Fjeslaus Wannabeblågg | Bestått!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten fortsetter

Legg inn av F4celess »

kjellv skrev:Skulle jeg anbefalt deg en Yamaha som førstesykkel, ville jeg uten det minste tvil be deg sjekke ut TDM900!
Nice, ja den er på lista over alternativer. Dekker ikke helt den sporty looken jeg er ute etter, men er helt klart fin på sin egen måte.

Ellers så vil jeg nevne at jeg har fått såpass med kjøretimer nå at skolen mener jeg er klar for vålerbanen, som blir 31.august. Måtte utsette alt pga at det ble lite kjøring så langt. Er egentlig helt greit, stresser ned nå som det er så seint i sesongen. Om det ikke blir en slik høst som sist da.

Utover det fikk jeg anledning til å bruke GoProen mens jeg tok en dobbeltime, så det ble en grei video av det til slutt som dekker det meste man får i vanlige kjøretimer her. Inkludert øving på lukket bane og vanlig vei.

Se videoen her, virker som at den ikke lar seg spille av her på forumet.

Kommer sannsynligvis til å filme på Vålerbanen også. Kjøreskolen liker ideen ihvertfall.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten Fortsetter

Legg inn av Dansekris »

Så gøy at du filmer kjøretimene dine! Fikk et skikkelig flashback til egne timer. Kjørte på samme sykkelen faktisk.

Tuta og blinklyset har bytta plass på min sykkel, så første uka fløyta jeg ut av hver rundkjrøing :P

Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten Fortsetter

Legg inn av F4celess »

Dansekris skrev:Så gøy at du filmer kjøretimene dine! Fikk et skikkelig flashback til egne timer. Kjørte på samme sykkelen faktisk.

Tuta og blinklyset har bytta plass på min sykkel, så første uka fløyta jeg ut av hver rundkjrøing :P


Hehe, gikk på den smellen med en gang. Men digger sykkelen ellers. Står en maken en nedi byen her til salgs. Mulig jeg går for den om den er der fortsatt når lappen er i boks.

Men det er godt mulig den forsvinner før det, fordi nå har oppkjøringa blitt utsatt til 22.9, og dermed havner den 2 måneder etter planen, jaja.

Toven

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten Fortsetter

Legg inn av Toven »

Artid du filmer kjøretimene :) Kjører læreren scooter? :P

Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten Fortsetter

Legg inn av F4celess »

Toven skrev:Artid du filmer kjøretimene :) Kjører læreren scooter? :P
Stemmer, er en 125cc Scooter, han kjører hele dagen så han foretrekker den over det å gire. Holder fint følge uansett.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten Fortsetter

Legg inn av Dansekris »

F4celess skrev:
Dansekris skrev:Så gøy at du filmer kjøretimene dine! Fikk et skikkelig flashback til egne timer. Kjørte på samme sykkelen faktisk.

Tuta og blinklyset har bytta plass på min sykkel, så første uka fløyta jeg ut av hver rundkjrøing :P


Hehe, gikk på den smellen med en gang. Men digger sykkelen ellers. Står en maken en nedi byen her til salgs. Mulig jeg går for den om den er der fortsatt når lappen er i boks.

Men det er godt mulig den forsvinner før det, fordi nå har oppkjøringa blitt utsatt til 22.9, og dermed havner den 2 måneder etter planen, jaja.
Jeg ville ikke anbefalt deg den sykkelen egentlig. Den er ganske daff i forhold til min Hornet. Lest flere som mener at motoren er trasig og lite spennende.

Men, det er jo en billig og sånn sett ålreit førstegangssykkel. Men det finnes mye som er veldig mye grommere til den prisen!

Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten Fortsetter

Legg inn av F4celess »

Dansekris skrev:
F4celess skrev:
Dansekris skrev:Så gøy at du filmer kjøretimene dine! Fikk et skikkelig flashback til egne timer. Kjørte på samme sykkelen faktisk.

Tuta og blinklyset har bytta plass på min sykkel, så første uka fløyta jeg ut av hver rundkjrøing :P


Hehe, gikk på den smellen med en gang. Men digger sykkelen ellers. Står en maken en nedi byen her til salgs. Mulig jeg går for den om den er der fortsatt når lappen er i boks.

Men det er godt mulig den forsvinner før det, fordi nå har oppkjøringa blitt utsatt til 22.9, og dermed havner den 2 måneder etter planen, jaja.
Jeg ville ikke anbefalt deg den sykkelen egentlig. Den er ganske daff i forhold til min Hornet. Lest flere som mener at motoren er trasig og lite spennende.

Men, det er jo en billig og sånn sett ålreit førstegangssykkel. Men det finnes mye som er veldig mye grommere til den prisen!
Det går mer på pris og sånt enn prestasjoner for tiden, ser jo på andre relativt slappe maskiner også, f,eks en XJ6 som står her.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten Fortsetter

Legg inn av Dansekris »

Hva koster den du har sett på?

Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Jakten Fortsetter

Legg inn av F4celess »

77k for hondaen, 70k for XJ6en

Har et budsjett på ca 70-80k for noe mellom 500 og 1000cc. Skal bedrive touring og transport for meg selv mest. Kåpe er ikke et krav, men er fint å ha. Sikter mest på sport-touring maskiner.

Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Trackday Bro

Legg inn av F4celess »

Så da har jeg fått det meste av kjøretimer som trengtes og den obligatoriske banedagen for å lære presis kjøreteknikk som var i forrige uke.

Var egentlig ganske spent på hvordan det skulle bli å kjøre på bane, står serdeles lite om det på nett og jeg fikk ikke mye informasjon i forkant. Viste seg å være mye av de samme øvelsene som i kjøregård. Men med høyere fart. Fikk en del runder på gokartbanen ved Vålerbanen før kjeglene kom frem. Ble ganske rask etter hvert og kunne nesten tatt kneskrap om jeg ville det. Kjente at det blir en stund til jeg makser ut potensialet i doningen.

Fikk mulighet til å filme hele greia også.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=WsIxwEz3suo[/video]

Håper at videoen kan være nyttig for andre som lurer på hvordan kurset i presis kjøreteknikk er.

In other news: Bestemt meg for å avvente med anskaffelse av sykkel til våren ettersom det blir seint og kaldt innen jeg får lappen (22.sept). Så vi får se hva som ligger ute da. Er fortsatt bestemt på at jeg ønsker meg en XJ6, så krysser fingra for det. Spørsmålet er nå om jeg skal prøve å selge TZRen nå eller lagre den over vinteren.

Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Lappen er i lomma!

Legg inn av F4celess »

Ble hverken for kaldt eller for seint i dag. Nå står jeg her med midlertidig førerkort i lomma.

Så da begynner jakten på først en som vil kjøpe en Mazda MX5, og så jakten på en sykkel jeg kan tenke meg å ha. Blir ihvertfall en lett sportstourer, eller naken med litt utstyr. Vi får se hva det blir til våren.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Bestått!

Legg inn av KevinmsR6 »

Grattis:) tenker du klør etter sykkel nå ja :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Bestått!

Legg inn av AJ »

Gratulerer med bestått :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Bestått!

Legg inn av Jacobsen »

Gratulerer så mye! :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fjeslaus Wannabeblågg | Bestått!

Legg inn av Bjerknez »

Grattis! :thumleft

Svar