Kim`s (B)logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
KiMedic
Innlegg: 272
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev:
KiMedic skrev: 22 apr 2024, 08:59
Den er nok mer lettkjørt da den tross alt har halvparten av motoren som sitter i MT07 og er derfor sikkert også lettere vil jeg tro?
Jo, det har nok mye å si. Å smalere dekk.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23371
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

Husker jeg prøvekjlrte en KTM 690 SMC for noen år siden. Dette var da motard utgaven eller cross utgaven av KTM. En utrolig morsom sykkel som jeg med en gang fikk lyst til å dra ut på skogsveier med. Var nesten som å site på en tråsykkel. Men en kort tir på E6 ødela morroa for min del. Den var så absolutt ikke oike morsom i hlyere hastigheter. Kreftene tok fort slutt og det var lite krutt igjen når man rundet 120km/t.

men å hatt en slik som nummer to sykkel for å herjet rundt med hadde vært gøy :)

KiMedic
Innlegg: 272
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Jeg kjøpte litt småtteri når jeg handlet sykkelen. Ikke dyre ting, klarte å droppe akra-eksos, pga veldig liten forskjell i lyden ift. Original. Man må borre hull i potta for å få ut db-killer, å det er uaktuelt på så dyre ting. Heller mer mot Leo Vince, rimeligere og bedre lyd..

Men radiatorbeskyttelse var det første jeg monterte. Plastikken som er på fra fabrikk tåler nok noe, men en større stein ville nok knust den.
Bilde
Greit nok på asfalt, men tar ingen sjanser.
Bilde
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 272
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev:Husker jeg prøvekjlrte en KTM 690 SMC for noen år siden. Dette var da motard utgaven eller cross utgaven av KTM. En utrolig morsom sykkel som jeg med en gang fikk lyst til å dra ut på skogsveier med. Var nesten som å site på en tråsykkel. Men en kort tir på E6 ødela morroa for min del. Den var så absolutt ikke oike morsom i hlyere hastigheter. Kreftene tok fort slutt og det var lite krutt igjen når man rundet 120km/t.

men å hatt en slik som nummer to sykkel for å herjet rundt med hadde vært gøy :)
Du må ikke snakke! Elsker de armriverne! Men som du sier, ubrukelig i motvindBilde

Jeg fikk prøve en 690 motard for noen år siden. Var brutal å kjøreBilde
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 272
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Bilde
Sånn ble radioatorbeskyttelsen montert på. Et lite løft i utseendeBilde Men den kunne like gjerne vært svart i fargen som den som sto på. Men så jålete er jeg ikke enda..Bilde
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23371
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

Radiatorbeskyttelse mener jeg er en fornuftig, som regel tøff og ikke minst nyttig ting å bruke penger på. :)

KiMedic
Innlegg: 272
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Ja, det blir som en skjermbeskytter på mobilen. På med en gang
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38189
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av AJ »

KiMedic skrev: 22 apr 2024, 20:19 Bilde
Sånn ble radioatorbeskyttelsen montert på. Et lite løft i utseendeBilde Men den kunne like gjerne vært svart i fargen som den som sto på. Men så jålete er jeg ikke enda..Bilde
Som @Bjerknez sa, radiatorbeskyttelse er lurt. Det kan jeg trygt slå fast av egen erfaring etter radiatorskade på 1290'en.

Her er den jeg valgte på 390, en sort vellaget en fra britiske Evotech:

viewtopic.php?p=409833#p409833

Bilde

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

KiMedic
Innlegg: 272
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

Se der ja! Den var fin Så solid ut!
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38189
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av AJ »

KiMedic skrev: 22 apr 2024, 20:32 Se der ja! Den var finBilde Så solid ut!
Har Evotech på 1290'en også. Ble straksinnkjøpt etter radiatorbyttet...
Og ja. Dette er solide saker :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23371
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

Men på Rocket er det allerede en god rediatorbeskyttelse orginalt, så den ekstrautgiften slapp jeg :). Men har hatt det på mine andre sykler.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1654
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av pingvin »

AJ skrev: 22 apr 2024, 20:37
KiMedic skrev: 22 apr 2024, 20:32 Se der ja! Den var finBilde Så solid ut!
Har Evotech på 1290'en også. Ble straksinnkjøpt etter radiatorbyttet...
Og ja. Dette er solide saker :prf .
+1, hatt Evotech radiatorgrill ++ på siste par syklene, vært veldig fornøyd :thumleft

Grattis med ny sykkel, som nevnt i annen tråd, kjørte 390 adv 1 uke i Georgia i fjor, KTM har gjort mye riktig med denne, liker til og med utseendet på den av en eller annen grunn da ikke så begeistret for designet på mange av de andre modellene med litt samme uttrykk.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5442
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av dypen »

Ser helt klart funksjon / behov av å beskytte radiator ekstra godt men aldri hatt det selv.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23371
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av Bjerknez »

Det er vel et av de bedre investeringene spør du meg som heller ikke koster all verden eller er vanskelig å montere.

KiMedic
Innlegg: 272
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kim`s (B)logg

Legg inn av KiMedic »

pingvin skrev:
AJ skrev: 22 apr 2024, 20:37
KiMedic skrev: 22 apr 2024, 20:32 Se der ja! Den var finBilde Så solid ut!
Har Evotech på 1290'en også. Ble straksinnkjøpt etter radiatorbyttet...
Og ja. Dette er solide saker :prf .
+1, hatt Evotech radiatorgrill ++ på siste par syklene, vært veldig fornøyd :thumleft

Grattis med ny sykkel, som nevnt i annen tråd, kjørte 390 adv 1 uke i Georgia i fjor, KTM har gjort mye riktig med denne, liker til og med utseendet på den av en eller annen grunn da ikke så begeistret for designet på mange av de andre modellene med litt samme uttrykk.
Takk for det [mention]pingvin [/mention] Bilde Enig i det du sier med utseende. Jeg må innrømme at «vepse-hode» fronten måtte vokse litt på meg. Men resten av sykkelen likte jeg veldig godt. Honda NX500 var den andre jeg så på, men her vant KTM fordi den ikke så ut som NX’n..NX er langt i fra noen stygg sykkel. Men jeg personlig syns 390 ser bedre ut. En kompis trodde det var en 790 eller 890 når jeg sendte bildeBilde Jeg ble også overrasket første gang jeg så den. Trodde det var en «større» sykkel..
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Svar