Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av Stian87 »

Personlig er jeg en av de som blir smått deprimert av å tenke på at lyden strupes på de nye Panigale 959. Jeg ville nok valgt å bytte ut anlegget på den sykkelen for å få noe som minner mer om Ducati...
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Kan nok si at dette bråker såpass at jeg ikke kan kjøre med dette særlig lenge :crazy:

Filmen klarer overhodet ikke gjengi lydnivå i det heletatt! :redface

ZZR-Erling

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.

Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01
Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.

Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!
Ja, der er jeg enig. Jeg er litt sånn at så lenge det bråker mer enn det går så er det fjollete :knegg

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av LinnSurion »

Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 18:22
ZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01
Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.

Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!
Ja, der er jeg enig. Jeg er litt sånn at så lenge det bråker mer enn det går så er det fjollete :knegg
Slenger meg på der. Det var rake rør på Harley-en min før, en blir fort lei av det. Jeg er også drit lei folk som skal ruse med motorsykkelen sin på mc-treff, ja, vi vet hvordan en motorsykkel høres ut. Jeg har supertrap-anlegg på sykkelen min, fortsatt god lyd men volumet er skrudd litt ned.
Broom broom

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av TGR »

ZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01 Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!
Amen! Fatter ikke at de orker å kjøre rundt med sånt jævla bråk hele tida :-k

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Noen fler kilometer med ny eksos og ting begynner å gå seg til :thumleft
Kjørte MC-ravn i regi av natteravnene i området natt til Lørdag. Må si det er et godt initiativ og en god måte å få kontakt med ungdommen i nærmiljøet på.
Natteravner til fots er liksom ikke like kult som natteravner på MC. Været var fantastisk og det var godt og varmt til langt ut på natta. Vi klarte å dekke et stort geografisk område.
Spilte fotball med en gruppe ungdommer iført fullt kjøreutstyr, det var godt og varmt, men Mc-ravnene vant kampen :twothumbs:

https://www.youtube.com/watch?v=15IKXysAXYM

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Fått snakket litt med "John GS" fra Hellas og han har laget en chip med et map skreddersydd for TwoBrothers anlegget. For 750kr ink. frakt sender han chipen oppover i morgen. Skal bli spennende å se hva dette vil gjøre med sykkelen :)
Han mente at han skulle ta utgangspunkt i "Stage 9" chipen og pynte litt på den.. Stage 9 er jo det vasseste han har, i tillegg optimerer den for 95 oktan(RON), original chip tar høyde for at man skal kunne kjøre helt ned på 90 oktan, så økes turtallsperra fra 8750-ish rpm til 9100rpm :-k

Lover også bedre drivstofføkonomi.. Jeg har et åpent sinn, får teste dette ut og se om det gjør noen forskjell :crazy:

Med eksosanlegg og med et lavere trykkfall gjennom et mer åpent luftfilter(K&N feks.) mao. mer flow, mente han at jeg kunne forvente med både anlegg og chip rundt 20-25 hk mer, altså rundt 150hk på veiva :scratch

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av Geiroe »

Hva er det den chipen egentlig styrer? er det tenningstidspunkt, og bensintilførsel, eller er det mer? Du kan jo sette høyere tenning med 95, enn 90 oktan, og øke tilførsel av bensin, så den ikke går lean.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Chipen styrer både tenning og innsprøytning, så det blir tatt hånd om :thumleft

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.

Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
Raka rør på en Harley blir for mye... selv for meg som digger lyden av en v-twin!
Har enda tilgode å høre fin lyd fra en bilmotor (rekke firer) raka rør eller ikke! :lol :lol :lol
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Det er ganske god låt i en gammel Opel-firer(Kadett A Rallye, evt. Kadett C Coupe) eller Ford-firer(Escort Mk1/Mk2) med åpne gassere på fullt øs gjennom svingene med hjulløft på indre forran i en rally-etappe :)
Jeg er ikke glad i verken en-dunker eller V-Twin, så dette er smak og behag. Rekkeseks er og blir min favoritt, i motorsykkel->rekkefire :)

Jeg har vent meg litt til at min egen sykkel lager litt mer lyd enn før, men det er foreløpig ingen som har sagt at den bråker, eller er for høy. Var rett og slett jeg som måtte venne meg til at jeg hører at det gasses annet enn fra innsugstraktene under tanken.

Brukeravatar
beemer
Innlegg: 60
Registrert: 08 jan 2010, 01:53
Motorsykkelen din: KTM 1290 S + Honda Valkyrie

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av beemer »

Hei Fredrik, takker for utfyllende svar ang div spørsmål. Har nå fått kjørt et par tusen km og det bare fungerer veldig bra :-) Ja jeg kjøpte sykkelen som var til salgs i Sande i Sogn & Fjordane. Veldig fornøyd med kjøpet, mindre fornøyd med at det ikke er autorisert BMW service i Stavanger, så nå blir det tur til Kristiansand 7 juni. 50k service samt feilsøking på cruise control + nye dekk. 21 Juni braker det løs.. Alpene neste. Kunne tatt service utaskjærs men har bestemt meg for å støtte de "lokale" denne gang. Er alltid på jakt etter dibbedutter og forbedringer, derav interesse for Boosterplugg. Har skrinlagt disse. Sykkelen trekker fint og går jevnt så ikke noe problemer der. Har en skjerm forhøyer jeg har satt på, så det er til å leve med bak skjermen for øyeblikket, men skal rapportere tilbake etter 1000 km autobahn 22 Juni...
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS

Legg inn av FredrikE24 »

Ble tilslutt 35 mil idag og ca. 15 mil igår. Bulldog-kameraten lurte på om jeg ville ta en tur til Vikersund.

Ble en meget bra tur dit, herlige svingete veier med inspirerende kjøring :)
På vei tilbake ble det E18 da kameraten skulle i middagsselskap. Jeg tok meg en ekstra tur alene etterpå :)
18620198_10158782350710341_2323706642278165937_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Mottok Stage9 Chip til sykkern her om dagen, skal se om jeg får tid til å ta av alt Tupperware på biken og få satt inn chipen på Lørdag.
Bosch Motronic MA 2.4 er i utgangspunktet tilpasningsdyktig i forhold til kjøreforhold, bensinkvalitet etc. Merker at etter litt kjøring med ny eksos har sprutet tilpasset seg og begynt å gi litt mer bensin, særlig på bunn.

Svar