Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 02 mar 2017, 22:23 Er litt i tenkeboksen om jeg skal beholde begge en stund og prøve de.
Vet helt klart hvilken jeg ville ha valgt :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Du likte Givien? :)

Takk og lov for at Admin(AJ) har fått bildevisningen på plass igjen :thumleft :thumleft :vs :vs :twothumbs: :twothumbs:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 06 mar 2017, 10:20 Du likte Givien? :)
Jepp. Jeg syntes nok at stivere og smalere er bedre en bred og litt slapp i fisken :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av Jompa »

FredrikE24 skrev: 06 mar 2017, 10:20 Du likte Givien? :)

Takk og lov for at Admin(AJ) har fått bildevisningen på plass igjen :thumleft :thumleft :vs :vs :twothumbs: :twothumbs:

Enig, forumet uten bilder var sørgelige greier
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 06 mar 2017, 17:51
FredrikE24 skrev: 06 mar 2017, 10:20 Du likte Givien? :)

Takk og lov for at Admin(AJ) har fått bildevisningen på plass igjen :thumleft :thumleft :vs :vs :twothumbs: :twothumbs:

Enig, forumet uten bilder var sørgelige greier
Ja, jeg tror vi fortsetter med å gå for denne sikkerhetshybridløsningen... ;) .
Tror neppe at sikkerhetsguarden farefullt lavt ved å tillate eksterne bildelinker i forumet.
Men om det skulle vise seg at det gjør det etter hvert, så får vi vurdere andre løsninger når vi evt. står overfor problemstillingen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av 45316 »

Bilder og youtube vises ikke med Tapatalk, ser sågar ikke linkene heller. webvisning funker

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

En liten tur utpå igår etter en vask! :)
17547531_10158503334735341_922682209_o.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Har nå kjørt drøyt 3000km på sykkelen og har på denne tiden funnet en meget optimal demperinstilling. Utrolig hva "et klikk" på en justering gjør.. I forhold til i fjor hvor sykkelen var skikkelig "saggy" i svinga kan jeg trøkke til og sykkelen er dønn stabil.

Her om dagen havnet en K1300S bak meg, og det fulgte en veldig svingete og morsom vei som jeg kjenner relativt godt. Uten å bedrive villmannskjøring(fartsgrensene ble aldri "sprengt", veien har imidlertid noen veldig krevende svinger) må jeg si at K1300Sen hadde det problematisk med å holde følge, og tro meg han prøvde. Styredemperen jeg har montert er også helt perfekt.. Demper egentlig ingenting føler man når man står stille, men er tydelig at den begynner å virke når man starter å rulle :prf Helt stabil under alle forhold!
Alle med K1200RS der ute med noen mil på baken, Öhlins er virkelig en god investering! Har ikke skrapt med fothvilerne en eneste gang, har plutselig fått masse å gå på. Sykkelen oppleves som helt stabil, selv på litt ujevn vei i fullt nedlegg.

Det går veldig mange mil, de siste tre dagene har jeg kjørt drøyt 30 mil pr. dag i snitt, det er rett under 1000km :-k
Jeg synes imidlertid at den kunne hatt 20-30 hestekrefter mer.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 21 apr 2017, 13:39 Jeg synes imidlertid at den kunne hatt 20-30 hestekrefter mer.
:lol Nå skal ikke jeg være bastant her, for jeg har ikke kjørt noe særlig K1200RS, foreløpig. Men du har 130 hk. Det bør være nok til hele familien, egentlig. Om du ønsker deg noe mer, bør det heller være torque. Men så spørs det da, hvor mye mer av det man klarer å få ned i asfalten uten at det river løs... :scratch

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av Esveen »

Skal si du får brukt sykkelen. Har kun kjørt 500-600km i år. Nå snør det som faen her. Frustrerende.

Savner av og til noen ekstra krefter, men er også glad den ikke har det. Hardt nok å begrense seg når man ikke merker noe til farta, særlig rundt 80-120.

Har litt problemer med sporing i hastigheter under 60km/h. Langsgående sår og asfaltfresing er nesten skummelt. Kjører på Dunlop Sportmax roadsmart 2 som har kjørt rundt 9000km. Kjører på lufttrykk etter manualen. Mye mønster igjen og lite trapping i dekket.

Harde dekk? Hva kjører du på?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Kjørte ifjor på Michelin Pilot Road 3, jeg vet mange er veldig fornøyd med dem, men jeg synes ikke de imponerte på K1200RS. Kjører nå på Metzeler Roadtec Z8. Mindre støy, biter bedre på kulde og jeg føler de som langt tryggere å kjøre på.

Sporing kjenner man typisk i spor fra piggdekk, og den er nok litt følsom på underlaget i lav fart, men ingenting jeg ser på som unormalt. Har K1300GT å sammenligne med, med samme dekk og den har samme greia bare at det ikke trekker like hardt i styret. Sykkelen er alt i alt superstabil, nesten litt kjedelig.

Brukeravatar
beemer
Innlegg: 60
Registrert: 08 jan 2010, 01:53
Motorsykkelen din: KTM 1290 S + Honda Valkyrie

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av beemer »

Heisann, har akkurat kjøpt meg en 2003 modell med 45k på klokka. Veldig fornøyd så langt men det er litt vindfullt... Hvilken vindskjerm kjøpte du og eventuellt hvilken høyde? Er 180 så trenger kanskje ikke så høy som deg. Etter å ha lest et stykke gjennom bloggen din, som forøvrig er meget inspirerende lesing!, så holdt jeg på å bestille boosterplug, men så ser jeg at du planlegger å mappe om istedet ? Fungerte den ikke etter hensikten? Lurer også på å montere vindavvisere a-la GT..Vet du om de passer rett på, og er det kun BMW som leverer disse ? (eventuell link til hvor jeg kan kjøpe hadde jeg satt stor pris på. ).
Ble mye spørsmål her, men når du lager en så flott blogg så kommer det gjerne spørsmål :-)
MVH
Werner
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Hei Werner!
Var du som endte opp med den der ja :) Så den lå på Finn.no en stund.
Her er vel det meste gjort fra før? Oppgraderte bremseslanger osv?

Nå er ikke vindskjermen på din sykkel original, og har den ikke den "slissa" på midten nederst så en jevn luftstrøm går gjennom så blir det hvertfall turbulens bak. Hvilken høyde har du setet i? Vil anbefale deg å sette den i nedre posisjon sammen med fothvilere, så prøver du å sette styret så langt frem du klarer. Jeg kjørte hele fjoråret med styre så langt bak som mulig, men prøvde å flytte helt frem i år og det er så mye bedre for meg på alle måter. Jeg kjører med original vindskjerm på vår/sommer og skrur på en 25" høy Parabellumskjerm når kuldegradene og snøen begynner å drive i lufta. Den er svær, egentlig litt vel svær, og den er ikke original BMW, man svetter om man kommer ned i litt sakte fart og skal drive litt køkjøring når temperaturen ligger over 6-7 grader. Passformen er ikke helt der den skal være synes jeg, og festepunktene er litt snodige.

Vil derfor anbefale å gå for en original BMW-skjerm, den går for å være "Tall windscreen", men det er i praksis en GT-vindskjerm
IMG_2270.JPG
GT-bredding for hendene er det bare å kjøpe, men du kan ikke kjøpe til GT-sykkel du må kjøpe de som er laget for Politi-varianten for RS.
Her er min med Parabellumskjerm og Politibredder.
14462778_10157602892895341_1486659885337241971_n.jpg
Jeg har kun skjerming for hendene, og det hjelper veldig, bare å skru rett på uten mer. Montert på få minutter.
Når det gjelder kåpebreddinga så må det limes og skrus.
GT-bredding.PNG
Bestilte man K1200RS med høy vindskjerm er det utstyrskode X553A, og denne skjermen har delenummer 46637663115.

Når det gjelder Booster-plug, så er det kun en grunn til at jeg prøvde dette, og det var litt jevnere overgang mellom 0-gass og litt-gass. Dessverre så soter motoren igjen, og det er veldig dumt, tennpluggene så ikke ut, har ikke sett så dårlige plugger noen gang.. Jeg ville derfor vært veldig skeptisk til bruken av det. Nå har jeg naturligvis koblet den fra, og jeg klarer fint å leve med sykkelen som den er.
Skal jeg gjøre noe nå, så er det ny chip som skal inn, dette koster skjorta hos noen, men vi har "John" som er ganske billig og som har veldig gode referanser. https://www.facebook.com/JohnGS1100
Hva er grunnen til at du ønsket Booster-plug?
https://www.youtube.com/watch?v=pHNLb_epZTQ

Forøvrig er det bare å spørre og holde på her inne angående K1200RS. Det blir mer aktivitet i forumet, og det er kompetansehevende for alle med samme sykkel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg er stadig på jakt etter K1200RS kuriositeter, det har ikke florert av ettermarkedsdeler og nips til disse syklene i Norge akkurat. Å få dette fløyet over fra statene er heller ikke bare bare, det koster tross alt skikkelig flesk. Særlig Piratelair har hatt veldig mye artig og fint til sykkelen, men ettersom etterspørselen er synkende har piraten funnet ut at de litt mer spesielle delene de har vært alene om å føre skal fases ut. I tillegg har det vært forholdsvis dyrt å handle derfra. Med andre ord er det dårlig med comfort- og performanceoppgraderinger som har funnet veien til Norge.
Det har siden kjøpet av sykkelen vært et par ting jeg har vært på konstant utkikk etter.
Godt tilbud på Öhlins, og effektanlegg, ikke bare for å få ned vekta, men litt mer krutt og litt mer lyd hadde jo vært artig en liten stund hvertfall!

Jeg har, såfremt jeg har befunnet meg i hjemlige trakter, og hatt tilgang til nett, sjekket Finn.no for K1200RS sportseksos, samt Ebay og brukt Google hver mulige dag, flere ganger daglig. Det har vært total tørke, og verken Remus, Staintune, AC Schnitzer eller TwoBrothers lages til K1200RS lenger. Førstnevnte får man kjøpt på Ebay, men denne koster svimlende 13-14kkr før norsk moms og frakt! :scratch

Idag var det imidlertid annerledes. Jeg kom over denne i Canada:
Bilde
Bilde
Hva er det vi ser her da? Jo, her sitter det et uoriginalt eksosanlegg, ikke bare et uoriginalt et, men det mest sjeldne av det man kan få tak i også, nemlig TwoBrothers :thumleft
I tillegg er det jo ikke slip-on på disse syklene, det er jo helt anlegg med grenrør og lyddemper m/kat, originalt er det 4-1 grenrør, TwoBrothers har 4-2-1 grenrør, jo lengre grenrør jo bedre, og tro meg, disse er lange :twothumbs:
Etter å ha trukket i noen tråder og kommet i kontakt med rette person så ble dette eksosanlegget demontert og sendt til Norge idag :prf
Snakk om flaks.. Billig ble det også :crazy:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 28 apr 2017, 21:22 Hva er det vi ser her da? Jo, her sitter det et uoriginalt eksosanlegg, ikke bare et uoriginalt et, men det mest sjeldne av det man kan få tak i også, nemlig TwoBrothers :thumleft
I tillegg er det jo ikke slip-on på disse syklene, det er jo helt anlegg med grenrør og lyddemper m/kat, originalt er det 4-1 grenrør, TwoBrothers har 4-2-1 grenrør, jo lengre grenrør jo bedre, og tro meg, disse er lange :twothumbs:
Etter å ha trukket i noen tråder og kommet i kontakt med rette person så ble dette eksosanlegget demontert og sendt til Norge idag :prf
Snakk om flaks.. Billig ble det også :crazy:
Hey hey :thumleft :D

Svar