydal sist.

Det er imidlertid svært lettvint med kardang synes jeg. Jeg bytter de 250ml med olje en gang i året, og thats it. Det er noe alle klarer, og tar 15minutter. Man trenger også svært beskjedent med verktøy(17mm fastnøkkel, 6mm umbrako). Å stramme og smøre på dette kjedet er ikke noe for meg :redface

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av AJ »

@FredrikE24:
Ikke rare kostnaden, nei...
Dyrere, men likevel mer fleksibelt med kjededrift. Om man skulle ønske å dreve om... ;)

Neida. Jeg ser absolutt fordelen med kardang og ser ikke bort fra t min neste sykkel fort vekk kan bli en kardangsykkel.
Hadde jo ingen problemer eller utgifter med Moto Guzzi kardangen på Stelvio'en jeg hadde for noen år siden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av ZZR-Erling »

Vedr kardang.. Har kjørt mye kjedebike, og det funker bra det, men det må til stadighet gjøres noe, så jeg synes det er deilig med kardang! Merker ingen negative effekter.

Fin blog!
Min blog er så godt som dau 😁
For tiden venter jeg på verktøy til å dra av svinghjulet på min YZ250F, skal bytte kamkjedet, og trolig også kjedeførerne der. Greit å vite at det kjedet er tipp topp! 😀

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Håper at den fordømte snøen forsvinner snart!
FA64519D-BDEC-4399-89AC-91714A0AE9A9.jpeg
D77B26D2-4818-4ADA-8ABD-97971C739A33.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av Jompa »

Hei, du glemte lyset på når du vinterparkerte.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350

Legg inn av Toalmar »

AJ skrev: 25 nov 2018, 23:24 Dyrere, men likevel mer fleksibelt med kjededrift. Om man skulle ønske å dreve om... ;)
Er det vanlig å dreve om en motorsykkel?
Trodde det var mest vanlig for de som kjørte moped og lett MC, var i hvert fall det når jeg var i den alderen.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Svar