Første sykkelsesong 2017 / GSXR750 Streetfighter prosjekt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av Elruts84 »

Spennende spennende.

Fazer og flotte sykler. Men det viktigste er hva du selv erfarer når du har fått blitt vandt med sittestilling og ikke minst hvordan høyden din påvirker sittestillingen du har. :D

Så er det å prøve og erfare. Det er jo flere kategorier av sykler å velge mellom. Og ikke minst prisklasser :lol

Lykke til

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av burny_ »

Da var kjøretime nummer to unnagjort (2t)

Mye tøffere denne gangen på landeveien, fekk beskjed av kjørelærer om å bare gi litt ekstra gass når eg kunne for å få litt feelingen på det.
Slappet mere av, koste meg mer med kjøringen, og istedenfor å ligge 20kmt under så lå eg jevnt 5kmt over fartsgrensa!
Interessante opplevelser var å gå tom for bensin da kjørelærer hadde glemt å fylle på sykkelen eg kjørte, og få testa reaksjonen med at ett rådyr hoppa ut foran meg på landeveien haha!
Alt i alt skikkelig kos!

Har banekurs og langkjøring igjen før oppkjøring :)
Gleder meg til å prøvekjøre alle sykkelene eg har kikka på.
En som virkelig har grodd på meg er Husqvarna Nuda 900 (S og R).
Mellomtingen mellom en nakensykkel og en supermotard?

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av burny_ »

"Sikkerhetskurs på bane" gjennomført!
Basicly masse øvelser på ei flystripe! Mye moro, og en del aha opplevelser, feks bremselengde ved forskjellige hastigheter.
Bråbremsa mange ganger i oppimot 80-85, sykkelen eg kjører har ikke ABS så opplevde å låse bakhjulet mange ganger (men henta meg inn), og noen små "stoopie"(?) haha, morsomme saker.

Langkjøring i morgen!

Fikk meg nye kjørehansker fra Bullfighter, da de jeg lånte var forferdelig tykke. Så fornøyd med de!
Hjelmen derimot, den har sitti på hodet nå totalt 6-7 timer, og utvida seg kun ørlite grann, en AGV K3 (og en siste betegnelse, SV eller noe).
Presser fælt i panna og har merker etter putene der i 20min etter at eg tar den av haha...
Samt under 80 må eg kjøre med visiret på gløtt da det ikke kommer nok luft inn.
Kjipt at den kosta 2500kr, og at selger sa at eg skulle ha den såpass trang.
Men men, får kjøpe meg ein annen ein til våren!

Var en tur å kikka på sykkel her og, XSR900.... Alt i alt perfekt, fikk godkjent alt av lånepapir og fikk ett tilbud, så sålenge de har en på lager kan eg bare stikke og hente ein... Alt for fristende! Men skal prøve å ha litt is i magen og se om eg er heldig og får tak i en overligger i vinter eller om noen selger en som har gått noen få kilometer
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av Dansekris »

Min Shoei GT Air var akkurat som du beskriver din er. Kom hjem fra Nordbysenteret med hjelm til 5000kr, også sitter den så trangt at jeg får vondt i huet! Fikk i tillegg svære røde merker i panna. Trodde jeg hadde kjøpt katta i sekken!

Men, nå sitter den som et skudd! Det du kan gjøre er å presse inn der hjelmen møter panna. Der er det ofte en type isopor som kan formes etter huet ditt. I tillegg går det seg til etter noen litt lengre turer!

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av Geiroe »

Dansekris skrev:Min Shoei GT Air var akkurat som du beskriver din er. Kom hjem fra Nordbysenteret med hjelm til 5000kr, også sitter den så trangt at jeg får vondt i huet! Fikk i tillegg svære røde merker i panna. Trodde jeg hadde kjøpt katta i sekken!

Men, nå sitter den som et skudd! Det du kan gjøre er å presse inn der hjelmen møter panna. Der er det ofte en type isopor som kan formes etter huet ditt. I tillegg går det seg til etter noen litt lengre turer!
Kjøpte ny hjelm en gang, dro på Europatur, og den pressa i panna. Gikk rett i søpla da jeg kom hjem.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av Dansekris »

Jeg ville hvertfall gitt det litt tid og et par lengre turer før jeg konkluderte med at den var for trang...

EDIT: Hvis du har brukt den i 6-7 timer er saken kanskje en annen. Prøv uansett å trykke den ut der det presser med tommelen.

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av burny_ »

Takk for tips! Trykka litt fremme i dag og, men hjalp å prøve å trykke inn rundt der det presser.
4t langkjøring med trang hjelm gjør at eg har ein rød firekant midt i panna haha, så må ta noen runder til inni der og se om eg får fiksa det.
Fiksa også luftinga, var ein glup liten knapp inne i haka på hjelmen som ordna det.

Bare prøveoppkjøring og oppkjøring igjen :)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

burny_ skrev:Hei folkens!

Yamaha:
XSR700
XSR900

BMW:
R Nine T (drømmen, men litt for høy pris for meg trur eg)

Cafe Racer lenge leve!!

Honda CBxxx eller Scrambler(ducati/Triumph) + litt kosmetisk ombygging er også kule alternativer i min bok innenfor den stilen :twothumbs:
Braaaaaap

ZZR-Erling

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av ZZR-Erling »

Du kan kanskje prute litt nå og frem mot jul på årets modeller, særlig iom du ikke har innbytte. Eventuelt foreslå ett par tre servicer inkludert.
Jeg tror nok at hjelmen din aldri blir bra desverre.
Her er en guide:
https://www.google.no/url?sa=t&source=w ... ib6UoWvxrw

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av burny_ »

Hjelmen passer litt bedre nå, men kjøper nok ny til våren!

Da er lappen unnagjort! Alt i alt gikk det veldig bra :)

Bestilte litt kjøreklær hos xlmoto.no etter anbefaling av en kompis. Såg etterpå på Facebook at de har mange dårlige anmeldelser. Håper tinga kommer fort!
Ut å prøvekjøre litt sykkeler neste uke :)
image.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av AJ »

burny_ skrev:
Da er lappen unnagjort! Alt i alt gikk det veldig bra :)
Gratulerer :twothumbs: !
Det er fortsatt mye igjen av sesongen. Så kjør på :mc1 :mc6
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Den spennende veien mot lappen og første sykkel

Legg inn av burny_ »

AJ skrev:
burny_ skrev:
Da er lappen unnagjort! Alt i alt gikk det veldig bra :)
Gratulerer :twothumbs: !
Det er fortsatt mye igjen av sesongen. Så kjør på :mc1 :mc6
Takk! Ja må rekke å prøve litt Hehe.
Mye sykkeler eg vil teste ut! Lista blir bare lengere og lengere...

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)

Legg inn av FredrikE24 »

Hvilke krav til sykkel har du egentlig? Selv er jeg superfornøyd med sportstourer(K1200RS). Når det blir kaldere på morgenen slenger jeg på stor vindskjerm, i tillegg til varmeholker :)

Kommer jo ann på hvor stor du er. Jeg er BMW-frelst hvertfall, makan til kjøreglade sykler. Yamahaene jeg har kjørt føles litt billig å kjøre og ta på.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)

Legg inn av Dansekris »

Gratulerer med lappen! Den følelsen er det ikke mye som slår :D

Jeg tenker at det viktigste er at du får kjøpt deg en rimelig og bra førstegangsykkel. Det er nå eventyret begynner, og det som betyr noe er at du får kjørt så mye motorsykkel som mulig!

Hold igjen litt på pengesekken. Kjøp noe som passer deg som fersk fører. Husk at livet er langt, og suget etter en bedre sykkel vil alltid være der.

burny_
Innlegg: 42
Registrert: 10 mai 2016, 22:27
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Veien mot første motorsykkelen (lappen unnagjort 06.09.16)

Legg inn av burny_ »

Dansekris skrev:Gratulerer med lappen! Den følelsen er det ikke mye som slår :D

Jeg tenker at det viktigste er at du får kjøpt deg en rimelig og bra førstegangsykkel. Det er nå eventyret begynner, og det som betyr noe er at du får kjørt så mye motorsykkel som mulig!

Hold igjen litt på pengesekken. Kjøp noe som passer deg som fersk fører. Husk at livet er langt, og suget etter en bedre sykkel vil alltid være der.
Takk takk :)
Ja vi får se litt... Skal prøve mye, er det noe eg forelsker meg i så kjøper eg uavhengig av pris og kubikk hehe! En ting er sikkert, orker ikke noe gammelt. Skrudd nok i mopedtiden, samt skrur på jobb (industrimekaniker). Så vil ha noe som er 100% tut og kjør, utenom normalt småtteri :P
FredrikE24 skrev:Hvilke krav til sykkel har du egentlig? Selv er jeg superfornøyd med sportstourer(K1200RS). Når det blir kaldere på morgenen slenger jeg på stor vindskjerm, i tillegg til varmeholker :)

Kommer jo ann på hvor stor du er. Jeg er BMW-frelst hvertfall, makan til kjøreglade sykler. Yamahaene jeg har kjørt føles litt billig å kjøre og ta på.
Noe med relativt bra med elektronikk og kjøreegenskaper, noe eg slipper å skru på, noe som kan brukes til "alt" (ha det gøy på svingete veier og korte turer, eller ta med på ukes tur nedover i Europa). Nok hester til at eg ikkje blir lei på ein sesong eller to (eks den fz6n eg kjørte med rundt 98hk ble fort kjedelig mot slutten). Så vil nok ha noe som er ikke særlig tyngre enn 200kg, og med 110hk+ og en del moment så en slipper å jage den.
R/kåpesykkel er det eneste som ikke er aktuelt, samt italiensk.. Det fenger ikke (utenom Ducati Scrambler)

Sykkeler som skal prøves:

Kawa:
Z750 /Z800
Z1000
(Litt tunge har eg hørt, men vil prøve)

BMW:
GS800 (litt død, men kjempe tur sykkel etter hva eg har forstått, så vil gi den ein test).
S1000R (mulig den mest passende sykkelen ift kriterier. Men litt dyr, og mulig i overkant sprek)
R Nine T (favoritt rent utseendemessig).

Yamaha:
MT09
XSR900 (på nummer to/tre utseendemessig)
MT09 Tracer
MT10 (litt uaktuelt, men vil testkjøre).
FZ8n
FZ1n

Husqvarna:
701 SM (Frista sykt, men mulig uaktuelt pga begrenset bruksområde).

KTM:
Div forskjellige ADV sykler (1050 feks)

Suzuki:
GSR750
GSR1000

Honda:
CBF1000R (usikker på om det er korrekt navn, naken versjon av CBR)
Africa Twin

Noen av de ihvertfall haha

Svar