Tenkte jeg kunne prøve meg på min første "blogg"

Vet ikke hvor flink eller engasjert jeg kommer til å være mtp. oppdateringer, men vi prøver :)
Som student, samboer og 2 barnspappa så var lappen på klasse A lenge en fjern og uoppnåelig drøm. Jeg prøvde meg først i 2011, men strøk på teori, så gikk å kjøpt en ATV

Hadde den i 1 år før jeg solgte den. Ble pappa i 2012, så da var egoleker ikke noe jeg prioriterte. Så med tiden ble jeg student i 2013, ny kid i 2014, "og sånn går nu dagan"..

Helt tilfeldig i Mai mnd. skulle sambo shoppe i en av sine butikker som tilfeldigvis ligger rett ved Statens Vegvesen sitt "teori kontor" i byen. 25 min senere gikk jeg ut derfra med 3 feil og teorien i boks! Så da ringte jeg kjørelærer og var i gang!
24 Juni 2016 klokken 08.10 hadde jeg oppkjøring. Alle mine kjøretimer hadde vært preget av solskinn og over 20 grader, bortsett fra landeveiskjøringa. Det ble 4 timer i pøsregn! Men jeg lærte masse!
På oppkjøringa regnet det lett..Men jeg tilpasset fart og bremsing etter forholdene og klarte meg bra.
Som ungdom kjørte jeg trial aktivt og har god sykkelkontroll generelt. Hadde moped som 16 åring, men å kjøre tung mc var noe helt annet. Kontrastyring, nødbrems, landevei, bytrafikk og motorvei er noe helt annet med stor sykkel. Jeg prøver å minimere risikoer så godt jeg kan, samtidig som jeg hele tiden prøver å være bevist på sporvalg, tilpasse fart, se langt frem etc.
En del av det å minimere risikoen må vel være å ha kjøreutstyr som man bruker hver gang man kjører. Det blir utrolig varmt på varme dager, men har aldri kjørt uten ryggskinne, bukse og jakke, støvler, hansker og hjelm. Ser mange som kjører bare med hjelm. Men det er ikke noe jeg tør enda..

Så..Hva har man kjøpt i jungelen av mc-klær..
Scott ryggskinne. ikke plastikk..men et mykt rart gummiaktig beskyttende opplegg.. Bukse fra Lindstrand med beskyttere i hofte og kne. Jakke fra Lindstrand med albuebeskyttere. Kan festes i bukse med glidelås. Hansker fra Halvarssons. Støvler med Gore-tex fra Puma. Hjelm ble en Caberg Duke. (åpningshjelm) Vet ikke hvorfor, men syns det er digg å kunne åpne hjelmen helt..den fikk også 5 stjerner i Sharp testen.

Kom gjerne med innspill til det jeg skriver! setter pris på gode råd og andre meninger!
Håper å få kjøpt sykkel iløpet av de neste 14 dagene!