[ABET] Striple RS! - Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Royal skrev: 27 jun 2017, 21:38
Deilig å finne ut av slikt. Man blir slått noe jævlig til ro når man finner feilen som har plaget deg så lenge :thumleft
True dat! <3 vil sove godt inatt! Tipper samboer setter pris på at jeg ikke vil svare "kjølevæske" lenger når hun spør hva jeg tenker på :twothumbs:
Braaaaaap

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Bjerknez skrev: 27 jun 2017, 21:40 Vi hadde vel egentlig litt rett alle sammen. :)
Hehe ja! Bra team-effort!:p
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 27 jun 2017, 21:42 rue dat! <3 vil sove godt inatt! Tipper samboer setter pris på at jeg ikke vil svare "kjølevæske" lenger når hun spør hva jeg tenker på :twothumbs:
Haha, begynner hun å bli litt lei? Veit hvordan du har det :twothumbs:
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 28 jun 2017, 07:57
AlleBrukernavnErTatt skrev: 27 jun 2017, 21:42 rue dat! <3 vil sove godt inatt! Tipper samboer setter pris på at jeg ikke vil svare "kjølevæske" lenger når hun spør hva jeg tenker på :twothumbs:
Haha, begynner hun å bli litt lei? Veit hvordan du har det :twothumbs:
Det kan hende hun mistet litt interessen når jeg googlet kjemiske bindingene til alle de forskjellige fargene istedet for å gå ut med hunden :redface
Braaaaaap

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Vurderer ture nedover til Tromøya (nærheten av Arendal) for noen dager kommende uke.

Hvordan er det kjøre E18 nedover dit? Det er en "gammel" E18 nedover?

Aldri kjørt godtur sørover så helt grønn på mulighetene der.
Braaaaaap

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av FredrikE24 »

Mon tro om jeg peisa forbi deg på Jawa'n tidligere i kveld? :)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

[hvordan slette innlegg?]
Sist redigert av AlleBrukernavnErTatt den 21 aug 2017, 16:41, redigert 1 gang totalt.
Braaaaaap

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

FredrikE24 skrev: 20 aug 2017, 21:50 Mon tro om jeg peisa forbi deg på Jawa'n tidligere i kveld? :)
:D Det er mye mulig! e18/mosseveien eller? jeg kjørte innover mot byen utpå kvelden en gang igår ihvertfall :) Sykkelen er blitt svart igjen, men hadde på rosa hjelmen :twothumbs: Som snart blir erstattet med Arai(snik bloggoppdatering)
Braaaaaap

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av BC45 »

Ble litt inspirert av plastidip-jobben du gjorde på sykkelen din, så nå har jeg såvidt begynt på min egen :) Den er veldig lett og jobbe med og synes resultatet blir bra. Har du fortsatt de samme rosa og grønne fargene eller har du prøvd å ta vekk dippen? Lurer litt på hvor enkelt det er å få det av igjen senere.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

BC45 skrev: 21 aug 2017, 17:10 Ble litt inspirert av plastidip-jobben du gjorde på sykkelen din, så nå har jeg såvidt begynt på min egen :) Den er veldig lett og jobbe med og synes resultatet blir bra. Har du fortsatt de samme rosa og grønne fargene eller har du prøvd å ta vekk dippen? Lurer litt på hvor enkelt det er å få det av igjen senere.
hehe feett! Det er som du sier veldig enkelt å jobbe med og resultatet blir stort sett bra :) på min vasket jeg overflatene og grunnet to lag med hvit plastidip først. Nå er sykkelen original igjen, nesten mest fordi jeg kjedet meg og har litt andre planer, men det var bare å rive av. Utrolig enkelt! :)
Har lest at om det står på i 2år+ typ kan det bli ganske hardt og litt vanskeligere å få av, men det legger seg jo som et lag utapå lakken så kan ikke se for meg at det trengs noe annet enn litt skrubbing da også.

Ville anbefalt deg å bruke en avgassmaske når du jobber med det. Jeg hadde bare en enkelt støvmaske og tskjorte foran fjeset og etter 2bokser med plastidip ble jeg litt sliten i hodet :redface
Braaaaaap

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av BC45 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 21 aug 2017, 17:26
BC45 skrev: 21 aug 2017, 17:10 Ble litt inspirert av plastidip-jobben du gjorde på sykkelen din, så nå har jeg såvidt begynt på min egen :) Den er veldig lett og jobbe med og synes resultatet blir bra. Har du fortsatt de samme rosa og grønne fargene eller har du prøvd å ta vekk dippen? Lurer litt på hvor enkelt det er å få det av igjen senere.
hehe feett! Det er som du sier veldig enkelt å jobbe med og resultatet blir stort sett bra :) på min vasket jeg overflatene og grunnet to lag med hvit plastidip først. Nå er sykkelen original igjen, nesten mest fordi jeg kjedet meg og har litt andre planer, men det var bare å rive av. Utrolig enkelt! :)
Har lest at om det står på i 2år+ typ kan det bli ganske hardt og litt vanskeligere å få av, men det legger seg jo som et lag utapå lakken så kan ikke se for meg at det trengs noe annet enn litt skrubbing da også.

Ville anbefalt deg å bruke en avgassmaske når du jobber med det. Jeg hadde bare en enkelt støvmaske og tskjorte foran fjeset og etter 2bokser med plastidip ble jeg litt sliten i hodet :redface
Tror ikke jeg kommer til å ha dippen på i 2 år, men bra å vite at det var enkelt å få av :) Jeg brukte også bare støvmaske første gangen og kjente lukta ganske godt i nesa etterpå. Tror også det er lurt med skikkelig maske før jeg sprayer noe mer. Det er jo tross alt gummi og det tror jeg ikke lungene er så glade i ;)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

BC45 skrev: 21 aug 2017, 17:36
Tror ikke jeg kommer til å ha dippen på i 2 år, men bra å vite at det var enkelt å få av :) Jeg brukte også bare støvmaske første gangen og kjente lukta ganske godt i nesa etterpå. Tror også det er lurt med skikkelig maske før jeg sprayer noe mer. Det er jo tross alt gummi og det tror jeg ikke lungene er så glade i ;)
Nei, er litt skummelt det der :( var ganske tungpusta et par dager etterpå :/
Braaaaaap

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: [ABET] Striple RS! - Logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Slitt lenge med å finne hjelmer som passer hodeformen min, men igår plukket jeg opp en Arai quantum st-pro og den er så komfortabel at det er ikke mulig.

MEN så begynner man å kjøre og det kunne ikke vært større forskjell fra første inntrykk. Nå er jeg helt klar over at med ny hjelm, kommer ny vekt og uforberedte nakkemuskler og det har mye å si. Etter bare 15min fikk jeg så vondt i nakken at jeg ikke klarte skuldre sjekke, jeg syntes hjelmen bevegde seg noe voldsomt i hastigheter, var som om det var turbulens inne i hjelmen som kastet den over alt, ikke noe mye, men masse små korte rykk og napp. Den chin-curtain den kom med gjør heller ingenting :/

Lest på nett nå i ettertid at flere har hatt samme følelsen over hjelmen. Kjøpte den dessverre på kampanjedager så retur er det vel kanksje ikke sjangs for med mindre forhandler har lyst til å ta den inn og prøve "fikse" :(
Braaaaaap

Svar