Kim`s (B)logg
- Bjerknez
- Innlegg: 24779
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Vepsehode fronten er jo det som gir sykkelen karakter spør du meg. Den ligner liksom på noe og en veps blir jo ofte regnet som nyttig, men litt skummel og fryktet samt sint. Jeg synes designet er bra.
isteden for å bare ha en sykkel med en random lykt i froten som ikke gir noe uttrykk. Typisk for Honda.
Rocket har jo også et særegent utseende. To runde lykter i fronten som får den til å virke litt nostalgisk, men samtidig moderne og muskuløs. Triumph har også innsektslignende lykter på noen av sine sykler. Jeg synes det er tøft. :)
isteden for å bare ha en sykkel med en random lykt i froten som ikke gir noe uttrykk. Typisk for Honda.
Rocket har jo også et særegent utseende. To runde lykter i fronten som får den til å virke litt nostalgisk, men samtidig moderne og muskuløs. Triumph har også innsektslignende lykter på noen av sine sykler. Jeg synes det er tøft. :)
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Ja..det var vel akkurat det som skjedde etter å ha sett på alt av videoer og ekte sykler i butikk. Vepsefront vant! Jeg ble mer å mer glad i looken. Hvis man setter på en mindre skiltholder og bytter dekk, ser den MYE tøffere ut! Åsså eksos med litt mer lyd. Potta ser ikke ut i måneskinn engangBjerknez skrev:Vepsehode fronten er jo det som gir sykkelen karakter spør du meg. Den ligner liksom på noe og en veps blir jo ofte regnet som nyttig, men litt skummel og fryktet samt sint. Jeg synes designet er bra.
isteden for å bare ha en sykkel med en random lykt i froten som ikke gir noe uttrykk. Typisk for Honda.
Rocket har jo også et særegent utseende. To runde lykter i fronten som får den til å virke litt nostalgisk, men samtidig moderne og muskuløs. Triumph har også innsektslignende lykter på noen av sine sykler. Jeg synes det er tøft. :)

KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Syns flata på original sidestøtte var noe beskjeden. Ser for meg at den graver seg nedi løst underlag ved regn etc. så for å ikke ødlegge nattesøvnen kjøpte jeg med en støtteplate. Så ikke ut på bilde at den var på størrelse med en snusboks i diameter
men den gjør nytta


Håper disse skruene er god kvalitet! Det finner jeg ut den dagen de skal av..






Håper disse skruene er god kvalitet! Det finner jeg ut den dagen de skal av..


KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Frontlykt-beskyttelse ble også kjøpt. Den er lagd i plastikk, å blir «nesten» usynlig. Er steinen stor ryker nok denne, men sjansen for jeg ligger rett bak en annen på grusvei er liten..

Enkel å montere! Kun 3 remser med beskyttende tape på hovedlykt og 1 skrue som fester beskyttelsen

Jeg skrur alt med moment oppgitt i manualen. Så slipper man å stramme til plasten sprekker
Fra siden ser man er lite mellomrom. Går fint å skylle gjennom med vann, men skal man vaske reint må man skru den av.

En ting jeg merket var at plastikken er meget myk. Det blir lett riper om man pusser vekk støv uten å ha såpe og myk klut. Bør ikke tørkes av når det ligger støv/fin sand på lykta..

Enkel å montere! Kun 3 remser med beskyttende tape på hovedlykt og 1 skrue som fester beskyttelsen


Jeg skrur alt med moment oppgitt i manualen. Så slipper man å stramme til plasten sprekker

Fra siden ser man er lite mellomrom. Går fint å skylle gjennom med vann, men skal man vaske reint må man skru den av.

En ting jeg merket var at plastikken er meget myk. Det blir lett riper om man pusser vekk støv uten å ha såpe og myk klut. Bør ikke tørkes av når det ligger støv/fin sand på lykta..
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1760
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Kim`s (B)logg
Utvidelse for støtta er nesten et must, fort gjort at den går gjennom løs grus eller jord uten dette.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Der sa du noe! Det tenkte jeg ikke på..jeg har blå type fra Biltema. Kjedelig å miste skruene, så det skal jeg fikse!Gammelsmurfen skrev:Utvidelse for støtta er nesten et must, fort gjort at den går gjennom løs grus eller jord uten dette.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1760
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Kim`s (B)logg
Den fungerer glimrende, stor flaske til en god pris!KiMedic skrev: 24 apr 2024, 22:49Der sa du noe! Det tenkte jeg ikke på..jeg har blå type fra Biltema. Kjedelig å miste skruene, så det skal jeg fikse!Gammelsmurfen skrev:Utvidelse for støtta er nesten et must, fort gjort at den går gjennom løs grus eller jord uten dette.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.
Jeg har prøvd uten tidligere og det løsner av vibrasjonene som blir ytterst på en stang (støtta), kun spørsmål om hvor lenge den henger på uten.
Så skru ut en og en skrue å smør på før du blir uten den foten

-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Takk for tipsGammelsmurfen skrev:Den fungerer glimrende, stor flaske til en god pris!KiMedic skrev: 24 apr 2024, 22:49Der sa du noe! Det tenkte jeg ikke på..jeg har blå type fra Biltema. Kjedelig å miste skruene, så det skal jeg fikse!Gammelsmurfen skrev:Utvidelse for støtta er nesten et must, fort gjort at den går gjennom løs grus eller jord uten dette.
Håper du brukte medium (blå) gjengelåsing, ellers må du regne med at den løsner etter hvert.
Om du ikke har det tilgjengelig er neglelakk et alternativ, blir ett "knekk" fremfor den seige effekten blå gjengelås gir gjennom skruingen.
Jeg har prøvd uten tidligere og det løsner av vibrasjonene som blir ytterst på en stang (støtta), kun hvor lenge den henger på uten.
Så skru ut en og en skrue å smør på før du blir uten den foten
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Da var det tid for 1000km service! Har 780 på telleren og jeg må kjøre 214km hver vei. Det burde klaffe sånn ca på 1000
Velger forhandler denne servicen, så får jeg heller vurdere lokale mc verksted fremover. Må helt opp til Trøndelag grensa, så bruker vel 4 timer hver vei, ink 3 ferger.
Skal prøve ta noen bilder på turen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Velger forhandler denne servicen, så får jeg heller vurdere lokale mc verksted fremover. Må helt opp til Trøndelag grensa, så bruker vel 4 timer hver vei, ink 3 ferger.
Skal prøve ta noen bilder på turen


Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
Re: Kim`s (B)logg
Det blir en flott tur og veldig godt å være ferdig med førstegangservice’n.
Hvis du velger å bruke lokalt motorsykkelverksted anbefaler da å ta jobben med å innhente punktliste over alt som inngår på hver service som blir utført. Påse at verkstedet ruker lista og huker av alle punkter samt signerer sammen med faktura som du tar godt vare på.
Du har både Garanti fra forhandler og Forbrukerkjøpsloven på 5 år hvis noe skulle oppstå og da må du ha nevnte dokumentasjon.
Den elektroniske service log på KTM sin side får du ikke eller software oppdateringer men ved evt recall blir du kontaktet.
Lykke til
Hvis du velger å bruke lokalt motorsykkelverksted anbefaler da å ta jobben med å innhente punktliste over alt som inngår på hver service som blir utført. Påse at verkstedet ruker lista og huker av alle punkter samt signerer sammen med faktura som du tar godt vare på.
Du har både Garanti fra forhandler og Forbrukerkjøpsloven på 5 år hvis noe skulle oppstå og da må du ha nevnte dokumentasjon.
Den elektroniske service log på KTM sin side får du ikke eller software oppdateringer men ved evt recall blir du kontaktet.
Lykke til

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Takk for gode råd [mention]dypen [/mention]
Ja jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
Det sto en lånesykkel klar til meg når jeg kom..skulle vært forbudt å levere ut noe annet en den man kommer inn med
For en maskin! Jeg er helt frelst..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det sto en lånesykkel klar til meg når jeg kom..skulle vært forbudt å levere ut noe annet en den man kommer inn med

For en maskin! Jeg er helt frelst..



Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 397
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Kim`s (B)logg
Det minte meg på en bekjent som opplevde det stikk motsatte: Han leverte inn sin 1290 Super Adventure på service og fikk låne en liten Gas Gas... Var visst ikke helt det samme.KiMedic skrev: 04 jun 2024, 14:30 Takk for gode råd @dypenJa jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
Det sto en lånesykkel klar til meg når jeg kom..skulle vært forbudt å levere ut noe annet en den man kommer inn med![]()
For en maskin! Jeg er helt frelst.
Re: Kim`s (B)logg
Ja en 1290 er ett steg over 390’n … fantastisk maskin 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
kaLARSnikov skrev:Det minte meg på en bekjent som opplevde det stikk motsatte: Han leverte inn sin 1290 Super Adventure på service og fikk låne en liten Gas Gas... Var visst ikke helt det samme.KiMedic skrev: 04 jun 2024, 14:30 Takk for gode råd @dypenJa jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
Det sto en lånesykkel klar til meg når jeg kom..skulle vært forbudt å levere ut noe annet en den man kommer inn med![]()
For en maskin! Jeg er helt frelst.


Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Jeg trodde ikke disse var så kultiverte. Den maler som en katt og føles ikke «jerky»..like fin å kjøre med i 60 som 120kmt..å MASSE el..ble nesten redd for alle knappenedypen skrev:Ja en 1290 er ett steg over 390’n … fantastisk maskin

Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
Re: Kim`s (B)logg
Sjekkliste (punktliste) er det som beviser at service’n er utført i henhold til produsenten (KTM) sine service anbefalinger og faktura viser samtidig materialer / deler som er brukt. Bare en faktura med olje og evt filtrer holder ikke. Er dette på plass har du gjort det du kan utenom merkeforhandler hvis det blir valget, men det gjenstår å se om de godkjenner din dokumentasjon hvis mot alle odds motor skulle rase.KiMedic skrev: 04 jun 2024, 14:30 Takk for gode råd @dypenJa jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Ja jeg skjønte på selger at det jeg mister ved å ikke bruke forhandler er KTM sin mobility service. Men det får man kanskje via forsikringa på sykkel uansett? Hvis man har veihjelp..?dypen skrev:Sjekkliste (punktliste) er det som beviser at service’n er utført i henhold til produsenten (KTM) sine service anbefalinger og faktura viser samtidig materialer / deler som er brukt. Bare en faktura med olje og evt filtrer holder ikke. Er dette på plass har du gjort det du kan utenom merkeforhandler hvis det blir valget, men det gjenstår å se om de godkjenner din dokumentasjon hvis mot alle odds motor skulle rase.KiMedic skrev: 04 jun 2024, 14:30 Takk for gode råd @dypenJa jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
Re: Kim`s (B)logg
Usikker på hva din forsikring dekker ved evt stopp langs veien … Men derimot «Mobility Service fra KTM» kan du lese her:
https://www.ktm.com/language-masters/en ... lo_NOR.pdf
https://www.ktm.com/language-masters/en ... lo_NOR.pdf
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Har leiebil faktisk hvis stopp..så behøver strengt tatt ikke KTM sin mobility service. Den følger med alle sykler i 1 år, så får man håpe man ikke må ringe dedypen skrev:Usikker på hva din forsikring dekker ved evt stopp langs veien … Men derimot «Mobility Service fra KTM» kan du lese her:
https://www.ktm.com/language-masters/en ... lo_NOR.pdf

Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
I går ble sesongens første «langtur» unnagjort. Ble ca 60 mil inkludert 10 mil på Super Duke GT’n
Dro hjemmefra i 9 tiden. En 12 minutters fergetur fra kaia hjemme og over til andre siden. Kjørte så over ørskogfjellet å tok Ferge fra Molde til Vestnes.
Det regnet ikke, men når jeg venta på ferga oppdaget jeg litt kondens øverst i hjørnet på TFT’n.
Tok et bilde så jeg hadde «bevis»

Fortsatte så videre mot Batnfjordsøra, så ferge Kanestraum til Halsa. Der kom jeg i snakk med en australier som var på tur i Norge med en eldre GS. Den hadde han kjøpt i Norge via en kompis. Så skulle han være her i 2 mnd, kjøre litt i Sverige å Finland. Neste år skulle han komme tilbake å kjøre mer. En utrolig hyggelig fyr. Han hadde telt og campet 80 prosent av turen.
Hadde time 14, men var der klokka 1 å de tok inn sykkelen med en gang. Informerte de om ubalansen jeg føler, samt dugg i TFT. Fikk raskt beskjed om at dugg var normalt, da det ligger en membran som skal lufte når temp er riktig. Kjøper den inntil videre
Jeg hadde lagt merke til en sykkel som fanget blikket, gikk inn å la fra meg tankbag og avtalte å bli borte til 3 halv 4.
Inne i butikken sto det er utvalg sykler man kunne velge mellom. Enduro GasGas, eller superduke. Siden rumpa var preget etter 4 timer i salen valgte jeg den med størst sete
en svart litt eldre super duke i vanlig utgave.
Mekaniker sa at da kunne jeg ta den oransje som sto utenfor. (Som jeg trodde var kundesykkel), viste meg nøklene å la de i en smart «lomme/deksel» på Høgre side. Venstre side hadde også denne oppbevarings løsninga. Man får plass til en bilnøkkel oppi der. Å lommebok på andre siden. Jeg hadde tomt batteri å lette etter 12 uttak. Det hadde altså ikke denne 300 tusen kroners sykkelen. Mulig det var et uttak under salen, men jeg lette ikke.
Det var en splitter ny Super Duke 1290 GT.

Tok til Høgre ut fra forhandler å var da i Trøndelag. Kjørte til Rindal sentrum for å kjøpe en vegglader jeg kunne bruke når jeg satt på YX Rindal. Tenkte jeg kunne spise der.
Sykkelen sto i regnmodus, comfort innstilling på dempere og varme i holkene. Googla kjapt å fant ut at sykkelen har 175 hk…da ble jeg straks litt ekstra ydmyk..
Fikla litt med knappene på styret. Det var veldig mange av de, men tok ikke lang tid før jeg skjønte greia. Å da ble det plutselig veldig intuitivt. Menyen var oversiktlig og på norsk. Oppstart av sykkelen var ganske stilig. Man trykker på 2 knapper, så ordner elektronikken resten.

Satt sykkelen i gatemodus på dempere gassrespons. Merket ikke veldig forskjell på motor, men dempere ble mye hardere. Kunne føle mer av ujevnheter. Gikk tilbake til comfort og kjørte litt rundt i bygda.
Det som overrasket meg mest var hvor lettkjørt den var, motoren dro godt uansett gir, den var harmonisk og kultivert, men kunne raskt bli et vilt monster som jeg ikke hadde klart å temme riktig enda. Men jeg kunne helt klart kjøpt denne som min første sykkel. Det var tanken jeg satt tilbake med..å jeg var støl i kinnet etter å smile inni hjelmen. Den svelget unna vind som ingenting. En lastebil som kjørte forbi rikka ikke sykkelen en tomme med turbulensen sin, mens min 390 vingler om man ligger i den turbulente vinden bak bobil eller lastebiler.
Oppsummert en Hærlig sykkel som er langt over det jeg føler jeg kan forsvare. Om man kjører lange turer med passasjer bak, bruker sykkelen hele sommeren så ja..men jeg som er litt mer sporadisk i når jeg kjører burde ha noe billigere



Hva GT utgaven har som ikke standard utgaven har ver jeg ikke, men at den er en milsluker er ingen tvil. Jeg vil kanskje tørre påstå den er en perfelt allrounder. Fin til og fra jobb, fin på langtur, en drøm på motorvei, og fantastisk leken på svingete veier. Den ga masse selvtillit. Mye mer en jeg hadde turt å håpe på..bremsene var helt syke. Har aldri prøvd å bremse ned en så stor sykkel. Det føltes trygt uansett hva jeg gjorde..bortsett fra en ting…å gi full gass..trodde jeg ble «warpa» frem i tid..at tid å rom plutselig forandra seg
helt sinnsyk følelse..
Min neste sykkel blir en sånn type sykkel..touring-sykkel med over 1000cc..vet ikke om dette er den jeg vil ha. Er noen flotte fra andre merker også. Kanskje jeg må prøve denne i adventure utgaven også.
Kjørte hjemover rundt halv fire. Kjørte en litt annen vei hjem, via åfarnes og Isfjorden, når jeg kom til vestnes måtte den nye regndressen pakkes ut..da bøtta det ned resten av turen hjem. Fikk litt problemer med pinlock..Den driver å løsner. Men virker fortsatt bra til tross..hjelmen er fra 2016, så kanskje ny hjelm kan Forsvares

Vel hjemme etter en flott tur. Må si denne lille sykkelen svelger unna kilometere..men..en ting jeg oppdaget var at den er meget følsom for sidevind. Hadde sterk vind enkelte deler av turen og jeg må innrømme det var litt ubehagelig til tider. Spesielt når biler kom imot og man plutselig var på midtstripa..dette må vel være pga sykkelen er så lett? Jeg veier rett under 90kg, så kan ikke si det er pga meg



Hyggelig forbruk og snittfart. Godt å komme inn å få kjernetemperaturen tilbake

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dro hjemmefra i 9 tiden. En 12 minutters fergetur fra kaia hjemme og over til andre siden. Kjørte så over ørskogfjellet å tok Ferge fra Molde til Vestnes.
Det regnet ikke, men når jeg venta på ferga oppdaget jeg litt kondens øverst i hjørnet på TFT’n.
Tok et bilde så jeg hadde «bevis»

Fortsatte så videre mot Batnfjordsøra, så ferge Kanestraum til Halsa. Der kom jeg i snakk med en australier som var på tur i Norge med en eldre GS. Den hadde han kjøpt i Norge via en kompis. Så skulle han være her i 2 mnd, kjøre litt i Sverige å Finland. Neste år skulle han komme tilbake å kjøre mer. En utrolig hyggelig fyr. Han hadde telt og campet 80 prosent av turen.
Hadde time 14, men var der klokka 1 å de tok inn sykkelen med en gang. Informerte de om ubalansen jeg føler, samt dugg i TFT. Fikk raskt beskjed om at dugg var normalt, da det ligger en membran som skal lufte når temp er riktig. Kjøper den inntil videre

Jeg hadde lagt merke til en sykkel som fanget blikket, gikk inn å la fra meg tankbag og avtalte å bli borte til 3 halv 4.
Inne i butikken sto det er utvalg sykler man kunne velge mellom. Enduro GasGas, eller superduke. Siden rumpa var preget etter 4 timer i salen valgte jeg den med størst sete

Mekaniker sa at da kunne jeg ta den oransje som sto utenfor. (Som jeg trodde var kundesykkel), viste meg nøklene å la de i en smart «lomme/deksel» på Høgre side. Venstre side hadde også denne oppbevarings løsninga. Man får plass til en bilnøkkel oppi der. Å lommebok på andre siden. Jeg hadde tomt batteri å lette etter 12 uttak. Det hadde altså ikke denne 300 tusen kroners sykkelen. Mulig det var et uttak under salen, men jeg lette ikke.
Det var en splitter ny Super Duke 1290 GT.

Tok til Høgre ut fra forhandler å var da i Trøndelag. Kjørte til Rindal sentrum for å kjøpe en vegglader jeg kunne bruke når jeg satt på YX Rindal. Tenkte jeg kunne spise der.
Sykkelen sto i regnmodus, comfort innstilling på dempere og varme i holkene. Googla kjapt å fant ut at sykkelen har 175 hk…da ble jeg straks litt ekstra ydmyk..
Fikla litt med knappene på styret. Det var veldig mange av de, men tok ikke lang tid før jeg skjønte greia. Å da ble det plutselig veldig intuitivt. Menyen var oversiktlig og på norsk. Oppstart av sykkelen var ganske stilig. Man trykker på 2 knapper, så ordner elektronikken resten.

Satt sykkelen i gatemodus på dempere gassrespons. Merket ikke veldig forskjell på motor, men dempere ble mye hardere. Kunne føle mer av ujevnheter. Gikk tilbake til comfort og kjørte litt rundt i bygda.
Det som overrasket meg mest var hvor lettkjørt den var, motoren dro godt uansett gir, den var harmonisk og kultivert, men kunne raskt bli et vilt monster som jeg ikke hadde klart å temme riktig enda. Men jeg kunne helt klart kjøpt denne som min første sykkel. Det var tanken jeg satt tilbake med..å jeg var støl i kinnet etter å smile inni hjelmen. Den svelget unna vind som ingenting. En lastebil som kjørte forbi rikka ikke sykkelen en tomme med turbulensen sin, mens min 390 vingler om man ligger i den turbulente vinden bak bobil eller lastebiler.
Oppsummert en Hærlig sykkel som er langt over det jeg føler jeg kan forsvare. Om man kjører lange turer med passasjer bak, bruker sykkelen hele sommeren så ja..men jeg som er litt mer sporadisk i når jeg kjører burde ha noe billigere




Hva GT utgaven har som ikke standard utgaven har ver jeg ikke, men at den er en milsluker er ingen tvil. Jeg vil kanskje tørre påstå den er en perfelt allrounder. Fin til og fra jobb, fin på langtur, en drøm på motorvei, og fantastisk leken på svingete veier. Den ga masse selvtillit. Mye mer en jeg hadde turt å håpe på..bremsene var helt syke. Har aldri prøvd å bremse ned en så stor sykkel. Det føltes trygt uansett hva jeg gjorde..bortsett fra en ting…å gi full gass..trodde jeg ble «warpa» frem i tid..at tid å rom plutselig forandra seg

Min neste sykkel blir en sånn type sykkel..touring-sykkel med over 1000cc..vet ikke om dette er den jeg vil ha. Er noen flotte fra andre merker også. Kanskje jeg må prøve denne i adventure utgaven også.
Kjørte hjemover rundt halv fire. Kjørte en litt annen vei hjem, via åfarnes og Isfjorden, når jeg kom til vestnes måtte den nye regndressen pakkes ut..da bøtta det ned resten av turen hjem. Fikk litt problemer med pinlock..Den driver å løsner. Men virker fortsatt bra til tross..hjelmen er fra 2016, så kanskje ny hjelm kan Forsvares


Vel hjemme etter en flott tur. Må si denne lille sykkelen svelger unna kilometere..men..en ting jeg oppdaget var at den er meget følsom for sidevind. Hadde sterk vind enkelte deler av turen og jeg må innrømme det var litt ubehagelig til tider. Spesielt når biler kom imot og man plutselig var på midtstripa..dette må vel være pga sykkelen er så lett? Jeg veier rett under 90kg, så kan ikke si det er pga meg




Hyggelig forbruk og snittfart. Godt å komme inn å få kjernetemperaturen tilbake


Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 397
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Kim`s (B)logg
Husker jeg kom over en god del med samme problem på 790/890 Adventure da jeg forsket på de modellen for en tid tilbake. Andre fikk samme beskjed som deg, nemlig at det var helt normalt og ikke noe de tok seg bryet med å gjøre noe med. Tror enkelte fikk skjermen byttet på garantien helt i starten, men virker som at de gikk helt bort i fra det med mindre skjermen ble helt kaputt.Det regnet ikke, men når jeg venta på ferga oppdaget jeg litt kondens øverst i hjørnet på TFT’n.
Samme for min del. Hadde jeg tjent dobbelt så mye som jeg gjør så kunne jeg nok vurdert en lett brukt GS (dog ikke så gammel at man får den gamle typer blinklysopplegg med en knapp på hver side av styret) eller 1290 Adventure, men jeg har aldri passasjer engang og min nåværende Tiger med 95 ponnier er allerede fullstendig overkill når man prøver så inderlig å kjøre pent nok til å ikke risikere en eneste prikk på førerkortet...Oppsummert en Hærlig sykkel som er langt over det jeg føler jeg kan forsvare. Om man kjører lange turer med passasjer bak, bruker sykkelen hele sommeren så ja..men jeg som er litt mer sporadisk i når jeg kjører burde ha noe billigere
Sannsynligvis, men man er ikke nødvendigvis skånet for dette med litt større sykler heller. Jeg har bare kjørt KTM 390 én gang (en eldre Duke) og det var en kort tur i pent vær så jeg kan ikke sammenligne, men kraftig vind har vært merkbart på alle sykler jeg har kjørt, inkludert min forrige 650 V-Strom og nåværende Tiger 900 - begge sykler på antakelig rundt 230 kg med det som er på av utstyr og last til daglig bruk.Hadde sterk vind enkelte deler av turen og jeg må innrømme det var litt ubehagelig til tider. Spesielt når biler kom imot og man plutselig var på midtstripa..dette må vel være pga sykkelen er så lett?
På V-Strom'en ble det vesentlig mye bedre av å montere på en "fork brace":
https://www.adventuretech.biz/fork-braces.html
Men dette virker ikke til å være noe som man finner spesialbygd til noen av de andre syklene jeg har sett etter det til og jeg er litt tvilende til hvor godt en "universal" variant vil fungere.
Ellers så gjelder det å forankre godt, stramme opp kjernemuskulaturen og slappe av i armer og hender - det syns i alle fall jeg hjelper når sidevinden drar på.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1760
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Kim`s (B)logg
Det hjelper nok ikke nei, men generelt så har dekkene utrolig mye å si på retningsstabiliteten.KiMedic skrev: 05 jun 2024, 22:12 Må si denne lille sykkelen svelger unna kilometere..men..en ting jeg oppdaget var at den er meget følsom for sidevind. Hadde sterk vind enkelte deler av turen og jeg må innrømme det var litt ubehagelig til tider. Spesielt når biler kom imot og man plutselig var på midtstripa..dette må vel være pga sykkelen er så lett?
Samme sykkel lett eller tung, vil kunne oppleves veldig forskjellig med forskjellige dekksett.
Veldig merkbar forskjell på hvor mye (eller lite) input på styret (kontrastyring) som skal til i svinger.
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Ja jeg husker at både MT 07 og F650 også vinglet litt i sterk vind. Det var ekstremt ille langs kysten den dagen, så ikke et vær jeg normalt ville kjørt i.
Jeg pleier å knipe godt rundt tanken med knea, samtidig som jeg lar overkroppen vær løs å ledig. Den biten sitter fra jeg kjørte trial som ungdom. Måtte bare knipe meg fast å være klar når jeg så vinden ta tak i træra forran meg. Det hjalp veldig å se på hva som skjedde rundt meg. Hadde det vært flatt terreng hadde det sikkert vært mye verre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg pleier å knipe godt rundt tanken med knea, samtidig som jeg lar overkroppen vær løs å ledig. Den biten sitter fra jeg kjørte trial som ungdom. Måtte bare knipe meg fast å være klar når jeg så vinden ta tak i træra forran meg. Det hjalp veldig å se på hva som skjedde rundt meg. Hadde det vært flatt terreng hadde det sikkert vært mye verre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Tror dere flatspott’n på dekket retter seg ut med 3 bar over litt tid? Jeg syns de kunne bytta dekket siden dette har skjedd under transport fra India. Sikkert stått lenge med lite luft stroppet fast.
Er det premium TKC70 som blir levert når KTM bestiller dekk til produksjonslinjene sine? Eller er det en form for B kvalitet? Nesten så jeg bestiller et nytt sett. Så kan jeg ha et bakdekk i reserve. Er fornøyd med dekkene ellers. Kunne sikkert hatt et litt mer veiprega dekk også. Typ 50/50.. holder med nytt dekk framme igrunn, så slipper «billig» unna sånn sett..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det premium TKC70 som blir levert når KTM bestiller dekk til produksjonslinjene sine? Eller er det en form for B kvalitet? Nesten så jeg bestiller et nytt sett. Så kan jeg ha et bakdekk i reserve. Er fornøyd med dekkene ellers. Kunne sikkert hatt et litt mer veiprega dekk også. Typ 50/50.. holder med nytt dekk framme igrunn, så slipper «billig» unna sånn sett..
Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 277
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Litt pynt..pluss disse har millimetermål så litt lettere å justere



Sent from my iPhone using Tapatalk




Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016