Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

TGR skrev:
Esveen skrev:Flott arbeid her Fredrik. Det gir meg litt inspirasjon til å plukke ned den gule å ta samme runden. Hadde tenkt neste vinter, men ble litt usikker nå :)
Samme her..... Fredrik altså... :D Min røde K12RS svetter altfor mye, har originale bremseslanger, og har antagelig ikke fått nye sleider på 60 som foreskrevet, eller ventil-kontroll / -justering. Planen var å ta det neste vinter, men etter å ha fulgt med Fredrik her noen få dager, så kjennes alt plutselig presserende å få gjort....... skulle bare hatt litt mer tid..... :O
Jeg ville bestilt spiegler-kit med en gang, bestilt også topp og bunndekselpakning fra BMW *kremt* koed.no og svingt innom biltema for en tube pakningssilikon.

Når du har tid flekker du av kåpene og vasker litt, tar av toppdekselet(11 skruer, tightes med 9NM, bestill også disse gummimuffene på boltene da det er disse som ofte lekker) og sjekker klaringene. Ny pakning med silikon i halvmånene i toppen og skru sammen.

Bunnpanne skal tightes med nedre skruer 10NM og øvre 9NM.

Spiegler bremsezlange https://spieglerusa.com/brakes/brake-li ... it-183.htm

Esveen har vel byttet til Spiegler på sin med ABS II hør med han om eventuelle ting man bør tenkte på. Ellers vil jeg si at den fremre slangen er viktigst.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av TGR »

Takk for råd og innspill Fredrik. :) Har flere utfordringer for å få til dette i år. Der sykkelen står nå er det ikke mulig å skru på den. Får den ikke inn i kjelleren hjemme, for det står et svært arbeidstelt, 3,6 x 7,2 m, med verktøy og materialstabler i veien. Da jeg kjøpte denne, så var jeg jo forespeilet at den var ferdig servet, bare å fyre opp til våren. Var ikke helt slik. Men jeg får se om jeg finner andre muligheter når det våres litt :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Ny økt i garasjen, kan vel nå si etter innjustering av Öhlins at alt er klart! Koblet til diagnoseutstyret og sjekket feil-loggen, det eneste som lå i minnet var lavt trykk datert til August i fjor på fremre hjulkrets(det var da slangen forran sprakk). Slettet og OK. Startet opp og sjekket TPS og at lambda fungerte riktig ved lukket reguleringssløyfe. Sjekket at viftene trådde til ved 105 grader og at temp sank til 100 etter start, kjørte gjennom alle tester på ABS og integral.. Osv osv. Kjørte en del logging med kurver, men gadd ikke å lagre det :o

Skrudde sammen kåper og gjorde siste finish.

En overraskelse har jeg også på lur. Toppkoffert har jeg alltid ønsket meg.. Dessverre synes jeg disse hard-case koffertene er ordentlig stygge på disse syklene, og det tror jeg også BMW mente selv da de lanserte sykkelen. Man fikk en soft-bag til disse syklene, festet til en låsebrakett på bagga'n. Både bag og låsebrakett har jeg lett etter lenge. Tenkte at det aldri ville dukke opp noe på brukten(de har gått ut av prod. både brakett og bag). For ca. en uke siden dukket det en Givi soft-bag opp på Ebay. Tror du ikke den hadde K1200RS bagasjebrettfeste og? Studerte den i 15 sekunder før jeg så at det var 19 andre, dvs. 20 til sammen som så på annonsen.. Jeg kjøpte den for en tusing ink. frakt og det hele fra statene.. fort og gæli. Har ønsket meg litt mer pakkemuligheter i det daglige uten å kjøre med sidekoffertene, dette blir kjempefint å bruke!

Veldig fornøyd med å være ferdig :prf :prf :prf

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Den originale soft-bagen er klart penere, men å finne en slik kan man vel bare glemme komplett.

Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev:Den originale soft-bagen er klart penere, men å finne en slik kan man vel bare glemme komplett.
Det er vel bare å ha liggende et aktivt søk, og så klemme til hvis den dukker opp? Du får sikkert solgt den andre lett :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Det har jeg hatt helt siden jeg kjøpte sykkelen :) Så får beskjed så fort automatikken går :)
Jeg får vurdere å selge GIVIen i så tilfelle, men braketten er kjekk å ha.. Jeg har jo lenge drømt om en alu-kasse bakpå der til jobb-bruk. Brått må jeg ut og ha med meg 3 laptoper, måleinstrumenter og evt. reservedeler samt verktøy ut og da må jeg ha noe å pakke i :twothumbs:
Har egentlig kontorjobb, men jeg elsker å være ute på site og feilsøke nå og da :redface Hadde vaktutrykning i verste rushtida i sommer, må si jeg fikk god tilbakemelding på responstiden :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av Bjerknez »

Smak og behag dette, men toppbåks er uansett fælt og hvis jeg MÅTTE ha en toppbåks på sykkelen så hadde jeg nok like godt kjøpt en av hard case. Føles sikrere med tanke på innbrudd etc. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Absolutt smak og behag, men jeg ser fordel med at den enkelt kan tas med som en bag, er faktisk det som har vært mest savn :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av TGR »

Toppboks er aldri lækkert. Men det er praktisk, når man trenger det. Det satt en Givi boks på min. Den er stor og romslig, men kommer neppe til å bli brukt noe særlig. Men Givibrettet er kjekt, for det er betydelig større enn originalbrettet, hvis det er snakk om å få med telt, liggeunderlag osv. Eller til ditt behov Fredrik, så får du fint en bag med 5 laptopper oppi denne, og da har du tørr bag når du kommer frem ;)
Skjermbilde 2017-02-16 kl. 23.29.29.png
Skjermbilde 2017-02-16 kl. 23.29.00.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Kjøpte meg ny bil for ca en uke siden, siden bil i og for seg ikke er like viktig som MC selvfølgelig ble det kjøpt en BMW(selvfølgelig) med noen mangler ifm. EU kontroll til en billig penge. Så fort sykkelen var ferdig og testet så måtte den settes til siden og nye bilen måtte okkupere verkstedplassen inntil videre :) Blir derfor lite oppdateringer fra meg en liten stund fremover :(

Jeg kjenner at våren ikke kan komme fort nok nå.. Verker etter å ta seg en tur! Blir en tårevåt avskjed når min bil gjennom snart 6 år og over 100 000km(kjøpt med 426kkm på speedometeret, vi har knyttet noen bånd kan du si, mange timer i garasjen) skal kjøres i pressa i begynnelsen av Mars :vs Det gjør vel at jeg tenker på mye annet enn MC, og det kan jo være bra :scratch

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av SverreOlsen »

Kan du ikke oppdatere litt om bilen og då, kjekt å se ka du får til og holder på med :roll

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

I grunn lite aktivitet med sykkelen nå som den er klar for sesongen :)

Jeg fikk overraskende nok tak i den originale BMW-softbagen med festebraketten nå før helga.. Snakk om flaks!

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av Esveen »

Skal du da selge Givien?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Lurer på det, du står forøvrig først i køen om å få kjøpt den om du vil! Kan ta litt bedre bilder av den, den er litt solbleket, men ikke mye. Bare festet i seg selv er verdt det man må ut med for den mener jeg. Låsesylinder kjøper du bare via forhandler/Koed på chassisnummeret :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Er litt i tenkeboksen om jeg skal beholde begge en stund og prøve de.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Givien er smalere og mer fast i fisken, den originale en del bredere, litt løsere i høyderetning, men ikke så høy som Givien.
Givien har flere lommer :thumleft

Svar