Dansekris - Ny sykkel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Dansekris »

I korte trekk:

Av en eller annen grunn kom kalipperen i feil posisjon og bremseskiva ville ikke inn mellom klossene, så vi brukte vel nesten fem timer på jobben. Jeg kan ikke huske å ha vært så frustrert noen gang.

Tror også vi utvida pinnen i masterlinken for mye, men selve plata skal ikke sitte for stramt på. La også opp strøm til GPS, uten hell. For dårlig kontakt i kabelskoene trolig.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av simpson »

Det er ganske mye lettere å få på plass bakhjulet om du tar vekk ABS sensoren, og den er fort gjort å ødelegge også.
Hvis du har lagt opp ledningene til batteriet er det fort gjort å bytte kabelskoene, men styr unna Biltema, det er veldig mange som mener de er god nok, men nei det er de ikke, som det aller meste derfra.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Dansekris »

Skrudde ut ABS-sensoren før jeg begynte.

Vanskelig å si hvorfor den ikke ville. Vi var to stykker som brukte godt over to timer på å få på plass bakdekket. Krysser fingra for at ikke noe er ødelagt.

Der ligger allerede tre kabelsko på hver sin side på batteriet, så litt krøkkete å gjøre det på nytt. Er det vanlig å fjerne litt (mer) av gummien rundt kablene før man klemmer igjen?

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av WikingTnT »

Har du et multimeter eller en målepenn ( med lys ) så er det veldig enkelt og kjapt å finne ut hvor feilen ligger. Det verktøyet kan kjøpes på Biltema: -).

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Dansekris »

I garasjen til fattern hjemme i Hønefoss har jeg alt mulig, men i kollektivet inne i storbyen er det veldig begrensa med sånne ting foreløpig.

Får pelle av litt gummi på begge ledningene, klemme på nye sko og satse på at det hjelper.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av simpson »

Du må ha vekk nok isolasjon så du får lederen godt inn i kabelskoen, ofte må ta mer enn det som er gjort når du får kabelen,

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Dansekris »

Fikk det til nå.

Skulle helst hatt den direkte på styret ser jeg nå. Kom veldig høyt opp.
2E0DFCAA-9D83-47E9-9229-BFBE8F2E300C.jpeg
0403F065-DBBB-490A-A106-9B7DBDB45EDC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av simpson »

Jeg kjøpte nytt feste fra Techmount nettopp pga det samme problemet.
Skal finne link

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Stian87 »

Ble bra det da! :thumleft Sitter vel så rett opp og ned på disse syklene at det ikke er noe problem? :D

Kjedelig med så mye knot, å lese sånt gjør meg ikke akkurat lysten på å prøve meg på noe sånt selv. Håper alt gikk bra med sykkelen!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av WikingTnT »

gps1.jpeg
gps 2.jpeg
Tror faktisk jeg har montert den enda høyere - for å få den i synsvinkelen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Dansekris »

Stian87 skrev: 05 jul 2018, 11:43 Ble bra det da! :thumleft Sitter vel så rett opp og ned på disse syklene at det ikke er noe problem? :D

Kjedelig med så mye knot, å lese sånt gjør meg ikke akkurat lysten på å prøve meg på noe sånt selv. Håper alt gikk bra med sykkelen!
Neida, ikke noe problem, men det ser ganske corny ut. Litt redd for at den kommer til å krasje med tankveska.

Når det gjelder å ta på seg denne typen jobb sjæl, så kan jeg ikke si at det var verdt det denne gangen. Mengden stress, antall liter svette og hvor mye tid jeg totalt sett brukte på jobben/skaffe deler gjorde at vinninga gikk opp i spinninga. Greit å ha vært igjennom det, men jeg kjenner at jeg aldri noensinne igjen skal begi meg ut på noe sånt igjen så kort tid opp mot avreise.

Alt dette for å spare 400kr :O

MEN, i morgen kl 14 er det avreise. Sykkelen kjennes veldig bra ut med nye drev og nytt kjede. Ingen tvil om at det var dags for å bytte.
Nesten ferdig med pakkinga. Tar en tidlig kveld. HerreGUD så støl jeg er i låra etter å sitti på huk fem timer i strekk i går kveld! :lol

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Skogstrollet »

Du har lært noe da, så går det sikkert raskere neste gang ;)

Kos det på tur!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av simpson »

simpson skrev: 05 jul 2018, 10:54 Jeg kjøpte nytt feste fra Techmount nettopp pga det samme problemet.
Skal finne link
https://www.techmounts.com/products/?pa ... duct_id=70

denne og den bygger omtrent en halv meter mindre enn den som følger med.
Passer veldig bra på sykkelen og hullbilde på feste passer rett på TomTom ladedelen.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Dansekris »

simpson skrev: 06 jul 2018, 19:48
simpson skrev: 05 jul 2018, 10:54 Jeg kjøpte nytt feste fra Techmount nettopp pga det samme problemet.
Skal finne link
https://www.techmounts.com/products/?pa ... duct_id=70

denne og den bygger omtrent en halv meter mindre enn den som følger med.
Passer veldig bra på sykkelen og hullbilde på feste passer rett på TomTom ladedelen.

Takk, skal sjekke den ut!

En liten update fra det store utland.

Det er morsomt å være på tur. Nå er vi i Saint-Claude i Jura-regionen i Frankrike. Fant noen veldig fine veier fra toget i Lörrach.

I dag skal vi kjøre noen «balcony roads» i området før vi setter snuta mot grensa til Italia for å kjøre noen skikkelige fjellpass før alpene venter.

Et lite skår i gleden er dog at jeg har et så slakt/ødelagt styrelager at sykkelen er helt forferdelig å kjøre. Den føles ustabil og vinglete. Slipper jeg styret i 50-60 km/t får jeg en skikkelig wobble. Med andre ord ikke helt optimalt på smale og svingete franske fjellveier.

Alle verksteder har stengt i dag, men skal finne et BMW-verksted i morgen som kan ta en titt.

Jeg har for ordens skyld sjekka lufttrykk og mata på det som skal være med mye bagasje. Sykkelen er tungt lasta og det kan påvirke hvordan den oppfører seg, men jeg har kjørt med mer vekt OG passasjer uten å oppleve en så ræva kjøreopplevelse.
Det holdt på å gå galt over en bru på Autobahn da det kom en veldig kraftig vindkast som kasta sykkelen i en wobble i 120km/t.

Kompisen min røyk speedometervaieren i går, men det er ikke like prekært å få i orden.

Dette til tross, vi klarer å kose oss og ser frem til mange dager med fantastisk kjøring!

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - BMW F800 GS - turer & div

Legg inn av Skogstrollet »

Får håpe det ordner seg med sykkelen din, blir jo litt slitsomt å kjøre slik i lengden kan jeg tenke meg :)

Og ha en god tur videre! Ser fram imot noen bilder fra turen også ;)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Svar