[ABET] Striple RS! - Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

ja den ser helt merkelig ut når man vrir styret :P tror det er ytterst få lykter som kan festes i gaflene på denne modellen, pga det nye displayet :/
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av Bjerknez »

Nå må dere slutte å fjase!
Den sykkelen ser veldig bra ut! :thumleft

Når det gjelder bilde av dekket lenger opp, så kan jeg fortelle at du har mye å gå på her :knegg

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

hehe, ja jeg regnet vel med det, men det var så sykt gøy med noen dekk du ikke måtte bryte for å legge ned! :D
Braaaaaap

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Litt engstelig under innkjøringsfasen at jeg turer innom for lavt turtall og motoren "lagger/hopper" som jeg regner med er heeeeeelt fyfy.

Eneste tung sykkel jeg har hatt før var jo V-twin på scrambler som koste seg rund 3k rpm, men lavere enn det på RS'en og det blir tendenser til lagging, så clutchen går rett inn.

Ifølge innkjørings manualen kan jeg ikke ligge høyere enn 5k rpm (her har det jo blitt debatert i en annen tråd, men gå utifra at dette er 100% korrekt), mens under 3k vil den da lagge.

Det er skummelt i soner som krever 30km/t ca for det tilsvarer 2.gir og rundt 3k rpm.

Tanker? betryggende ord?
Braaaaaap

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AJ »

Å kjøre med lavt turtall på høygir er fy-fy :[-X !
Slik kjøring fører til lugging og er ikke heldig for en ny motor.
Langt bedre med litt for høyt turtall og lavere gir og mye motorbremsing.

Ellers er det vel kjent for mange her inne at jeg tror mer på tøff enn forsiktig innkjøring...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av Bjerknez »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 30 mai 2017, 22:23 Litt engstelig under innkjøringsfasen at jeg turer innom for lavt turtall og motoren "lagger/hopper" som jeg regner med er heeeeeelt fyfy.

Eneste tung sykkel jeg har hatt før var jo V-twin på scrambler som koste seg rund 3k rpm, men lavere enn det på RS'en og det blir tendenser til lagging, så clutchen går rett inn.

Ifølge innkjørings manualen kan jeg ikke ligge høyere enn 5k rpm (her har det jo blitt debatert i en annen tråd, men gå utifra at dette er 100% korrekt), mens under 3k vil den da lagge.

Det er skummelt i soner som krever 30km/t ca for det tilsvarer 2.gir og rundt 3k rpm.

Tanker? betryggende ord?
Kjør helt vanlig og ha det gøy. Unngå rødmerkingen og fullt gasspådrag og spesielt slik du nevner med høyt gir og lavt turtall. Jeg får vondt når jeg hører deg si det :[-X

Ikke tenk så mye på det. Kjør vanlig, men ta det pent. Jeg tenker ikke så mye på den innkjøringen. Jeg unngår så klart og ta den helt ut de første 1000km'erne, men det er uansett sjelden jeg gjør det uansett. Kjør og ha det gøy :thumleft

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

missforstå meg rett jeg har ikke forårsaket noe lugging enda! men når man som sagt feks må kjøre i 30 km/t så er det liksom midt mellom litt lavt turtall i 2. gir og litt for drygt for 1.gir.. så er vel akkurat rundt der jeg merker jeg blir litt nervøs og står klar på clutchen så jeg ikke forårsaker lugging.

Ellers kjører jeg stort sett "normalt" :) over 4k turtall, ingen rødgrense, noen små morsomme pådrag i ny og ned og mye motorbremsing, alt med varm motor såklart :)
Braaaaaap

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av WikingTnT »

Små morsomme pådrag kan være så mangt , her er hva vår mekke-guru i Benelli-forumet mener er det beste og det er jo forsåvidt mye av det samme som går igjen blant majoriteten her inne. Han og hans bror kjøpte kliss like sykler og han kjørte den inn etter denne metoden og hans bror etter instruksjonsboka. Resultatet er at hans sykkel går bedre,bruker mindre drivstoff og olje . Tekst under : [attachment=0]Skjermbilde 2017-05-28 kl. 19.39.11.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Bjerknez »

Er mange meninger rundt dette. Mitt råd er vertfall at man finner noe midt i mellom og dermed helgarderer seg litt. Kjør som vanlig uten å tenke så mye på denne innkjøringen.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Marcuzani skrev: 27 mai 2017, 22:17
AlleBrukernavnErTatt skrev: 27 mai 2017, 21:27 Sa til meg det kostet underkant av 3000.- med 1.gangsservice når jeg bestilte time idag på Alf graarud. Tenkte sette på kort skiltoppheng da selv, kan du ikke sende meg et bilde hvordan det blir? :D

Lest litt på innkjøring nå og det er så mange meninger... røde tråden virker som variert turtall (ikke for høyt) og masse motorbremsing er bra. Jevn fart er dumt. Kjørte 200km med jevn fart og holdt meg under 5k turtall idag :(
Det er det samme jeg har lest. Tror ikke innkjøring er like viktig i dag som på eldre modeller, men å holde seg litt i skinnet de første 1000 km er nok ikke dumt uansett. Det handler jo om at deler skal falle litt på plass når sykkelen kommer fra fabrikken. Jeg kan legge ut et bilde av oppsettet, tror det blir bra! :)
Nå, hvordan ble det med kort skiltoppheng? :D
Braaaaaap

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av Marcuzani »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 16:09
Marcuzani skrev: 27 mai 2017, 22:17
AlleBrukernavnErTatt skrev: 27 mai 2017, 21:27 Sa til meg det kostet underkant av 3000.- med 1.gangsservice når jeg bestilte time idag på Alf graarud. Tenkte sette på kort skiltoppheng da selv, kan du ikke sende meg et bilde hvordan det blir? :D

Lest litt på innkjøring nå og det er så mange meninger... røde tråden virker som variert turtall (ikke for høyt) og masse motorbremsing er bra. Jevn fart er dumt. Kjørte 200km med jevn fart og holdt meg under 5k turtall idag :(
Det er det samme jeg har lest. Tror ikke innkjøring er like viktig i dag som på eldre modeller, men å holde seg litt i skinnet de første 1000 km er nok ikke dumt uansett. Det handler jo om at deler skal falle litt på plass når sykkelen kommer fra fabrikken. Jeg kan legge ut et bilde av oppsettet, tror det blir bra! :)
Nå, hvordan ble det med kort skiltoppheng? :D
Skal ta et bilde etterpå, og banke det ut! Hvordan laster man opp bilder egentlig? Har bare forsøkt én gang tidliger, og da gikk det i vasken... :-k

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Marcuzani skrev: 31 mai 2017, 16:43
Skal ta et bilde etterpå, og banke det ut! Hvordan laster man opp bilder egentlig? Har bare forsøkt én gang tidliger, og da gikk det i vasken... :-k
Jeg har bare funnet ut at man kan gå på "forhåndsvis" når du skriver kommentar og der klikke på "vedlegg" - "legg til filer"
Finnes trolig en enklere måte, men det funker ihvertfall :)
Braaaaaap

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: [AllebrukernavnerTatt] StreetTriple er hentet! - Logg

Legg inn av Marcuzani »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 16:45
Marcuzani skrev: 31 mai 2017, 16:43
Skal ta et bilde etterpå, og banke det ut! Hvordan laster man opp bilder egentlig? Har bare forsøkt én gang tidliger, og da gikk det i vasken... :-k
Jeg har bare funnet ut at man kan gå på "forhåndsvis" når du skriver kommentar og der klikke på "vedlegg" - "legg til filer"
Finnes trolig en enklere måte, men det funker ihvertfall :)
Fikk ikke snudd dem, men hvis du klikker på bildet så skal det komme riktig vei. Jeg er veldig fornøyd med utseende, men opplevde at det spruter bra opp på solodekselet når det er vått på veien...man må lide litt for skjønnheten antar jeg! :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Ikke verst det der nei :D
Har du fått på teach specs på siden av tanken?
Jeg lurer litt på huggerplate også, men da må det nok kjøpes noe andre blinklys til å sette i hjulbuen/under halen et sted
Braaaaaap

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg

Legg inn av Marcuzani »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 17:49 Ikke verst det der nei :D
Har du fått på teach specs på siden av tanken?
Jeg lurer litt på huggerplate også, men da må det nok kjøpes noe andre blinklys til å sette i hjulbuen/under halen et sted
Det hevet utseende noen hakk. :) Jeg gikk for stomp grips fra e-bay. Skal visstnok gi bedre grep enn techspec, men de er ikke like behagelige. De har noe røffere overflate. Jeg valgte dem mest for å beskytte tanken da jeg så at det raskt kom merker, spesielt når jeg kjørte med skinndress. Veldig enkel å montere, men gå for sort da den gjennomsiktige får synlige luftbobler. :) Jeg kjører stort sett på godværsdager, men hugger er ikke dumt. Ble bra blaut på vei hjem i skinnjakke og jeans i dag! :twothumbs:

Svar