Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av dypen »

Utrolig godt å få på nye dekk, det er bare å nyte de første turene. Håper det blir litt bedre vær og opphold så det blir noen turer til :) Ikke så verst i dag men det kom ei skikkelig regnskur.

FredrikE24, legger merke til at du ikke har dedikerte skiltskruer med hvite dekknapper ;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Får skylde på den Drammenseren som i sin tid skrudde skiltet på! :knegg Jeg er ikke så opptatt av det sålenge det er gammelt type skilt :prf

Det jeg får mest kommentarer på er at jeg har tre K’er bakpå der KKK. Ikke den beste klubben å være med i :redface

Nå er jeg på jakt etter nye kofferter. Dette har ikke noe med selve koffertene å gjøre egentlig, men har kjørt veldig mange mil med kofferter og innfestningen begynner å blir merkbart slitt. Har fått tak i NOS bærere(originalt kit), men koffertene er også slitt der de henger på bærerne.

Vi får se om vi rekker 125 000km nå på tampen av sesosngen. Tviler litt, men da klarer man kanskje 140 000km til neste høst. Da er det tid for ventilsjekk. Blir ny runde med register på 170 000km. Så dit er det en stund til heldigvis!

Har ikke blitt mye kjøring i år. Det skylder jeg mest på at jeg var i svært dårlig form helt fra nyttår av. Generelt vondt i kroppen, trøtt og sliten uansett hvor mye jeg hvilte ut. Etterhvert fikk man problemer med beina. Er jo alltid slik at man kvier seg for å gå til legen, men en blodprøve senere og man var på D-vitamin hestekur. Det sto visst dårlig til på den fronten. Etter 3 måneder med daglig inntak kan man vel si at jeg er i bedre form enn på flere år? Så det er en bra ting! Får ikke drøye med å dra til legen neste gang! Tror jeg ligger på 12 000km hittil i år. Dekka har imidlertid holdt veldig bra, ny rekord, rett over 21 000km.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av dypen »

Det er ikke alle klaner og klubber det er stas å bli assosiert med ;) Bra de fant ut av det så du er i form igjen!
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

FredrikE24 skrev: 13 jun 2021, 21:37 Drøyt 150mil på MC i helga. En herlig rundtur på Vestlandet. Ingen trafikk og nydelige veier. Det er imidlertid konstant surt og kaldt og mye regn. Det var godt å komme over Austbygdi, ned i Bolkesjø og Kongsberg og kjenne litt på varmen.
Ref. bilde fra denne posten, så lå det K100/K1200RS bilder utover hele "veven" fra kjent og ukjent norsk natur samtidig som denne turen pågikk.
Når de som frekventerer slike forumer, facebook-grupper etc. Er fra både pannekakeland, Australia og Nord-Amerika, så imponerer norsk natur. Det er merkelig hva vi tar for gitt, som samtidig tar pusten fra andre.

Hvertfall var det en fyr som sendte inn dette bilde i en kalenderkonkurranse. Det var jo en litt merkelig ting å gjøre synes nå jeg, men uansett, så vant man hele driten, og han var redelig nok til å sende meg premiene.
257955987_4530041893747739_5303108036896645265_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Etter for mye jobbing i det siste, så tenkte jeg idag fuck-it, i år får det hvertfall bli 1,5 dag med sommerferie. Så startet tidlig og har kjørt mye grus. Så endte man opp på hytta tilslutt.
0191444C-1394-46DD-8243-18BF43001898.jpeg
EB1275F8-17CC-4F08-A98F-D4019CD1E51B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av dypen »

Det høres velfortjent ut da de fleste av oss har sommerferie denne tida av året! Herlig bilde med hytta i bakgrunn går jeg ut fra :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Det er annekset i bakgrunnen der, hytta er typisk 60-talls uten strøm og med utedass. Liker det ganske godt faktisk.

Det er fler som har oppdaget denne fjellperlen etterhvert og hytter har blitt satt opp i nokså stort tempo siste årene, og stølsdrift har det bare blitt mindre av. I år er det bare en saueflokk, to flokker med kyr og 5 hester som flyr oppå her etter hva jeg kan se.

Tidene forandrer seg, og mens vi klager over høye strøm- og bensinpriser og generell prisvekst, så kan vi da ikke ha det så aller verst allikevel ser det ut til.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av dypen »

Det er noe helt spesielt med gamle seterstøler, det som var helt vanlig under min oppvekst med melkeku, geiter og ungdyr på og rundt seterstølene er vel nesten ikke eksisterende i dag.

Vil tro vi har sett den største utbyggings hastigheten på en stund, hytter som bygges i rekordtempo med like raskt salg bremses automatisk nå.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Fikk klemt til med 3 dager til med sommerferie og har gruskjørt en god del idag.

Trenger ikke noe GS jeg :P Bildene viser egentlig ganske dårlig hvordan veiforholdene faktisk er her. Det var såpass stor høydeforskjell mellom midten av veien og det nedre sporet, såpass at sidekofferten tok nedi.
5548F5A0-A1DA-415A-8E3A-DAC48F8B9F6B.jpeg
2B3D6ABD-8622-49DA-A0CE-7EE5C757C5A3.jpeg
9008AC71-1E06-4426-B597-C86465B5CCEF.jpeg
488E029A-C5BE-4BC9-ADBD-0A5EF6B33E25.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av dypen »

Du holder deg over tregrensa og på gamle seterveier som egentlig er kjerreveier :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Esveen »

Godt å se det er liv i tråden Fredrik. Noen planer for K1200'en i framtiden?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Nå er demperne helt kjørt, merkbart ridning i svingene og feilslitte dekk. Øhlinsene er kjørt på overtid og må overhales til høsten.

Planen i år var å kjøre sydover og få sykkern lakkert, men det skar seg med noen leveransetider på jobben og det ble jobb midt i planlagt ferie. Så i år ble det 5 dager sommerferie.

Så tenker egentlig lakk og overhaling av støtdempere. Ellers bare går den fint for tida. Jeg synes den begynner å bli litt slapp i frasparket og ønsker meg kanskje mer enn noen gang en K1300s, men da er det KUN større motor som er grunnen. Jeg er fornøyd med sykkelen ellers.

Vi runder 131 000km om et par dager. Så ruller jo på med kilometer også. Begynner vel å komme dithen hvor folk blir skeptisk til å kjøpe den. Så jeg får bare beholde den tror jeg.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av dypen »

Med den kilometeren utelukker du veldig mange kjøpere men også pris er avgjørende. Håper du finner det du er ute etter og vi gleder oss til å se din nye K1300S for alt annet er utelukket ?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Tipper jeg bare får den lakket svart(med mindre noen har noen gode ideer om farger så kom med de) som idag og får den fin. Den har aldri vært fin i lakken mens jeg har eid sykkelen da forrige eier tryna med den rett før jeg kjøpte den. Så beholder jeg den sikkert litt til.

Jeg føler ikke et kjempebehov for å skifte sykkel utover at jeg gjerne skulle hatt større motor. Å kjøpe noe annet enn BMW K er i grunn uaktuelt. Det skal være K1300S motorsport. Helst med det hel-digitale HP instrument clusteret.
1AAFB59A-853B-4B70-AE41-CEDF1E7DD756.jpeg
43DF37C9-628B-41E8-9A5E-47CC36958D1E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av dypen »

Hva tenker du om bagasjeløsning på denne da …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar