Dansekris - Ny sykkel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Bjarne89 »

Ser du holder til i Oslo område:) du får rope ut hvis du vil bli med å kjøre noen små turer rundet her i sommer:) holder til i Oslo selv, ikke så mange venner som kjører sykkel. Så hadde vært kjekt å hatt noen å kjøre med:)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Dansekris »

Bjarne89 skrev:Ser du holder til i Oslo område:) du får rope ut hvis du vil bli med å kjøre noen små turer rundet her i sommer:) holder til i Oslo selv, ikke så mange venner som kjører sykkel. Så hadde vært kjekt å hatt noen å kjøre med:)

Det skal jeg gjøre! Har ikke så mange venner på to hjul sjæl :vs

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av supersic »

Blir gjerne med å spinne litt rundt hvis dere vil ha mer selskap

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Dansekris »

Veldig gjerne :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Bjerknez »

Hvordan er det mulig og bo i landets hovedstad og ikke finne MC venner??

Jeg blir gjerne med på noen turer til sommeren hvis tiden strekker til. Men å kjøre rundt inne i Oslo gryta er ikke aktuelt for min del. Må komme seg ut på landet så man får strekt litt på beina :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Stian87 »

supersic skrev:Blir gjerne med å spinne litt rundt hvis dere vil ha mer selskap
Ditto!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev:Hvordan er det mulig og bo i landets hovedstad og ikke finne MC venner??

Jeg blir gjerne med på noen turer til sommeren hvis tiden strekker til. Men å kjøre rundt inne i Oslo gryta er ikke aktuelt for min del. Må komme seg ut på landet så man får strekt litt på beina :)
Ja, det kan du si. Nordmenn er jo kjent for å være kalde og lite utadvente, og det gjelder vel meg og. Derfor er det godt å ha dette forumet!


Men kult, jeg har ikke glemt at du har lovet meg en prøvesitt på vidunderet ditt! :crazy:
Jeg bor jo midt i smørøyet, men jeg kjører alltid ut av byen når jeg skal kose meg!

Denne ruta i solnedgang er magisk!

Bilde
Stian87 skrev:
supersic skrev:Blir gjerne med å spinne litt rundt hvis dere vil ha mer selskap
Ditto!
Da blir vi en god gjeng! :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: Men kult, jeg har ikke glemt at du har lovet meg en prøvesitt på vidunderet ditt! :crazy:
Jeg bor jo midt i smørøyet, men jeg kjører alltid ut av byen når jeg skal kose meg!
Sa kjærringa... :knegg

Neida... Jeg skal en tur til Eidsvoll (Mr.Pitlane) og legge om dekke om ikke så alt for lenge, så da kan du jo kanskje henge med en tur dit, siden jeg omtrent kjører forbi stuedøra di?

Men foreløpig så er det litt kjølig. Tenker det blir i april/mai en gang :thumleft

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Bjarne89 »

Bjerknez skrev: 01 mar 2017, 15:54
Dansekris skrev: Men kult, jeg har ikke glemt at du har lovet meg en prøvesitt på vidunderet ditt! :crazy:
Jeg bor jo midt i smørøyet, men jeg kjører alltid ut av byen når jeg skal kose meg!
Sa kjærringa... :knegg

Neida... Jeg skal en tur til Eidsvoll (Mr.Pitlane) og legge om dekke om ikke så alt for lenge, så da kan du jo kanskje henge med en tur dit, siden jeg omtrent kjører forbi stuedøra di?

Men foreløpig så er det litt kjølig. Tenker det blir i april/mai en gang :thumleft
Må ta meg en tur til mr.pitlane snart jeg også:) må få på noe ny gummi før sesongen begynner for fult:)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Stian87 »

Med på det! Kjører stort sett øst i Akershus, så hadde vært kult å prøvd seg litt vestover også! Kult hvis man er litt flere som man kan kjøre med. Kan vel aldri få nok folk å ta turer med :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Planlegging av ny sesong

Legg inn av Dansekris »

En liten oppdatering fra denne kanten:

Jeg freelancer for et av Norges største mediehus, og ganske ut av det blå blir det bestemt at jeg skal sendes aleine til Marokko i to uker for å jobbe med et Marrokansk team i forbindelse med lansering av en ny tjeneste.

Jeg reiser allerede på søndag. Det er egentlig helt galskap, men også vanvittig gøy. Tror ikke jeg får kjørt motorsykkel der nede, selv om det er noe jeg har drømt om lenge.

To be continued! :crazy:

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Nå skal det kjøpes ny sykkel!

Legg inn av Dansekris »

Hei!

En liten oppdatering fra denne kanten. Jeg har nå endelig bestemt meg for hvilken sykkel jeg skal kjøpe. Jeg har ombestemt meg omtrent hver uke, men etter en grundig vurdering av bruksområder og hvor mye penger jeg kan tillate meg å bruke har valget falt ned på en Honda CBR 600 F4i. Jeg har vært innom denne tidligere, men nå skal jeg prøve å gjøre det til en realitet.

Jeg planlegger også å kjøpe den nye TomTom'en og en Kriega US30.

Grunnen til at jeg har vært så usikker på hva det er jeg vil ha er fordi jeg vil ha en sykkel som både fungerer til bykjøring, aktiv kjøring og ikke minst på langtur. Jeg har også innsett at jeg må være realistisk når det kommer til økonomi.

Jeg ser på denne nå og vurderer å legge inn et bud.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=94858684
Bilde

Det som trekker ned på denne er følgende:
- 33 500 km er langt uten noen servicehistorikk.
- 2003 begynner å bli lenge siden.
- Eier har ikke noe dokumentasjon på det som er gjort (alt som er listet opp i annonsen er gjort privat), og han vet heller ikke hvor den kommer fra. Leste på SVV sine nettsider av den var tatt inn fra utlandet.
- Det er ikke tatt ventiljustering etter hva eier vet.
- Jeg trenger sport-touringdekk og ikke rene sportsdekk som denne her.

Ettersom jeg planlegger en tur på 3000km i sommer må jeg ha en sykkel i topp stand. Jeg trenger derfor å legge inn et bud vesentlig lavere enn det selger ønsker og bruke de "sparte" penga på en service og dekkbytte.

Noen som har tips til hva jeg burde sjekke (utover de vanlige sjekkpunktene) hvis/når jeg drar for å se på sykkelen?

Horneten blir lagt ut for salg etter at ny sykkel er i boks.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Nå skal det kjøpes ny sykkel!

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

har ingen tips annet enn at du må legge inn bud før neste uke, ellers ombestemmer du deg :twothumbs:

Blir gira på dine vegne og får lyst til å bytte sykkel nå selv...
Braaaaaap

Toven

Re: Dansekris ' logg - Nå skal det kjøpes ny sykkel!

Legg inn av Toven »

Det var jo ikke så mye info..

Ventilsjekk burde gjøres. Om du gjør det selv koster det ikke så mye, verksted varierer 6-8k kanskje (hør med et par verksteder).
Kjedet så ikke så happy ut... skittent og rustent? Bør vurdere å bytte kjede og drev. Koster vel 1500 for dette, pluss jobb om du ikke gjør det selv.
Bremseklosser er sikkert modne for utbyttning. Koster ikke stort, enkelt å gjøre selv.
Sjekk styrelager (selv om det står det er byttet). Sett den på midtstøtte og få noen til å dytte bakdekk ned slik at forstilling står fritt. Sjekk for slark/løst styrelager (ved å dra og dytte i gaflene), og sjekk at den går fritt side til side uten at den stopper på midten - altså rett frem. Kan også hende at det er for stramt, ved at styret ikke "faller" smidig til en side fra rett-frem stilling.
Dekk koster noen kroner. Gode sporttouringdekk som Pirelli Angel GT havner fort på rundt 3000. Så kommer montering. Kan være greit å bytte hjullagre i samme sleng.

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Dansekris ' logg - Nå skal det kjøpes ny sykkel!

Legg inn av Royal »

Dansekris skrev: 10 mai 2017, 15:03 Hei!

En liten oppdatering fra denne kanten. Jeg har nå endelig bestemt meg for hvilken sykkel jeg skal kjøpe. Jeg har ombestemt meg omtrent hver uke, men etter en grundig vurdering av bruksområder og hvor mye penger jeg kan tillate meg å bruke har valget falt ned på en Honda CBR 600 F4i. Jeg har vært innom denne tidligere, men nå skal jeg prøve å gjøre det til en realitet.

Jeg planlegger også å kjøpe den nye TomTom'en og en Kriega US30.

Grunnen til at jeg har vært så usikker på hva det er jeg vil ha er fordi jeg vil ha en sykkel som både fungerer til bykjøring, aktiv kjøring og ikke minst på langtur. Jeg har også innsett at jeg må være realistisk når det kommer til økonomi.

Jeg ser på denne nå og vurderer å legge inn et bud.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=94858684

Det som trekker ned på denne er følgende:
- 33 500 km er langt uten noen servicehistorikk.
- 2003 begynner å bli lenge siden.
- Eier har ikke noe dokumentasjon på det som er gjort (alt som er listet opp i annonsen er gjort privat), og han vet heller ikke hvor den kommer fra. Leste på SVV sine nettsider av den var tatt inn fra utlandet.
- Det er ikke tatt ventiljustering etter hva eier vet.
- Jeg trenger sport-touringdekk og ikke rene sportsdekk som denne her.

Ettersom jeg planlegger en tur på 3000km i sommer må jeg ha en sykkel i topp stand. Jeg trenger derfor å legge inn et bud vesentlig lavere enn det selger ønsker og bruke de "sparte" penga på en service og dekkbytte.

Noen som har tips til hva jeg burde sjekke (utover de vanlige sjekkpunktene) hvis/når jeg drar for å se på sykkelen?

Horneten blir lagt ut for salg etter at ny sykkel er i boks.
Kan ingen verdens ting om CBR 600, men jeg vet det å kjøpe en brukt importsykkel fra 2003 uten verkstedhistorikk kan bli et dyrt eventyr :knegg

Også et godt tips er å se på kjedet. Er kjedet slitt, møkkete og i dårlig stand, så er det sjanse for at eieren ikke har tatt så veldig godt vare på sykkelen. Hvis man ikke har tatt tid til å sørge for at kjedet er i orden ved salg, hva er sjansen for at eieren har passet på resten av sykkelen?

Svar